Ik heb hierover Viessmaan aangeschreven en ik moet mijn remmodule via mijn dealer terugsturen naar hun.
Het tikken doet zich inderdaad voor bij een (vermoedelijke) kortsluiting.
Zelf heb ik het voor met 2 loks (de andere zijn ok) die niet helemaal voor 100% tot stilstand komen in de afremsectie en eerst blijven staan bij de overgang met de stopsectie. Dus de sleper maakt contact én met de afremsectie én met de stopsectie.
Zelf ben ik geen electronica-specialist, en ik begrijp dan ook niet goed hoe die kortsluiting kan onstaan omdat volgens mij de stopsectie stroomloos staat. Als je een "wipper" tussen de afrem en de stopsectie aanbrengt, zal je merken dat het getik zich niet meer voordoet.
Maar helaas krijgt de lok bij groen dan te weinig stroomcontact en blijft soms staan. Dan moet ik hem een klein duwtje geven tot de sleper goed op de stopsectie staat en dan werkt alles weer perfekt.
Ik ga nu nog proberen om de decorders van die 2 loks zo te regelen dat ze toch volledig stoppen in de afremsectie en dus niet meer op de scheiding.
Guy