Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Märklin gele railbus met indusi meet wagons CE 630

Gestart door AlbertJan vrijdag 22 mei 2009, 19:51:30

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Märklin gele railbus met indusi meet wagons CE 630
Beste Märklin liefhebbers.
Omdat er al diverse railbussen in verschillende uitvoeringen en kleuren uitgebracht zijn, viel deze mij bijzonder op!



Deze ben ik nog nooit eerder tegen gekomen en kan deze ook niet terug vinden in catalogi of databases.

Wie heeft of kent deze uitvoering en kan hier wat meer over vertellen?
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Märklin gele railbus met indusi meet wagons CE 630
Marklin 3013, 40183 en 40183, klik.
Re:Märklin gele railbus met indusi meet wagons CE 630
Hallo Ben.
Je hebt helemaal gelijk, compleet overheen gekeken! :oops:
Ik werd op het verkeerde been gezet door het vermelde "nummer" CE 630, maar dit is dus gewoon de 3013 + 3016! :roll:
Maar wel een leuke opvallende verschijning.

Bedankt voor je reactie.
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Märklin gele railbus met indusi meet wagons CE 630
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Trots lid van CJAG!

offline
Re:Märklin gele railbus met indusi meet wagons CE 630
He Albert-Jan,

dat wagentje rechts heb ik ook, die heb ik gekocht in een warenhuis in Regen (D).
Leuk wagentje voor mijn werktrein is t 8)

Groeten
Re:Märklin gele railbus met indusi meet wagons CE 630
Hoi Albert-Jan,

dit setje heb ik ook rond rijden op mijn baan :D. Ik mis alleen het rijtuigje met het opschrift LZB Messwagen. Nooit geweten dat die bestond 8).

Is wel een leuke uitbreiding op mijn setje, dus toch maar een keertje kijken of ik het rijtuigje apart kan krijgen :lol:.

Groetjes Sander
Re:Märklin gele railbus met indusi meet wagons CE 630
Hoi Ronald en Sander.
Wat leuk dat jullie dit setje of wagonnetje ook hebben rijden.
Ik vind deze set erg leuk om te zien en zeker een opvallende verschijning voor op de baan.
Ook nog maar eens extra gaan zoeken.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Märklin gele railbus met indusi meet wagons CE 630
Citaat van: Seinwezen op vrijdag 22 mei 2009, 21:48:31dit setje heb ik ook rond rijden op mijn baan :D. Ik mis alleen het rijtuigje met het opschrift LZB Messwagen. Nooit geweten dat die bestond 8).
Tsja... er zijn treinen in Duitsland die harder dan 160 km/h rijden. Daarvoor is LZB uitgevonden, en dat zal toch af en toe onderhouden/getest moeten worden. :wink:
Re:Märklin gele railbus met indusi meet wagons CE 630
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Trots lid van CJAG!

offline
Re:Märklin gele railbus met indusi meet wagons CE 630
@ Albert-Jan: Ja, als je wilt wil ik er wel een plaatje van posten  :wink:

Andreas, ik denk niet dat mijn stoomloks in t echt harder gingen dan 160 km/h  :lol: Maar desondanks leuk om erbij te hebben. (Enne, was LZB ook niet de beveiliging op enkele nevenlijntjes??)

Groeten  8)
Re:Märklin gele railbus met indusi meet wagons CE 630
Nee, Linienzugbeeinflussung wordt (zover ik weet) alleen toegepast op ABS (Ausbaustrecken, dat zijn opgewaardeerde baanvakken zoals in Nederland bijv. Utrecht - Amsterdam) en SFS (Schnellfahrstrecken à la HSL-zuid) waar sneller dan 160 km/h wordt gereden.

Dat wordt gedaan omdat bij toepassing van PZB (Punktförmige Zugbeeinflussung, ookwel Indusi genoemd) voorseinen op 1000 meter van het bijbehorende hoofdsein staan. Iedereen kan zich voorstellen dat het bij 160+ onmogelijk is om afdoende af te remmen voor een rood hoofdsein. Daarom kijkt de LZB tenminste 4000 meter vooruit (de reikwijdte is per materieel verschillend, maar bij een ICE-3 kan de LZB wel zo 10 km vooruit kijken).
Re:Märklin gele railbus met indusi meet wagons CE 630
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Trots lid van CJAG!

offline
Re:Märklin gele railbus met indusi meet wagons CE 630
Okee, bedankt voor de uitleg. Dan ga ik toch maar eens kijken hoe ik dat LZB-rijtuig kan verantwoorden..... :lol: :lol: :lol:

groeten  8)