Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Zolder opruimen, een doos vol Märklin spullen gevonden (jaren 80 spulletjes) ...

Gestart door diMarco vrijdag 22 mei 2009, 09:43:06

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Zolder opruimen, een doos vol Märklin spullen gevonden (jaren 80 spulletjes) ...
Hallo allemaal,

Ik ben de zolder aan het opruimen en kom een doos vol met Märklin HO spullen tegen. Volgens mij moet er nog ergens een doos zijn, want in mijn beleving heb/had ik nog veel meer. Voor zover mij bekend zijn dit modellen van begin jaren 80, of eind jaren 70 ??

Wat zou dit waard zijn? Of moet ik het gewoon lekker nog twintig jaar op zolder bewaren, het staat namelijk niet in de weg ....
















Alles is ooit gekocht bij Arrow Modelbouw in de Noordstraat, Tilburg:

Re:Zolder opruimen, een doos vol Märklin spullen gevonden (jaren 80 spulletjes) ...
nou ik zal als ik ju was gewoon lekker bewaren want ik neem aan dat je gewoon treinen hobby hebt omdat het niet in de weg staat.
ik raad je wel aan om de locs eens te laten rijden

de ten wagon is wel wat waard dus goed bewaren dus
Re:Zolder opruimen, een doos vol Märklin spullen gevonden (jaren 80 spulletjes) ...
Je moet er mee doen wat je er mee wilt doen.
Verkopen is erg zonde,maar als je denkt dat je er toch nooit geen gebruik van wilt maken is dat uiteraard ook zonde.
Voor prijzen moet je is kijken op markplaats.
En een echte spoorman begint zelfs na 10 - 20 - of 30 jaar weer opnieuw met de hobby.
En sommige zijn dan blij dat ze de spullen van vroeger met hun belevenissen  van vroeger nog in hun bezit hebben.
Maar doe er mee wat je zelf wilt.
Wens je veel suc6 bij je keuze.

Mvg: Alex
Re:Zolder opruimen, een doos vol Märklin spullen gevonden (jaren 80 spulletjes)
Citaat van: marklinfan op vrijdag 22 mei 2009, 10:16:04
nou ik zal als ik ju was gewoon lekker bewaren want ik neem aan dat je gewoon treinen hobby hebt omdat het niet in de weg staat.
ik raad je wel aan om de locs eens te laten rijden

Ja en nee, al jaren geen aandacht meer aan geschonken, dus zo'n enorme treinen-man ben ik tegenwoordig niet meer ....

Citaat van: marklinfan op vrijdag 22 mei 2009, 10:16:04de ten wagon is wel wat waard dus goed bewaren dus

Maar waar moet ik dan aan denken?
Re:Zolder opruimen, een doos vol Märklin spullen gevonden (jaren 80 spulletjes) ...
Grofweg zal je V100 tussen de 50 en 80 euro kunnen doen. de bruggen kunnen nog pittig wat opleveren (rond de 20 a 30,- stuk). Wagon geen idee.

gr Michel
Re:Zolder opruimen, een doos vol Märklin spullen gevonden (jaren 80 spulletjes) ...
Noi, beetje hoge schatting is mijn ervaring.

De wagon doet 20-25 euro als hij in een goede staat is.

De loc 50 ongeveer!

Als je er niets in ziet zou ik t allemaal op marktplaats zetten, alles los, brengt het meeste op.
Re:Zolder opruimen, een doos vol Märklin spullen gevonden (jaren 80 spulletjes) ...
de ten wagon kan volgens mij wel 40 euro doen .zijn moelijk te vinden in mooie staat
Re:Zolder opruimen, een doos vol Märklin spullen gevonden (jaren 80 spulletjes) ...
Noi dat zou helemaal mooi zijn, toch?

Re:Zolder opruimen, een doos vol Märklin spullen gevonden (jaren 80 spulletjes) ...
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re:Zolder opruimen, een doos vol Märklin spullen gevonden (jaren 80 spulletjes) ...
Citaat van: marklinfan op vrijdag 22 mei 2009, 11:11:59
de ten wagon kan volgens mij wel 40 euro doen .zijn moelijk te vinden in mooie staat

Valt wel mee de NS TEN wagen gaat rond de 15-20 euro weg en soms met mazzel minder.
Ik heb de NS TEN rijtuig inclusief binnenverlichting in perfecte staat voor 12,50 euro gekocht.

Groetjes,

Antal
Re:Zolder opruimen, een doos vol Märklin spullen gevonden (jaren 80 spulletjes) ...
ja maar ik zie ze heel vaak zonder doos
Re:Zolder opruimen, een doos vol Märklin spullen gevonden (jaren 80 spulletjes) ...
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re:Zolder opruimen, een doos vol Märklin spullen gevonden (jaren 80 spulletjes) ...
Mwah ik weer niet meestal staat er wel een ovp bij.
Ik had hem ook met ovp die er goed uitzag al ben ik geen verzamelaar is het toch handig om de originele te hebben. :)
Re:Zolder opruimen, een doos vol Märklin spullen gevonden (jaren 80 spulletjes) ...
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re:Zolder opruimen, een doos vol Märklin spullen gevonden (jaren 80 spulletjes) ...
Telkens als ik de zolder ging opruimen hoopte ik een doos vol met treintjes aan te treffen, maar het is me tot heden nog niet overkomen.... :( :lol:

Als je er niets meer mee gaat doen, dan zou ik de boel gewoon op MP zetten, teab.
Re:Zolder opruimen, een doos vol Märklin spullen gevonden (jaren 80 spulletjes)
Citaat van: Kappa op vrijdag 22 mei 2009, 12:57:54Als je er niets meer mee gaat doen, dan zou ik de boel gewoon op MP zetten, teab.

Als dit een beetje leuk geld op zou kunnen leveren, dan overweeg ik zonder meer om te verkopen. Is dit alles bij elkaar zo'n ? 100,- waard, dan laat ik het lekker op zolder staan. Dan kom ik die doos over 20 jaar vast weer een keer tegen en zien we dan weer verder ....
:D
Re:Zolder opruimen, een doos vol Märklin spullen gevonden (jaren 80 spulletjes) ...
Vandaar mijn eerdere bericht,van lekker laten staan op zolder jo.
Je weet nooit of het ooit gaat kriebellen.
En is het niet voor je zelf dan later misschien voor .... ja wie weet he.
Heel veel meer dan die 100 euro zal het niet zijn.
En het is echt te mooi om zo maar weg te doen.
Ik ben in ieder geval blij dat ik het vele jaren geleden nog bewaard heb.
Ik heb er nu me plezier en hobby weer lekker mee opgepakt.
Je moet toch iets met je vrije tijd.

Wens je nogmaals veel suc6.
Mvg: Alex
Re:Zolder opruimen, een doos vol Märklin spullen gevonden (jaren 80 spulletjes)
Citaat van: Aliebengalie op vrijdag 22 mei 2009, 14:46:21Heel veel meer dan die 100 euro zal het niet zijn.

Als ik snel reken, dan levert het zo'n beetje op:
Loc V100 ? 50,-, NS TEN wagon ? 20,-, bruggen (3 stuks x ? 25,-) ? 75,- en dan nog de overige zaken. Volgens mij moet er nog ergens een doos met Märklin spullen op zolder staan. In mijn beleving had ik vroeger veel meer ....
Re:Zolder opruimen, een doos vol Märklin spullen gevonden (jaren 80 spulletjes) ...
Ik zou ze gewoon los op MP zetten en afwachten. Als de biedingen tegenvallen dan verkoop je ze toch niet. Je hebt maar 1 koper per onderdeel nodig die toevallig een goede prijs wil betalen.

Re:Zolder opruimen, een doos vol Märklin spullen gevonden (jaren 80 spulletjes) ...
IK zou het op zolder laten staan. Later is het waarschijnlijk nog meer waard
Re:Zolder opruimen, een doos vol Märklin spullen gevonden (jaren 80 spulletjes) ...
gewoon bewaren,ik bewaar al 40 jaar spulletjes uit de 70er jaren.
als je het niet nodig hebt niet verkopen,gwoon meer waard laten worden
Re:Zolder opruimen, een doos vol Märklin spullen gevonden (jaren 80 spulletjes) ...
Het wordt allemaal niet veel meer waard hoor. Hiervan is namelijk nog zoveel, ook over 20 jaar!
Re:Zolder opruimen, een doos vol Märklin spullen gevonden (jaren 80 spulletjes) ...
ik denk dat het allemaal wel mee zou vallen
Re:Zolder opruimen, een doos vol Märklin spullen gevonden (jaren 80 spulletjes) ...
Ik denk niet dat je er echt veel voor zal krijgen :?
Re:Zolder opruimen, een doos vol Märklin spullen gevonden (jaren 80 spulletjes) ...
Speciale Gast Penningmeester Stichting 3rail
Lid sinds: 2006

Je hebt dwarsliggers nodig voor een recht spoor.

offline
Re:Zolder opruimen, een doos vol Märklin spullen gevonden (jaren 80 spulletjes) ...
Meestal is het met dit zoort zaken toch "wat de gek ervoor geeft".
Re:Zolder opruimen, een doos vol Märklin spullen gevonden (jaren 80 spulletjes) ...
Dat is waar er zijn mensen die geven er heel veel voor
Re:Zolder opruimen, een doos vol Märklin spullen gevonden (jaren 80 spulletjes) ...
Citaat van: Märklinliefhebber jr. op zondag 24 mei 2009, 15:17:01
Dat is waar er zijn mensen die geven er heel veel voor

Het is alleen ff de juiste zoeken..... :lol:
Mvg: Alex
Re:Zolder opruimen, een doos vol Märklin spullen gevonden (jaren 80 spulletjes)
Citaat van: Märklinliefhebber jr. op zondag 24 mei 2009, 15:17:01
Dat is waar er zijn mensen die geven er heel veel voor

Ik heb al een paar PB'tjes met biedingen, blijkbaar is er wel degelijk interesse in deze spullen ....

Dus mensen, blijf vooral bieden en misschien ga ik overstag!  :D