Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Wie weet er iets over dit setje (28401, Gebrutstag-Zug)?

Gestart door Rutger donderdag 21 mei 2009, 22:58:24

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Wie weet er iets over dit setje (28401, Gebrutstag-Zug)?
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Wie weet er iets over dit setje (28401, Gebrutstag-Zug)?
Vanmiddag heb ik via Marktplaats dit setje gekocht. Het is een soort geschaalde Rheingold, maar dan met een BR24 (Steppepaardje) met gouden ketelringen en een rood/wit/rode schoorsteen er voor en wagons als de 4038/4038 en een platte bakwagen in paars of paars/beige. Ik vind het een erg leuk treintje, vooral omdat ik al een Rheingold-set met bijbehorende BR18.4 heb.

Er zit een certificaat bij met nummer 1283, dus vermoedelijk zullen er niet heel veel van zijn. De set is geproduceerd voor 30 jaar Spielzeug Ring.

Graag zou ik wat meer weten over dit setje. Met Google word ik echter niet wijzer; dat levert alleen (verlopen) advertenties op... Het lijkt me vooral leuk om te weten hoeveel er van deze setjes gemaakt zijn. Op zich lijkt het me ook wel leuk om te weten wat de Koll's zegt over de prijs, maar ik heb 't setje gekocht om mee te rijden (dus verkopen ga ik 'm toch niet  8)).

De foto's:




Re:Wie weet er iets over dit setje (28401, Gebrutstag-Zug)?
Hallo Rutger.
Hele leuke nieuwe aanwinst.
Vermoedelijke oplage van deze set is 4000
De Koll waarde 2009 staat op (80) en is dus een liefhebbers prijs.
Eigenlijk zoals bij alle Collector Items, wdgevg! :roll: :wink:

De stoomloc BR24 is op basis van de 3003. (volgens Koll)

Prachtset! Gefeliciteerd met deze verjaardagstrein. :lol:

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Wie weet er iets over dit setje (28401, Gebrutstag-Zug)?
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re:Wie weet er iets over dit setje (28401, Gebrutstag-Zug)?
Citaat van: AlbertJan op vrijdag 22 mei 2009, 08:11:57
De stoomloc BR24 is op basis van de 3003. (volgens Koll)

Klopt, maar deze is al Delta. Scheelt weer wat ombouwen.

Het leuke van deze BR24 is dat hij, in tegenstelling tot de wagons, geen Spielzeug Ring-vignet heeft, maar dat er Deutsche Reichsbahn op staat. Hij heeft ook een ander nummer (24 030; al staat op de doos wel 24 058 zoals bij het standaard Steppepaardje). Hij kan dus gewoon tussen het normale verkeer rijden, alsof het zo hoort. Maar eerlijk gezegd vind ik dat zo'n speeltreintje er ook wel bij past. Hoe realistisch je het ook maakt, een treinbaan is maar zo echt als je het jezelf voorstelt  :lol:.
Re:Wie weet er iets over dit setje (28401, Gebrutstag-Zug)?
Heb je die gekocht als gebrutsdag geschenk of gewoon omdat je het een leuke set vind ? BTW collection geeft een richtwaarde van 90,00 euro.
Re:Wie weet er iets over dit setje (28401, Gebrutstag-Zug)?
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

online
Re:Wie weet er iets over dit setje (28401, Gebrutstag-Zug)?
Grappig setje, maar die Br 24 is wel een beetje gedateerd.
Re:Wie weet er iets over dit setje (28401, Gebrutstag-Zug)?
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re:Wie weet er iets over dit setje (28401, Gebrutstag-Zug)?
Citaat van: Johnnytrein op vrijdag 22 mei 2009, 18:32:23
Heb je die gekocht als gebrutsdag geschenk of gewoon omdat je het een leuke set vind ? BTW collection geeft een richtwaarde van 90,00 euro.

Gewoon omdat ik het een mooi setje vind. Niet geheel waarheidsgetrouw, maar wel erg leuk  :D.
Re:Wie weet er iets over dit setje (28401, Gebrutstag-Zug)?
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re:Wie weet er iets over dit setje (28401, Gebrutstag-Zug)?
Ik heb in Houten vorige week de 25 Jahre Spielzeug Ring setjes gezien (ca. ? 110,- en ? 120,-). Kennelijk hadden ze 5 jaar voor mijn setje ook al zo'n leuk idee. De 25 jaar-versie is wel wat anders, met een 3029 als locje.

Mijn 30 jaar-setje heb ik in Houten niet gezien  :D
Re:Wie weet er iets over dit setje (28401, Gebrutstag-Zug)?
Wat een vreselijk leuk setje is dit. Heb dit nog nooit eerder gezien. Zit er misschien ook nog geluid in? Ik vermoed dat er een soort speeldoosje met  "happy birthday" geluiden op de platte goederenwagen staat.
Re:Wie weet er iets over dit setje (28401, Gebrutstag-Zug)?
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re:Wie weet er iets over dit setje (28401, Gebrutstag-Zug)?
Klopt van dat doosje, maar het batterijtje is leeg. De loc zelf is Delta zonder geluid.
Re:Wie weet er iets over dit setje (28401, Gebrutstag-Zug)?
In een Modell Eisenbahner van november 1999 kwam ik de advertentie voor deze set tegen. De prijs was toen omgerekend in euro 153,36 euro.

Voor een br 24 oude versie met 4 wagens een goede prijs.