Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

heki strooisol laat los op lijm

Gestart door DB bas donderdag 21 mei 2009, 08:55:17

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
heki strooisol laat los op lijm
goedenmorgen

zoals de meeste wel weten is bas met een alpen masief bezig maar er is een probleem
na dat ik met spuitlijm gewerkt heeft en deze niet het strooisol goed kon vast houden op de rotsen ben ik overgegaan op houtlijm nu begind het probleem weer als ik met de nagel over het gras gaat dan laat het zo los :?
ik heb een gips ondergrond die geverft is met acryl verf
wie kan dit probleem of weet een oplossing

groetjes bas die vandaag weer zal gaan gipsen
Re:heki strooisol laat los op lijm
Misschien een oplossing en anders een tip;
Gips zuigt heel erg. Als je op onbehandelde gips lijm of verf gebruikt trekt dit dus in het gips en blijft niet aan de oppervlakte. Verf en lijm kan dus loslaten.
Oplossing is het gronden van het gips met voorstrijkmiddel b.v. van alabastine. Hierna kun je verder met verf en lijm afwerken.
Groet,
Erwin
Re:heki strooisol laat los op lijm
hoi erwin
de gips is bewerkt met grondverf van gesso
en hierop zitten een paarlagen acrylverf
maar ik zal als de gamma vandaag open is denk het van wel even kijken

bedankt voor het meedenken
groetjes bas
Re:heki strooisol laat los op lijm
veel succes!
Erwin
Re:heki strooisol laat los op lijm
Even een vraag om jouw vraag wellicht te kunnen beantwoorden. Heb jij houtlijm op de berg/gips gedaan en daar het gras op gedaan? Zo ja, heb je dan ook nog een laag (verdunde houtlijm/blanke lak) weer op het gras zelf gedaan? Dan fixeer je het namelijk van onder en van boven en blijft het grootste deel echt wel zitten.

Mvg,
Martin
Re:heki strooisol laat los op lijm
hoi martin

ik heb de houtlijm op het acrylverf gedaan inderdaad en daarop dan gelijk de gras vezels
normaal geeft dit geen problemem.
maar nu blijft het toch steeds gras los gaan het raare is dat andere pleken soms wel wat beterder blijven ziten terwijl ik toch een goede laag lijm er op gesmeert heb ik het niet verdunt.

groetjes bas
Re:heki strooisol laat los op lijm
Bas,

Normaliter gebruik ik een combinatie van houtlijm en verf gemixed en dan flink er op smeren, dat werkt over het geheel genomen prima.

Zoals Sappig Grasland volgens Huib

Gr. Remco.
Re:heki strooisol laat los op lijm
hoi remco

erg mooie site
ik heb net een kit van bison promax montage kit gekocht en net een klein proefje gemaakt
het smeert wel goed uit met de vingers dus dat is oke en het de gras vezels blijven op de verf plaken tot nu toe
de tijd zal het leren.

groetjes bas
Re:heki strooisol laat los op lijm
Zoals ik al zei, als het er nu weer afvalt, moet je het aan de bovenkant ook gewoon fixeren. Net als met ballast dus eigenlijk.

Mvg,
Martin