Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Hoe een reedcontact aan te sluiten op diode-relais?

Gestart door veen maandag 18 mei 2009, 21:56:28

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:Hoe een reedcontact aan te sluiten op diode-relais?
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Hoe een reedcontact aan te sluiten op diode-relais?
Citaat van: de Hoeve op maandag 01 juni 2009, 21:39:34
CiteerDe bedoeling is eenvoudig; wissels dienen te schakelen om een niet bezet spoor vrij te geven. Maw trein rijdt binnen op spoor 1, volgende trein moet naar spoor 2 en de daaropvolgende trein moet naar spoor 3

ik heb dit 'draaien' met 5 opstelsporen en 1 aanloopspoor (dat ook nog eens over de wissels heen loopt).

dit heb ik per spoor met een bistabiele relais voor de schakelcontacten en een gewoon relais voor de wisselsturing opgelost.

het kan dus wel, en is niet bijzonder moeilijk.

je moet eerst de schakeling proberen te snappen, en dan kun je hem 5 keer toepassen.

groeten,
Hessel.

Hessel,

Dat proberen we Veen steeds uit te leggen.
Ik zeg net weer een kleine rook wolk boven zijn woning?
Kun je jou schema eens laten zien.

Peter / degeluidsman
Re:Hoe een reedcontact aan te sluiten op diode-relais?
Er is ook nog een schema van een automatisch schaduwstation waarin gekeken wordt naar een vrij spoor, compleet met treindetectie.

Mvg,
Peter
Re:Hoe een reedcontact aan te sluiten op diode-relais?
Ha ha ha,

Rook, da's zeker juist maar wel uit mijn oren :mrgreen:.

Uiteraard, als jullie die voor mij hebben, ontvang ik graag een schema. Dan kan ik weer snel lekker verder met de baan (tenminste, als Peter/De Geluidsman eens een keer tijd voor me heeft :mrgreen:)

Hartelijke groeten en allemaal bedankt voor de reacties.

Veen
Re:Hoe een reedcontact aan te sluiten op diode-relais?
Hallo Veen,

Ik heb je wat toegestuurd, bekijk het maar eens samen met andere Peter (de Geluidsman) onder het genot van goudgele jongen.

Mvg,
Peter
Re:Hoe een reedcontact aan te sluiten op diode-relais?
Dank je wel, Peter. Gaat mij zeker lukken die goudgele jongen :D, helaas voor andere Peter, die drinkt niet :shock:. Aan de andere kant is dat geen enkel probleen, heb ik er weer een extra :mrgreen:

En uiteraard weer bedankt voor de info, gaan we eens goed bestuderen.

Groet,

Veen
Re:Hoe een reedcontact aan te sluiten op diode-relais?
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Hoe een reedcontact aan te sluiten op diode-relais?
Citaat van: veen op dinsdag 02 juni 2009, 15:09:00
Dank je wel, Peter. Gaat mij zeker lukken die goudgele jongen :D, helaas voor andere Peter, die drinkt niet :shock:. Aan de andere kant is dat geen enkel probleen, heb ik er weer een extra :mrgreen:

En uiteraard weer bedankt voor de info, gaan we eens goed bestuderen.

Groet,

Veen

Ik drink wel Niels, alleen is dat zwart i.p.v. geel met een schuimrand.

Als ik een tijd heb, tja dat is een lastige Niels, ik heb net een ecos besteld en moet nog een aantal k83 aan gaan sluiten.

Kom eerst maar eens bij mij kijken dan stap je ook gelijk over op een centrale, vraag hem anders voor je verjaardag.
Hoef je nog maar een paar dagen te wachten.

Peter / degeluidsman
Re:Hoe een reedcontact aan te sluiten op diode-relais?
Ha ha ha, ik denk niet dat een Ecos er inzit. Maar ik kan hem dus snel bij jou bewonderen? Ben wel benieuwd wat zo'n  apparaat allemaal kan want lees ik alle reacties over de Ecos dan is het een soortement toverdoos :D.

Wanneer krijg je 'm binnen? En, by the way, tijd voor mij maak je toch altijd ff vrij :mrgreen:.

Groet,

Veen
Re:Hoe een reedcontact aan te sluiten op diode-relais?
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Hoe een reedcontact aan te sluiten op diode-relais?
Citaat van: veen op dinsdag 02 juni 2009, 23:30:48
Ha ha ha, ik denk niet dat een Ecos er inzit. Maar ik kan hem dus snel bij jou bewonderen? Ben wel benieuwd wat zo'n  apparaat allemaal kan want lees ik alle reacties over de Ecos dan is het een soortement toverdoos :D.

Wanneer krijg je 'm binnen? En, by the way, tijd voor mij maak je toch altijd ff vrij :mrgreen:.

Groet,

Veen

Er zit voor jou geen Ecos in???? hoe kan dat nauw, dan verkoop je toch gewoon de boot.

De levertijd is een week als het goed is.

En voor jou heb ik altijd tijd, ik ben minimaal een uur per dag bezig om jou mailtjes te beantwoorden :shock: :shock:

Peter / degeluidsman
Re:Hoe een reedcontact aan te sluiten op diode-relais?
Ha Peter,

Maar dat reageren op mijn mail is natuurlijk over een week ook afgelopen :? want dan ben je alleen nog maar bezig met je Ecos. En met bouwen natuurlijk 8).

Gelukkig hebben we het forum voor de juiste antwoorden :D. Uiteraard van harte met je aankoop.

Groet,

Veen
Re:Hoe een reedcontact aan te sluiten op diode-relais?
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Hoe een reedcontact aan te sluiten op diode-relais?
Citaat van: veen op woensdag 03 juni 2009, 18:53:08
Ha Peter,

Maar dat reageren op mijn mail is natuurlijk over een week ook afgelopen :? want dan ben je alleen nog maar bezig met je Ecos. En met bouwen natuurlijk 8).

Gelukkig hebben we het forum voor de juiste antwoorden :D. Uiteraard van harte met je aankoop.

Groet,

Veen

Niels, ik heb je een pb gestuurd.

We zijn net al met een ecos bezig geweest.

Peter / degeluidsman