Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Een nieuw baanplan, graag jullie advies (update 24 mei)

Gestart door keigaaf maandag 18 mei 2009, 21:28:07

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Een nieuw baanplan, graag jullie advies (update 24 mei)
Hallo beste forumvrienden,

Na een maand of 4 niets of weinig aan mijn baan te hebben gedaan, ben ik mijn inspiratie verloren om hem afmaken. Dus tijd voor de sloop, en een nieuwe baan bouwen.
Nu wil ik graag digitaal, zowel me treinen, wissels en me seinen. Maarja een goed baanplan is dan ook het vernaamste.
De ruimte die ik tot me beschikking heb = een L-vorm. de lengte 3,45 m1 bij 2,5 m1
Me voorlopige baanplan heb ik getekend met anyrail










Nu heb ik een schaduw station getekend, met daarboven 3 lagen. Tevens rij ik DB tijdperk 3-4-5.
Dit jaar wil ik dan ook beginnen met de eCoS. Tevens moet er nog een dorp met station komen en natuurlijk me houtzaagerij. Later in de uitvoering kijk ik wel naar de infra zoals wegen.

Het gehele plan:


Alvast bedankt voor jullie technische ogen, en hopelijk tot babbels
Met vriendelijke groeten Chris oftewel Keigaaf-treintjes



Re:Een nieuw baanplan, graag jullie advies
Hallo Kris,

Keigaaf railplan zeg mooi gedaan hoor.
Ik zie onderaan de ruimte een kopstation is het niet leuker om daar een spoor extra aan te leggen dat bij een binnenkomende trein ook gelijk een trein kan vertrekken die moet nu wachten als de binnenkomende trein stil taat bij het station.

Met een extra setje meegebogen wissels is dat op te lossen aar dat is aan je zelf.

in iedergeval veel sucecs met de bouw daarvan.

Groet Wim.
Re:Een nieuw baanplan, graag jullie advies
zou het nog lukken ergens een beetje minder recht te leggen en netjes langs de kant??

vind het zelf altijd wel iets speelser staan, wanneer een parade traject bijvoorbeeld wat glooiender loopt, beetje diagonaal......
Re:Een nieuw baanplan, graag jullie advies
Tja digi jacques,
Je had helemaal gelijk, wat een steriel zooitje. Alles zo recht en strak. Dus afgelopen week maar weer eens gepuzzeld en hier me resutaten:


Nivo 0


Nivo 1


Nivo 2


Gehele plan

Me schaduw station heb ik het zelfde gehouden. Wel heb ik voor een combinatie C en K-rails gekozen, vanwege de hoeveelheid c-rails die ik nog had.
Dan zien jullie ook 4 tal spiralen dit vanwege de snelle hoogte winning.
Ben benieuwd naar jullie reactie en tot babbels
Mvg Chris oftewel Keigaaf-treintjes