Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Weerstand voor N-spoor 16V 22U

Gestart door nicploeg zondag 17 mei 2009, 22:24:01

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Weerstand voor N-spoor 16V 22U
Welke electrotechnicus kan mij verder helpen.

Het ziet er naar uit dan van mijn Arnold Rapido N-spoor locje een weerstand niet goed meer is.
Deze zal ik moeten vervangen.
Het is een weerstandje zwart met een rood stipje en daarop staan 22U (maar dan de U op z'n kop) + 16V.

Nu heb ik even op de Conrad site gekeken, maar daar staat een oerwoud aan weerstanden op en een amateur als ik heb geen idee of het exemplaar wat ik zoek te krijgen is en welke ik zou moeten kiezen.

Kan iemand mij wegwijs maken en aangeven welke ik moet bestellen?
De verzendkosten zullen wel vele malen duurder zijn, maar ja dat zien we dan wel weer.

Alvast erg bedankt en groeten

Nico
Re:Weerstand voor N-spoor 16V 22U
buckfast_beekeeper
gast

Re:Weerstand voor N-spoor 16V 22U
Wat je denkt dat fout is, is een elco 22µF 16V. Waarschijnlijk een smd uitvoering. Plaats eens een foto en de afmetingen van het blokje. Aan de grootte kan worden opgemaakt welke bouwvorm het is.

Waarom denk je dat deze kapot is?

Wat gaat er fout?
Re:Weerstand voor N-spoor 16V 22U
Een condensator van 22nF.

CiteerWaarom denk je dat deze kapot is?
Inderdaad.


Mvg,
Peter
Re:Weerstand voor N-spoor 16V 22U
Theo & Peter,

Let even niet op de stroomschakelaar tussen boven- en onderleiding. Die is iets verdraaid bij het losmaken.

Het weerstandje heeft een diameter van 5,5 mm

Als ik de koolborstels eruit haal en ik zet spanning op + en - en ik meet de spanning op de klemmetjes waaronder de koolborstels zitten, dan loopt de spanning heel snel af van 16v naar 1 volt. Als ik de koolborstels erin doe, dan heb ik waarschijnlijk ergens sluiting veroorzaakt, want ik kan nergens meer spanning meten.

Ik heb alles al geprobeerd, maar krijg dit locje niet aan de praat. Ook doet de verlichting het niet, maar die gaat waarschijnlijk alleen branden als het motortje loopt. (analoog).

Ik heb geen idee waar ik verder moet zoeken.
Hebben jullie enige suggestie?



Het weerstandje


Het printje

Alvast bedankt

Nico


Edit Gerard: foto's geplaatst