Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Nieuw baanplan van Ronald Varekamp/ laatste bericht baanplan in ontwikkeling

Gestart door Varekamp zondag 17 mei 2009, 21:37:55

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Nieuw baanplan van Ronald Varekamp/ Houtloods gebouwd
Ziet er inderdaad goed uit Ronals,
Re: Nieuw baanplan van Ronald Varekamp/ Houtloods gebouwd
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re: Nieuw baanplan van Ronald Varekamp/ Houtloods gebouwd
Geweldig Ronald. Top zoals je dit gemaakt hebt. Zo zie je zelf maken geeft veel voldoening en een uniek resultaat.

Leuk verslag. :thumbup:

Groet,

Ronald
Re: Nieuw baanplan van Ronald Varekamp/ Houtloods gebouwd
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Nieuw baanplan van Ronald Varekamp/ Houtloods gebouwd
Dat is een hele mooie houten houtloods geworden, Ronald  :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Grtz Tony
Re: Nieuw baanplan van Ronald Varekamp/ Houtloods gebouwd
Hallo Ronald,

Even naar je foto's gekeken en moet zeggen heel knap gemaakt  :) gaat weer mooi worden op je baan.

Groeten en succes verder;

Peter
Re: Nieuw baanplan van Ronald Varekamp/ Houtloods gebouwd
Goedenavond allen,

Hartelijk dank voor jullie complimenten. Hopelijk hebben jullie hierdoor ook weer inspiratie om zo iets moois te maken op je baan. Er zijn inderdaad weer behoorlijk wat uurtjes in gaan zitten.  O:-D
Ik ben er erg blij mee en je leert er weer een hoop van.

Citaat van: degeluidsman op zaterdag 25 oktober 2014, 07:58:34
Hoi Ronald,
Vervelend dat er een wissel aandrijving niet goed werkt, en dat op een decoder die de andere wissels wel goed schakeld.
Dit had ik recentelijk ook, toch bleek een slechte soldering op de decoder de oorzaak te zijn.
Mvg,
Peter Degeluidsman.

Peter, het gekke is dat ik heb de wissel op een andere decoder gezet en ook hiermee kwam geen teken van leven, dus ik denk dat logischerwijs aan de aandrijving. Morgen zal ik de wissel eens opereren... :D

Groeten Ronald  :)
Re: Nieuw baanplan van Ronald Varekamp/ Houtloods gebouwd
Lid sinds: 2009

Koploper en DDAR te Steenberg

offline
Re: Nieuw baanplan van Ronald Varekamp/ Houtloods gebouwd
Wauw, dat is een machtig mooi stuk houtloods geworden!
Knap, ik heb d'r bewondering voor! :) :)

Groetjes, Daniël
Re: Nieuw baanplan van Ronald Varekamp/ Houtloods gebouwd
Hallo Ronald.

Een pareltje is het geworden je loods  :thumbup:

Harald & Alex
Re: Nieuw baanplan van Ronald Varekamp/ Houtloods gebouwd
Prachtig draadje Ronald, zeker voor beginnelingen die er veel van kunnen leren hoe je iets moet maken.
Toppie hoor en een mooie baan heb je.
Re: Nieuw baanplan van Ronald Varekamp/ Houtloods gebouwd
Goedenavond allen,

Bedankt voor jullie complimenten. Het is altijd leuk dat men er iets van leert, dat doe ik ook bij anderen als ik hun draadje bekijk.  :P

Groeten Ronald  :)
Re: Nieuw baanplan van Ronald Varekamp/ Houtloods gebouwd
Hoi Ronald.
Bijzonder leuk om eens ter afwisseling zelf zo'n houtloods te bouwen! :thumbup:
Lekker stevig houtwerk, maar dat mag je in een houtloods ook wel verwachten! :D

Veel plezier en succes met de verdere baanbouw.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Nieuw baanplan van Ronald Varekamp/ Houtloods gebouwd
Wat een creativiteit hier.
Mooi werk waar ik nog veel van kan leren.
Ik ga dit draadje zeker blijven volgen
Re: Nieuw baanplan van Ronald Varekamp/ Houtloods gebouwd
Beste 3-railvrienden,

Ik moet jullie een schokkende bekentenis doen... 8o

Ik heb mijn baan afgebroken.... :-(
De reden is dat ik toch bij de bouw een aantal fouten gemaakt heb. Daar komt bij ik had een storing in wissel 1 (schaduwstation) en ondanks ik de aandrijving (bekend probleem) of een andere decoderadres probeerde, kreeg ik deze niet aan de praat. Deze wissel is ontzettend belangrijk om de rest van het schaduwstation te benutten.
Wat ook een belangrijke reden was dat ik had aan de linkerzijde een tweetal modules gebouwd en een aantal jaar terug paste deze boven de wasmachine (cm ruimte tussen) echter vorig jaar ging de wasmachine stuk en de nieuwe paste er precies onder. Als de wasmachine ging centrifugeren, dan schudde de module ook lichtjes... >:-D Hier was mijn vrouw niet blij mee en vond het een ergernis dat de module bak er boven bleef hangen.

De derde reden is, het schaduwstation. Ik ben te zuinig geweest met de bouw, om er geen spiraal in te bouwen, hierdoor had ik maar 11 cm ruimte tussen de bovenste baan en het schaduwstation. Elke keer als ik op de bovenste baan iets wilde bouwen en er moest verlichting komen moest ik goed kijken dat ik niet pal boven een rails zat. Ik was dat zo zat. :evil:
Laatst had ik Ab (tester van Koploper) op visite en nu bleek weer dat ik een storing had in spoor 1 van het schaduwstation, hij zag een bezetmelder niet meer. Na veel gehannes kregen we het voor elkaar dat de trein weer gevolgd werd door Koploper. Ging dus niet lekker.
Toen heb ik vorige week de knoop doorgehakt en heb de baan afgebroken.

Er komt zeker weer een nieuwe baan, daar heb ik echt wel zin in.  :P
Ik heb de volgende zaken al op het lijstje staan:
- er komen twee spiralen met als doel dat het schaduwstation goed te bereiken is (20-30 cm ruimte tussen de niveaus)
- de baan zal wederom in een L-vorm komen
- er komt verlichting in het schaduwstation
- de hoek wordt niet volledig bebouwd (daar wil achter kunnen staan)
- FSC auto's moeten kunnen rijden
- voornemen om via I-train de besturing te laten plaatsvinden (clublid heeft dit ook en is er zeer te spreken over)
Dat zijn voorlopig even een paar speerpunten.

Hieronder wat foto's die de tekst hierboven helder maken:





Hier de laatste beelden van een gedeelte van de baan.



Dit is het probleem met de wasmachine, nu opgelost. Vrouwlief weer heel blij.. ;)



Bomen heb ik keurig verwijderd en in oase gestoken. Deze keurig in dozen verpakt, zodat ik deze weer kan gebruiken op de nieuwe baan.



De opslag van de bomen, huizen.



De sloop van de rechterzijde.

Het zal dus weer even duren alvorens ik weer een nieuw draadje opstart. Dat neemt niet weg dat ik uiteraard de nodige draadjes blijf volgen op dit mooie forum.
Nogmaals sorry mensen dat deze baan niet helemaal af is geraakt, schoot toch wel aardig op. Maar al doende leert men.

Ik wens een ieder succes en wil bij deze ook de mensen bedanken die mij op dit draadje hebben gesteund, adviezen hebben gegeven etc.

Groeten Ronald  :)
Re: Nieuw baanplan van Ronald Varekamp/ Baan afgebroken
Lid sinds: 2011

Geen reactie is ook een reactie

offline
Re: Nieuw baanplan van Ronald Varekamp/ Baan afgebroken
Hoi Ronald

Je heb het overwogen en goed nagedacht, dus met je eigen beslissing kan je later geen spijt krijgen.
Van je fouten leer je zeggen ze maar dat wil niet zeggen dat met je nieuwe baan geen andere fouten zal maken.
Anderzijds ben je een ervaring rijker, maak daar gebruik van met je nieuwe baan.
Veel succes en bouwplezier, blijf je volgen

Mvg
Koos
Re: Nieuw baanplan van Ronald Varekamp/ Baan afgebroken
Hoi Ronald.
Natuurlijk altijd spijtig om te moeten lezen (en te zien) dat een mooie baan net voor het voltooien, alweer afgebroken wordt! 8o
Maar als je problemen ondervindt en deze kunnen niet zomaar opgelost worden, dan is afbraak en daarna opbouwen vaak de enige en dus ook beste oplossing.
Daarbij leer je ontzettend veel van het zelf bouwen en reeds gemaakte "fouten" zul je niet snel meer maken.

Veel plezier en succes voor de komende nieuwe baanbouw.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Nieuw baanplan van Ronald Varekamp/ Baan afgebroken
Hoi Ronald,

Ken het "probleem" ook ik heb een tijdje terug alles afgebroken omdat ik iets niet goed had gedaan bij de bouw. Nu weer bezig. Veel succes.

Gr henk
Re: Nieuw baanplan van Ronald Varekamp/ Baan afgebroken
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Nieuw baanplan van Ronald Varekamp/ Baan afgebroken
Dag Ronald.

Wanneer de frustratie en ergernis over structurele fouten te groot wordt,
doe je er verstandig aan om de boel op te breken en opnieuw te beginnen. :thumbup:
De ervaringen die je op hebt gedaan en als positief ervaart neem je mee
naar de volgende modelbaan en daar waar de valkuilen zaten ben je nu
op bedacht.
Kortom: jouw volgende modelbaan zal dus nog mooier worden ... ?

Groeten,

Erik.
Re: Nieuw baanplan van Ronald Varekamp/ Baan afgebroken
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re: Nieuw baanplan van Ronald Varekamp/ Baan afgebroken
Hoi Ronald.

ik herken een groot deel van de zaken waar je in de huidige baan tegenop bent gelopen. Veel van de redenen komen overeen met mijn Stadsbahn 1, en daarom
ben ik ook overnieuw begonnen. :D. Veel succes en we zien t.z.t de bouw wel weer op het forum,

vr gr Arie
Re: Nieuw baanplan van Ronald Varekamp/ Baan afgebroken
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Nieuw baanplan van Ronald Varekamp/ Baan afgebroken

Hallo Ronald !

Je hoeft je echt niet te excuseren, omdat je je eigen baan afbreekt hoor.
In iedere baan zitten zaken, die je achteraf anders en/of beter had willen doen.
De ideale baan bestaat ook niet, denk ik.

Een nieuwe baan is ook een mooie uitdaging en als ik jouw bouwkunsten zie, wordt dat een hele mooie  :thumbup:

Voor je nieuwe draadje heb je in ieder geval een trouwe volger......grtz Tony
Re: Nieuw baanplan van Ronald Varekamp/ Baan afgebroken
Hoi Ronald,

Heel herkenbaar allemaal. :D

Succes met het ontwerpen en bouwen van je nieuwe baan. :thumbup:

Gr.
René
Re: Nieuw baanplan van Ronald Varekamp/ Baan afgebroken
Ronald,

Heel vervelend om je baan af te "moeten" breken. Zeker gezien de hoeveelheid tijd, arbeid en geld je er in gestoken hebt.

Maar gelukkig is iets nieuws beginnen ook weer leuk. Lekker plannen maken en daarna opbouwen. Succes met je plannen.
Re: Nieuw baanplan van Ronald Varekamp/ Baan afgebroken
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Nieuw baanplan van Ronald Varekamp/ Baan afgebroken
Hoi Ronald,

Dit komt wel even binnen, maar ik begrijp je keuze.
Bijna iedereen bouwd zijn schaduwstation volledig onder de baan met alle gevolgen.

Ik ga zelf voor een ander soort schaduwstation, zie het maar voor je als boekenplanken langs de muur waar maximaal 5 sporen breed de treinen opgesteld staan en dat op meerdere etage,s.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Nieuw baanplan van Ronald Varekamp/ Baan afgebroken
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re: Nieuw baanplan van Ronald Varekamp/ Baan afgebroken
Hallo Ronald,

Jammer dat je je baan hebt afgebroken, keek er met veel plezier naar, en  je vorderingen.

Mijn schaduw station, is 20 centimeter onder de het station, kan overal bij.

Kan die problemen wel begrijpen.

Succes, ik ben benieuwd wat er nu komt.

Gr Einte

Re: Nieuw baanplan van Ronald Varekamp/ Baan afgebroken
Hallo Ronald.

We zien dat wel vaker met schaduwstations dat ze te dicht onder het maaiveld zitten.Wij hebben toen de spiraal toch maar een paar slagen extra gegeven en kunnen overal redelijk bij.Zo zjn er nog wel meer zaken die je kan verbeteren en je zal ook zien dat het woord concessies toch vaker dan gewild om de hoek komt ijken ook al plan je het nog zo goed.

Succes met het nieuwe plan.Heb je al een thema voor ogen?

We gaan het uiteraard weer volgen  ;)

Harald & Alex


Re: Nieuw baanplan van Ronald Varekamp/ Baan afgebroken
Hallo Ronald,

Jammer dat jij je baan gaat of hebt afgebroken, maar zo leer je heel veel van je fouten. heb ook goed nagedacht eerst over hoe en wat, heb nu een tafel gemaakt waar ik ook goed overal aankan.

Groeten en succes verder,

Peter
Re: Nieuw baanplan van Ronald Varekamp/ Baan afgebroken
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Nieuw baanplan van Ronald Varekamp/ Baan afgebroken
Heb genoten van je (oude) baan Ronald. :P
Ga denkelijk ook weer genieten van je volgende baan. :P
Je hebt er weer een volger bij. ;)
Re: Nieuw baanplan van Ronald Varekamp/ Baan afgebroken
Beter ten halve gekeerd dan...............
Veel succes met je nieuwe baan, dat gaat zeker lukken.
Blijf je volgen.
Re: Nieuw baanplan van Ronald Varekamp/ Baan afgebroken
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re: Nieuw baanplan van Ronald Varekamp/ Baan afgebroken
Hoi Ronald,

Zo wat een beslissing. Is natuurlijk voor ons onverwacht, maar voor jou natuurlijk goed overdacht.
Ben benieuwd wat je straks gaat maken. Wellicht is het bouwen in modules een optie. Ik heb dit nu bij Lokkie gezien en dit is geen slecht plan.
Krijg bijna zin om ook opnieuw te beginnen, maar ja ben eigenlijk nog lang niet klaar met de huidige baan.

Jij in ieder geval succes met je nieuwe plannen en ik blijf je met belangstelling volgen.

Groet,

Je naamgenoot
Re: Nieuw baanplan van Ronald Varekamp/ Baan afgebroken
Goedenavond allen,

Tjonge wat een reacties... 8o
Allemaal hartelijk dank voor jullie medeleven en ervaringen. Wat goed om te lezen dat er vele zijn die dit ook hebben meegemaakt of opnieuw zijn begonnen. Inderdaad je leert weer ontzettend veel.
Ik heb heel grof al een idee, maar dat moet ik eerst nog eens op mijn gemak gaan uitwerken.

Momenteel is het een gekkenhuis op mijn werk en ben ik blij als ik even lekker zit. Vanavond naar de club geweest en even lekker ontspannen gezeten en clublid geholpen met de bedrading onder de baan. Na afloop even een lekker sappie gedronken... >:-D

Thema wordt zeker weer Duitsland en tijdperk modern.
Komende week ga ik bij een clublid kijken hoe I-train werkt, ik heb daar wel oren naar. Eens kijken hoe dit in de praktijk werkt.

We komen zeker weer in de lucht.

Groeten en ik blijf jullie uiteraard volgen.

Ronald  :)
Re: Nieuw baanplan van Ronald Varekamp/ Baan afgebroken
niet echt gezond voor je modelbaan een wasmachine in de buurt, levert veel vocht op. Succes met de herbouw
Re: Nieuw baanplan van Ronald Varekamp/ Baan afgebroken
Dat valt wel mee hoor. Ik heb een goed geïsoleerde zolder met een goede verwarming en twee ramen erin waarin ventilatieroosters zitten.

Groeten Ronald  :)

Edit Jurrien: citaat verwijderd, was vorige bericht.
Re: Nieuw baanplan van Ronald Varekamp/ Baan afgebroken
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Nieuw baanplan van Ronald Varekamp/ Baan afgebroken
Hoi Ronald,

Het levert meer frustratie op als je met de problemen waar je tegen aan liep blijft leven, en zoals ik kan lezen neem je geen halve maatregelen ;)

Succes met je nieuw plan :thumbup:

M.v.g.

Hans V200.0

Re: Nieuw baanplan van Ronald Varekamp/ Baan afgebroken
Citaat van: Varekamp op vrijdag 21 november 2014, 22:33:46
Dat valt wel mee hoor. Ik heb een goed geïsoleerde zolder met een goede verwarming en twee ramen erin waarin ventilatieroosters zitten.

Groeten Ronald  :)

dan heb je geluk, mijn zolder heeft geen verwarming, zit te bedenken hoe ik dat goedkoop ga oplossen.

edit Jurrien: citaat in citaat verwijderd.
Re: Nieuw baanplan van Ronald Varekamp/ Baan afgebroken
Hoi Ronald,
tja man wat we al veel hadden besproken, is bij jouw werkelijkheid geworden, maar dat er weer wat moois voor terugkomt twijfel ik zeker niet aan, en ja dat aankleden van de baan daar ben je een meester in dus komt zeker goed.

Volgend jaar zal ik ook drastische te werk gaan, ben nu wel wat aan het uitbreiden, maar dat schaduw station is ook bij mij een doorn in het oog.

Geen probleem verder wil je rijden buiten de club om geen probleem je weet waar ik woon, kan je gelijk vast aan Itrain wennen.
Veel suc6 met het opruimen en tot donderdag  groet Arno
Re: Nieuw baanplan van Ronald Varekamp/ Baan afgebroken
Hallo Arno,

Bedankt voor je reactie. Je weet ik ga wel weer aan de slag, met een nieuwe baan. Maar eerst ben ik de zolder aan het opknappen, alles weer even witten en raam schilderen. Nu kan ik overal lekker bij  :D
Bedankt voor je aanbod over het rijden. Ik kom zeker kijken naar I-Train, eerst maar even de drukte van mijn werk kwijt zijn. Het per dag een wedloop tegen de klok... :?

Spreek je weer op de club.

Groeten Ronald  :)
Re: Nieuw baanplan van Ronald Varekamp/ Baan afgebroken
Ach Ronald..........

Het bouwen van een totaal nieuwe en andere baan is geweldig. Ikzelf heb al 4 keer een baan bijna afgebouwd en alles afgebroken. Mijn familie heeft me vaker voor gek verklaard omdat ik nog maar een klein stukje moest.
Dat is nou eenmaal ( voor mij dan) het allermooiste van onze hobby. Bouwen!......

Veel succes en inspiratie bij het bouwen van je nieuwste creatie.

Mgr.

Erik
Re: Nieuw baanplan van Ronald Varekamp/ Baan afgebroken
Hallo Erik,

Leuk om  weer een reactie van je mogen te vernemen. Tja zo gaat het wel eens, je bouwt soms maar door en in je achterhoofd ben je eigenlijk niet tevreden met je baan. Vandaar deze keuze. Ik heb nu na een aantal weken de zolder helemaal opgeknapt. Alle wanden zijn nu voorzien van een vliesbehang en afgeschilderd met latex en de luiken in de knieschotten zijn voorzien van nieuwe afwerklatten. Hierdoor weer een strakke zolder. Nu ben ik nog op zoek naar een ander (veel kleiner) bureau, want ik wil het maximale aan lengte van de treinbaan langs de wanden. Ook weer niet te breed, want ik wil wel ruimte houden.

Ik ben in een aantal boeken aan het kijken voor bepaalde voorbeelden en haal daar mijn inspiratie uit. Dus ja, er komt een vervolg maar eerst maar eens de spaarpot goed vullen  :D

groeten Ronald
Re: Nieuw baanplan van Ronald Varekamp/ Baan afgebroken
Goedenavond modelspoorvrienden,

Na lang beraad heb ik toch eindelijk het idee gevonden om weer een nieuwe baan te gaan bouwen. Ik ben al druk bezig met hout, etc. te verzamelen. Ook ben ik druk bezig in Wintrack een baanplan te ontwerpen. Dat is ook weer een kunst apart  :P maar goed ik ben er in mijn schaduwstation grotendeels uit, maar de bovenzijde nog niet.

Ik ga dan ook een nieuw topic starten zodra ik wat ga bouwen en ik weet dat mijn nieuwe baan groter wordt en dus aanzienlijk meer rails nodig zal hebben. Ook hier zal ik weer een financiële aanslag op mijn spaarrekening moeten doen.... :-(

Ik hou jullie op de hoogte hierover, het kan best wel zo zijn dat ik na de zomer mijn nieuwe topic start.

groeten Ronald  :)
Re: Nieuw baanplan van Ronald Varekamp/ Houtloods gebouwd
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Nieuw baanplan van Ronald Varekamp/ Houtloods gebouwd
Citaat van: Varekamp op woensdag 19 november 2014, 23:00:23

  • er komen twee spiralen met als doel dat het schaduwstation goed te bereiken is (20-30 cm ruimte tussen de niveaus)
  • de baan zal wederom in een L-vorm komen
  • er komt verlichting in het schaduwstation
  • de hoek wordt niet volledig bebouwd (daar wil achter kunnen staan)
  • FSC auto's moeten kunnen rijden

Goede speerpunten
Betekent het eerste punt dat je schaduwstation 10 cm lager komt te liggen?
Re: Nieuw baanplan van Ronald Varekamp/ laatste bericht baanplan in ontwikkeling
Ronald,

Fijn dat je weer gaat starten met een nieuwe baan, ik ga je weer volgen vond het altijd mooi je baan vorderingen.


Groeten en succes

Peter
Re: Nieuw baanplan van Ronald Varekamp/ laatste bericht baanplan in ontwikkeling
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Nieuw baanplan van Ronald Varekamp/ laatste bericht baanplan in ontwikkeling
Ik ben benieuwd Ronald, extra rails kan nooit geen kwaad  >:-D ik weet er alles van.

Ik ga je nieuwe topic in de gaten houden  :D


mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Nieuw baanplan van Ronald Varekamp/ laatste bericht baanplan in ontwikkeling
 Hallo Jan, Peter en Peter,

Bedankt voor jullie reactie.

Zoals ik het nu berekend heb zal de ruimte tussen de bovenbaan en schaduw station een 27 cm bedragen.

Ik ga twee spiralen (helix) bouwen met radius R2 en R3. Ik ben druk aan het rekenen wat ik kwijt ben voor C rails of K rails. Na berekening van de helix is het voordeliger om C rails aan te schaffen. Dan gebruik ik een overgangsrail van C naar K. Ik heb er ongeveer een 130 stuks nodig 24230 en 24330.

Zo zien jullie dat ik achter de schermen druk bezig ben om het e.e.a. Te berekenen kijken wat ik allemaal nodig heb.
Zoals eerder gezegd zal ik een nieuw topic starten, ik denk als ik vakantie heb (augustus) dan verwacht ik te starten. Moet ook nog het nodige hout regelen (even een paar klanten lief aankijken).

We keep in touch

Groeten Ronald 😄
Re: Nieuw baanplan van Ronald Varekamp/ laatste bericht baanplan in ontwikkeling
Ronald,

Lijkt me een goed besluit om de helix met C rail te doen. Als ik mijn baan over zou doen zou het zeker een overweging zijn om het niet zichtbare deel met C rail te maken en de zichtbaan met K rail. De C rail heeft volgens mij een wat hogere betrouwbaarheid.

Succes met je nieuwe baanplan.

Groet,

Ronald
Re: Nieuw baanplan van Ronald Varekamp/ laatste bericht baanplan in ontwikkeling
Hallo Ronald, we zien je nieuwe baantopic met belangstelling tegemoet. ;)