Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Nieuw baanplan van Ronald Varekamp/ laatste bericht baanplan in ontwikkeling

Gestart door Varekamp zondag 17 mei 2009, 21:37:55

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Nieuw baanplan van Ronald Varekamp/ laatste bericht baanplan in ontwikkeling
Hallo forumleden,

Na een lange winterperiode studeren is het eindelijk zover. Ik ben begonnen aan mijn nieuwe modelbaan. Ik heb hieronder het baanplan neergezet. De vorderingen komen de komende maanden erachteraan. Ik zou zeggen vuur er maar op los...... :lol:

Groet Ronald
Re:Nieuw baanplan van Ronald Varekamp
das een mooi indrukwekkend groot plan zeg, ik kijk uit naar de bouw

succes ;)

mvg, jordi
Re:Nieuw baanplan van Ronald Varekamp
Ziet er indrukwekkend uit. Persoonlijk vindt ik het wel jammer dat het meeste spoor ondergronds ligt. Heb je nog plannen met het linker gedeelte?

Mvg, Hans
Re:Nieuw baanplan van Ronald Varekamp
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re:Nieuw baanplan van Ronald Varekamp
ziet er erg leuk uit
ben benieuwd
hoop ook dat je een mooi bouwverslag maakt met veel foto's
groet robert
Re:Nieuw baanplan van Ronald Varekamp
Ronald zal je de foto wat kunnen verkleinen naar 800/600 alvast bedankt.

Groet Wim.
Re:Nieuw baanplan van Ronald Varekamp
Ronald,

Je presenteerd hier een indrukwekend plan.
In tegenstelling tot H@ns vind ik die vele ondergrondse sporen geen probleem, want je hebt veel rij mogelijkheden en een rustig zichtbare baan.
Ben heel benieuwd naar de bouwverslagen straks.

mvg
Henk
Re:Nieuw baanplan van Ronald Varekamp
hallo das ook een knappe baan seg veel plezier met het bouwen ervan  :D

groeten

peterke33
Re:Nieuw baanplan van Ronald Varekamp
Hallo Ronald, mooi plan. Rustig ook. Ik weet niet wat voor scenery je van plan bent, m.n. op het rechtergedeelte heb je bovengronds nog aardig wat ruimte. Voor een klein industrie lijntje misschien?

gr Michel
Re:Nieuw baanplan van Ronald Varekamp
Hallo medebouwers,

Even wat uitleg voor wat betreft de scenery of rails. Ik zelf ben erg een man van het landschap, dus er komen wat bergen in en er komt ook een mooie rijbaan voor het Faller Car Systeem. Dus hiervoor moet ik ook ruimte aanhouden. Verder wordt het een Duitse baan periode 5/6.

Ik heb vandaag lekker buiten gewerkt en het nodige gezaagd en ik elkaar gezet. Foto's volgen z.s.m.
groeten Ronald
Re:Nieuw baanplan van Ronald Varekamp
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Nieuw baanplan van Ronald Varekamp
Kom maar op met die foto's.

Je baan ontwerp ziet er in iedergaval goed uit.

peter / degeluidsman
Re:Nieuw baanplan van Ronald Varekamp
Lid sinds: 2007

Ik ben 3 railer zonder pukkels

offline
Re:Nieuw baanplan van Ronald Varekamp
Een heeeeeel aardig baantje :lol: erg goed.



                                                            Arie
Re:Nieuw baanplan van Ronald Varekamp


Hallo leden,

Zo nu eens even een paar foto's van de eerste werkzaamheden. Ik zei ik zal gas geven dus dat doe ik dan ook  :D









Ben ook begonnen met het aanleggen van de bezetmeldingen en voeding.
Tot de volgende up-date.
Groet Ronald
Re:Nieuw baanplan van Ronald Varekamp
Ziet der goed uit! Veel succes verder met de bouw!
Gr kenny
Re:Nieuw baanplan van Ronald Varekamp
Mooi plan. Altijd leuk als je veel ruimte hebt.
En gaat inderdaad goed vooruit.
Veel succes!
Je hoeveelste baan is dit BTW?

Greetz,
Philip
Re:Nieuw baanplan van Ronald Varekamp
Ronald,

ziet er al goed uit. Wel een tip: gas geven ok maar blijf zorgvuldig werken, dit betaald zich straks dik en dubbel terug.

Groetjes en succes met de verdere bouw, John
Re:Nieuw baanplan van Ronald Varekamp
Voor Philip: Dit is mijn derde baan die ik ga bouwen. De andere twee heb ik nooit helemaal voltooid.

Voor John: Met gas geven bedoel ik meer de ruwbouw. Het houtwerk. Het grote voordeel wat ik heb dat ik heb vlak bij mijn werk Pont Meyer zitten de houtgroothandel en die mensen ken ik goed, daar koop ik dan mijn hout en ik mag gebruik maken van de platenzaag en grote tafelcircelzaag. Dan heb ik gelijk alles op maat gezaagd. Alleen de modules heb ik zelf thuis op maat gezaagd met de circelzaag en afkortzaag.
Met het solderen en blok indeling houd ik me keurig aan mijn baanplan. En testen uiteraard. Evengoed bedankt voor je advies!  :)

Groet Ronald
Re:Nieuw baanplan van Ronald Varekamp
Zo na een paar avonden solderen (wordt je ook een keer zat  :() heb ik eindelijk mijn hele schaduwstation af. Alle draden zitten erin gesoldeerd voor de bezetmelders en de voedingen. Dus de eerste meters draad zijn er alweer door.  :)
Ik kwam tot de ontdekking dat de aanloop naar de bocht (rechts) omhoog een soort knikje in zat, ik heb dat gelijk verholpen door de plaat ervoor iets te verhogen met 4 mm en toen was het perfect. Ik denk dat ik te abdrubt de 1,2 cm stijging op ca. 40 cm ingezet had. Ben nu weer een tevreden mens.

Ik heb nog een paar foto's geschoten van de werkzaamheden tot nu toe. Ik ben ook gelijk maar begonnen met het verbinden van de draden naar de bezetmelders 5217 en de wisseldecoders 5211. Want ik heb in mijn schaduwstation C-rails liggen en die wissels mogen van mij snel omschakelen. Uiteraard heb ik gaten van te voren gezaagd, zodat ik altijd de  wisselaandrijving kan vervangen wanneer dat nodig is.









Ik heb ook nog gelijk een uitschuifbaar werkblad gemaakt onder mijn treinbaan.



Zo dat was het weer voor deze week, want ik heb komende donderdag en vrijdag cursus voor de nieuwe Volkswagen Polo. Van het weekend gaan we weer verder.
De bedoeling is dan dat ik alvast de bovenplaat er los op gaat leggen want dan krijg ik eindelijk eens wat ruimte in mijn garage. (jullie snappen wel dat de rest van de familie ook wat ruimte wil  :lol: :lol:)

Groeten Ronald
Re:Nieuw baanplan van Ronald Varekamp
Ronald,

je bent al lekker opgeschoten. Ga je volledige massadetectie toepassen?

Groetjes, John
Re:Nieuw baanplan van Ronald Varekamp
Hallo John,

Ja ik ga volledige massadetectie toepassen. Ook op het bovenste niveau wat met K-rails wordt gelegd. Inmiddels heb ik daar alvast de eerste rails de roest op aangebracht.

Groet Ronald
Re:Nieuw baanplan van Ronald Varekamp
Goeie keuze :wink:

Groetjes en veel succes met de verdere bouw, John
Re:Nieuw baanplan van Ronald Varekamp
Hallo Ronald, wat een snelheid heb jij erin zitten. Na een maand heb je al heel wat bereikt. In dezelfde tijd heb ik nog niet eens één spoor met bezetmelding etc. weten te leggen. :?

Succes en veel plezier met het vervolg.

Groet,
Ronald
Re:Nieuw baanplan van Ronald Varekamp
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Nieuw baanplan van Ronald Varekamp
Ronald,

Dat ziet er verzorgt uit.
Zelf heb ik de decoders onder de baan hangen, maar bij een volgende baan komen deze in de buurt te zitten van waar ik de treinen ga besturen.
Ook maak ik dan openingen om de aandrijving makelijk te vervangen.

Complimenten voor je aanpak.

Peter / degeluidsman
Re:Nieuw baanplan van Ronald Varekamp
Hier is ie weer met de up-date.

Afgelopen weekend weer eens lekker bezig geweest. Zoals eerder al beschreven heb ik mij dit weekend toegelegd op de bovenplaat neer te leggen, zodat ik het zichtbare spoor kan gaan leggen en zo eens een indruk krijg hoe alles komt te liggen. Verder heb ik denk ik de eerste 50 meter draad door alle boekbinders het zitten te borduren. Mensen wat een rotklus is dat toch  :( maar gelukkig het schaduwstation is volledig naar het verzamelbord toegebracht en van de week ga ik het maar eens allemaal aansluiten zodat we dat ook maar weer eens gaan testen.  :D

Ik mag mezelf er weer toe zetten om het e.e.a. van Koploper in de PC te zetten. Het is leuk als je een cursus doet, maar je verleerd het ander weer. Dus dan begin ik maar bij het begin. Enfin dat zijn de plannen voor de komende week.

Onderstaand heb ik foto's van de opbouw van de bovenkant.



Eerst maar eens wat steunen gemaakt voor het doorbuigen.



Ik heb eerst een paar touwtjes gespannen om alles mooi uit te lijnen. Hierdoor hoef ik niet elke keer mijn waterpas te pakken.



Uiteraard heb ik op het laatst wel de waterpas gepakt om alles nog een keer te controleren.



Eindelijk het moment dat de bovenplaat erop kan. eerst nog even de hoek uitgemeten rechts waar de ingang is van het schaduwstation, omdat daar de opganag begint naar boven moet ik natuurlijk wel rekening houden met de hoogte.



Zoals ik dus zei.


Voorzijde er tegenaan gemaakt, hiertegen aan komen nog een tweetal smalle modules van 20cm breed, want ik moet ruimte houden op mijn zolder.



Het spoor er maar eens opgelegd, om een indruk te krijgen hoe het eruit komt te zien. Zijn best wel pittige rijlengtes, al zeg ik het zelf.



Ik heb ook al een begin gemaakt met de eerste rails te verouderen.



En als laatste foto: Ik had eerst mijn draden vast geniet, maar dat werd mij afgeraden i.v.m. sluitings gevaar. Dus alles losgehaald en nagekeken. Geen brekuken zo de zien. Dus met boekbinders en hete lijm alles vastgezet. Nou dat ziet er weer strak uit (en dat voor een amateurtje  :lol:)

Tot de volgende up-date.

Groeten ROnald
Re:Nieuw baanplan van Ronald Varekamp
Ziet er erg goed uit. 8)
Succes verder.

Gr.
René
Re:Nieuw baanplan van Ronald Varekamp
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re:Nieuw baanplan van Ronald Varekamp
ziet er heel goed uit
en ook welgemeende complimenten
maar als er wat gebeurt onder in je schaduwstation hoe kom je er dan bij???
groet robert
Re:Nieuw baanplan van Ronald Varekamp
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Nieuw baanplan van Ronald Varekamp
Hoi Ronald,

Ik heb er weer een paar handige tips bij door jou foto,s.

Maar ook ik ben benieuwd hou jij straks bij je schadowstation komt?

Deze tip wil je ons vast verklappen.

Peter / degeluidsman
Re:Nieuw baanplan van Ronald Varekamp
Als er wat gebeurt in het schaduwstation dan kan ik er voor het grootste gedeelte bij omdat aan de voorkant toch een open ruimte zit. Aan de kop zijn kanten is een ronding uitgezaagd en daar kan ik dus ook bij. Ja ik heb nog wel wat nagedacht over bepaalde dingen  :lol:.

Ja op 1 klein stuk daar kan ik met mijn lange armen net niet bij , dan gebruik ik wel een verlengstukje.

Gr. Ronald
Re:Nieuw baanplan van Ronald Varekamp
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re:Nieuw baanplan van Ronald Varekamp
 :lol: :lol: :lol:
ik ben heel blij om dat te horen  :lol: :lol: :lol:
gelukkig maar
succes met de rest en complimenten
groet robert
Re:Nieuw baanplan van Ronald Varekamp
Bedankt voor de complimenten.
Ja ik zou niet weten hoe ik het anders moet doen.  :roll:

Dus van links en rechts kan ik er bij en van onder aan de voorkant. Ben wel eens benieuwd hoe anderen het dan oplossen. Zie soms voorbeelden voorbij komen met enorme breedtes waarvan ik dan ook denk hoe kom je er ooit bij. Zeker in bochten, waar het risico is dat het meeste kan gebeuren.

Ronald
Re:Nieuw baanplan van Ronald Varekamp
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Nieuw baanplan van Ronald Varekamp
Citaat van: Varekamp op maandag 22 juni 2009, 22:44:08
Als er wat gebeurt in het schaduwstation dan kan ik er voor het grootste gedeelte bij omdat aan de voorkant toch een open ruimte zit. Aan de kop zijn kanten is een ronding uitgezaagd en daar kan ik dus ook bij. Ja ik heb nog wel wat nagedacht over bepaalde dingen  :lol:.

Ja op 1 klein stuk daar kan ik met mijn lange armen net niet bij , dan gebruik ik wel een verlengstukje.

Gr. Ronald

Dat staat dan niet op de foto Ronald, als je er in iedergeval maar bij kan.

Succes met de bouw.

Peter / degeluidsman
Re:Nieuw baanplan van Ronald Varekamp
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re:Nieuw baanplan van Ronald Varekamp
je kunt hand gaten maken bij bijv wissels enzo
gewoon een gat zeg maar als er dan wat is in het midden dan  kun je er bij maar goed je had er al over nagedacht dus dan zal het in orde zijn  :lol: :lol: :lol:
succes ben heel erg beniuewd wat het allemaal gaat worden met de scenery enzo
ik blijf je draadje volgen
groet robert
Re:Nieuw baanplan van Ronald Varekamp
Hallo medebouwer,

Nou het weekend is weer ten einde helaas  :(. Begon net te wennen die vrije tijd. Nou is het momenteel heel lekker weer   8) en dus te heet om op zolder aan het werk te gaan. Ik moest de garage ook maar eens ruimen van moeders, want je kon je kont er niet meer keren  :shock:. Nou het was heerlijk weer dus de workmate's naar buiten en de zaagtafel. Ik zou de modules afmaken en dat is geluk. Vanmiddag om 17.00 uur was het werk ten einde, na eindeloos meten, zagen, uitzagen, schroeven, boren, passen en weer meten. Het was één zaagselfestein, maar goed het werk is klaar.
Ik heb een paar foto's gemaakt en zoals al eerder was opgemerkt door jullie, heb ik een paar werkgaten gemaakt om onder het schaduwstation te kijken en te komen. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden?




Kijk dit zijn onderhande de gaten die ik in de opgangen naar  boven heb zitten voor het geval als er wat is dat je erbij kan.



De gereedstaande modules.



Vakmanschap is meersterschap riep mijn vrouw en vond dat ik met mijn aanbouwen maar eens op de foto moest.



Ik heb gelijk ook maar een soort "box" gemaakt om daar een tweetal modules in op te bergen.

Werkt perfect.

Ook weer zo gemaakt dat ze prima onder de modelbaan passen.



Een kijke door één van de gaten naar het schaduwstation.

Tot de volgende up-date.

Groeten Ronald  :D
Re:Nieuw baanplan van Ronald Varekamp
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Trots lid van CJAG!

offline
Re:Nieuw baanplan van Ronald Varekamp
Wow, dat is gaaf!
Dat baanplan biedt wel veel opstelmogelijkheden zeg! Daar ben ik best jaloers op!  :lol: :lol:

Maar ik zie veel hout. Welk hout heb je gebruikt? Want ik neem aan dat het nog enigszins tilbaar moet zijn?! :P

succes! 8)
Re:Nieuw baanplan van Ronald Varekamp
Je bent flink aan het klussen geweest in de hitte. :)
De modules zien er erg professioneel uit. 8)

Gr.
René
Re:Nieuw baanplan van Ronald Varekamp
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Nieuw baanplan van Ronald Varekamp
Ronald,

Jij hebt je weekend wel heelgoed besteed.
Wat een werk heb je er van gemaakt, jij bent vast timmerman van beroep :D

Peter / degeluidsman.
Re:Nieuw baanplan van Ronald Varekamp
Nee Peter. Ik ben geen timmerman, maar autoverkoper. Modelbouw en wielrennen zijn mijn twee grote hobby's. Ik heb wel een paar ontzettend goede handen die een hoop kunnen, dat zit bij ons in de familie. Bedankt voor je compliment.  :D

Ronald
Re:Nieuw baanplan van Ronald Varekamp
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re:Nieuw baanplan van Ronald Varekamp
ziet er erg mooi en vakkundige uit
als je geen timmerman bent kun je het altijd nog worden  :lol: :lol:
complimenten
groet robert
Re:Nieuw baanplan van Ronald Varekamp
Hierbij weer even een up-date van de werkzaamheden die ik weer de afgelopen tijd gedaan heb.
Ik heb veel onder de baan gezeten om de eerste bundels draden van het schaduwstation maar eens aan te sluiten aan de diverse decoders.
Verder heb ik mijn 1e module de rails erin gemaakt en de bedrading met telefoonstekkers voor de voedingen.
Ik heb wat foto's toegevoegd van diverse werkzaamheden. Ook heb ik de eerste bezetmelders aan de K-rails gesoldeerd net als de voedingen.


Mijn zoon moest zonodig het werk van zijn vader controleren.  :lol:



Werkzaamhdeden aan de module.



De C-rails schuin doorgeslepen. Met een beetje goede concentratie lukt het gewoon met de Dremel.



Goed vastzetten en de treinen rijden er prima overheen.



De bezetmelder aan een messing zadeltje gesoldeerd en dat werkt prima.



Ook de voedingdraden heb ik zo nauwkeurig mogelijk gesoldeerd om deze nagenoeg onzichtbaar te laten zijn. In ieder geval kan je straks een hoop camoufleren met ballast.



De plaats waar mijn modules worden opgeslagen heb ik zo vrij mogelijk gehouden van draden en kabels. Dit om kans op het lostrekken uit te sluiten.

Nou dit was het weer voor deze week, tot de volgende up-date.

Groeten Ronald  :D
Re:Nieuw baanplan van Ronald Varekamp
Ronald,

dat schiet al lekker op. Heb je de werking(detectie en wissels) van het schaduwstation getest voordat je verder bent gegaan met het volgende nivo of ga je ervan uit dat alles in 1 keer goed werkt?

Groetjes, John
Re:Nieuw baanplan van Ronald Varekamp
Hallo John,

Ja ik schiet al lekker op, maar ik moet nu eerst de onderkant goed gaan testen en rijden met de locs en wagons, zodat ik kan zien dat alles goed is aangesloten. Ik heb gisteren nog alle bezetmelders getest met de multimeter en deze reageerden goed. Alleen wil ik nu gaan testen met Koploper. Dat is de volgende stap weer.
Ik hou je op de hoogte  :lol:

Groet Ronald
Re:Nieuw baanplan van Ronald Varekamp
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re:Nieuw baanplan van Ronald Varekamp
Hallo Ronald.
Net eens even alle vorderingen betreffende jouw nieuwe baanbouw bekeken.
Heel mooi baanontwerp en prachtig stukje houtbouw.
Lekker veel ruimte voor landschap en scenery, dus wanneer de treinen door Koploper perfect hun werk kunnen doen, dan kan jij lekker met het landschap aan de gang.

Veel succes en plezier met de bouw.
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Nieuw baanplan van Ronald Varekamp
Hallo hierbij weer een up-date van de afgelopen week:

Ik heb nog eens nagedacht over mijn module helemaal links waar de trein van boven naar beneden gaat en vice versa. Deze zat vlak bij mijn trap en ik heb deze ingekort met 20cm. Hierdoor ontstaat er wat meer ruimte. Hierdoor wordt de module wat hanteerbaarder en wat lichter, ondanks ik interieur lichtgewicht multiplex gebruik. Ook heb ik besloten om de hele tunnel wat in te korten en hierdoor krijg je een wat meer open landschap. De trein zal langzaam naar beneden rijden en halverwege de module in een tunnel verdwijnen richting schaduwstation.

Ook heb ik al menig uurtje ingevuld met het programma Koploper want daar gaat ongemerkt ook meer tijd inzitten dan je vooruit dacht. Maar het is en blijft een mooi programma, mijn dank gaat uit naar Paul Haagsma.  :D

Vlak voor de bouwvak heb ik nog bij een aannemer nog een rest stuk multiplex opgehaald voor de linkerhoek van de vaste tafel, dat was het laatste deel wat nog gesloten moest worden. Dus dat is inmiddels ook pas gemaakt.

Bij Conrad nog de twee laatste bezetmelders gekocht zodat ik deze van de week ook kan gaan plaatsen op mijn centrale bord. Dan nog de een aantal draden trekken en aansluiten en dan kan het testrijden beginnen op mijn schaduwstation. ( hehe eindelijk)

Hieronder een paar foto's van de uitgevoerde werkzaamheden.



De hoek is nu ook gesloten, de plaat ligt er nog los op.



De eerste feiten zijn ingevuld in Koploper.



Omdat de bovenbaan er nog niet op ligt kan ik deze mooi omhoog zetten zodat ik gemakkelijk bij het schaduwstation kan.



De laatste module was klaar en deze gelijk maar van kurk voorzien. Ik had deze voor het gemak maar even aan mijn vaste baan geklikt, zodat ik er gemakkelijk aan kon werken.



De poten heb ik ook gelijk afgesteld en eerst had ik een soort luik gemaakt waardoor ik gemakkelijk , als er ontsporingen zouden zijn in de tunnel er bij kan. Nou is dat wat veranderd en moest ik het dichtmaken. Dus heb ik er maar stukjes ingelijmd. Het witte wat je nog ziet zijn nog restjes papier wat nog verwijderd moet worden.



Ik heb nu dus het luikje aan de voorzijde gemaakt, waardoor ik er in de tunnel bij kan.

Dit was het weer voor dit moment tot de volgende up-date.

Groeten Ronald  :D
Re:Nieuw baanplan van Ronald Varekamp
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re:Nieuw baanplan van Ronald Varekamp
dat ziet er goed uit
ben benieuwd naar je scenery
complimenten en ga zo verder
groet robert
Re:Nieuw baanplan van Ronald Varekamp
Lid sinds: 2007

Try not. Do or do not. There is no try.

offline
Re:Nieuw baanplan van Ronald Varekamp
Hoi Ronald,

De modules zien er goed uit en net zo als Robert ben ik erg benieuwd naar je scenery.

Ik hoop alleen dat de wasmachine in de toekomst niet gaat lekken, enz.

Re:Nieuw baanplan van Ronald Varekamp
Nou als de wasmachine gaat lekken, dan valt het naar beneden en niet omhoog  :lol:

Ronald
Re:Nieuw baanplan van Ronald Varekamp
Ronald,

dat ziet er weer allemaal heel netjes uit. Veel plezier met de verdere bouw.

Groetjes, John
Re:Nieuw baanplan van Ronald Varekamp
Ronald en wat als de technieker aan de wasmachine moet werken bij een defect?
Re:Nieuw baanplan van Ronald Varekamp
Hoi Jonny,

Het zijn modules dus deze zijn gemakkelijk te verwijderen, je bouwt ze zo op en af. Mijn vrouw wil ook gemakkelijk haar wasmachine bedienen. Alleen als ik ga rijden dan monteer ik ze er even aan vast.
Hopelijk heb ik het zo duidelijk uitgelegd  :D

Groet Ronald
Re:Nieuw baanplan van Ronald Varekamp
Inderdaad klaar en duidelijk. Ik had ergens gemist dat het over modules ging.  :?
Re:Nieuw baanplan van Ronald Varekamp
Even een klein up-date-tje:
Nadat er kortsluiting was geconstateerd heb ik eerst alles doorgemeten, echter ik kwam er niet uit. :( .
Dan maar alles weer los gehaald en gekeken in welk blok het nu zat. Bleek het in het begin te zijn waar ik begonnen ben met de baan leggen. Een echte beginnersfout :oops: zaten de rode en de bruine draad verkeerd om gesoldeerd. Nou ja het is weer verholpen, gelukkig.

Dus daarna alles weer op zijn plek en de stekker erin van de IB en jahoor alles was goed, de koppeling met Koploper is ook goed. Dus.......eindelijk de eerste rondjes zijn gereden met de locs. Heb er effe een foto van gemaakt. Weer een mijlpaal bereikt, zullen we maar zeggen.

Tot de volgende up-date.

Groeten Ronald




Klaar voor de start.....



Nou het ligt er weer strak bij dacht ik zo....