Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Paul's Tjoek Tjoek modulebaan

Gestart door Paultje118 vrijdag 15 mei 2009, 19:32:36

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Paul's Tjoek Tjoek modulebaan
Ik liep laatst langs een speelgoedwinkel waar ze modeltreinen verkochten. Ik keek even in de etalage en stapte daarna toch even in de winkel om te kijken wat ze meer hebben. *KWIJL * KWIJL* Wat een mooie dingen allemaal weer. Ze hadden ook een kleine modulebaan in de winkel waar wat treinsetjes reden met NL rijtuigen. Wow wat mooi. Ook een locomotief met geluids en rook simulator. Sow mooi gewoon.
En dan begint het weer een beetje te kriebelen die treintjes. En bij staat alles op zolder.

In 2004/2005 ben ik in het modelbouw wereldje geraakt. Ik stond bij een 2ehands treinhandeler op beurzen. Zakcentje verdienen enzo. En meteen het moois bekijken wat op de beursvloer was. En ook naar andere modulebanen kijken van clubs die daar hun mooiste stukken hadden staan. En ook in verschillende schalen.

Ik wilde altijd al met me aankopen een eigen baan bouwen met huisjes en dergelijke maar wegens ruimte gebrek nooit van gekomen. Dus het ging in dozen en op zolder. En het kwam ook wel mooi uit, want in 2005 begon ook het R/C virus. Iets wat je kon doen met ruimte. Naar buiten ermee. En dat allemaal dankzij de modelbouw club Den Haag die indoor aan't rijden waren met hun tapijt races.
En die hobby, weten jullie intussen al, is een beetje uitgelopen naar iets groots. Hoop gekocht en weer verkocht. En dat ben ik intussen ook weer aan't orderen.

Nu ik weer volop ruimte heb in me hobbykamer komt alles qua treinen wer langzaam naar beneden. Ik ben dus in en hoek van me hobbykamer een modulebaan aan't maken. Ik wil met basis van dozen van de A.H. een tafel-achtig iets maken en dan daar me baan opzetten. Welles waar niet op de saaie dozen, maar mooi bedekt met grasmatje en dat soort dingen. En dan me spoor erop.

In dit topic laat ik jullie al me vorderingen zien en wat voor spul ik allemaal heb. En misschien krijg ik wel tips van leden die ook een eigen baantje hebben liggen.
Ik rij trouwens schaal H0 (1:87). Lekker makkelijk en toch niet te klein of groot. En der is zat in te vinden qua huisjes in die schaal. En het merk wat ik ga uitleggen in Märklin. Ik heb ook nog LIMA en Fleishmann, maar das een ander soort iets en ander spoor nodig.

Hieronder alvast wat foto's van me "baan". This nog allemaal passen en meten hoe en wat. En foto's van me huisjes. En dit is pas doos 1 van de zoveel die nog op zolder staat.


































Re:Paul's Tjoek Tjoek modulebaan
Word al een leuke verzameling! Ben benieuwed naar de baan!  8)
Re:Paul's Tjoek Tjoek modulebaan
leuk seg welke baan ga je maken heb je al een plan of eerder iets uit het hoofd kiezen  :D

groeten
peterke33
Re:Paul's Tjoek Tjoek modulebaan
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re:Paul's Tjoek Tjoek modulebaan
succes
hou je draadje wel in de gaten
groet robert
Re:Paul's Tjoek Tjoek modulebaan
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Paul's Tjoek Tjoek modulebaan
Hoi Paul,

Leuk dat je weer met een baan begint, als het eenmaal begint te kriebelen is er geen weg meer terug.

Je hebt al een leuke set huisjes bij elkaar, het zou wel mooi zijn om ze wat te weatheren zodat de plastic glans er vanaf gaat.

Succes met de bouw.

Peter / degeluidsman
Re:Paul's Tjoek Tjoek modulebaan
Zo .. ik heb zojuist even een baantje gemaakt het het +- gaat worden. Hoor graag jullie reacties hierover. Ik ben van Marklin C-rails uitgegaan.











Re:Paul's Tjoek Tjoek modulebaan
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Paul's Tjoek Tjoek modulebaan
Paultje,

Ik zou de drie 24188 aan de onderkant weg halen en gelijk een wissel plaatsen, zo krijg je iets langere opstel spooren.

Peter / degeluidsman