Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

raptor digital centrale

Gestart door pinkf zondag 10 mei 2009, 14:47:09

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
raptor digital centrale
Lid sinds: 2008

hoge bergen, het liefst zwitsers

online
raptor digital centrale
Heeft er iemand ervaring met de raptor digital centrale?

Volgens de info van de fabrikant een universeel apparaat voor een FEILLOZE treinbesturing.

Is dat ook zo?

pinkf
Re:raptor digital centrale
Lid sinds: 2007

- Vereniging Spoorgroep Zwitserland -

offline
Re:raptor digital centrale
Misschien is het voor jou wel leuk om dit te lezen

Groetjes,
Menno
Re:raptor digital centrale
Pinkf,

Als jij gelooft dat er foutloze software bestaat, dan zou het antwoord misschien ja zijn. Anders zou het dit wel eens de eerste echt feilloze software zijn! Een unicum dus!

Mvg,
Paul.
Re:raptor digital centrale
Blausee-Mitholz
gast

Re:raptor digital centrale
Citaat van: pahasoft op zondag 10 mei 2009, 20:09:41
Pinkf,

Als jij gelooft dat er foutloze software bestaat, dan zou het antwoord misschien ja zijn. Anders zou het dit wel eens de eerste echt feilloze software zijn! Een unicum dus!

Mvg,
Paul.

Hmmm bij een simpele PLC achtig apparaat is de  werking  toch nagenoeg foutloos te maken, zeker als het al een uitgekauwd proggie bevat. Dus ja mss geloof ik er wel in, alleen doe mij maar Koploper  :wink: :mrgreen:

Mvg, Johan
Re:raptor digital centrale
marklinfan
gast

Re:raptor digital centrale
er was een test met de raptor in railmagzine van een aantal maanden geleden maar ik weet niet welk nummer dat was misschien moet je dat maar eens lezen
Re:raptor digital centrale
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:raptor digital centrale
Ja, daar was ik dan, nee ik ga geen E1000 betalen.

Eerst even Paul, Paul jij weet net zo goed als ik dat de software waar Raptor op gebaseerd is al lang bestond voor jij met jouw programma kwam, en ja, de software op zich is foutloos, er hoeft alleen maar iets gewijzigd te worden als er nieuwe ontwikkleingen zijn of als er iemand een speciale wens heeft (gelukkig geen wijzigingen nodig als Windows weer wijzigt)

Voor de andere contribuanten: nogmaals, als je erg hangt aan wat er op je computerscherm te zien is, dan heb je niets bij Raptor te zoeken, die regelt alleen maar het treinverkeer (hoe vaak moet ik dit nog zeggen?)

Railhobby heeft er aandacht aan besteed een paar maanden geleden en in het laatste nummer van dit blad staat een artikel over digitaal en wordt Raptor genoemd als enige digitale centrale waarmee ook rechtstreeks geautomatiseerd kan worden.

Pinkf, wellicht dat enige gebruikers zich melden, verder beveel ik je aan naar Houten te komen op 30 mei, naast een "meet en greet" met je collega's van dit Forum, kun je ook naar de Raptor demobaan komen kijken.

Groet, Anne W

P.S. Rolf je bent ook weer actief, hadden wij niet een oude afspraak over een vergelijknede test met de Viessmann Commader en de Raptor?

Re:raptor digital centrale
Citaat van: Anne W op zondag 10 mei 2009, 23:01:43Eerst even Paul, Paul jij weet net zo goed als ik dat de software waar Raptor op gebaseerd is al lang bestond voor jij met jouw programma kwam, en ja, de software op zich is foutloos, er hoeft alleen maar iets gewijzigd te worden als er nieuwe ontwikkleingen zijn of als er iemand een speciale wens heeft (gelukkig geen wijzigingen nodig als Windows weer wijzigt)
Anne,

Ik durf echt wel te zeggen: geen enkele software is foutloos. Ook niet als software al 20 jaar draait, er zal altijd een situatie zijn die toch onverwachte effecten zal oproepen. Wel: naar mate de software langer gebruikt wordt, zal dit steeds uitzonderlijker worden.
Let wel: dit was geen aanval op de Raptor. Het was alleen een opmerking over software in het algemeen en helaas ook in de Raptor zit software.

Mvg,
Paul.
Re:raptor digital centrale
Pinkf,

Als je in de buurt van Zaandam woont zou zegen kom even langs.Ik ben er in ieder geval tevreden met mijn Raptor en modules.DIK tevreden.


Henny
Re:raptor digital centrale
Citaat van: Anne W op zondag 10 mei 2009, 23:01:43

Eerst even Paul, Paul jij weet net zo goed als ik dat de software waar Raptor op gebaseerd is al lang bestond voor jij met jouw programma kwam, en ja, de software op zich is foutloos, er hoeft alleen maar iets gewijzigd te worden als er nieuwe ontwikkleingen zijn of als er iemand een speciale wens heeft (gelukkig geen wijzigingen nodig als Windows weer wijzigt)


Anne, wat wil je hier nu mee zeggen? Dat alle software die er voor Koploper bestond beter dan wel foutloos is? Geen enkele softwareleverancier kan een foutloosheid van 100% garanderen.

Met vriendelijke groet,

Aldert
Re:raptor digital centrale
off topic.
Begin met z'n alle een ander draadje als jullie het over, wel of geen, fouten in software willen hebben. :D
off topic

On topic

Mijn treinen rijden in iedergeval feilloos (zonder fouten) met Raptor. :D

Groeten,
Ilja
Re:raptor digital centrale
Ben,

Citaat van: spoorman op maandag 11 mei 2009, 19:57:08
Zoals ik schreef, de vraag is beantwoord door tenminste 2 Raptor deskundigen en verder wordt dit weer een eindeloze discussie waarin ieder zijn stellingen inneemt en oude koeien uit de sloot gehaald worden ter meerdere eer en glorie van Raptor. Het wordt zo langzamerhand Sterreclame.
Als je bang bent dat dit weer de verkeerde richting ingaat, kun je gebruik maken van de knop rechtsonder “Meld dit bericht aan de moderator”.

Mvg,
Peter
Re:raptor digital centrale
Lid sinds: 2008

hoge bergen, het liefst zwitsers

online
Re:raptor digital centrale
Ik ben tevreden.

Dank voor alle reacties!!!

mvg pinkf
Re:raptor digital centrale
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re:raptor digital centrale
Citaat van: Freak op maandag 11 mei 2009, 20:03:34
je bang bent dat dit weer de verkeerde richting ingaat, kun je gebruik maken van de knop rechtsonder ?Meld dit bericht aan de moderator?.

Mvg,
Peter

Hallo Allen,

topic geschoond, en met deze quote ben ik het 100% eens,

met vriendelijke groet,

Walter
Re:raptor digital centrale
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:raptor digital centrale
Dan je wel Walter, het antwoord van PinkF sluit het topic perfect af.

Groet, Anne W
Re:raptor digital centrale
janwildschut
gast

Re:raptor digital centrale
hallo, ik rij nu een klein jaar met RAPTOR, en mijn baan is zeer ingewikkeld, met keerlussen, kopblokken 30 wissels, zeer scherpe bochten ( kato rail n-spoor)
en ik moet zeggen, raptor is super en zeker voor deze prijs kwaliteits verhouding met andere besturingen.
als er iets verstort is het een wisseltong die blijft hangen, of een wieltje die er uit loopt, maar raptor zelf geen storing!!
het fijne is dat de treinen niet steeds op de zelfde baan komen.
Re:raptor digital centrale
Hallo Jan,

Citaat van: janwildschut op zondag 20 februari 2011, 11:46:30
en ik moet zeggen, raptor is super en zeker voor deze prijs kwaliteits verhouding met andere besturingen.
Prijs/kwaliteit verhouding t.o.v. van andere besturingen ?.
Hoe vergelijk je dat ?., enkel de Raptor of de prijs van een Raptor plus Booster (incl trafo) en de prijzen van de uitbreidingsmodules. Kom je al snel in de buurt van de prijzen van Centrales.

Mvg,
Peter
Re:raptor digital centrale
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:raptor digital centrale
Ik moet even reageren op de bijdrage van Freak/Peter, hoofdstuk appels en peren:

je vergelijkt centrales met elkaar en dan spreken we over de "pure" Raptor centrale van Euro 199, daar komt dan de booster en trafo bij.(appels)

je vergelijkt de Raptor centrale/automatische treindienstleider van Euro 299 met een aantal optionele opties en daar nog bij een booster en trafo met een andere centrale met een pc en software.(peren)

Ik ben de laatste tijd een paar n-spoorders tegen het lijf gelopen, ik heb me niet gerealiseerd dat er in die groep al (relatief) zo veel Raptor gebruikers waren.

Groet, Anne W
Re:raptor digital centrale
Citaat van: Anne W op zondag 20 februari 2011, 15:45:35
hoofdstuk appels en peren:
Appels en peren ?.

Citeerje vergelijkt de Raptor centrale/automatische treindienstleider van Euro 299 met een aantal optionele opties en daar nog bij een booster en trafo met een andere centrale met een pc en software.(peren)
Ik stelde de vraag aan Jan over de prijs/kwaliteit verhouding t.o.v. van andere centrales.
Raptor (299 Euro) plus (10) modules (a 7.95 Euro) plus booster plus trafo.

En voor het programmeren van decoders wat komt er dan nog meer bij kijken ?.

Mvg,
Peter
Re:raptor digital centrale
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:raptor digital centrale
Beste Peter,

Ja, appels is "puur centrale", peren is "centrale + automatisering".

Motorola/MFX decoders middels de "6021 methode" MFX kan met een MS1, DCC decoders, een stukje vanaf het Raptor Forum, "Owners" gedeelte, commentaar bij de optie "Al rijdend DCC CV's programmeren (NMRA "variable acces" :

Er komen twee nieuwe menu-keuzes bij:
Sys->DCC CV BYTE Config Variable Access
Sys->DCC CV BIT Value Variable Access

Bij de eerste keuze(BYTE) moeten er drie velden ingevuld worden volgens onderstaande volgorde:
1) Huidig lokdecoder dcc-adres.
2) CV nummer van te schrijven byte waarde.
3) De nieuwe byte waarde te schrijven naar het CV nummer.

Bij de tweede keuze(BIT) moeten er vier velden ingevuld worden volgens onderstaande volgorde:
1) Huidig lokdecoder dcc-adres.
2) CV nummer van te schrijven bit waarde.
3) Bitnummer van het CV nummer.
4) De nieuwe bit waarde(0 of 1) te schrijven naar het CV bitnummer.

Nadat teruggekeerd is naar het hoofdmenu is de decoder op de baan geprogrammeerd met de nieuwe waarde.

Kijk in de bijsluiter van de decoder na voor welke programmeermethode deze uitgerust is. Dcc decoders kunnen namelijk:
1) Geen van beide (en dus alleen op programmeerbaar via "Service Mode" ).
of
2) Alleen BYTE maar geen BIT schrijven.
of
3) Alleen BIT maar geen BYTE schrijven.
of
4) Zowel BIT als BYTE programmeeropdrachten kunnen verwerken.

Overigens voor deze simpele Motorola rijder met een MS1 voor zijn MFX decoders allemaal "geheimtaal".

Groet, Anne W
Re:raptor digital centrale
Bij het programmeren van DCC decoders wordt gebruik gemaakt van ACK detection.
De Raptor heeft zo'n schakeling toch niet ?.

Mvg,
Peter
Re:raptor digital centrale
Lid sinds: 2023

offline
Re:raptor digital centrale
Ik kan me voorstellen dat pinkf nu afhaakt gezien zijn vraag.

Alphons

Re:raptor digital centrale
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

offline
Re:raptor digital centrale
Alphons,

Zijn vraag was toch allang beantwoord?  :)

Re:raptor digital centrale
Lid sinds: 2023

offline
Re:raptor digital centrale
Das waar, effe niet gezien   >:-D
Re:raptor digital centrale
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:raptor digital centrale
Beste Peter,

Ik neem aan dat je met ACK bedoelt het uitlezen van de CV waardes, ik zal eens navragen of dat ook met deze wijziging meekomt.

Groet, Anne W
Re:raptor digital centrale
Lid sinds: 2010

offline
Re:raptor digital centrale
er is er voor mij maar een de beste, en die luistert naar de naam raptor. non nonsens en doet wat er gedaan moet worden, ook met ingewikkelde banen! mijn vorige baan 6x3 mtr  in ongeveer 1,5 uur compleet geautomatiseerd.
Re:raptor digital centrale
Hallo Anne,
Citaat van: Anne W op maandag 21 februari 2011, 13:24:55
Ik neem aan dat je met ACK bedoelt het uitlezen van de CV waardes, ik zal eens navragen of dat ook met deze wijziging meekomt.
De ACK is een stukje elektronica in een centrale. Hiermee krijgt een centrale een bevestiging van de wijziging of de uitgelezen waarde.

Mvg,
Peter
Re: raptor digital centrale
Is het tijd om afscheid te nemen van raptor?
Re: raptor digital centrale
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

offline
Re: raptor digital centrale
Eens. Ook wel leuk om een voornaam te weten.  ;)

Klinkt wat vriendelijker.  :)
Re: raptor digital centrale
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re: raptor digital centrale
Dat noemt zich raptorman...
Kom eens uit je kast i.p.v. te lopen zwammen.
Baseer je beweringen niet op veronderstellingen.
Mvg. Marcel
Re: raptor digital centrale
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: raptor digital centrale
Hallo Raptorman Marco toch?

komt wat vreemd over, heb je meer info,

met vriendelijke groet,

Walter
Re: raptor digital centrale
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: raptor digital centrale
Voor zover ik weet is de software man van Raptor niet actief op forums, overigens heeft hij het daar veel te druk voor, ik zie minstens 2 keer per week een informatie en data uitwisseling tussen een inmiddels bekend visueel gehandicapt lid van de MSG en de b.g. software man.

Ook heeft de b.g. software man mij gevraagd de uit deze samenwerking ontstane software te testen in een standaard (dus niet-Braille Raptor), dat komt dit najaar.

Wellicht dat er de komende MSG Modelspoor-Expositie op 5 en 6 oktober 2019 wel iets heel moois te zien is bij mijn visueel gehandicapte collega

Als laatste, ik weet niet wie de "Raptorman" is.....

Groet, Anne W
Re: raptor digital centrale
Lid sinds: 2006

offline
Re: raptor digital centrale
ik geloof dat de Ecos  nu min of meer de gouden standaard is geworden
Re: raptor digital centrale
 @citaat / Wouter: Waar komt dat idee / geloof vandaan?

Groet Ronald.
Re: raptor digital centrale
Nu Wouter ik geloof niet, en daar geloof ik ook niet in.
Re: raptor digital centrale
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: raptor digital centrale
Gelukkig staat Wouter niet alleen in zijn mening, maar goed verder hier over de Raptor,

met vriendelijke groet,

Walter
Re: raptor digital centrale
@Walter: Leg die mening dan maar eens uit. Ik ben wel benieuwd hoe je aan dat idee / mening / geloof gekomen bent en waarop je dat baseert. "Gouden standaard" geeft iets aan dat het beste is wat je nu kan krijgen en je moet hebben anders doe (tel) je niet mee.

Als Moderator gooi je nog steeds de knuppel in het hoenderhok. Of je moet een nieuw draadje willen beginnen ....

Groet Ronald.
Re: raptor digital centrale
Lid sinds: 2018

Thema Duitsland, tijdperk IIIb

offline
Re: raptor digital centrale
Als een product wordt aangeprezen omdat het onbegrensde mogelijkheden heeft, krijg ik meteen argwaan. Niet dat ik meteen denk dat het totale onzin is, zover wil ik niet gaan, maar ik denk wel meteen dat het slechts loze reclame is en daar trap ik niet in. Onbegrensd, ja ja. Maar wat zijn de praktische hobbels die in de weg staan van die mogelijkheden? Hoeveel extra gaat me dat kosten? En hoeveel moet ik studeren voordat ik enigszins begrijp wat ik moet doen?

Neem nu als voorbeeld een standaard pc: die biedt ook best veel mogelijkheden, maar als je nog nooit iets met een computer hebt gedaan, kom je niet ver. Aan de andere kant, als je maar genoeg kennis en ervaring hebt, kun je zelfs met een Arduino en een beetje extra electronica zelf een centrale maken. Onbegrensde mogelijkheden, zo'n Arduino, jawel. Sterker nog, waar heb je eigenlijk die Arduino voor nodig, met een beetje electronica bouw je toch gewoon je eigen centrale? Ik heb nog wel een oude electronica experimenteerdoos liggen. Onbegrensde mogelijkheden...
Re: raptor digital centrale
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re: raptor digital centrale
Ja, die doos heb ik ook.
Handig voor proefschakelingen.

Enne... 
onbegrensde mogelijkheden....
Mogelijkheden zijn dus niet per land vastgelegd. 👍

Nou ben ik ook een Raptor gebruiker.
En Raptor biedt veel mogenlijkheden.
Waarschijnlijk niet alle, maar het is maar net wat je het belangrijkste vind.
Oké, erg gelikt ziet het apparaat er niet uit, maar kan nog heel goed concurreren met vele andere centrales.
En ook niet onbelangrijk: het kent alle protocollen die zijn vrijgeven. 
Verder is het als met vele dingen: pas als je jezelf er echt in gaat verdiepen zie je dat er toch wel aan veel gedacht is, en wordt het steeds leuker / interessanter.

Wat kosten aangaat.
Ik meen dat de bassis Raptor rond de ?300 kost incl voeding voor het apparaat zelf. Voor het rijden is een booster met voeding nodig. ( bv LDT en een Mä6002. Is nog geen ?100)
Daarna kan je naast een aantal al meegeleverde modules, andere modules bijkopen, toegestemd op jouw wensen.
Verder kan je er nog eea aan hangen, maar de Raptor blijft altijd de master. Ook bedienen met de telefoon is mogelijk. Ik heb mij verder laten vertellen dat als Marklin mfx vrij geeft, ook meerdere functies kunnen worden aangestuurd , dan de nu toegestane functies.

Mvg. Marcel
Re: raptor digital centrale
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: raptor digital centrale
Citaat van: ronaldk op maandag 29 juli 2019, 12:43:42
@Walter: Leg die mening dan maar eens uit. Ik ben wel benieuwd hoe je aan dat idee / mening / geloof gekomen bent en waarop je dat baseert. "Gouden standaard" geeft iets aan dat het beste is wat je nu kan krijgen en je moet hebben anders doe (tel) je niet mee.

Als Moderator gooi je nog steeds de knuppel in het hoenderhok. Of je moet een nieuw draadje willen beginnen ....

Groet Ronald.

Hallo,

deze discussie hoort niet in het draadje thuis, ik gaf al aan terug naar de Raptor, en ja ik had mijn persoonlijke mening niet als moderator had ik hier achterwege moeten laten, maar desondanks ga ik er op dit draadje niet op in, en heb geen behoefte een nieuw draadje te beginnen, excuses aan degenen die dat wel van mij hier verwacht hebben.

met vriendelijke groet,

Walter
Re: raptor digital centrale
Citaat van: wouter op maandag 29 juli 2019, 12:17:20
ik geloof dat de Ecos  nu min of meer de gouden standaard is geworden
Je bent niet de enig met deze overtuiging,ik lees veel dat starters gelijk beginnen over een Ecos ipv dat ze zich verdiepen in hun start en waar ze naar toe willen.
Wat dat betreft lijkt het forum echt op de samenleving er worden veel beslissingen genomen puur op wat andere zeggen zonder zelf op onderzoek te gaan.
Re: raptor digital centrale
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: raptor digital centrale
Het is zoals met elke hobby: als je het serieus wilt bedrijven zal je je in de materie moeten verdiepen. Dat laatste is echter voor velen een flinke hindernis, waardoor de hobby soms op een teleurstelling uitloopt.
Re: raptor digital centrale
Hoi,

@Ben: Je bent niet gek  ;) Je had de prijsstijging van het spul al een keer in april 2017 benoemd.

Citaat van: loc1200 op maandag 29 juli 2019, 20:21:42
Wat kosten aangaat.
Ik meen dat de bassis Raptor rond de ?300 kost incl voeding voor het apparaat zelf. Voor het rijden is een booster met voeding nodig. ( bv LDT en een Mä6002. Is nog geen ?100) Daarna kan je naast een aantal al meegeleverde modules, andere modules bijkopen, toegestemd op jouw wensen.

Toen je hem kocht zal het die prijs zijn geweest. Zie even dit bericht uit april 2017: Prijsontwikkeling en van het raptor-forum zelf: Geen wijzigingen voor bestaande Raptor-gebruikers...:

Groet Ronald.
Re: raptor digital centrale
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re: raptor digital centrale
Ik zal het eens uitzoeken.
Mijn lijntjes zijn heel erg kort.
Mvg. Marcel
Re: raptor digital centrale
 @citaat : Zie maar ... Maar de rekensom is al door Teunis in het bericht gemaakt:

Citeer
Toen ruim 2 jaar geleden de prijs van de Raptor fors werd verhoogd van 299,00 naar 390,00 had ik daar al heel grote problemen mee. De Raptor verkopen op een zeer diverse markt met vooral als concurrent de grote jongens is zeer moeilijk. Mensen kijken als eerste naar de prijs, helaas niet naar wat zo'n ding kan. De enige mogelijkheid om de raptor nog op de markt te kunnen zetten was zijn prijs en ook dat er geen computer nodig is.
Zoals alle gebruikers van de Raptor weten ben je er nog niet met alleen maar de aankoop van de Raptor. Om de software een beetje te kunnen vergelijken met betaalde software of nog steeds de gratis software (koploper, dat overigens niet meer verder wordt ontwikkeld) komt er aan kosten van de extra software modulen nog eens een substantieel bedrag bij (gemiddeld zijn 20 a 25 modulen in gebruik, x 9,95 euro is 249,00 euro er extra bij).

De totale kosten van een Raptor met vergelijkbare software (Koploper, i-train, etc) is dan 490,00 + 249,00 = 739,00 euro en dan is er nog geen eens een booster ingebouwd, dat komt er nog eens bij.

Groet Ronald.
Re: raptor digital centrale
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re: raptor digital centrale
Als Teunis dat zegt, dan klopt dat wel.
Niet zo handig van de organisatie die Raptor in de markt heeft gezet.
Hierdoor wordt de drempel zodanig groot dat het een onzekere toekomst bewerkstelligd.
Dat is best jammer, daar de promotie ook wel op vrijwillige bassis gebeurd.
Mvg. Marcel
Re: raptor digital centrale
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re: raptor digital centrale
Dan ben ik een rijk man met alle modulen....
Mvg. Marcel
Re: raptor digital centrale
Lid sinds: 2013

offline
Re: raptor digital centrale
Nu alleen nog zien te verkopen  :D
Re: raptor digital centrale
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re: raptor digital centrale
Dat is niet nodig.
Heb het alleen aangeschaft om mee te experimenteren.
En, was zeer betaalbaar.

Mvg. Marcel
Re: raptor digital centrale
Lid sinds: 2010

offline
Re: raptor digital centrale
Ik ben ook al jaren een zeer tevreden gebruiker van de raptor( ook nog met de voorganger trainbrain) , maar zou ik nu investeren in een Raptor? gezien de prijsstelling op dit moment heb ik daar helaas mijn ernstige twijfels over. Maar ja, we hebben één van de mooiste hobby's, en die mogen wel wat kosten toch!
Re: raptor digital centrale
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: raptor digital centrale
Er wordt door de software man van Raptor nagedacht over of een antwoord en zo ja, wat is dan de inhoud.

Eén opmerking mag ik al wel plaatsen:  Ja hoor, zeg maar dat de "early adopters" nu spekkopers zijn.

Groet, Anne W