Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Met digitale demo (test) baan nieuwe modelspoorders aantrekken.

Gestart door AlbertJan vrijdag 08 mei 2009, 16:54:18

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:Met digitale demo (test) baan nieuwe modelspoorders aantrekken.
Hoi Hennie en René.
Zo zie je maar dat de Aelderbaan toch vaak de basis is om lekker met Koploper aan de gang te gaan! :lol:
Zelf heb ik deze baan al 3 keer opnieuw gemaakt, meestal om te laten zien dat dit eenvoudig kan maar ook om toch maar te kunnen rijden!
Eénmaal hiermee begonnen, raak je het niet meer kwijt! :roll:  :wink:

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Met digitale demo (test) baan nieuwe modelspoorders aantrekken.
Hoi,

Ik ben lid geworden van de drachter modelspoor vereniging. Hier rijdt niemand meer (de maker van itrain was/is hier ook lid) met een volledig pc bestuurde baan zoals ik begrepen heb. Lijkt me leuk, als de boel klaar is, de mannen hier naar te laten kijken.  Zijn wel veel 2 railers, maar ze lijken wel aardig   :lol:

Gr. René
 
Re:Met digitale demo (test) baan nieuwe modelspoorders aantrekken.
Forum Moderator Los forumlayout Banditos
Lid sinds: 2009

offline
Re:Met digitale demo (test) baan nieuwe modelspoorders aantrekken.
Hey AlbertJan,

Wat dacht je van wat filmpjes met rollend materieel? :D

Groet,
Thierry
Re:Met digitale demo (test) baan nieuwe modelspoorders aantrekken.
@Thierry
Bedoel je twee span of drie span? Zou inderdaad wel leuk zijn om de 'prijswinnaars' van AlbertJan te zien. :lol:


gr. Hennie
Re:Met digitale demo (test) baan nieuwe modelspoorders aantrekken.
Beste lezers.
Omdat er best veel vragen komen n.a.v. dit topic, even het volgende.
De basis is de Aelder baan van Chris Burger, deze wordt als "Hoe begin je met Koploper x.x?" als bijlage bij het programma Koploper aangeboden.
Hierin wordt duidelijk in beknopte vorm uitgelegd, hoe je kunt beginnen met Koploper.

Voor mij was dit jaren geleden de eerste kennismaking en gebruiken van het programma Koploper.
Nog steeds heb ik veel plezier aan dit Aelderbaantje (wel wat uitgebouwd) en kan iedereen laten zien hoe mooi Koploper werkt.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Met digitale demo (test) baan nieuwe modelspoorders aantrekken.
Citaat van: AlbertJan op woensdag 13 mei 2009, 21:59:49
Beste Wim.
Omdat ik mij jouw, lang niet malse kritiek, maar niet kon vergeten, ben ik toch maar aan de gang gegaan om een vernieuwd en fris demo Koploper testbaantje te gaan maken.



Deze krijgt nu, achter de printer, een 2 spoors kopstation en 2 extra rangeer sporen.
De bedoeling is nu om een railbusje en een nog niet bekend treinstel te laten pendelen tussen het hoofdstation en het kopstation, ook de rangeer sporen krijgen een extra loc (BR81?) met rangeer functie.

Al deze locs hebben (krijgen) full-sound functie en, indien mogelijk, een schakelbare rook generator.

Daarna is het de bedoeling om dit baantje enigszins "aan te kleden", dit hoofdzakelijk voor de niet modelsporende toeschouwers! :roll: :wink: 

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Met digitale demo (test) baan nieuwe modelspoorders aantrekken.
Citaat van: AlbertJan op woensdag 13 mei 2009, 21:59:49
Beste Wim.
Omdat ik mij jouw, lang niet malse kritiek, maar niet kon vergeten, ben ik toch maar aan de gang gegaan om een vernieuwd en fris demo Koploper testbaantje te gaan maken.



Deze krijgt nu, achter de printer, een 2 spoors kopstation en 2 extra rangeer sporen.
De bedoeling is nu om een railbusje en een nog niet bekend treinstel te laten pendelen tussen het hoofdstation en het kopstation, ook de rangeer sporen krijgen een extra loc (BR81?) met rangeer functie.

Al deze locs hebben (krijgen) full-sound functie en, indien mogelijk, een schakelbare rook generator.

Daarna is het de bedoeling om dit baantje enigszins "aan te kleden", dit hoofdzakelijk voor de niet modelsporende toeschouwers! :roll: :wink: 

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Met digitale demo (test) baan nieuwe modelspoorders aantrekken.
Beste starters.
Mijn foto is weer hersteld d.m.v. toevoegen ~original achter .jpg

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.