Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

onbekende loc nr. 50 3143

Gestart door Populier zondag 09 augustus 2009, 23:46:06

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
onbekende loc nr. 50 3143
Heb de loc zonder tender Weet evenwel niet welk marklin nummer het betreft. Kan dus ook niet kijken of er nog iets als een tender te krijgen is. Zou toch leuk zijn om deze loc weer rijdend te krijgen.
groet hennie
Re:onbekende loc nr. 50 3143
Lid sinds: 2006

NS & DB ,. mijn "OK"

offline
Re:onbekende loc nr. 50 3143
Hallo Populier,

Nieuw hier op het Forum :D

Ik heb even een boekje voor je opengeslagen ( de Koll 2008 )

De Lok heeft als nummer 3315 of 3615 Digitaal

Aangezien je de tender niet hebt kun je er ook niet achterkomen welke verzie het is geweest.
In de 3315 zat geen decoder, in de 3615 zat wel een decoder, echter een oude de ''6080''
volgens mij, dit was de eerste generatie digitaal decoders met het Motorola I formaat.

Er zat een wannentender achter, volgens mij is dat een kuiptender, maar dat weet ik niet helemaal zeker , mischien zitten er op dit forum nog wel eigenaars met de dezelfde lok.

Groet,
jan


Re:onbekende loc nr. 50 3143
hallo jan
in ieder geval bedank voor de bijdrage. het spul heb ik uit elkaar in een doosje gekregen vandaar. Heb nog wel een nummer ontdekt E76068. Ben inderdaad nieuw hier maar dat is iedereen toch een keer geweest ?
hennie
Re:onbekende loc nr. 50 3143
Lid sinds: 2006

NS & DB ,. mijn "OK"

offline
Re:onbekende loc nr. 50 3143
Hennie,

Ik wil je alleen welkom heten, meer niet hoor 8).

Dat E 76068 is een productie nr. in welk jaar en welke maand de lok bij Märklin is gemaakt.
De 3315 is gemaakt tussen 1987 en 1995
De 3615 is gemaakt tussen 1987 en 1994

Wat de productiecode precies is kan je volgens mij lezen op het duitse stummi forum,
volgens mij heb ik het daar een keer gelezen,

Groet,
Jan
Re:onbekende loc nr. 50 3143
had ik wel begrepen maar ik mag toch ook wel een grapje maken nietwaar
groet
hennie
Re:onbekende loc nr. 50 3143
De E staat voor elektronische omschakeling, de spatie tussen de letter en het eerste cijfer geeft aan dat deze analoog is. De 7 geeft aan dat het productiejaar 1987 was.
50 3143, het kan hier nog enkel gaan om de 3315.

Mvg,
Peter
Re:onbekende loc nr. 50 3143
heren bedankt het bed roept maar ik ga met de info aan de slag. ook als het een analoge loc is krijgt die een mooie decoder. de loc zelf ziet er als nieuw uit vandaar.
groet

toevoeging: deze lijn is nu naar mijn idee gesloten
Re:onbekende loc nr. 50 3143
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re:onbekende loc nr. 50 3143
Hennie, als je onderdelen voor de tender wilt bestellen, kun je onderdeel nummers van de explosie tekening halen.
Ik heb hier een link, maar deze moet je in je adresbalk van je browser plakken, want direct linken werkt niet.
http://archiv.maerklin.de/service/produktservice/listengenerator.php?artikelnummer=3315&bFromInsider=1
Re:onbekende loc nr. 50 3143
Ad
zover was ik al maar het gaat mij niet om onderdelen was dat maar waar ik mis de complete tender. Heb gisteravond( lievergezegd vanmorgen) een oproep gedaan met de vraag of iemand toevallig deze tender heeft liggen maar kan mijn tekst niet meer vinden. Overigens werkt de link goed
groet
Re:onbekende loc nr. 50 3143
Ad
een laatste opmerking mijnerzijds. Op een gegeven ogenblik heb je zoveel informatie verzameld dat je zelf niet meer weet wat je allemaal hebt. Zo vind ik net alle explosie tekeningen van märklin waaronder ook deze loc. Toch nog een vraagje: Bestaat er ergens een bestand waarin de locnummers (hier dus 50 3143) vertaald worden naar märklin nummers (hier dus 3315) Dat zou het zoeken een stuk eenvoudiger maken. Het zou ook handig kunnen zijn bij het opereren bv. op marktplaats dat je direct weet waar je het over hebt.
groet
hennie
Re:onbekende loc nr. 50 3143
Ja, voorin band 1 van de Koll's catalogi staat een overzicht van locs, gegroepeerd per bouwserie, en met de bedrijfs- en artikelnummers er bij, en zaken als kleur, bouwjaar, delta/digitaal, telex-koppeling, etc.
Re:onbekende loc nr. 50 3143
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

online
Re:onbekende loc nr. 50 3143
Tender Klik hier


Edit wakkie: link verkleind

Re:onbekende loc nr. 50 3143
belle
hele goede tip als het goed is rolt die binnenkort binnen en de loc zelf een decoder krijgen
bedankt en groet
hennie
Re:onbekende loc nr. 50 3143
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re:onbekende loc nr. 50 3143
Ik zie dat de tender is gekocht door ene e***h ?  :D
Re:onbekende loc nr. 50 3143
dat zou de bloody limit zijn ik heb er al voor betaald.
waar blijkt die info uit??
heb net gekeken en er staat op de website dat het object verkocht is ( aan mij dus) geeft niets aan va een email adres.
Re:onbekende loc nr. 50 3143
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re:onbekende loc nr. 50 3143
Ben jij dan niet e***h ?  :?
Ik dacht dat jij dat was? :shock:

Re:onbekende loc nr. 50 3143
Ad
ik moet het inderdaad zijn alleen begrijp ik niet waar men dat op baseeert; heb nu voor het eerst op e-bay iets gekocht kwam er nooit
misschien moet ik er inderdaad wat meer kijken. Iemand nog advies over het handelen op e-baye of positief danwel negatieve reactie.
groet
hennie
Re:onbekende loc nr. 50 3143
Lid sinds: 2009

Spoort nog steeds niet...

offline
Re:onbekende loc nr. 50 3143
Ik kan niet veel zeggen over de wwergave vd gebruikersnaam. Weet wel datergens in je profiel de weergave voorkeur ingesteld kan worden.
Ik heb al veel (te veel) op ebay gekocht, niet alleen treintjes gerelateerd, maar ook RC-Car spullen, foto, pc acc, speelgoed etc. Ik heb gekocht in NL, UK, D, It, Por, US, HK, China, Taiwan en vast nog wel elders.
Tot op heden eigenlijk alleen nog maar goede ervaringen. Zeker als je te maken hebt met een (semi)prof verkoper werkt het feedbacxk systeem van ebay goed. Men is er echt wel bewust van dat negatieve fb voorkomen moet worden.
Zelfs de verzending uit azie is vaak opvallend kort. Soms tot vaak eerder in huis dan iets uit duitsland of NL.
Ik ben in ieder gevalk heel gelukkig met het bestaan vh fenomeen en prefereer het boven iets als marktplaats, waar vrijblijvendheid in de sfeer van de biedingen voor mij vaak erg onduidelijk is. Waar ben je aan toe etc...
Op ebay is een bod een bod en een eindtijd een eindtijd
Re:onbekende loc nr. 50 3143
Citaat van: Populier op woensdag 12 augustus 2009, 00:21:31
ik moet het inderdaad zijn alleen begrijp ik niet waar men dat op baseeert;

Die codes lijken willekeurig gegenereerd te worden, ik herkende laatst mijn eigen naam ook niet. Maar: als je op ebay ingelogd bent, kun je je eigen gebruikersnaam wel zien! Hoe dan ook, er staat "Dit object is beëindigd met Nu kopen" (kromme zin, maar enfin), en dat kan er maar één zijn. ;)
Re:onbekende loc nr. 50 3143/ update revitalisatie 3315
Even een klein berichtje over de vorderingen mbt de verbouwing.
Het fahrgestell van de tender is gerepareerd met een beetje secondenlijm. Binnenin is een NEM contrastekker geplakt en de bedrading aangesloten in de loc. Tevens de Lokpilot 3.0 aangesloten en een beetje olie op de aandrijving gedaan; volgens het boekje een paar cv's veranderd. Loc op de baan:  rijdt als een zonnetje, fluisterstil en de lastregeling is echt perfect: op stand 2 van de 28 kruipt die tegen de brug op zonder stoten. Blij dat dit zo goed gelukt is. Op naar de volgende klus. Er liggen noch wel wat analoogjes te wachten.
Groet
Hennie

Heb hem maar even bij het profiel erbij gezet.