Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Lijmtip uit de Railhobby nr.5/6

Gestart door Spoorman woensdag 06 mei 2009, 07:21:48

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Lijmtip uit de Railhobby nr.5/6
Citaat van: karst.drenth op maandag 13 april 2009, 17:45:01

Misschien kun je eens kijken in de laatste Railhobby. Daar staat een compleet artikel in hoe je HollandScale huisjes kunt verfraaien.

In datzelfde artikel een lijmtip:


Delen in de juiste stand tegen elkaar zetten en met een dun penseel de lijm in de naad laten lopen. In enkele seconden zit het vast.

Busje van een kwart liter voor ?6 bij de bouwmarkt. Voor de lijmsnuivers onder ons: de verdunner is uiteraard een oplosmiddel. Je kunt er polystyreen (plastic) mee lijmen, geen resin. De werkwijze is vergelijkbaar met het lijmen met MEK.

De auteur waarschuwde overigens ook nog maatregelen te nemen om te voorkomen dat het busje omvalt.  8)

Gr, Ben.
Re:Lijmtip uit de Railhobby nr.5/6
Ik ben eigenlijk op zoek naar een goedje wat dit soort verbindingen ongedaan maakt..
Ik heb een aantal huisjes waar ik de grondplaat af wil 'weken' ;)
Re:Lijmtip uit de Railhobby nr.5/6
ik heb met een klein hobby mesje , heel verzichtig onder het huisje gegaan en zo rond het hele huisje en toen was ik klaar maar het duurt wel lang. maar het huisje stond al langer in elkaar (2a3 jaar en was met slechte lijm geplak)
Gr kenny
Re:Lijmtip uit de Railhobby nr.5/6
Citaat van: OmeLaurus op woensdag 06 mei 2009, 14:20:39
Ik ben eigenlijk op zoek naar een goedje wat dit soort verbindingen ongedaan maakt..
Ik heb een aantal huisjes waar ik de grondplaat af wil 'weken' ;)
Helaas, dat zal moeilijk gaan. Plastic lijm bevat oplosmiddelen. Hiermee is het ene deel als het ware aan het andere deel "gelast". Slechts mechanisch kun je de boel te lijf gaan.

Gr, Ben.
Re:Lijmtip uit de Railhobby nr.5/6
CiteerSlechts mechanisch kun je de boel te lijf gaan.
Zo gezegd, zo gedaan; heel voorzichtig met een mesje langs 'die bodem' gegaan en het keurig los weten te krijgen.

Ik kwam er ook achter dat m'n lijm bijna op is, dus van de week bovenstaande lijmtip maar even halen bij de bouwmarkt, is een stuk goedkoper dan zo'n miniflesje Faller Expert.