Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

!!meer hobby-modellen!!

Gestart door Trein 3018 maandag 04 mei 2009, 19:34:53

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:!!meer hobby-modellen!!
Zal wel leuk zijn als m* eens een mooie goedkope NS loc/treinstel maakt. Voor mij duurt het een halfjaar minstens om een zon loc te krijgen. Ik heb ook graag ns treinstellen, deze zijn ook niet zo goedkoop. Marklin mag dus ook aan hobby ns treinen werk als het aan mij ligt :wink:
Re:!!meer hobby-modellen!!
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:!!meer hobby-modellen!!
lagere prijzen zijn een stimulans om eerder iets te kopen, ik vind dus ook dat er meer betaalbare spullen in de winkels moet liggen niet alleen loc;s

Peter / degeluidsman
Re:!!meer hobby-modellen!!
Danielrailer
gast

Re:!!meer hobby-modellen!!
Het kan ook juist niet een stimulans zijn, want veel modelspoorders zijn toch op de details en die laten een product juist liggen. De koploper heeft goed verkocht volgens mij. Dus waarom een andere koers inslaan?
als bedrijf zijnde een logische gedachte
Re:!!meer hobby-modellen!!
Die koploper wil ik zo graag, maar heb maar geen genoeg geld. Dan gaat mijn mobiel kapot en kan ik weer een nieuwe kopen, dan zie ik weer een mooie aanbieding   van een marklin dump en dit. Zo kom ik bijna nooit bij de 400 euro. Dus voor de jongeren is het wel leuker. Ik ben ook de laatste tijd meer bezig met andere merken omdat ze goedkoper en meer NS spul hebben. Laat m* maar eens met een goede betaalbare NS treinstel komen. Dan heb je ook een goede omzet denk ik. Niet alleen maar de 1200, 1600 die belachelijk duur zijn en dan niks verandert, maar een andere nummer/kleur.
Re:!!meer hobby-modellen!!
De koploper is der toch? 309 ? Verder heb ik al mooie modelen gezien van NS. marklin kan niet alleen meer NS maken eh. der zijn zoveel landen met zoveel treinen
Gr kenny
Re:!!meer hobby-modellen!!
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:!!meer hobby-modellen!!
Citaat van: Danielrailer op woensdag 17 juni 2009, 18:48:01
Het kan ook juist niet een stimulans zijn, want veel modelspoorders zijn toch op de details en die laten een product juist liggen. De koploper heeft goed verkocht volgens mij. Dus waarom een andere koers inslaan?
als bedrijf zijnde een logische gedachte

Daarom zouden er ook 2 nivo's moeten zijn.

1 de serie die 400 euro kost en met veel details.
2 de serie die rond de 125 euro kost met minder toeters en bellen.

Zo kan iedereen de keus maken die het beste bij hem/haar past.

Peter / degeluidsman
Re:!!meer hobby-modellen!!
En dan niet alleen maar DB maar ook andere spoorwegmaatschappijen
Re:!!meer hobby-modellen!!
Marklin ligt namelijk in DB dus zullen ze iets meer van Dat maken dan andere landen wat logisch is! =D Verder vind ik al in de winkel goede hobby modelen.
Re:!!meer hobby-modellen!!
Danielrailer
gast

Re:!!meer hobby-modellen!!
Citaat van: degeluidsman op woensdag 17 juni 2009, 18:57:55

Worden de productiekosten dan niet te duur? de markt is hier al klein...
Re:!!meer hobby-modellen!!
Citaat van: degeluidsman op woensdag 17 juni 2009, 18:57:55
Citaat van: Danielrailer op woensdag 17 juni 2009, 18:48:01
Het kan ook juist niet een stimulans zijn, want veel modelspoorders zijn toch op de details en die laten een product juist liggen. De koploper heeft goed verkocht volgens mij. Dus waarom een andere koers inslaan?
als bedrijf zijnde een logische gedachte

Daarom zouden er ook 2 nivo's moeten zijn.

1 de serie die 400 euro kost en met veel details.
2 de serie die rond de 125 euro kost met minder toeters en bellen.

Zo kan iedereen de keus maken die het beste bij hem/haar past.

Peter / degeluidsman

Maar waarom zou iemand 400 euro uitgeven aan een lok als een ander merk bijv. LS Models voor 230 euro een supergedetailleerde lok als de Reeks 11 op de markt zet ?

Gr. Remco.
Re:!!meer hobby-modellen!!
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Trots lid van CJAG!

offline
Re:!!meer hobby-modellen!!
Tjsa, als Marklin dan een Oost-duitse V100 maakt, hebben ze een grote afzetmarkt vanwege de vele kleurvarianten  8)
Re:!!meer hobby-modellen!!
Citaat van: Danielrailer op woensdag 17 juni 2009, 20:44:53Een gedetailleerde loc bij M* kost gauw 275€ en bij LSM de 1100 NMBS €200(2-rail)
Stel je zou de LSM in 3-rail willen hebben wat kost die dan ?.

Mvg,
Peter
Re:!!meer hobby-modellen!!
Citaat van: Danielrailer op woensdag 17 juni 2009, 20:54:10
ik dacht een ?of 30 meer, maar ik denk dat iemand dat wel weet
237 euronen. Het prijsverschil is dus niet zo groot als jij wilt dat het is. :wink:
Re:!!meer hobby-modellen!!
Daan, je snapt het niet maar laat maar zitten. :(
Re:!!meer hobby-modellen!!
Ik snap het . Eigelijk heb ik niet te klagen over M* , Der zijn zoveel fabrickanten die ook mooie modelen maken. Maar soms zijn de 3-rail modelen beterkoop en misschien beter afgwerkt. Tis hoe je het wilt hebben .Maar soms zijn andere Merken die ook 3-rail maken duurder hangt der gewoon vanaf.
Citaat van: Danielrailer op woensdag 17 juni 2009, 21:01:33
Citaat van: spoorman op woensdag 17 juni 2009, 20:58:30
Citaat van: Danielrailer op woensdag 17 juni 2009, 20:54:10
ik dacht een €of 30 meer, maar ik denk dat iemand dat wel weet
237 euronen. Het prijsverschil is dus niet zo groot als jij wilt dat het is. :wink:
juist meer. ik schatte €30. een simpele rekensom leert dat €237-€200 €37 is. Das dus €7 meer dan ik dacht.
Tis hoe je het wilt hebben. Met lichtfunctie's Decor, Sound. Enz je maak het zo duur als je wilt zal ik maar zeggen.
Re:!!meer hobby-modellen!!
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re:!!meer hobby-modellen!!
Citaat van: Remie op woensdag 17 juni 2009, 18:52:41
Die koploper wil ik zo graag, maar heb maar geen genoeg geld. Dan gaat mijn mobiel kapot en kan ik weer een nieuwe kopen, dan zie ik weer een mooie aanbieding   van een marklin dump en dit. Zo kom ik bijna nooit bij de 400 euro. Dus voor de jongeren is het wel leuker.
Dit zegt m.i. niets over het prijsbeleid, maar wel over de kwaliteiten van 'het sparen' van de jeugd en prioriteiten stellen. Je kunt nou eenmaal niet alles hebben. Dat lukt niet als je jong bent, maar ook niet als je ouder bent en een baan hebt.

Groeten,
Herman
Re:!!meer hobby-modellen!!
RodeDuivel
gast

Re:!!meer hobby-modellen!!
Een model van een hobbyloc voor de Nederlandse markt is al voorhanden namelijk de BR 186.

Er zijn maar liefst drie verschillende uitvoeringen mogelijk. Namelijk de uitvoering van de goederenvervoerder ITL, Angeltrains en HiSpeed. De uitvoering van Angeltrains kan tevens voorzien worden van teksten op de zijkant. Denk bijvoorbeeld aan de tekst van de Betuweroute. Voor de NS Hispeed kun je vervolgens nog gaan denken aan de lollystokkleurige ICR rijtuigen als speciale set.

Wat dat betreft is het zaak dat Märklin zijn ogen opent en ook inspringt op deze optie.

Grtz,

Willem
Re:!!meer hobby-modellen!!
Märklinliefhebber jr.
gast

Re:!!meer hobby-modellen!!
Je kan idd meer hobby treinen maken, maar de mensen willen altijd meer luxe en zullen toch eerder voor meer functies gaan (dit is niet bij iedereen). Van mij hoeft het ook niet echt perse maar als je de turmtriebwagen ziet dan snap ik gerust dat me hele laptop onder kwijl zit  :lol:

MVG, Wesley
Re:!!meer hobby-modellen!!
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re:!!meer hobby-modellen!!
tja ik dacht dat ik hier al eens gepost had maar goed ook ik ben voor meer hobby modellen
maakt me niet uit welke !!zwarte ERS br 189 /186 maakt me allemaal niet uit
heb zelf gemerkt dat als je een paar full option loc's op je baan aan hebt staan met geluid enzo dat je echt gek wordt dus mogen er op mijn baan best wel wat modellen met minder  :lol: :lol: :lol:
laat maar komen (meer hobby modellen is ook sneller bij elkaar gespaard  :lol:)
groet robert
Re:!!meer hobby-modellen!!
Ik ben ook een groot voorstander van meer Hobby modellen! Ze zijn fluisterstil, sterk en met name de Ludmilla, de V80 en de BR24 vind ik erg mooi uitgevoerd.



Geheel metaal, loodzwaar, 4 assen aangedreven, gewoon prachtig gemaakt. Afhankelijk van waar je 'm koopt betaal je tussen de 120 en 140 euro. Gewoon klasse!! De Hobby uitvoeringen van de moderne Traxx modellen vind ik persoonlijk minder fraai, maar ze rijden even goed. Ik koop nooit meer een loc met een "geregelde hoogvermogen aandrijving" (lees: een lawaaiige ouderwetse DCM motor). Het is of Hobby, of een loc met Sinusmotor.
Re:!!meer hobby-modellen!!
Wat meer hobby modellen zou mooi zijn zolang het maar niet ten koste gaat van de bestaande 5* modellen. Kijk een hobbylok kun je ombouwen koop een 5polige motor een mfx decoder en miss nog wel een sounddecoder. Dan kan iedereen die lok kopen en jij betaald wat je gewoon extra wil;)

Gr BMW-Fan