Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Landendriehoek

Gestart door ÖBB zondag 03 mei 2009, 13:36:41

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2007

offline
Re:Landendriehoek
Hoi Henk,

werkelijk prachtig :thumbup:

Ik zou ervoor tekenen om dit resultaat te halen.

Groetjes, John
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:Landendriehoek
Het is wederom heel mooi geworden, kijk iedere keer weer uit naar een nieuwe update, vr gr Arie
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
Hallo Henk,
wat een prachtig landschap bouw je!. Leuke dingen, zoals de camping, het uitzichtpunt, de stad. Je maakt optimaal gebruik van Preisertjes om leven in de brouwerij te brengen. De rotsen en bomen getuigen van goede smaak,
succes verder, Rolf
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek

Hoi John, dank je wel, maar ik ben ervan overtuigd dat het bij jou ook erg mooi gaat worden, kijk maar naar die mooie brug.
Ik ben er stik jaloers op.

Gr. Henk


Hoi Henk,

werkelijk prachtig :thumbup:

Ik zou ervoor tekenen om dit resultaat te halen.

Groetjes, John
[/quote]
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
Hoi Arie en Rolf,

Dank jullie wel, ik word een beetje stil van al die complimenten, en datnterwijl jullie allemaal een erg mooie baan hebben. Het doet me goed.

Gr. Henk
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2007

Groningen

offline
Re:Landendriehoek
Hoi Henk,

Wat weer een geweldige update, echt heel mooi gemaakt.
Ik heb echter 1 puntje wat ik niet zo mooi vindt, de boomen op het dorpsplein staan zo in de bestrating, zou het niet mooier zijn om daar iets van een "pootgat" te maken?
Ik bedoel dit opbouwend, ik moet het zelf nog maar zo voor elkaar zien te krijgen.

Groetjes Jac.
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
Hoi JAC,
Ik ben het helemaal met je eens, ik moet dit inderdaad nog doen. Ik ga eens speuren naar die boomroosters.toen ik de foto's zag had ik hetzelfde gevoel als jij.

Gr. Henk
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2007

Groningen

offline
Re:Landendriehoek
Hoi Henk,

Ben blij dat jij het zelfde gevoel hebt, dat was het eerste wat me op viel.

Groetjes Jac.


Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2008

offline
Re:Landendriehoek
Netjes gemaakt allemaal.

Tony
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
Hoi Tony,

bedankt voor je compliment.

Jac, daar is dit forum toch erg handig voor, elkaar tips geven, dit helpt altijd.

gr. Henk
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2007

offline
Re:Landendriehoek
Hoi Henk,

ik heb laatst rollagers voor een brug besteld en zag dat zij ook van die boomroosters hebben:

Klikkerdeklik

Ze zijn wel prijzig en in TT maar misschien kun je er iets mee.

Groetjes, John
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
Hoi John,
Dank je wel voor de link, ik zag ze ook bij faller daar kosten ze rond de 4 euro de 3, dus dat is nog te doen. Even kijken waar ik ze kan krijgen.

Gr. Henk
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
Zo na een hele lange tijd maar weer eens wat gekocht. Eigenlijk onbedoeld, maar we waren in de buurt van Wentink in Arnhem en dan heb ik altijd de drang even binnen te lopen. Ze hadden heel veel marklin locs in de aanbieding, maar helaas dit budget is er nu effe niet dus maar scenery gekeken en de vollmer pizzeria met verlichting en interieur gekocht (3681) , deze was voor bijna de helft van het geld, en de imbissbuden set van noch en nog wat plantenbakken. Toch nog een bijdrage geleverd aan de economie. Al wel veel leuke dingen gezien welke ik in het najaar wil kopen. Nu een periode van de boel draaiende en schoon houden, effe geen bouw tijd, nu lekker tuinieren en een andere tijdrovende klus werken.

Gr. Henk
Re:Landendriehoek
theo kersten
gast

Re:Landendriehoek
leuke pizza,heb hem ook gezien bij wentink.
gr.theo
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2007

Groningen

offline
Re:Landendriehoek
Hoi Henk,

Altijd jammer dat het budget niet toerijkend is. :-)
Maar wat in het vat zit verzuurt niet.
En ja andere klussen moeten ook gedaan worden.
We zien vanzelf weer een update voorbij komen.

Groetjes Jac.
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2007

offline
Re:Landendriehoek
Citaat van: wacojaco op vrijdag 04 mei 2012, 22:15:12

Altijd jammer dat het budget niet toerijkend is. :-)


Henk is niet de enigste die daar last van heeft :?

Groetjes, John
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
klopt John, maar ik ga deze zomer bij Rainer in Innsbruck kijken, dit is volgens internet een mega grote winkel. dus nog effe wat centjes bewaren. daarnaast ga ik nu eerst deze zomer de rots bouwen van neu schwanstein en dan in het najaar nog een keerlus leggen. nieuw materieel wil ik pas weer kopen als alles afgebouwd is.

gr. Henk
Re:Landendriehoek karlsruher zug weer kapot?
Baal baal baal, nu doet mijn loc van de karlsruher zug weer raar, geen geluid alleen tikken. Rijdt wel maar no sound. Ik baal hier geweldig van want dit is al de tweede keer binnen een jaar. Morgen maar even een mailtje sturen naar Wentink, was toch geen goedkope set.
heeft iemand hier vaker last van gehad.
Grrr

Henk
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
 >:-D >:-Dnet vernomen dat ik wellicht geen garantie meer heb, de garantie op reparaties is 6 maanden, en dus verlopen, de garantie van 1 of 2 jaar is ook verlopen. via de treinenwinkel in Geldermalsen vernomen dat de speciale geluidsdecoder niet meer leverbaar is en het lastig zal zijn iets dergelijks te vinden. grrrrrr. toch balen voor zo'n duur produkt.

gr. Henk
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2007

Groningen

offline
Re:Landendriehoek
Hoi Henk,

Ik kan me voorstellen dat je baalt, eerst al dat het de tweede keer is en als het dan ook nog geen garantie is.
Maar je schrijft "dat je wellicht geen garantie meer hebt", Bestaat er nog een kans dat het wel garantie is?

Ik hoop voor je dat er een oplossing komt.

Groetjes Jac.

Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
Hoi JAC,

De garantie is volgens Keuterman een half jaar dus ja dan zou ik mis grijpen. Mocht de winkel in Geldermalsen niet een goede en voordelige decoder vinden dan probeer ik het wel  bij Märklin In Coppingen.

Gr. Henk
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2007

Groningen

offline
Re:Landendriehoek
Tja Henk. je moet toch wat proberen.
Succes er mee.
Groetjes Jac.
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re: Landendriehoek
Henk
Eerst een kompliment voor de foto s van het landendriehoek.
Je brengt krantenpapier op gaas,en dan ,wat komt erdan?
Wordt dat  met houtlijm ofplaksel gelijmt ?
Hoe breng je  de roodband aan,moet dat een beetje dik zijn?
Ik blijf je volgen op de voet,de bomen heb je goed aangepast,(het zag er niet uit) maak je ze niet van sisal?
Tot zover laat ik het maar.
grjes Robert
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re: Landendriehoek
Hoi Robert,

Dank je wel. Na het gaas komt er krantenpapier op, ingepakt met behangplaksel (papiermache) dan laten drogen, daarna roodband opbrengen, grasstukken niet al te dik, net dat het nie,t van het palletmes afvalt. De ruige stukken vrij stevige roodband aan brengen en vormen met een palletmes. De bomen koop ik gewoon, sommige zijn een bouwpakketje. Ik koop ze gewoon in de aanbieding en doe er dan strooisel van Anita decor op. Mocht je nog vragen hebben stel ze gerust.


Gr. Henk
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re: Landendriehoek
Henk .
Mooie foto s van het dorpje, Waar komen de huizen die je daar hebt staan vandaan?
Zijn die van Noch of een ander merk
Groetjes Robert
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re: Landendriehoek
Hoi Robert,

Dank je wel, de huisjes zijn van Vollmer, het was ooit eens een serie Bahnhofstrasse. later nog wat losse huisjes bijgekocht.

gr. Henk
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re: Landendriehoek
Enige tijd geleden is mijn Karlsruher Zug voor de 2e keer kapot gegaan. De decoder geeft wederom geen geluid meer. Voorgelegd aan Keuterman, maar de garantie op de reparatie was al verlopen????? Nu ik weer wat tijd heb om dit soort zaken te regelen maar eens een mailtje naar Märklin Coppingen gestuurd, kijken wat zij nog voor me kunnen doen. Daarnaast mijn pizzeria afgemaakt en wat muurtjes gegoten met de Spörle mallen van een mede treinfanaat. We hebben vorige week behoorlijk wat mallen besteld zodat we deze samen kunnen gebruiken, scheelt toch heel wat kosten. Ben erg benieuwd naar de mallen.

gr. Henk
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2011

bezig met een module en de grote baan

offline
Re: Landendriehoek
man man man wat een baan joh.
als ik hier naar kijk krijg ik steeds meer zin om te bouwen.

gr john
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re: Landendriehoek
Dank je wel John, leuk om te horen. Net bericht gehad van Märklin Duitsland, loc kan naar Coppingen gestuurd worden, de kans was erg groot dat het gratis gerepareerd zal worden. Dit doet je toch goed deze service. Ook van Spörle vernomen dat de mallen verstuurd zijn vandaag. Ben erg benieuwd.

Gr. Henk
Re: Landendriehoek balen
Lid sinds: 2009

offline
Re: Landendriehoek balen
Vandaag na bijna 2 maanden mijn Karlsruher zug terugontvangen van een gratis reparatie in Cöppingen. Ik had hem speciaal naar de fabriek gestuurd omdat ik in Nederland geen garantie meer had en Märklin deze gelukkig nog wel gaf. Ik trots de trein op de baan gezet, liep prima, mooi geluid, zat andere decoder en een nieuwe printplaat in. Baan uitgezet, komt ons neefje op bezoek, wil de loc zien, ik zet hem aan en niets meer, zelfs de lampen niet.van alles geprobeerd, loc gewist uit ms 2 wil hem weer inlezen, weer geen kik. Nog een keer laten herkennen, en hij geeft een vreemde loc nr 71. Maar rijden ho maar. De loc open gehad en de plaat was wel warm aan een kant.nu maar weer een mail gestuurd naar Märklin nu om geld terug voor de loc om een andere trein te kunnen kopen want dit is echt absurd, 2x gerepareerd en weer kapot. het heeft me toch al 20 euro verzendkosten gekost en dat voor 1 rondje op de baan. Ik had veel vertrouwen in Märklin, want ik heb nog nooit een loc kapot gehad, zelfs geen goedkope of tweedehandse. Ik hoop maar dat ze wat willen doen want het zijn toch een hoop centjes voor een trein. Wordt vervolgd.
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2011

offline
Re: Landendriehoek
Wat een pech Henk.  :( Je mag idd wat werkends verwachten. Heb je een idee waarom ze kapot is/gaat?

groet,
Michiel
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re: Landendriehoek
Hoi Michiel,

Nee, ik heb geen flauw idee, er gebeurt eigenlijk helemaal niets anders dan de stroom van de baan en later weer aan, maar dat lijkt me een normaal proces. Het rare is alleen, bij de vorige keer toen reed hij nog, nu doet hij buiten de verlichting helemaal niets meer. Ik hoop wel dat ze snappen dat het toch een redelijke investering is zo'n trein en niet een produkt dat binnen 10 minuten kapot is. Maar ik wacht af, vorige keer handelden ze ook erg snel en goed.

gr. Henk
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re: Landendriehoek
Hoi Henk,

Dit is zeer vervelend en lijkt toch wel een duidelijk gevalletje garantie. Ik denk dat Märklin dit wel netjes op zal lossen. Jammer alleen dat Keuterman zich er zo makkelijk van afmaakt.

Ik heb met Keuterman dit ook gehad met een M geluidsdecoder in een BR18.4 wat blijkbaar een slechte serie was, want ik kwam hetzelfde probleem vaker tegen opmhet internet. Keuterman heeft toen ook niets voor mij gedaan.

Succes en hopelijk komt het goed.

Groet, Ronald
Re: Landendriehoek/balen en nieuwe aanwinst
zo de vakantie zit er helaas weer op, maar dat betekend voor mij ook vaak er komt een nieuw modelbaanseizoen aan.
we zijn net terug uit Oostenrijk en ik ben in een erg mooie hoek geweest, er waren 3 mooie modeltreinwinkels. 2 in Innsbruck, en 1 in Kirchbichl. Alle drie de winkels hadden een mooi assortiment rijdend. Echte aanraders. Natuurlijk kon ik niet zonder iets naar huis gaan, ik wilde altijd nog een mooie Oostenrijkse loc, en ik heb deze kunnen vinden, helaas niet van Märklin maar van Roco full sound de 1020 serie van de ÖBB. Echt super. Hieronder straks een foto van de loc en het mooie ÖBB setje dat ik erbij gekocht heb.

De soap om de Karlsruher zug van Märklin gaat verder, ik had Märklin aangeschreven, kreeg ik bericht van Keuterman. Erg snel en zeer correct moet ik zeggen. Men dacht bij Märklin dat ik de set wellicht niet goed in elkaar had staan, dwz rijden zonder stuurstandrijtuig. Dit lieten ze me via Keuterman weten, kon de set wel weer opsturen naar Keuterman ter reparatie. Ik ga dit wellicht nog doen, maar ik heb eerst Wentink in Arnhem gebeld, de winkel, of ik niet mijn geld terug kon krijgen en de set kon omruilen voor een andere loc. Dit konden ze echter niet zomaar doen, dit moest via Märklin. Daarom nu maar weer een mailtje gestuurd naar Cöppingen en maar weer afwachten. Na 2 reparaties, 20 euro verzendkosten en mogelijk nog meer voor een nieuwe reparatie ben ik het vertrouwen in dit produkt een beetje kwijt. Al mijn andere locs lopen zo mooi, waar is dit misgegaan.





gr. Henk


Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2011

bezig met een module en de grote baan

offline
Re: Landendriehoek
lijkt wel een beetje afzetterij.
maar goed
nu hopen dat het goed komt met je loc

gr john
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re: Landendriehoek
Hoi John,

Dank je, wacht rustig af, anders gaat hij gewoon naar Keuterman. Ik denk niet aan afzetterij hoor, al baal ik natuurlijk wel, het is toch een hoop geld.

Gr. Henk
Re: Landendriehoek
Lokkie
gast

Re: Landendriehoek
Hoi Henk,

Mooie loc heb je erbij. :thumbup:
Jammer dat je zoveel pech hebt met de Karlsruher zug. :(
Ik hoop dat het deze keer wel helemaal in orde komt.

Gr.
René
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re: Landendriehoek
Citaat van: jptrain op woensdag 15 augustus 2012, 15:06:42
lijkt wel een beetje afzetterij.
maar goed
nu hopen dat het goed komt met je loc

gr john
Wat jij wel wat je zegt ?
Nee, dus.

Henk,
stuur hem gewoon terug naar Keuterman en vraag ook je verzendkosten terug.
Want jij hebt hier beslist niet  omgevraagd...
Re: Landendriehoek
Imtar
gast

Re: Landendriehoek
inderdaad balen van die karlsruher zug. die van mij doet het prima, dus er is wel hoop dat je hem alsnog zonder mancos gaat zien functioneren.
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re: Landendriehoek
Compliment voor de klantenservice van Märklin, zojuist al bericht ontvangen, ze komen de hele set gratis thuis ophalen voor een check, cq reparatie. Teruggave van de hele set voor geld was niet mogelijk. Nu maar hopen dat ze het probleem vinden dat al deze ellende veroorzaakt.

Wordt vervolgd.

Gr. Henk
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2006

offline
Re: Landendriehoek
Komen ze die set bij jou thuis ophalen ? Nou moe das pas service met een grote S
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re: Landendriehoek
Klopt Johnny, thuis mag wat kosten, maar ik vind het inderdaad echte service.

Gr. Henk
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re: Landendriehoek
Nou vandaag voor de 3e keer mijn Karlsruher Zug gerepareerd terug mogen ontvangen. De trein werd herkend zowaar en gaf geluid, ook top, hij reed zelfs en wel een hele ronde. Ik heb hem toen stilgezet, geluid uit, snelheid op 0 en toen de stroom uitgezet. Eerst maar eens kijken of het probleem verholpen was. Bij Märklin had men hem opnieuw ingelezen. En ja het is bijna niet mogelijk, hij was wederom uit het bestand verdwenen, deed niets meer en de mfx decoder werd wederom niet herkend. Dus maar weer in de mailbox gekropen en Märklin nu maar weer gevraagd wat nu weer te doen, en dat ik het liefst nu de set om wil wisselen voor een andere soort trein, want ik ben er wel klaar mee. Ik krijg bijna een hekel aan deze trein, en hij is echt mooi om te zien, maar hierdoor vergaat wel het plezier in modeltreinen. En dat voor slechts 379,0 euro. Ik heb niet zo heel veel treinen, nu 11 stuks, dit was de duurste en de slechtste. Ik hoop dat Märklin nu eens in gaat zien dat ze me echt beter een andere trein kunnen laten uitzoeken, want dit is zeer slechte reclame voor Märklin en het weerhoudt mij steeds meer om nieuwe locs te kopen.

Buiten deze ellende inmiddels weer begonnen met de baanbouw, en wel een arcademuur aan de achterzijde van straks het dorpje en een trap welke van het hogergelegen dorpje komt.Binnenkort meer.





groetjes Henk
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2011

offline
Re: Landendriehoek
Erg sneu Henk. Ze hebben 3x de kans gehad dus is het tijd geld terug te eisen. Maar wat hebben ze nu eigenlijk gedaan? "Bij Märklin hadden ze hem opnieuw ingelezen" Wat bedoel je daarmee? Nieuwe software op d echip geladen?

groet,
Michiel
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re: Landendriehoek
Hallo Henk,

Mooi stukje stad, mooie trap omhoog.
Ziet er goed uit zo.

Gr Einte
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re: Landendriehoek
Hoi Einte,

Dank je, ben ook erg tevreden, binnenkort de straten maken.

Hoi Michiel,

Ze hebben inderdaad vind ik nu zat kansen gehad. Ze hebben nu de chip opnieuw ingelezen, maar het probleem hebben ze volgens mij niet onderzocht. Ergens moet telkens die max decoder een tik geven bij stroom in en uitschakeling. Normaal zou je denken aan een baan of ms 2 probleem, echter alle locs doen het zonder problemen, ook de roco loc. Nu ontdekte ik ook bij toeval dat er 5 grijpstangen op de wagons ontbraken, 1 hing er nog half aan. Erg slordig vind ik, terwijl hij heel verzonden is. Ik baal echt verschrikkelijk.het is mijn duurste maar ook slechtste set moet ik zeggen.ik hoop dat ze me de gelegenheid geven een andere trein uit te kiezen.

Gr. Henk
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2007

Groningen

offline
Re: Landendriehoek
Hoi Henk,

Het begint nu wel een soap te worden zeg, ik hoop voor je dat het niet te lang meer gaat duren, dit soort dingen is niet goed voor het modelspoor moraal.
Succes er mee.

Groetjes Jac.
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re: Landendriehoek
Hoi JAC, dank je, ja ik hoop dat het goed komt, ik wil zelfs accoord gaan met een gedeeltelijke teruggave, zeg zo'n 325 tot 350 euro, zo erg baal ik hiervan. Dit verwacht je toch niet zoiets, zeker niet van zo'n vertrouwd merk.

Ik zal jullie op de hoogte houden.

Gr. Henk


Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2023

offline
Re: Landendriehoek
Henk.

Je muren zien er top uit. :thumbup:

Dat met iedere keer weer terug moeten sturen dat kunnen we ons goed voorstellen dat je dat beu bent.Omruilen zou het mooiste zijn alleen of ze dat gaan doen?Weet wel dat het misschien niet de weg is maar er al eens over nagedacht om er zelf een andere decoder in te zetten?Als je dan misschien in 1x af bent?

Succes in ieder geval.

Harald & Alex
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re: Landendriehoek
Nou vandaag nog een keer bezig geweest met de Karlsruher Zug, dit omdat ik nog steeds niets vernomen heb van Märklin. Ik heb hem getracht handmatig te laten herkennen. Soms lukt dit met een vreemd treinnummer. Ik pas dan het adres aan op 41 volgens boekje. Dan doe ik een loc reset. Ik krijg dan bericht van een time out bij cv schrijven. Nogmaals een paar x reset en soms springt dan nog een loc met nr 5 erin op plek 11 op mijn ms 2. Ik haal dan de eerste loc weg en ales doet het. Schakel de stroom uit en weg is alles weer. Weet iemand hoe dit kan?

Gr. Henk