Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Landendriehoek

Gestart door ÖBB zondag 03 mei 2009, 13:36:41

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2007

Groningen

offline
Re:Landendriehoek
Hoi Henk,

Al weer terug van vakantie, man ik moet nog 31/5 week werken voor dat ik mag.
Jij hebt je zo te zien wel vermaakt, maar eh een stijging van 82% dat is heftig, wel even wat anders dan op de modelbaan.
Mooie foto's.

Groetjes Jac.
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
Hoi Jac,

Ja ik heb me prima vermaakt. Die 82% was inderdaad heftig, en ik met mijn hoogtevrees brrrrr. maar toch maar gegaan.  Voor jou schiet het ook op, wat is nu 3 1/2 week. Ik moet helaas volgende week weer aan de bak, en ik ga binnenkort maar weer eens aan mijn baan beginnen voor het nieuwe bouwseizoen.

gr. Henk
Re:Landendriehoek
gerrit
gast

Re:Landendriehoek
Hoi Henk,

Mooie plaatjes ;) bedankt voor het delen :thumbup:

Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Landendriehoek
Hoi Henk,

Je hebt in ieder geval aan de foto's te zien hartstikke lekker weer gehad. Die 82% stijging doet me nog denken aan het treintje in de tunnel omhoogmin Kaprun die een jaar nadat ik er mee omhoog ben geweest uitbrande.

Je hebt je ook niet verveeld en wellicht leuke ideetjes opgedaan.

Volgens mij klagen de winkels als een boer met kiespijn. Ze zullen ook mee moeten met de veranderende manier van kopen van de consument. Zelf naast hun winkel ook een internet shop hebben en eens beginnen met dezelfde prijzen te hanteren. Dan hoor je ze vaak dat ze veel meer kosten hebben dan de internetwinkels maar ze kunnen door dezelfde prijzen te hanteren een veel hogere omzet en omzetsnelheid genereren. Consumenten vinden het best leuk om in een modelspoorwinkel rond te neuzen kijk maar naar de belangstelling voor beurzen zoals Houten. Dan koopt men die trein gewoon in de winkel en nemen ze meteen nog extra spullen mee, omdat ze dan allerlei leuke andere dingen zien. Zo werkt het in de supermarkt toch ook.

Jammer dat de meeste winkeliers dit nog niet door hebben.

Die tweede foto van je doet trouwens een beetje denken aan het treintje van Wilderswill naar Scheinigge Platte in Zwitserland. Altijd leuk om zo'n mee, mee te gaan.

Groet, Ronald
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
Hoi Ronald,

Ja klopt, we hebben 2 weken lang zo rond de 30 tot 35 graden gehad. Slechts 1 dag regen, de rest soms weleens te heet. Ik ben helaas nog niet echt verder gekomen in Zwitserland dan bij de Rheinfall, maar ben dit ooit nog eens van plan te gaan doen.  Op zich heb je wel gelijk wat betreft de winkels, maar hij klaagde niet echt hoor, hij gaf het meer als een feit aan. Het is natuurlijk raar dat in het land van Roco 2 grote Märklin banen te vinden zijn, en dat er zo goed als geen winkels meer zijn. Er had een grote in Villach gezeten maar die was failliet gegaan. Maar desondanks de winkelier heeft me wel wat leuke Oostenrijkse dingetjes kunnen verkopen hoor. Morgen hier meer over. Er zit in ieder geval iets bij dat ik niet kende en nog nooit gezien had.

gr. Henk
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Landendriehoek
Leuk ik ben al nieuwsgierig naar de foto's.

Groet, Ronald
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
Hoi allemaal,

Hierbij nog wat spulletjes gekocht in Spittal in Oostenrijk, het is niet veel maar ja met maar 1 winkeltje op normale afstand volgens mij toch nog wat leuke dingen.

Umag van de brandweer met Oostenrijks alarmnummer erop



Oostenrijkse  postbodes



Traktor met aanhanger voor de bosbouw



Puch Haflinger ÖAMTC van de Oostenrijkse post



gr. Henk


Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2010

Ludmilla.

offline
Re:Landendriehoek
Grappig wagentje :D
En mooie aanwinsten.
Leuke vakantie heb je gehad  ;)
Re:Landendriehoek
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re:Landendriehoek
Hallo Henk.
Mooi om te zien dat jouw vakantie "ons" een aantal prachtige Oostenrijkse foto's opgeleverd heeft! ;)
Leuk ook dat ieder land zo zijn eigen bijzondere voertuigen heeft, het Puch wagentje is een erg mooi voorbeeld hiervan.

Modelspoorbanen kijken is altijd een leuke afwisseling op het grote "geweld", de banen zijn mooi ruim opgebouwd en zelfs een Märklin baan.

Na de vakantie natuurlijk wel weer aan het werk maar ook de modelspoor hobby krijgt dan weer tijd.

Veel plezier en succes met het modelspoor.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.   
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
Hoi Martijn en Albert-Jan,

Dank jullie wel, het was een leuke vakantie, ondanks dat ik weinig spulletjes heb kunnen kopen. Nu moet ik zeggen dat mijn magazijn hier behoorlijk uit begint te puilen hoor, dus ik kan nog effe door met alles. Ik hoop binnenkort weer te gaan starten. Voorlopig eerst even kasteel Neuschwanstein proberen te bouwen, de lijm gisteren gehaald, nu nog even een onderplaatje maken.

gr. Henk
Re:Landendriehoek
benoit
gast

Re:Landendriehoek
Mooie aanwinsten!
dat 'wagentje' is ook heel tof.

benoit
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2011

offline
Re:Landendriehoek
Citaat van: ÖBB op donderdag 21 juli 2011, 11:37:03
Voorlopig eerst even kasteel Neuschwanstein proberen te bouwen, de lijm gisteren gehaald, nu nog even een onderplaatje maken.

gr. Henk

Hallo Henk,

Op de vorige pagina las ik dat je 'm van papier gaat maken als achtergrond maar ik denk dat het een aardige eyecatcher is. Is ze net zo groot als het model op die modelbaanshow hierboven? Ben benieuwd hoe gedetailleerd het resultaat is. Toch een van europa's meest aanspraakmakende kastelen.

groet,
Michiel
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
Hoi Michiel,

Klopt, het model is van papier, de basis heb ik inmiddels af, deze zit op wat karton. Ik moet hem alleen vastmaken op een steviger ondergrond om een mooie vlakke basis te krijgen. Volgens mij is mijn model iets kleiner. Het plakken en knippen is wel super bewerkelijk en echt niet makkelijk, maar morgen wordt toch een slechte dag wat betreft weer, dus lekker aan de slag. Ik ben het met je eens het is één van de mooiste kastelen welke ik ooit gezien heb, en we bezoeken er wat iedere vakantie.


gr. Henk
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
Hoi allemaal,

Vandaag maar eens verder gegaan met het kasteel neuschwanstein, dit is een bouwpakket geheel van papier en karton. Een hele klus en een super gepriegel. Maar ik hoop dat het resultaat er mag zijn zodra het af is.


Je ziet straks donkerbruine stukken, dit is de rots geprint, ik zal hier echter gips tegenaan laten lopen zodat het één geheel met de baan wordt.

De basis gemaakt van karton met papier, de binnenplaatsen inmiddels bevestigd.


Inmiddels een stukje muur aangebracht, dit is echt priegelen op de milimeter.



Binnenkort meer.

gr. Henk
Re:Landendriehoek
EgMaf
gast

Re:Landendriehoek
Mooi, maar let wel op: Gips (en dus water) gaat niet lekker samen met karton!
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
Citaat van: EgMaf op maandag 25 juli 2011, 20:11:24
Mooi, maar let wel op: Gips (en dus water) gaat niet lekker samen met karton!

Klopt, maar ik probeer de gips tegen het karton zo droog mogelijk te houden. Maar dit is ook wenselijk hoor want anders krijg je de rotsen niet mooi op zo'n relatief klein gebied. Maar wie weet mislukt het wel, al is dat niet te hopen na al dat gepriegel. ha ha.

gr. Henk
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2008

offline
Re:Landendriehoek
Hoi Henk,

Leuk kasteel is dat om te bouwen.
Hier ff een plaatje van het origineel, zodat je kunt vergelijken of het op het echte lijkt  ;)
We hebben er vorig jaar nog een bezoekje aan gebracht.
Binnenkant is trouwens ook erg mooi versierd/ingericht.
Kamers met geheime deuren en al...  B)


Groeten,
Ton.
Re:Landendriehoek
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Landendriehoek
Hallo Henk,

Wat een gepriegel, ik zou er gek van worden maar gelukkig werkt het bij jou rustgevend.

Wel een super mooi model  :thumbup: :thumbup:


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2023

offline
Re:Landendriehoek
Het origineel beloofd wel wat  :thumbup: :thumbup:

Je moet er wel wat boompjes voor planten maar dan is het wel een heel mooi geheel.Succes met de bouw!.

Harald & Alex
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
Hoi allen,

dank jullie wel, het origineel is inderdaad erg mooi om te zien, we zijn er een jaar of 4 geleden geweest en we waren meteen verkocht. het is echt het mooiste kasteel dat we ooit hebben gezien. ik hoop dat het model ook zo over gaat komen op mijn baan. de bomen staan al in de kweek.

gr. Henk
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2007

offline
Re:Landendriehoek
Hoi Henk,

ben ook zeer benieuwd.

Succes met de bouw.

Groetjes, John
Re:Landendriehoek
Lokkie
gast

Re:Landendriehoek
Hoi Henk,

Succes met het priegelen. :)
En ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat.

Gr.
René
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
Hoi allemaal,

De lijmdampen zijn weer opgestegen en hierbij wat foto's van de ontwikkeling van Neuschwanstein.







er moet nog een hoop gebeuren, zeker wat betreft de afwerking, maar de eerste contouren zijn nu echt zichtbaar.

gr. Henk
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2008

offline
Re:Landendriehoek
Hoi Henk,

Leuk om zo het model te zien ontstaan.
Ook het pleintje is herkenbaar.
Ga je ook de rijen wachtende toeristen erin plaatsen?

Succes met de verdere bouw.

Groeten,
Ton.
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
Hoi Ton,

Ja dat is een hele goede, maar ik denk dat het er wel druk gaat worden, want zelfs Ludwig van Bayern zal zijn intrede doen op het kasteel. Ik heb hem gisteren geboekt.

g.r Henk
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2011

offline
Re:Landendriehoek
Mooi Henk, het wordt toch een aardig groot bouwwerk.

groet,
Michiel
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
Hoi allen,

Vandaag hoog bezoek aan het in aanbouw zijnde kasteel Neuschwanstein, König Ludwig himself komt effe kijken hoe het met zijn stulpje gaat. Ik kreeg wel de opdracht om maar weer snel verder te gaan.



gr. Henk
Re:Landendriehoek
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Landendriehoek
Hallo Henk,

Dan maar snel weer aan het werk  :) het is wel een reus deze koning  >:-D >:-D


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Landendriehoek
mathijs-spoor3
gast

Re:Landendriehoek
het is idd hoog bezoek (letterlijk)

gr
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
ha ha ja dat klopt, moet effe een goed plekje verzinnen voor deze reuze keizer.

inmiddels al weer wat stukjes gedaan.





gr. Henk
Re:Landendriehoek
Nobody
gast

Re:Landendriehoek
Citaat van: ÖBB op zaterdag 06 augustus 2011, 17:32:09
moet effe een goed plekje verzinnen voor deze reuze keizer.
Bronskleurig schilderen, verouderen en op sokkel zetten. Mooi en toepasselijk standbeeld. :idea:
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Landendriehoek
Hoi Henk,

Het wordt al een heel bouwwerk. Je hebt wel wat op je hals gehaald met zo'n machtig groot pakket.

Het ziet er al mooi uit en ik ben al benieuwd hoe het straks op je baan staat.

Groet,

Ronald
Re:Landendriehoek
Roeny
gast

Re:Landendriehoek
Hoi Henk,

Mooie foto's heb je geplaatst zeg, leuk om de modellen ook in groot spoor te zien.
Je bouwwerk(en) ziet er ook al indrukwekkend uit. 8o B)

Het lijkt me leuk om op mijn baan een ruïne te maken, maar zoiets groots gaat hem niet worden. :D

Mvg,

Jeroen
Re:Landendriehoek
gerrit
gast

Re:Landendriehoek
Wat een mooi kasteel ;) mijn complimenten :thumbup:
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
Citaat van: Roeny op zondag 07 augustus 2011, 16:58:47
Hoi Henk,

Mooie foto's heb je geplaatst zeg, leuk om de modellen ook in groot spoor te zien.
Je bouwwerk(en) ziet er ook al indrukwekkend uit. 8o B)

Het lijkt me leuk om op mijn baan een ruïne te maken, maar zoiets groots gaat hem niet worden. :D

Mvg,

Jeroen

Hoi Jeroen,

dank je wel, er zijn heel veel mooie kastelen te vinden hoor, maar dit kasteel heeft een apart plekje in ons hart vandaar dat hij bij mij op de baan moest.

gr. Henk
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
Citaat van: gerrit op zondag 07 augustus 2011, 19:05:46
Wat een mooi kasteel ;) mijn complimenten :thumbup:

dank je wel Gerrit, ik ben er ook erg blij mee dat ik hem gekocht heb.

gr. Henk
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
Hoi allen,

Het was weer effe stil, maar hierbij weer wat foto's van mijn kartonbouwproject Neuschwanstein.









Binnenkort wat kleinere frutsels aanbrengen en beginnen met het dak.

gr. Henk
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2023

offline
Re:Landendriehoek
Hij ziet er goed maar vooral groot uit.Wat is de uiteindelijke lengte x breedte?

Succes met de verdere bouw  ;)

Harald & Alex
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
Hoi Harald en Alex,

Ja het ziet er inderdaad groot uit, de afmetingen zijn, lengte 59 cm, breed 20 cm en hoog 30 cm. En er moet echt nog een hoop gepriegeld gaan worden. Maar ook leuk om te doen. Mocht hij echt te groot zijn, dan maak ik er gewoon een mooi diorama van, maar tot nog toe valt het mee.

gr. Henk
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2007

offline
Re:Landendriehoek
Hoi Henk,

dat wordt inderdaad een heel bouwwerk 8o ik vind het wel jammer dat er geen "diepte" inzit zoals ramen, deuren, muren, enz, anders zou het helemaal geweldig zijn.

Groetjes, John
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
Hoi John,

Wat betreft de muurstructuren klopt dit wel, ook de ramen ontbreken, maar ja dat zou erg lastig zijn om dit ook nog erin te maken. Maar er komen nog wel wat uitspattingen op de wanden, zoals uitbouwtjes, steunmuren etc. Daarbij het is voor mij een achtergrondmodel, en wellicht zouden raampjes etc niet echt opvallen op afstand. Maar wie weet staat het ook wel niet hoor, dit zal moeten blijken. We knutselen gewoon verder.

gr. Henk
Re:Landendriehoek
br 86 132
gast

Re:Landendriehoek
ziet er super uit.

Pas je wel op voor vliegtuigjes in de buurt.  :D

mvg

Leon
Re:Landendriehoek
Imtar
gast

Re:Landendriehoek
Welke schaal is dat grote kasteel? Eventueel te combineren met wat n-schaal pupkes?
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
Het is n schaal, ik heb al zitten kijken voor wat n poppetjes komt goed.

Gr. Henk
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
Hoi allemaal,

Vandaag weer wat kunnen knutselen aan Neuschwanstein, wel een mega klus moet ik zeggen. En het gepriegel komt nog want alle dakkapellen, etc volgen nog. Maar ik ben wel zeer tevreden en kan niet wachten om hem op de baan te plaatsen.









Morgen maar weer verder, binnenkort volgt de volgend update.

gr. Henk
Re:Landendriehoek
peterke33
gast

Re:Landendriehoek
hallo henk,

wauw seg die bouwpaketen van karton zijn wel supper mooi,en inderdaad wat priegelwerk maar het mag zeker gezien worden.


groeten en succes peter(ke33)
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2011

bezig met een module en de grote baan

offline
Re:Landendriehoek
wow, dit ziet er goed uit  :O
ga zo door :thumbup:

ik mis een klein dingetje: de bekende gondel in oostenrijk.

komt die nog of.....

gr john
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
Hoi John, je bedoelt de "beruchte" gondel, nee die komt helaas niet, de verhoudingen kloppen dan niet gondel en baan ho en slot n, dit geeft een fout beeld. Maar het was wel mooi geweest.

Peterke, dank je wel, ja het is ook boven mijn eigen verwachting, al is het behoorlijk arbeidsintensief t.o.v. Plastick bouw. Maar wel leuk om te doen.

Gr. Henk
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2006

offline
Re:Landendriehoek
De gondel is verkrijgbaar bij Brawa. je kunt daar de keuze maken tussen schaal H0 en N.

Guy
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
Hoy Guy,

Klopt ik ken ze, maar ik vind het niet zo mooi om een ho baan richting een n kasteel te laten gaan, bij een n kabelbaan staat dit weer niet bij de ho huisjes. Maar toch bedankt voor je reactie.

Gr. Henk