Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Landendriehoek

Gestart door ÖBB zondag 03 mei 2009, 13:36:41

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
net mijn Karlsruher Zug weggebracht naar mijn dealer, hij reed wel maar geen licht en sound. zou opgestuurd worden naar Keuterman, gelukkig breekt de zomer aan want wellicht zou het wel een maand duren. snif snif. :-(

nou weer genieten van het mooie weer. :thumbup:

gr. Henk :P
Re:Landendriehoek
BMW-Fan
gast

Re:Landendriehoek
Citaat van: ÖBB op donderdag 07 april 2011, 12:14:07
wellicht zou het wel een maand duren.

Dat is voor *#@^~ een zeer snelle service. Ik moet tegenwoordig maanden wachten. De laatste sinds november :-(

Hopelijk heb jij meer geluk :)


Gr Eddie
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
Hoi Eddie,

Dat is wel heel lang voor een reparatie, maar ik wacht wel af, ik ben nu bezig een stuk aan te passen, de wagons liepen allemaal uit de baan op een stuk dat het maanden goed is gegaan. Balen dus. Maar ik kuntsel rustig verder en met mooi weer doe ik toch nooit zoveel aan de baan.

gr. Henk
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
Hoi luitjes,

Net terug van Intermodellbau Dortmund, was weer even genieten. Al moet ik zeggen dat ik de verkoophoek zeer tegen vond vallen. De prijzen waren zeker niet concurerend met Houten en soms zelfs de winkel. Maar toch maar wat gekocht om de innerlijke honger te stillen. Ik zal morgen wat foto's laten zien van wat ik gekocht heb.

Ik heb alleen een probleempje, wellicht dat iemand mij kan helpen. Mijn br 64 stoomloc en nog een zwiterse ae 3/6 hebben ineens moeite om de klimspiraal omhoog te komen. Ze blijven op diverse punten slippen. Weet iemand hoe ik dit het beste kan verhelpen. Zelf dacht ik aan wat extra anti slip banden, is dit een optie of is dit niet de manier.

Ik hoor het graag van jullie.

gr. Henk
Re:Landendriehoek
Lokkie
gast

Re:Landendriehoek
Hoi Henk,

Leuk filmpje en wat een mooi materieel rijd er rond. B)
Hopelijk duurt de reparatie niet al te lang.

Ik vond de verkoop in Dortmund ook tegenvallen maar heb toch wel wat leuke dingetjes gekocht.

Is de rails misschien wat vettig op sommige plekken :?:

Gr.
René
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
Hoi René,

Dit zou best kunnen, ik zal eens kijken met een ontvetter of ik de baan wat schoner kan krijgen. Ja ik als scenery man moet effe wachten, er komen wel wat leuke dingen aan eind dit jaar. Ik heb wel een mooi papieren model van Neu Schwanstein kunnen kopen op formaat N, dus dit is een mooi achtergrondmodel. 

Thanks voor je tip.

gr. Henk
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
Hoi allemaal,

Hierbij de spulletjes gekocht in Dortmund. Het kasteel Neu Schwanstein is van papier, leek me mooi als achtergrondmodel. Voor 19 euro kon ik het niet laten liggen.
Straks de rails reinigen en weer genieten van het mooie weer.


hier heb ik er 3 van voor achter de stomer.


wat plantjes voor in de tuinen, iets nieuws, moet nog in de winkel komen.


een kunstenaar die mijn mooie bergen schildert en nog een fanfarezug, voor het grote feest in de Duitse stad


en dit moet de parel op de baan worden, ik ben erg benieuwd.

gr. Henk


Re:Landendriehoek
Lokkie
gast

Re:Landendriehoek
Hoi Henk,

Dat zijn weer erg leuke spulletjes. B)

Gr.
René
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
Hoi René,

Dank je wel. Ik ben er nu achteer wat het probleem is van het stoppen van de br 64 en de zwitser, ze blijven steken door een licht knikje in het spoor dat veroorzaakt wordt door een verzakking van de plaatjes. Dit komt wellicht door het landschap dat behoorlijk zwaar is geworden. Ik vrees met grote vrezen dat ik dit maar op 1 manier op kan lossen, wil het opvullen met blauwe plaatjes niet lukken. Dan moet ik ben ik bang slopen. Doet me erg veel pijn, maar ik zie geen andere oplossing. Ik ga nog nadenken, mochten jullie tips hebben dan hoor ik het graag. Ondersteunen heeft geen zin trouwens, want dit kan ik maar beperkt doen.

gr. Henk
Re:Landendriehoek
peterke33
gast

Re:Landendriehoek
hallo henk,

even naar je laaste aanwinsten gekeken,en moet prachtig gewoon.en wat lees ik nu een baanverzakking erg man,heel erg voor je mss kan je een foto plaatsen waar de knik zit.mss kan ik je helpen om een oplossing te zoeken en ook andere forum leden zullen graag helpen.

groeten en succes verder;
peter(ke33)
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
Hoi Peterke,

Dank je wel voor je aanbod, de knikken zaten allemaal in de klimspiraal in het Zwitserse gedeelte. Inmiddels heb ik de isolatieplaten verwijderd, geeft iets meer geluid, maar wat blijkt de meeste knikken zijn verdwenen. Ik moet nu alleen nog even wat verschuiven, maar de trein loopt inmiddels zonder te stoppen naar boven. Dus pffffffft sloop hoeft niet.

gr. Henk
Re:Landendriehoek
peterke33
gast

Re:Landendriehoek
hallo henk,

ik lees net je goede bericht,dat je niet hoeft te slopen ach wat is een beetje geluid henk.beter dat dan je berg en spiraal aftebreken,hopelijk gaat nu alles verder naar wens.

groeten en succes;
peter(ke33)
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:Landendriehoek
Hoi Henk, mooie spulletjes, maar hoe groot is dat kasteel wel niet  :help: vr gr Arie
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
Hoi Arie,

Valt mee hoor, hij is 59 cm lang, 20 cm breed en 30 cm hoog.
Maar ik probeer het gewoon en zie wel of het staat, toen ik het op de beurs zag viel het me nog wel mee wat groote betreft. Maar dit gaat me wel wat daagjes kosten hoor, want het is moeilijker dan ik dacht. Wordt vervolgd.

gr. Henk

Re:Landendriehoek
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re:Landendriehoek
Hoi Henk.
Fijn dat de knikken in je spiraal nu opgelost zijn, wel jammer dat dit door de isolatie veroorzaakt werd.

Hele leuke en mooie aankopen in Dortmund, vooral het kasteel zal je héél wat plezier (en zweet) gaan kosten.
Heb deze ook zien staan, bijzonder mooie uitdaging.

Succes met de bouw.
Vriendelijke groeten,
AlbertJan. 
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2007

Groningen

offline
Re:Landendriehoek
Hoi Henk,

Fijn dat dat probleem zich makkelijk liet op lossen.
Dan maar iets meer geluid.

Groetjes Jac.
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
Hoi Allen,

Dank jullie wel, het probleem van het slippen (knikjes in het spoor) is nog niet geheel verdwenen, maar het gaat wel steeds beter. Het gekke is dan slipt hij en dan weer niet. Als het weer wat koeler is ga ik verder speuren, maar de problemen zijn niet meer zo groot als eerst dus ik heb er vertrouwen in dat het goed komt. Voorlopig even veel tijd besteden aan het kasteel. Ik moet zeggen is erg secuur werk, maar erg leuk.

g.r Henk
Re:Landendriehoek
jakeman
gast

Re:Landendriehoek
Geweldige scenery!! Heel erg mooi. Mag ik vragen hoe je je water hebt gemaakt, zijn dat de water drops van noch?
Groeten Jake
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
Hoi Jake,

Dank je wel, ik denk dat je het water van de "oude"baan bedoeld, dit is van plexiglas gemaakt en dan met glasverf gekleurd. Het water in het beekje en de waterval van de nieuwe baan, is gemaakt van water van busch, uit een klein flesje. De waterval zelf is van houtlijm gemaakt.

gr. Henk
Re:Landendriehoek
jakeman
gast

Re:Landendriehoek
Citaat van: ÖBB op dinsdag 03 mei 2011, 17:01:22
Hoi Jake,

Dank je wel, ik denk dat je het water van de "oude"baan bedoeld, dit is van plexiglas gemaakt en dan met glasverf gekleurd. Het water in het beekje en de waterval van de nieuwe baan, is gemaakt van water van busch, uit een klein flesje. De waterval zelf is van houtlijm gemaakt.
gr. Henk
Henk, dank je. Ja dat water van je oude baan vind ik echt helemaal het einde met die dieptewerking. Ik wil dat voor elkaar proberen te krijgen bij het beekje in mijn baan. Ik heb van die Noch Waterdrops gekocht die heel heet gemaakt moeten worden en dan gieten. Ik zie daar een beetje tegenop maar ik ga het binnenkort toch maar eens proberen!
Succes met de verder bouw van je fantastisch mooie baan.
Groetn Jake
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
Hoi Jake,

Dank je wel, veel succes met jouw baan, zal vast wel lukken.

gr. Henk
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
Ik ben weer een blij mens, zaterdag kan ik mijn Karlsruher Zug weer ophalen na 2 maanden, hij was ter reparatie naar Märklin in Duitsland. Ben erg benieuwd wat er stuk was. Helaas dit keer geen update want het ligt een beetje stil ivm het mooie weer en heel veel andere zomerse activiteiten. Maar ik volg jullie wel hoor.

gr. Henk
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
Hoi allemaal,

Hierbij nog wat foto's genomen met mijn nieuwe fototoestelletje.






















gr. Henk






Re:Landendriehoek
Lokkie
gast

Re:Landendriehoek
Hoi Henk,

Mooie foto's. :thumbup:
Je baan wordt steeds mooier en gedetailleerder. B)

Gr.
René
Re:Landendriehoek
Nameless
gast

Re:Landendriehoek
Een Sony Cybershot is altijd een goede keuze :)

Baan ziet er erg goed uit!! >:-D
Re:Landendriehoek
rorail
gast

Re:Landendriehoek
Citaat van: Lokkie op woensdag 15 juni 2011, 12:07:50
Je baan wordt steeds mooier en gedetailleerder. B)
Daar sluit ik me van harte bij aan. Ik zou als liefhebber van de Oostenrijkse Alpen bij wijze van spreken zo op vakantie willen gaan naar het gebied dat je op de laatste foto's hebt laten zien.

Groet,
Ronald
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
Hoi Ronald,

ik zou zeggen boeken maar ha ha, ik ga kijken voor een kamertje. maar wel leuk om te horen dat het goed overkomt allemaal.

gr. Henk
Re:Landendriehoek
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Landendriehoek
Dat zijn mooie foto,s Henk  :thumbup: :thumbup:

Veel plezier met je nieuwe camera, en je baan staat er mooi op  :)


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:Landendriehoek
Heel mooi weer Henk, ook ik zou er wel op vakantie willen, vr gr Arie
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2007

offline
Re:Landendriehoek
Hoi Henk,

het zijn weer mooie plaatjes :thumbup:

Groetjes, John
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2023

offline
Re:Landendriehoek
Citaat van: Tilly op woensdag 15 juni 2011, 21:34:59
Hoi Henk,

het zijn weer mooie plaatjes :thumbup:

Groetjes, John

+1  B) B) B) B)

Harald & Alex
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Landendriehoek
Hoi Henk,

Ziet er weer prachtig uit.

Groet,

Ronald
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2007

Groningen

offline
Re:Landendriehoek
Mooie foto's Henk.

Even een vraagje: Staat die hout stapel op de foto niet recht onder de uitloop van het schuine dak, maw word het hout niet nat daar?

Citaat van: ÖBB op woensdag 15 juni 2011, 10:36:55


Groetjes Jac.
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2023

offline
Re:Landendriehoek
Citaat van: wacojaco op vrijdag 17 juni 2011, 19:28:06
Mooie foto's Henk.

Even een vraagje: Staat die hout stapel op de foto niet recht onder de uitloop van het schuine dak, maw word het hout niet nat daar?

Citaat van: ÖBB op woensdag 15 juni 2011, 10:36:55


Groetjes Jac.

Daar rookt de schoorsteen straks goed van  :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Harald & Alex

Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2010

Ludmilla.

offline
Re:Landendriehoek
Prachtige berg,  :)
Het wordt steeds mooier  :thumbup:

Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
Hoi Jac,

Dat is een hele goeie, je hebt helemaal gelijk. Ik heb gewoon domweg de Kibri tekening gevolgd. Maar ik zal binnenkort dit eens aanpassen. Verder iedereen bedankt voor jullie positieve reacties. Op dit moment effe rustig met de baan, maar ik ga binnenkort wel verder met het kasteel, moet nog even wat spullen hiervoor regelen.

gr. Henk
Re:Landendriehoek
gerrit
gast

Re:Landendriehoek
Hoi Henk,

Ik vind u baan echt één van de mooiste, zoveel details en het landschap is ook zeer mooi ;)
En de Alpen huizen zijn ook schitterend!

Gr, Vince.
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
Hoi Vince,

Dank je wel voor je compliment, leuk om te horen.

gr. Henk
Re:Landendriehoek
gerrit
gast

Re:Landendriehoek
Geen dank, ik ga vanmiddag zelf nog bezig met mijn baan en vaak als ik weer wat aan mijn baan doe, doe ik wel even ideeen bij u op.
(Ik heb er ook een topic over, maar dat is lange tijd geleden dat ik daar wat in heb gedaan, maar ik heb ook niet zo heel veel verandert. Ik ga er wat meer een dorp/stadje van maken, want ik heb nou wat betere huisjes daarvoor).
Re:Landendriehoek
Roeny
gast

Re:Landendriehoek
Hoi Henk,

Ik heb je topic (foto's) even door genomen en ik kon niet weggaan zonder even een reactie te plaatsen,
Wat een gave bergen heb je gemaakt zeg! Veel diepte en hoogte verschilen met vlakke stukken voor o.a. huizen, echt mooi gemaakt. :thumbup:  :D
Zelf heb ik ook oog voor detail en het is schitterend om al die details op je baan te zien.

Succes nog verder,

Mvg,

Jeroen
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
Hoi Jeroen,

Dank je wel, leuk om te lezen je reactie. Ik vind zelf ook het bouwen van de bergen één van de leukste dingen. En eigenlijk doe ik maar wat, een stuk gaas vastnieten en deuken maar. In september ga ik verder met het achterstuk waarop het kasteel komt te staan.

gr. Henk
Re:Landendriehoek
gerrit
gast

Re:Landendriehoek
Hoi Henk,

Nog even over de 7e foto van uw update op woensdag 15 Juni.
Ik heb zelf tafeltjes en bankjes ed. gemaakt en wil daar ook wat tafelkleedjes opdoen.
Heeft u die kleedjes van internet of zat dat bij iets wat u in de winkel kocht?

Gr, Vince.
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
Hoi Gerrit,

Deze tafelkleden zaten bij de set van Preiser. Maar je kunt dit soort dingen ook goed van internet afhalen hoor, heb ik ook weleens gedaan.

Veel succes.

gr. Henk
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Landendriehoek
Hoi Henk,

Wat voor volgorde hou je aan bij het begrassen??

Eerst normaal gras stooien en dan wildgras of andersom?

Groet,

Ronald
Re:Landendriehoek
gerrit
gast

Re:Landendriehoek
Hallo Henk,

Oke, dank u wel.

Ik heb namelijk zelf tafels en banken (een feest) gemaakt en wilde op de tafels een kleed doen.
Dat heb ik inmiddels ook al gedaan (van internet):
http://forum.3rail.nl/index.php?topic=30410.0

Gr, Vince.
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
Citaat van: M.user op zondag 03 juli 2011, 12:13:04
Hoi Henk,

Wat voor volgorde hou je aan bij het begrassen??

Eerst normaal gras stooien en dan wildgras of andersom?

Groet,

Ronald

Hoi Ronald, ik doe eerst het gewone gras strooien en dan wildgras, en de rest van de begroening. Soms meng ik het wildgras van diverse kleuren zodat je realistische graspollen krijgt.

gr. Henk
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Landendriehoek
Welk wildgras gebruik je?

Zijn dit van die matjes waar je stukjes uit kan knippen en dan op je ondergrond lijmt.

Groet,

Ronald
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
Hoi Ronald,

In het Zwitserse gedeelte heb ik wildgras (los) van Heki gebruikt kleur bos en zomerweide, en in het Oostenrijk gedeelte zitten ook van die matjes, ook van Heki.

gr. Henk
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Landendriehoek
Citaat van: ÖBB op zondag 03 juli 2011, 16:54:25
Hoi Ronald,

In het Zwitserse gedeelte heb ik wildgras (los) van Heki gebruikt kleur bos en zomerweide, en in het Oostenrijk gedeelte zitten ook van die matjes, ook van Heki.

gr. Henk

Bedankt voor je antwoord Henk. Binnenkort ben ik aan het aankleden van mijn eerste berg toe en dit wildgras spreekt mijn zeer aan. Het oogt mooi natuurlijk en maakt de scenery minder statisch dan met alleen gestrooid gras.

Groet,

Ronald
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
hoi luitjes,

helaas zit onze vakantie in Oostenrijk er weer op, maar hierbij wat foto's van wat spoorse zaken.

Reibeck Bergbahn, met een tandradachtige baan in 3 delen naar boven met stijgingen tot 82% daarna met Europa's hoogste private treinbaan nog een stukje verder.




nog wat foto's op het station van Villach






nog wat foto's van 2 modelbanen , 1 in Faak am See en 1 in Spittal









Bezoek aan Minimundus in Klagenfurt, een soort Madurodam met mooie treinen incl. sound



Zelf nog wel wat gekocht maar dit volgt later. Het was wel een koude douche, er is bijna geen winkel meer over in deze streek, volgens de winkel in Spittal vallen ze bij bosjes om ivm met de opkomst van de internetwinkels. Helaas maar waar.

gr/ Henk