Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Landendriehoek

Gestart door ÖBB zondag 03 mei 2009, 13:36:41

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
Hoi, ik deed een ander wissel ertussen met een nieuwe decoder en het wissel ervoor dat het gisteren nog deed met een gloednieuwe decoder deed niets meer. geen rook, hitte verbrandingsverschijnselen of iets dergelijks.

De spanning zou goed moeten zijn, want de nieuwe doen het nu ook. Je hebt het over een testmodus? deze ken ik nog niet kan je wat meer hierover vertellen?
alvast bedankt.

gr. Henk
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2010

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

offline
Re:Landendriehoek
ik ga ervan uit dat je de wissels via de computer aanstuurt, als dat niet zo is wordt het iets moeilijker  :oops:

Maar als je het via een centrale doet moet je de wissels toch ook apart kunnen schakelen? Misschien even de draden onder de baan loshalen en gewoon een oudewetse trafo opschakelen...kan natuurlijk niet als het een wissel is met decoder erin.

Ik ben benieuwd.
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
Hoi,

nee ik stuur aan per ms2 met een digitale decoder 74460 en een wisselaandrijving. verder niets.

gr. Henk
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:Landendriehoek
Dat is balen Henk, heb je al een ander adres op de decoder geprobeerd, en dit adres in de MS2 gecontroleerd :help:. vr gr Arie
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
Hoi Arie,

Ja zeg dat wel. Ik heb diverse nieuwe adressen geprobeerd maar niks hielp. Het is eigenlijk super simpel in te stellen maar ben echt verbaasd over hoe het gelopen is.

gr. Henk
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:Landendriehoek
Citaat van: ÖBB op woensdag 23 februari 2011, 20:31:19
Hoi Arie,

Ja zeg dat wel. Ik heb diverse nieuwe adressen geprobeerd maar niks hielp. Het is eigenlijk super simpel in te stellen maar ben echt verbaasd over hoe het gelopen is.

gr. Henk

Probeer eens een andere wisselspoel op de bewuste decoder, vr gr Arie
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
hoi Arie,

zelfs dat heb ik al gedaan, zelfs de wisselspoelen open gehad, maar ook dit was het niet.

gr. Henk
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2011

offline
Re:Landendriehoek
dag henk,

allereerst complimenten voor je baan!!!!
het ziet er echt hartstikke mooi uit.
ik ben nu 2 weken terug van wintersport en na het zien van je skieende preissers heb ik nu al weer zin om terug te gaan ( vooral de apresski niet te vergeten in je hut)
ik zou alleen de sneeuw iets dikker maker want nu zie je het gras er een beetje doorheen ( dan ga je op je plaat weet ik uit ervaring  :P

mvg stephan
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
Hoi Stephan,

Dank je wel voor je compliment, ik heb getracht de sneeuw vast te leggen met haarlak, de eerste laag ligt met een verdunde houtlijm, maar het is erg lastig om het mooi te laten liggen. Soms komt met trillingen wat sneeuw naar beneden. Ik ga morgen proberen het wat te laten sneeuwen.

gr. Henk
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2023

offline
Re:Landendriehoek
Citaat van: ÖBB op zondag 27 februari 2011, 19:07:36
Hoi Stephan,

Dank je wel voor je compliment, ik heb getracht de sneeuw vast te leggen met haarlak, de eerste laag ligt met een verdunde houtlijm, maar het is erg lastig om het mooi te laten liggen. Soms komt met trillingen wat sneeuw naar beneden. Ik ga morgen proberen het wat te laten sneeuwen.

gr. Henk

Henk

Misschien gaat het met wat spuitlijm?Ik heb het op de skihelling gebruikt en blijft zomer en winter liggen  :D :D

Harald & Alex
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
Hoi allemaal,

Helaas heb ik de laatste tijd weinig tijd om echt aan mijn baan te werken, maar toch wat nieuwe dingen toegevoegd.

Zo het station in Oostenrijk enigszins vlak geplaatst, wat wanden gemaakt en een spoorwegovergang gemaakt. Daarnaast een draaimolen in elkaar gezet, iets dat me goed tegenviel. Ondanks de ervaring in het bouwen, was dit een behoorlijk priegelwerk.





gr. Henk
Re:Landendriehoek
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Landendriehoek
Hoi Henk,

Ik geloof graag dat het bouwen van de draaimolen een behoorlijke klus is maar hij is wel leuk.

Gaat hij ook draaien???


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re:Landendriehoek
Peter , klikkie doen op de foto :P :D

Gr Jan
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
Hoi Peter,

Ja hij is erg leuk om te zien. Mijn dochtertje wilde altijd al zoiets op de baan zien. Straks als ik Duitsland ga bouwen, komt er een groot plein met draaimolen, marktje en optocht. Heb al veel ideeën hiervoor. Maar eerst Oostenrijk mooi afbouwen.
als je op de foto klikt krijg je een filmpje te zien.


gr. Henk
Re:Landendriehoek
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Landendriehoek
Ik heb net het filmpje gezien  :) :)

Bewegende dingen op de baan zijn altijd een leuke toevoeging.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:Landendriehoek
Hoi Henk, weer een leuk stukje landschap. De draaimolen is inderdaad heel leuk, heb ook even het filmpje bekeken, vr gr Arie
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2008

offline
Re:Landendriehoek
Hoi,

Ik heb die draaimoeln ook en heb bovenin ook nog gekleurde lampjes aangebracht. Ik weet waar je het over hebt.

Olaf
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
Hoi Falcon,

Heb jij voor mij een tip wat betreft het inbouwen van lampjes in de draaimolen. Heb je  leds, of gewone lampjes gebruikt en hoe stuur je ze aan.

gr. Henk
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
Vandaag druk bezig geweest met de Duitse stad, de klinkers aangebracht en de stoepranden waar nodig. de verdere aankleding volgt.














gr. Henk
Re:Landendriehoek
Lokkie
gast

Re:Landendriehoek
Hoi Henk,

Dat is helemaal mijn stijl. B)
Het ziet er weer super uit.

Gr.
René
Re:Landendriehoek
chopper
gast

Re:Landendriehoek
Hallo Henk,

Jou baan ziet er super uit zeg. Ik mag zo'n klein stationnetje met railbus wel, doet me echt deugt.
Ik ben benieuwd hoe je Oostenrijk gaat afbouwen, en dan Duitsland.

Ik blijf je volgen man, veel succes.

Elden
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
Hoi Elden en René,

Dank jullie wel, wat betreft de afbouw van Oostenrijk, dit komt iets later, ik ga nu eerst Duitsland bouwen, dit heeft te maken met het feit dat ik echt ruimte moet krijgen, mijn hele hobby kamer staat bomvol met poppetjes, lampjes, huisjes etc. Ik hoop zo af en dan wat te kunnen doen, maar helaas ook af en toe een late dienst, dus dan zit klussen er niet in.

gr. Henk
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:Landendriehoek
Hoi Henk, leuk dorpje heb je gemaakt, ben benieuwd als het aangekleed is, vr gr Arie

Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2008

offline
Re:Landendriehoek
Citaat van: ÖBB op donderdag 10 maart 2011, 12:11:27
Hoi Falcon,

Heb jij voor mij een tip wat betreft het inbouwen van lampjes in de draaimolen. Heb je  leds, of gewone lampjes gebruikt en hoe stuur je ze aan.

gr. Henk

Hoi,

Hierbij wat foto's.





Olaf
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
Hoi Olaf,

Dank je wel voor het plaatsen, ik ga binnenkort eens kijken hoe dit aan te pakken.

gr. Henk
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2008

offline
Re:Landendriehoek
Hoi,

De draadjes zitten aan de achterkant als ik hem neerzet. Daar zie je niks van. Ik heb een rode, groene en blauwe erin. Succes ermee.

Olaf
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
Vandaag de 39643 (br64) besteld, zat te twijfelen met het panoramatreinstel of deze, maar ik vond hem zo leuk en ook mijn dochtertje vond hem leuker. het is mijn eerste stomer op de baan, maar dat maakt het wellicht leuker en afwisselender.  Nu nog even wachten want hij moest besteld worden. tzt nog wat leuke wagons zien te scoren, rookgarnituur erin en rijden maar.

gr. henk
Re:Landendriehoek
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Landendriehoek
Ik heb net even gekeken op de Marklin site naar deze loc.

:thumbup: :thumbup: :thumbup:

Veel plezier ermee en nu maar wachten op een telefoontje.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Landendriehoek
chopper
gast

Re:Landendriehoek
Hallo Olaf,

Dit ziet er erg goed uit. Het geeft je baan net wat extra's, ga zo door.
Ben benieuwd naar het vervolg icm de draaimolen.

Vriendelijke Groet,
Elden.
Re:Landendriehoek
Lokkie
gast

Re:Landendriehoek
Hoi Henk,

Dat wordt een prachtige aanwinst op je baan. B)
Hopelijk hoef je niet al te lang te wachten.

Gr.
René
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
Hoi luitjes,

Ondanks het mooie weer toch nog even gewerkt aan de baan oftewel aan het Duitse stadje.

Achter de stadspoort aan het grote plein zit nog een knus klein Duits pleintje, hier wat bevolking aangebracht en wat groen. Bij de Griek loopt het al aardig. Veel plezier

















gr. henk
Re:Landendriehoek
Lokkie
gast

Re:Landendriehoek
Hoi Henk,

Het stadje ziet er erg gemütlich aus. :thumbup: B)
Leuk al die kleine details.

Gr.
René
Re:Landendriehoek
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Landendriehoek
Hallo Henk,

Dat ziet er gezellig uit, en bij de griek kun je betaalbaar eten  :thumbup: :thumbup:

Succes met de verdere bouw.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2007

offline
Re:Landendriehoek
Hoi Henk,

het stadje begint nu al echt sfeer uit te stralen maar je moet wel nog iets doen aan die bomen. Meestal is de stam van een boom aan de onderzijde dik en wordt dunner naarmate je hoger komt en niet andersom :?

Groetjes, John
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2008

Mannheim in 1:87

offline
Re:Landendriehoek
Leuk dorpje met leuke doorkijkjes. De Gemeentelijke Groenvoorziening heeft hier en daar wat teveel Pokon gebruikt  8o lijkt wel, maar het is heel sfeervol. Vooral het plein, een echte uitstraling die je in plaatsjes als Monschau en Brilon terugziet.

Benieuwd naar de volgende fase!  :thumbup:
Re:Landendriehoek
rorail
gast

Re:Landendriehoek
Hallo Henk,

De ontwikkelingen van de laatste weken zien er weer mooi uit. Het wordt een prachtbaan zo (voor zover het al niet zover is).

Ik heb nog wel een opmerking naar aanleiding van één van de stadsfoto's:
Citaat van: ÖBB op donderdag 24 maart 2011, 15:38:33


De stadspoort staat midden tussen de huizen in, zodanig dat je er gewoon omheen zou kunnen lopen. In de huidige tijd is dat wellicht niet eens zo vreemd, veel oude stadsmuren zijn in de loop der eeuwen verdwenen. Wel staat het vreemd als op de plaats van een te verwachten stadsmuur een middeleeuws huis staat.
Naar mijn gevoel moet de stadspoort meer naar voren worden gehaald, zodat aan weerszijden ruimte bestaat voor de inmiddels verdwenen stadsmuur. "Moderne" huizen (van na de middeleeuwen) kunnen wel op deze plaatsen terecht gekomen zijn. Wellicht is het ook leuk nog een (inmiddels zwaar in verval geraakt) stukje stadsmuur op te nemen in het plan.

Groet,
Ronald
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
Hoi allemaal bedankt voor jullie reacties.

John: ja die bomen zijn nog uit de Prehistorie moet ik zeggen, ik kan er nog wel een stammetje van wat klei omheen doen, dan zijn ze inderdaad wat echter.

Ronald: wat betreft die stadsmuur, ik had hier helemaal niet bij stilgestaan, ik dacht staat leuk zo samen. het probleem zit hem in het feit dat op de muren wat plaatjes zitten van de griek en ik de bestrating om de poort heen heb zitten. Dus dit is eigenlijk al niet meer netjes aan te passen zonder het nodige breekwerk. Dus eigenlijk wil ik het zo laten om verdere problemen te voorkomen. Maar neem niet weg dat ik hier in de toekomst wel rekening mee moet gaan houden.

gr. Henk
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2011

offline
Re:Landendriehoek
Het is prachtig hoor! Enkel het groeperen van de huisjes geeft al idyllische doorkijkjes. Dat vakwerkgebeuren is toch geweldige nostalgie en romantiek.
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
Hoi Michiel,

Dank je wel, ik heb ook wel tig keer alles verplaatst en op ooghoogte gekeken wat ik het beste vond, en met de rest van het stadje ben ik nog steeds aan het schuiven, maar is wel leuk om te doen moet ik zeggen.

gr. Henk
Re:Landendriehoek
peterke33
gast

Re:Landendriehoek
hallo henk,

even naar jou update komen kijken,en moet zeggen wauw seg knap stadje hoor.zeer aangenaam supper hoe jij oog hebt voor elk klein detail,ik blijf je volgen.

groeten en succes verder;
peter(ke33)
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
Dank je wel Peterke. Het leukste van de kleine details is als kleine kinderen komen kijken en niet uitgekeken raken door alle leuke elementen. Dat doet je echt goed.
Net bericht gehad dat mijn nieuwe loc binnen is. Nu nog effe tijd zien te vinden om hem te halen .

gr. Henk
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
Hoi allemaal,

Gisteren mijn nieuwste aanwinst op kunnen halen, de BR 64 M. nummer 39635. Vol goede moed ging ik aan de slag. Effe inlezen en rijden maar. Ging perfect. Mooi geluid , reed prima. Toen ik later op de avond het nog aan mijn dochtertje wilde laten zien, geen reactie, geen loc meer in de databank??????. Na een half uur stumperen, maar een reset gedaan van de ms2. Vandaag alles weer ingelezen en alle problemen zijn verdwenen. Loc loopt perfect.

Hierbij een filmpje met al mijn locs en een foto van de br 64 Veel plezier.






gr. Henk
Re:Landendriehoek
gerrit
gast

Re:Landendriehoek
Leuk gemaakt dat filmpje en wat een mooie locs :thumbup:
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2007

offline
Re:Landendriehoek
Hoi Henk,

leuk filmpje met al dat materieel en een prachtige aanwinst :)

Veel plezier ermee.

Groetjes, John
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:Landendriehoek
Hoi Henk, gefeliciteerd met je nieuwe loc. Leuk filmpje van een steeds mooier wordende baan, vr gr Arie

nb ik ben weer een perronneke aan het pimpen, lijkt net strafwerk  :?
Re:Landendriehoek
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Landendriehoek
Hoi Henk,

Wat een mooie collectie heb je  :thumbup: :thumbup:

Ook je nieuwste aanwinst mag er wezen  :)

Veel plezier ermee.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Landendriehoek/ problemen met ms2 en karlsruher zug
Hoi allemaal,

Dank jullie wel, ben ook erg blij met het "wagenpark". Echter net weer ellende ten top. Na de problemen gisteren met de nieuwe loc. Ik denk ga ik eens lekker gewoon rijden. Zie ik dat mijn Karlsruher zug geen verlichting meer heeft en geen geluid. Ik dacht storinkje , maar ik kreeg hem niet meer aan de praat. Ik denk dan maar weer resetten, maar helaas weer niks. Nu rijdt hij wel weer. Het stuurstandrijtuig geeft wel verlichting, maar de loc doet en geen geluid en geen verlichting. Rijden gaat nu wel. Weet iemand wat het kan zijn en of dit onder garantie zal vallen.  :thumbdown: >:-D ben echt pissed nu. grrrr.

Ik hoop dat íemand mij kan helpen.

gr. Henk
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2007

Groningen

offline
Re:Landendriehoek
Hoi Henk.

Wat een mooie aanwinst heb je daar, veel plezier er mee.

Erg leuk filmpje.

Groetjes Jac.
Re:Landendriehoek
peterke33
gast

Re:Landendriehoek
hallo henk,

leuke aanwinst heb je daar,en je filmpje das ook leuk om te zien wel fijn het geluid van een stoomloc te horen,en ook een flinke hoop locs.

groeten en succes verder;
peter(ke33)
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
Hoi Jac en Peterke,

Dank jullie wel voor jullie complimenten. Ik ga maar eens een mail sturen naar mijn dealer kijken of hij me nog kan helpen met de karlsruher zug.

gr. Henk