Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Landendriehoek

Gestart door ÖBB zondag 03 mei 2009, 13:36:41

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2007

Groningen

offline
Re:Landendriehoek
Mooi stukje scenery Henk.

Groet Jac.
Re:Landendriehoek paardenmanege
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek paardenmanege
Hierbij de eerste update over de paardenmanege welke ik wil gaan bouwen. Ik gebruik hiervoor de Emmentaler boerderij en een paardenstal (laatste van Busch). In de paardenstal wil ik nog verlichting aanbrengen, deze is daarom ook nog niet af. Tevens de laatste foto geeft de rand aan waar mijn berg aan de linker kant tegenaan komt. De achterzijde van de tafel wordt voorzien van een fotowand, maar dit later.
De foto's geven de verschillende fases aan.


















gr. Henk


Re:Landendriehoek paardenmanege
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re:Landendriehoek paardenmanege
Citaat van: ÖBB op maandag 28 december 2009, 16:10:21
Hierbij de eerste update over de paardenmanege welke ik wil gaan bouwen.

Hallo Henk,

dat is een mooie impressie. Heel mooi vind ik het. Veel succes bij de verdere bouw van je baan; ik kijk alweer uit naar de volgende beelden.
Re:Landendriehoek
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Landendriehoek
Hier wordt AlbertJan vast blij van  :D

Mooie update van je bouw werkzaamheden.

Ik ben blij dat ik niet de enige ben met rommel op zijn baan  :cry: :cry:

Succes verder,

Peter / degeluidsman.
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
Hoi Hans en Peter,

Dank jullie wel, nee bij mij is het vaak een puinhoop op de baan, telkens als ik wil rijden dan moet ik puinruimen. Ach als het te clean is heeft het ook niet de charme van lekker bouwen vind ik. Een beetje rommel hoort erbij. Als de baan over tig jaar klaar is dan moet het natuurlijk wel netjes blijven.


gr.Henk
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2007

offline
Re:Landendriehoek
Ziet er leuk uit, de paardenren.
Als ik het goed gezien heb, heb je zand gebruikt als ondergrond?
Je zou bij de palen van het hek nog wat onkruid / gras kunnen lijmen.

Succes met de bouw.

Groeten van Jarno
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
dank je Jarno, dat gras/onkruid komt er nog aan, moest eerst het zand goed laten drogen. wordt vervolgd
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2007

Groningen

offline
Re:Landendriehoek
Ziet er mooi uit Henk.

Groetjes Jac.
Re:Landendriehoek bouw restaurant Akropolis
Hoi luitjes,

Buiten alle andere lopende zaken zoals de paardenmanege, nu begonnen aan mijn Grieks restaurant Akropolis, ik ben begonnen met de ruimte te meten, wat mooie Griekse plaatjes te zoeken en een muur te bewerken. Later volgen nog een pergola met druiven eraan en nog verlichting en natuurlijk wat gasten. Hierbij alvast de eerste foto's. Ik ben hiermee eerder begonnen dan dat ik met de paardenmanege verder ga, dit omdat dit stukje straks lastiger bereikbaar zal zijn.

De situatie voor de bouw


het leggen van de mozaiek vloer


muur van karton aangebracht om later wit gemaakt te worden
inclusief muurschildering


De muur wit gemaakt


eet smakelijk

gr. Henk
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Landendriehoek
Hallo Henk,

Ik vind Grieks eten erg lekker, en dit ziet er ook leuk uit zo  :D

Succes verder met de klusje tussendoor.

Gr Einte
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
In 1 woord GEWELDIG, na het zien van al je foto's was ik echt even stil. Echt knap werk, ik ga dit draadje zeker volgen.
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
dank je wel voor je complimenten, ik  ben nu bezig met alle stoppunten aan te leggen onder de toekomstige berg, (rijdt nog anoloog). Ik ga binnenkort beginnen met de berg. aan de linkerzijde.

zodra er weer wat is dan volgen de foto's.

gr. Henk
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2008

I Train fan

offline
Re:Landendriehoek
Bedankt voor de foto's Henk ziet er weer goed uit,blijf je volgen.

MVG Frans
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
Hierbij alvast weer een update voor het Grieks restaurant Akropolis, helaas nog niet helemaal af, er moet nog een lichtslang in en ook de tafels en stoelen inclusief de vaste gasten staan nog in bestelling.

frontaanzicht zoals het op de baan komt te staan:





wand met een muurschildering




De bougainville bloeit al mooi


I


Ook de prijzen zijn klein, eet smakelijk



wordt vervolgd.

gr. Henk
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

offline
Re:Landendriehoek
Henk,

Met verbazing jouw draadje gelezen en bekeken. Wat een geweldig oog voor detail. Daar kan ik nog heel wat van leren.
Ben benieuwd naar de verdere voortgang.

Andre
Re:Landendriehoek
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Landendriehoek
Complimenten Henk.

Ziet er weer super uit, en je kan nog voordelig eten bij de Griek.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Landendriehoek
Lokkie
gast

Re:Landendriehoek
Je Grieks restaurant ziet er echt super uit. 8)
Dat wordt zeker weer één van de vele blikvangers op je baan.

Gr.
René
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2008

I Train fan

offline
Re:Landendriehoek
Henk begon gelijk de sirtaki te dansen :wink:mooi stukkie werk weer.

Grt Frans
Re:Landendriehoek
ERIK SALDEN
gast

Re:Landendriehoek
Dag Henk,

vandaag voor de eerste keer  :oops: :oops: je draadje doorgelezen.
Dit is super!!! Erg mooi landschap en fantastisch gedetailleerd.
Ga a.u.b. zo verder.

Gegroet:

Erik

Re:Landendriehoek
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
Hallo Henk, dit is voor mij echt weer zo een topic waar je voor gaat zitten! :D
Zaterdagochtend, kopje koffie erbij en genieten maar! Geweldige baan en geweldige details. 8) Vooral je bergbouw vind ik erg realistisch (de rest ook natuurlijk!) Met het zien van die sfeerrijke bergen krijgt een mens weer zin om op vakantie te gaan :D.
Succes met je verdere bouw!

Dirk-Jan

Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
Dank jullie wel voor de complimenten. Ik dans me lam met die sirtaki ha ha. Als de nieuwe mobile station er is wil ik ook langzaam op de digitale toer, ik hoop dan veel van jullie te kunnen leren. Ik hou er al een beetje rekening mee met bouwen. Geweldig dit forum vind ik.

gr. Henk
Re:Landendriehoek
woopietrein
gast

Re:Landendriehoek
ik ga maar een Gyrosschotel bestellen, je krijgt er gewoon zin in....
Re:Landendriehoek
PeterBrz
gast

Re:Landendriehoek
Knap gedaan! Ziet er zeer fraai uit :D
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
Een onzekere periode voor mijn preiser landgenoten, er bestaat de kans dat hun droomwereld wordt afgebroken ivm de verhuizing van onze kleine meid naar de treinkamer. Gelukkig heb ik redelijk wat op plaatjes gewerkt, zoals het dorpje, de begraafplaats, de meertjes,  dus deze kunnen zo mee verhuizen naar een nieuwe ruimte. De bergen wordt wat lastiger, maar ook hier ga ik een poging voor wagen.  Mijn opzet zal dan zijn om de baan te plaatsen op een raamwerk van 1,80 bij 3,45 bij 3 bij 2,45 mtr. Dan wil ik natuurlijk ook gelijk de wissels en eventueel ook de seinen digitaal aan gaan sturen via de nieuwe ms 2. Natuurlijk heb ik al ideeën maar of het allemaal doorgaat???? Nu maar hopen dat er geen demonstraties en stakingen gaan volgen in preiserland.

gr. Henk
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2008

I Train fan

offline
Re:Landendriehoek
Zo Henk wat zonde zeg een heleboel werk en nu afbreken,je krijgt wel een mooie ruimte terug maar toch....
Veel sterkte hoop dat je een aantal dingen heel kan laten..
Succes met je nieuw te bouwen baan.
Grt Frans
Re:Landendriehoek
Lokkie
gast

Re:Landendriehoek
Hoi Henk,

Hopelijk hoef je niet teveel te slopen want dat zou echt heel zonde zijn. :(
Succes met de verhuizing van de baan.

Gr.
René
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2006

offline
Re:Landendriehoek
Henk, Ik wil je niet op slechte gedachten brengen maar kan die kleine meid niet naar die andere plek verhuizen ipv heel je treinbaan af te breken?
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
Hoi Johnny,

Ja was het maar waar dat dat kon, maar het is de grootste kamer en boven is eigenlijk wel krap voor haar. Het speelgoed staat nu nog in de woonkamer en we willen er eigenlijk ook wel van af.
Daarnaast heb ik hele mooie plannen, en ik heb natuurlijk giga veel ervaring opgedaan met deze baan, dus ook wat betreft plannen zal dat beter lopen, ik zit nu voortdurend te slopen omdat ik de volgorde niet juist heb aangepakt. Maar het is nog niet zeker hoor, we moeten nog kijken naar alle voor en nadelen.

gr. Henk
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:Landendriehoek
Citaat van: ÖBB op dinsdag 19 januari 2010, 10:44:36
Een onzekere periode voor mijn preiser landgenoten, er bestaat de kans dat hun droomwereld wordt afgebroken ivm de verhuizing van onze kleine meid naar de treinkamer. Gelukkig heb ik redelijk wat op plaatjes gewerkt, zoals het dorpje, de begraafplaats, de meertjes,  dus deze kunnen zo mee verhuizen naar een nieuwe ruimte. De bergen wordt wat lastiger, maar ook hier ga ik een poging voor wagen.  Mijn opzet zal dan zijn om de baan te plaatsen op een raamwerk van 1,80 bij 3,45 bij 3 bij 2,45 mtr. Dan wil ik natuurlijk ook gelijk de wissels en eventueel ook de seinen digitaal aan gaan sturen via de nieuwe ms 2. Natuurlijk heb ik al ideeën maar of het allemaal doorgaat???? Nu maar hopen dat er geen demonstraties en stakingen gaan volgen in preiserland.

gr. Henk

Hoi Henk, dat is balen, zonde om te slopen, maar ja de kleine meid gaat natuurlijk voor. Ik heb zelf om deze reden de tafel in vieren deelbaar gemaakt, ik moet dan ook wel wat demonteren, maar het kan wel.
Ik denk wel dat je de nodige onteigenings procedure's hebt af te werken voor de preiser bevolking,  mogelijk kun je ze een betere woonomgeving voorspiegelen  :lol: sterkte, vr gr Arie
Re:Landendriehoek
ERIK SALDEN
gast

Re:Landendriehoek
Dag Henk,

iedereen denkt dat dit zonde is maar ik vermoed dat jijzelf hier niet zo rouwig om bent. Ik ken het gevoel van...... volgende keer dit en volgende keer dat.......
Nu is de kans aanwezig om de volgende keer waar te maken !!.
Erg veel succes met de bouw van je nieuwe baan.

Mvrgr:

Erik
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2008

offline
Re:Landendriehoek
Hoi,

Het ziet er mooi uit en ik ben er zeker van dat de nieuwe baan ook weer zo mooi wordt. Het bouwen vind ik zelf het leukst en ik ben ook meermaals opnieuw begonnen. Dan kan je het nog mooier en beter maken omdat je van je fouten hebt geleerd. Succes ermee.

Olaf
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
Nou luitjes, de kogel is door de kerk, ik blijf op mijn oude vertrouwde kamer, maar toch gaat preiserland op de schop. ik loop voortdurend tegen zaken aan waar ik voorheen geen rekening heb gehouden, en moet voortdurend spullen slopen om erbij te kunnen, niet handig dus.
De nieuwe baan, krijgt een achterlengte van 4,90 mtr, ruim 1 mtr breder als nu, dan wordt dit slechts 84 cm breed, dit wordt een soort heuvellandschap met niet al te gek hoge bergen, dit door de schuine kap. aan de zijkanten komt aan de linkerzijde een stuk van 2,65 mtr uit de hoek en een breedte van 1,20 mtr. Hier komen hoge bergen met mijn zwitserse huizen, wellicht nog een dorpje. In het midden van de kamer komt een eiland van 1,50mtr vanaf de schuine kap en 1,00 breedt   (ongeveer), en aan de rechterzijde komt een stuk van 2,35 vanuit de kap en 84 cm breed. Zodra ik klaar ben met demonteren (ik probeer zoveel mogelijk boompjes etc te redden) en ik de plaat weer op kan gaan bouwen meld ik me weer.

gr. Henk                                                   
Re:Landendriehoek
Lokkie
gast

Re:Landendriehoek
Hoi Henk,

Super dat je in de kamer kunt blijven. :)
Ben heel benieuwd naar de nieuwe baan, het kan alleen maar nog mooier worden.
Succes en ik wacht de foto's wel weer af.

Gr.
René
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
 Beste mensen, De kamer is nu leeg, en ik ben op zoek naar een banenplan. Ik heb wel de demo versie van wintrack, maar het lukt me niet echt iets leuks te maken. De achterlengte van de kamer is 4,90 mtr,dan wordt dit slechts 122 cm breed, dit wordt een soort heuvellandschap met niet al te gek hoge bergen, dit door de schuine kap. aan de zijkanten komt aan de linkerzijde een stuk van 2,65 mtr uit de hoek en een breedte van 1,22 mtr. Hier komen hoge bergen met mijn zwitserse huizen, wellicht nog een dorpje. In het midden van de kamer komt een eiland van 1,60mtr vanaf de schuine kap en 1,00 breedt   (ongeveer), en aan de rechterzijde komt een stuk van 2,35 vanuit de kap en 84 cm breed. Ik wil aan de rechterzijkant een keerlus omhoog hebben. Aan de linkerzijde wil ik een klimspiraal van 2 lagen waarna er een brug moet komen. Het station mag bestaan uit 3 sporen. Ook een schaduwstation is wenselijk, niet te groot. Het middenstuk wordt puur een dorp waar dus ook het station tegenaan moet komen. Op de plaat van het dorp rijdt verder geen trein. Wie kan me helpen aan een leuk plan.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

gr. Henk
Re:Landendriehoek de nieuwe start
Nou na weer een dagje zwoegen, denken, hierbij mijn nieuwe railplan, ik heb nog niets op papier staan. Ik gebruik geen ontwerpprogramma maar gebruik altijd een bestaand ontwerp en pas dit naar eigen wens aan.
De baan wordt nog wel ruim 54 centimeter breder, de rails staan in de bestelling bij mijn handelaar in de stad, ook moet er nog een wissel in om het bergstation straks te kunnen bedienen. Het schaduwstation plaats ik aan de achterzijde en zijn de 3 sporen aan de achterzijde.


Dit wordt het zwitserland gedeelte( links) , met bergstation, moet natuurlijk nog op hoogte gebracht worden maar dat kan pas als het geraamte er staat.



Dit wordt het rechter gedeelte (oostenrijk), met camping en beekjes en mijn koeienboerderij.



Dit wordt het midden  gedeelte duitsland met dorpje, en station etc.



gr.Henk

Re:Landendriehoek
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Trots lid van CJAG!

offline
Re:Landendriehoek
Hoi henk,

baanplan ziet er veelbelovend uit, lekker veel rijlengte!  :D
Grt,

Ronald
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Landendriehoek
Hallo Henk,

Uileggen en lekker rijden werkt het beste om een baanplan te maken.
Mijn baan was al klaar, toen ik een tekenprogramma werkend had  :shock:

Succes met je baan.

Gr Einte
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
Ja Einte dat klopt, ik hoop komende week het geraamte te maken en dan langzaam de railsondergrond te gaan plaatsen. Gelukkig hoef ik het dorp niet meer op te bouwen, dit heb ik in één stuk weg kunnen halen.
Ik ben ook wel blij met die lange stukken, geeft wat meer mogelijkheden tot langere treinen.

gr. Henk
Re:Landendriehoek
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Landendriehoek
Hoi Henk,

Dat ziet er veelbelovend uit, lekker veel rails.

Je bent een behoorlijke baan aan het bouwen.

Nu de tafel maken en aan de slag ermee.

Succes,

Peter / degeluidsman.
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:Landendriehoek
Henk, komt het toch weer goed voor je preiser bevolking  8) , mooi plan zo te zien, vr gr Arie
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
Hoi Arie,

Ja het scheelde weinig hoor of er was een staking uitgebroken. Ik ben ook zeer tevreden over het baanplan, nu binnenkort de tafel bouwen en kijken of het ook mooi rijdt. 

gr. Henk
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2007

Groningen

offline
Re:Landendriehoek
Leuk baan plan Henk.
Ben benieuwd wat je er verder van gaat maken.

Groetjes Jac.
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
Hierbij de eerste foto's van mijn nieuwe baan.

Het gedeelte dat in Oostenrijkse stijl zal worden gebouwd. De bruggen/viaducten moeten nog ingepast worden.
Alles moet nog wel op hoogte gebracht worden, dit ,komt later.



Het gedeelte Duitsland richting Oostenrijk, hier komt een dorp en een redelijk station.



Het gedeelte Zwitserland met kleine mini spiraal. In dit gedeelte moet ik nog het nodige plaatwerk zagen voor de rails.
Het laatste stuk staat nog omhoog waardoor de stijging mega lijkt, dit moet nog vastgezet worden.



Nou binnenkort meer, maar mijn tijd is zeer beperkt ivm mijn nachtdiensten.

gr. Henk

Re:Landendriehoek
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Landendriehoek
Complimenten  :D

Dat wordt een leuke baan zo te zien met een hoop hoogte verschillen.

Succes met de verdere bouw.


mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2007

Groningen

offline
Re:Landendriehoek
Ziet er goed uit Henk.
Ga zo door.

Groetjes Jac.
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Landendriehoek
Hallo Henk,

Mooie update  :D  mooie tafel geworden.

Gr Einte
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
Beste mensen,

Hierbij weer een update. Ik heb de rails op hoogte gebracht, een muur van DAS klei gemaakt en nog wat nieuwe aanwinsten van Arnhem afgelopen weekend. Ik heb hier ook nog de Bahnhofstrasse van Vollmer en een brandweerkazerne gescoord voor een redelijk bedrag.

Het Oostenrijk gedeelte met een viaduct, hier komt een weg onderdoor met beekje.



De klimspiraal voor het Zwitserland gedeelte



Nog een stukje Zwitserland waar mijn Emmertaler boerderij komt, hier heb ik een extra keerlus aangebracht zodat ik in twee richtingen kan rijden.




Hier het muurportaal van DAS klei, ik twijfel nog over de grootte van de stenen.




Ëén van mijn nieuw aanwinsten een zwitsers berghuis



En dan nog een nieuwe aanwinst een bagagerijtuig voor mijn fd/ic trein



En een overzichtje over de baan, helaas past hij niet helemaal op de foto



gr. Henk
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:Landendriehoek
Hoi Henk, je bent met vaart aan het bouwen zeg, ziet er leuk uit. Ik zie dat je met klei aan het experimenteren bent, de steentjes lijken me inderdaad wat groot, vr gr Arie
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Landendriehoek
Hallo Henk,

Leuk jij ook aan de klei  :lol: :lol:

Ziet er al goed uit, inderdaad mischien de steentjes wat kleiner maken.
Gebeurt bij mij ook soms te groot  :shock:

Gr Einte
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
Hoi Einte en Arie,

Alvast bedankt voor jullie input, zouden jullie dit muurtje verwijderen of gewoon in het landschap verwerken?

Ik blijf proberen, vind het nog leuk ook ha ha.

gr. Henk