Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Landendriehoek

Gestart door ÖBB zondag 03 mei 2009, 13:36:41

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
Hoi Frans,

nee ik heb er niets bijgebouwd hoor wat betreft rails, ik heb wel afgelopen week een stuk gesloopt, om de opgang wat beter te laten lopen voor mijn locs, hij was blijkbaar  iets te stijl, al is dat vreemd want het is altijd goed gegaan, maar toch maar aangepast nu het nog kan zonder teveel te moeten slopen. Ik ga nu 1 spoor direct omhoog (naast de kerk) en 1 gaat voorlangs langs de camping en dan via achterzijde langzaam omhoog. Dus gewoon meer klimruimte. Ik kan helaas niet teveel leggen, dit omdat ik gewoon te weinig ruimte heb, helaas.

Maar wie weet ooit. Ik zal binnenkort wel weer wat foto's plaatsen van mijn vorderingen.

gr. Henk
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2008

I Train fan

offline
Re:Landendriehoek
Ok Henk dacht dat je er een L van had gemaakt maar niet teveel slopen he anders worden we verdrietig :lol:

Grt Frans
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
Ha ha Frans, nee hoor TE is nooit goed, maar ik moest het gewoon doen van mijzelf. Buiten het stijgingspercentage om vond ik een enkel spoor beter passen bij het gebied dat ik probeer te maken. Maar er moet nog heel veel gebouwd gaan worden, zoals een schaduwstation aan de achterzijde, een wijnberg, een weg langs een beekje, het hotel moet nog een plekje krijgen, de perrons moeten nog bevolkt gaan worden etc etc etc. Help ik mis zoveel vrije tijd.

gr. Henk
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2008

I Train fan

offline
Re:Landendriehoek
En ik heb tijd zat maar kan niet bouwen wegens renovatie in Februari....pfffff
Trouwens Henk staat jouw tafel op wieltjes of is het er onder kruipen geblazen,mijn tafel komen wieltjes onder op zeker.

Grt Frans.
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
Hoi Frans,

Ja de hele baan staat op wieltjes, dan kan hij regelmatig verschoven worden, maar soms kruip ik er gewoon onderdoor hoor, is wat lichter, want de baan wordt toch behoorlijk zwaar.

gr. Henk
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
Hoi luitjes,

Afgelopen weekend in het mekka van de modelspoorwereld geweest, Miniatur Wunderland in Hamburg. Hierbij wat foto's. Veel kijkplezier.





















gr. Henk



Re:Landendriehoek
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Landendriehoek
henk, dat ziet er super uit :D

Jammer dat het zover weg is, maar ik hoop er ooit een keer te komen.

Eerst meer eens bij Railz gaan kijken in Rotterdam, dit schijnt ook zeer mooi te zijn.

Groeten,

Peter / degeluidsman
Re:Landendriehoek
PeterBrz
gast

Re:Landendriehoek
Die Duitsers zijn toch niet wijs eh :D stikgek maar wondermooi gemaakt allemaal
Zou er graag ook eens naartoe willen, maar dan liever wanneer de luchthaven wat gevorderd is!

Groeten, Peter
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
Hoi Peter,

Voordat de luchthaven af is, dat duurt nog wel even, ik zag alleen dat ze het station wel af hebben, heel mooi met led verlichting in diverse kleuren, maar van de rest buiten de parkeergarage was nog niets te ontdekken. Maar ze blijven maar doorgaan hoor, alleen een tip ga op een doordeweekse dag en niet in de vakantieperiodes, want het is echt super druk.

gr. Henk
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
Citaat van: degeluidsman op maandag 19 oktober 2009, 21:03:35
henk, dat ziet er super uit :D

Jammer dat het zover weg is, maar ik hoop er ooit een keer te komen.

Eerst meer eens bij Railz gaan kijken in Rotterdam, dit schijnt ook zeer mooi te zijn.

Groeten,

Peter / degeluidsman


Ja het was wel een stukje rijden, alleen gecombineerd met een weekendje center parcs, dan is het goed te doen. Ik ben ook al in Rotterdam geweest, is aardig maar ik ben een man van de details en die moeten grotendeels kloppen, en dit deed het in Rotterdam niet altijd.  Maar verder wel mooi dat zoiets ook in Nederland te vinden is, is zeker goed voor de hobby. Daarbij komt natuurlijk dat ik een bergenmens ben en in Rotterdam vind je natuurlijk alleen Nederland.

gr, Henk
Re:Landendriehoek
BMW-Fan
gast

Re:Landendriehoek
Hele mooie foto's Henk, heb je nog meer :lol:?

Gr BMW-Fan
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2007

Groningen

offline
Re:Landendriehoek
Ik ben jaloers.

Mooie foto.s, ik hoop er ook nog eens heen te gaan.
Voorlopig doe ik het met de dvd.s.

Groet Jac.
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
Citaat van: BMW-Fan op maandag 19 oktober 2009, 21:51:45
Hele mooie foto's Henk, heb je nog meer :lol:?

Gr BMW-Fan

Hoi,

Ja ik heb maar 280 foto's gemaakt, sommige wat wazig helaas maar zeker 200 goed bruikbare. Ik zal er als ik eraan toe kom deze week nog wat plaatsen.

gr. Henk
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2007

Groningen

offline
Re:Landendriehoek
GRAAG
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
Hierbij nog wat foto's van Miniatur Wunderland.



























Veel kijkplezier.

gr. Henk
Re:Landendriehoek
PeterBrz
gast

Re:Landendriehoek
Thnx Henk voor het delen van deze -alweer- prachtige foto's! :D

Groeten, Peter
Re:Landendriehoek
BMW-Fan
gast

Re:Landendriehoek
Bedankt voor de mooie foto's :D
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2007

Groningen

offline
Re:Landendriehoek
Wat een mooie foto's Henk.
Daar moet ik echt een keer naar toe, lijkt me geweldig.

Groetjes Jac.
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re:Landendriehoek
bedankt voor de foto's
erg mooi
groet robert
Re:Landendriehoek
roberttrein
gast

Re:Landendriehoek
wow, geweldige foto's, bedankt hiervoor, en succes met je baan.
Grt, Robert
Re:Landendriehoek
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Landendriehoek
Henk,

Wederom zeer mooie reportage.

Bedankt.

Peter / degeluidsman.
Re:Landendriehoek
PvdVen
gast

Re:Landendriehoek
We want....nog een foto...nog een foto.....nog een foto! Schitterend!!!
Paul
Re:Landendriehoek
Lokkie
gast

Re:Landendriehoek
Bedankt voor het plaatsen van de foto´s. 8)
Het wordt tijd dat ik dit moois zelf eens gaan bekijken.

Gr.
René
Re:Landendriehoek
marklinkevin
gast

Re:Landendriehoek
hallo

superrrrrrrrrrrr mooi ik wil er ook een keer heen.

kevin :D :D
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
Hoi luitjes,

Op dit moment bezig met een "kleine"aanbouw aan mijn baan, ik heb de tweede baan omhoog omgelegd en om de tafel met camping geleid, hierdoor wat meer tijd om te stijgen en een wat realistischer beeld. Binnenkort zal ik hiervan foto's plaatsen, ben nu druk bezig met een Emmenthaler boerderij welke ik voor net 19,-- euro gekocht heb in Hamburg, ziet er echt geweldig uit. foto's volgen.

gr. Henk
Re:Landendriehoek
Lokkie
gast

Re:Landendriehoek
Ben heel benieuwd. :)

Gr.
René
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2007

Groningen

offline
Re:Landendriehoek
Laat de foto's maar komen.

Groet Jac.
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
Hoi,

hierbij wat foto's van mijn aanpassing van de baan en de Emmertaler boerderij, laatste is nog niet af maar toch wilde ik hem alvast laten zien.












gr. Henk

Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2007

Groningen

offline
Re:Landendriehoek
Mooie boerderij Henk.
Werk jij met papiermaché? of heb je een andere methode.
De kranten die ik zie lijken nog droog te zijn.

Groet Jac.
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
hallo,

Ik werk inderdaad met papier maché, dat de kranten droog zijn klopt, ik doe over de droge kranten een dikke laag roodband, en doe dit dan gelijk voorzien van een structuur. Dit heeft als voordeel dat als je weer af wilt breken, je vaak met weinig kracht alles kan verwijderen zonder al teveel hakwerk. En op zich is het behoorlijk stevig.

gr. Henk
Re:Landendriehoek
peterke33
gast

Re:Landendriehoek
hallo henk,

ik zie denk ik voor het eerst je draadje,jij bent ook goed beezig zie ik.knappe boerderij ook,je bergen zien er ook mooi uit.ik ga je blijven volgen ik kan hier nog veel van leren merk ik,je foto's die ik heb gezien van de modelbeurzen echt heel knap seg.

groeten peter
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
Hoi Peter,

Dank je wel voor de complimenten. Ook ik heb veel geleerd hoor via dit forum, je ziet altijd dingen dat je denkt hé dat zou bij mij ook wel leuk zijn, effe proberen. Maar ik volg jouw draadje ook regelmatig hoor, en je hebt echt een leuke baan.

gr. Henk
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
Zo daar is ie weer, het is wat stil geweest, maar ik was druk met het plakken van mijn nieuwe aanwinsten en het gipsen. Daarnaast ben ik alweer begonnen aan de zijkant en achterzijde van de baan om die hoek een definitief uiterlijk te geven in Zwitsers/Oostenrijks karakter, dit omdat ik toch een mengelmoesje wil maken van het gebied Zuid Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland, wat bebouwing betreft.

Hierbij alvast mijn nieuwe aanwinsten in elkaar gezet:

De brug van Auhagen, zelf wat realistischer gemaakt met puur muurverf, deze brug komt aan de achterzijde over een riviertje.


De Emmertaler boerderij, deze komt aan de linkerachterzijde te staan op een mooie berg, en zal een collectie paarden krijgen als bewoners.




Een stal/schuur uit weer een ander gebied van Zwitserland (Kibri)

En nog één (kibri)



Hierbij het stuk dat van een berg voorzien moet worden, dus effe passen en meten.


wederom dat gebied maar dan al met de nieuwe afvoerweg van de camping, effe checken op doorrijhoogte van de trein.


Dit is het stuk dat eerst dubbelsporig was, maar nu dus nog maar enkelsporig omdat ik dat realistischer vind, de eerste kleur zit erop nu nog drybrushen.



Tot zover deze update.

gr. Henk



Re:Landendriehoek
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Trots lid van CJAG!

offline
Re:Landendriehoek
Nou Henk,

een leuk en gedetailleerd baantje zeg! Hoewel ik alwel een aantal foto's had gezien, heb ik het draadje nog niet gevolgd en nog niks gepost. Dus bij deze. Ga zo door! 8)
Re:Landendriehoek
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Landendriehoek
Dag Henk,

Mooie brug heb je in elkaar geplakt :D

Op de laatste foto lijken de wagons door de berg opzij te zijn gedrukt :shock: maar ik neem aan dat dit gezichts bedrog is.
Wel erg krap volgens mij, maar het ziet er wel leuk uit.

Succes verder,

Peter / degeluidsman.
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
Hoi Peter,

Ja een aardvershuiving ha ha, nee hoor deze wagons hadden dienst gedaan aan hoogtemeter en als onderdeel om te kijken of er in de bocht bij het kasteel bovenaan genoeg ruimte in de draai was om daar een peiler te maken om de weg op vast te maken. Dat smalle klopt, maar het loopt er prima doorheen, ik heb dit ooit een keer op een documentaire gezien over een Bemo baan, waarbij de trein ertussendoor kwam slingeren, erg mooi moet ik zeggen, echter de slinger lukte niet op zo'n kort stukje, dus een kleine aanpassing. Ziet er erg leuk uit als er een loc uit komt kruipen richting de camping.

gr. Henk
Re:Landendriehoek
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Landendriehoek
Henk,

Het lijkt mij een mooi gezicht als er een loc tussen die bergen vandaan komt rijden.

Erg leuk bedacht.

Peter / degeluidsman.
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2007

offline
Re:Landendriehoek
Henk,

dat ziet er weer goed uit. Een prachtige collectie bouwpakketten trouwens.

Groetjes en succes met de verdere bouw, John
Re:Landendriehoek
greumel
gast

Re:Landendriehoek
Hoi

heb net je draadje  bekeken in een woord geweldig


Groetjes Manfred
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
Beste mensen,

Dank jullie wel voor jullie complimenten. op dit moment druk bezig met de zijwand naast de camping, hier moet een rots komen, waar mijn boerderij met paardenmanege moet komen.

ik hou jullie op de hoogte.

gr. Henk
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
Beste mensen, ik ben al een tijdje bezig met de bovenleiding, derhalve even wat minder foto's, gisteren een flinke aankoop gedaan, ik heb set nr. 26410 Karlsruher Zug, een keertrein, ik ben er erg blij mee.     







Als ik binnenkort weer ga bouwen dan volgen de foto's weer.

gr. Henk
Re:Landendriehoek
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Landendriehoek
Henk,

Dat is een mooie aanwinst :D :) :D
Veel plezier ermee.

Niet te lang wachten met bouwen ( en foto,s plaatsen).


Met vriendelijke groet,

Peter / degeluidsman.
Re:Landendriehoek
Lokkie
gast

Re:Landendriehoek
Prachtige set. 8)
En ik ben het helemaal met Peter eens, flink doorbouwen graag. :mrgreen:

Gr.
René
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
Dank jullie wel, het is echt een mooie set, rijdt super en er zit een mooi geluid in, vooral de keertreinfunctie vind ik erg leuk, dit biedt weer wat meer mogelijkheden. Wat betreft het bouwen, ik ga mijn best doen, morgen nog even de laatste rails scoren, de laatste sporen aanleggen en de laatste wissels en seinen aansluiten. Dan ga ik verder met de  bovenleiding, en kan ik ook de laatste en ik hoop mooiste berg gaan maken, met beek, pension, paardenmanege en natuurlijk veel bos. In het koppie zit het al nu nog de handjes het werk laten doen.

gr. Henk
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2008

I Train fan

offline
Re:Landendriehoek
Superset Henk maar wel sparen geblazen :D ga zo maar door blijf naar je draadje kijken

Grt Frans
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
Hierbij 2 korte video's van mijn nieuwste aanwinst. Ze zijn wat korrelig,ze zijn genomen met een fotocamera terwijl het al wat donker was, maar op zich moet het een redelijke indruk geven. Ik zag wel dat mijn seinpost iets naar achteren moest, maar dat komt goed.

View My Video

View My Video

gr. Henk
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2007

Groningen

offline
Re:Landendriehoek
Hoi Henk,

Leuke filmpje's.
Je moet inderdaad je seinpost wat verplaatsen, anders blijft er geen lak meer op je rijtuigen zitten.

Groet Jac.
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
Hierbij nog wat foto's,

Allereerst van het "feestplein" waar inmiddels de grillwagen ook geariveerd is, de preiser bevolking gaat massaal aan de bratwurst en hamburgers. Sonja is hier nog niet bekend denk ik.



Hierbij nog wat foto's van mijn bovenleiding, inmiddels die gedeelte waar ik straks lastiger bij kan voorzien van bovenleiding. hier en daar zal ik nog ergens afspanmasten moeten plaatsen, maar eerst maar weer sparen.





Binnenkort ga ik beginnen aan de achterzijde, inclusief fotowand.
Het zal wel even duren foordat dit zichtbaar gaat zijn, omdat ik veel moet werken de komende dagen, maar ik houd jullie op de hoogte.

gr.Henk

Re:Landendriehoek
Lokkie
gast

Re:Landendriehoek
Mooie update weer. 8)

gr.
René
Re:Landendriehoek
rorail
gast

Re:Landendriehoek
Citaat van: ÖBB op vrijdag 11 december 2009, 12:02:44
Allereerst van het "feestplein" waar inmiddels de grillwagen ook geariveerd is, de preiser bevolking gaat massaal aan de bratwurst en hamburgers. Sonja is hier nog niet bekend denk ik.

Sonja is alweer "uit", dat hebben ze in mini-Oostenrijk vast haarfijn door. 8)
Overigens mis ik nog het bier van Stiegl of een ander Oosterijks merk.

Erg leuk detail in elk geval, inclusief de gemortse Senf op de statafel.

Groet,
Ronald