Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Landendriehoek

Gestart door ÖBB zondag 03 mei 2009, 13:36:41

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2008

GE45

offline
Re:Landendriehoek
Hallo Henk,

Harstikke mooi om te zien hoe jij bezig bent! dat stukje weg waar die werklieden werken aan de riolering maakt diepe indruk; mooi detail en goed genuanceerd geschakeerd in grijstinten. Ik zag dat je uitlegde hoe je dit deed, maar hoe heb je dit gedaan op dat specifieke stukje? Geen van drie lijkt van toepassing? Ik wilde het gaan uitproberen voor een stukje industrieweg in een diorama.

Groetjes Michel
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
Hey Michel,

Bij de wegwerkzaamheden was het eigenlijk een ongelukje, ik had daar een naad tussen de platen, dit had ik opgelost met duck tape, hierover had ik gips gedaan in een flinke laag en dit geschilderd. Echter het gips brokkelde af op het duck tape. Ik heb toen de duck tape gevervd met dezelfde verf als de weg (kleur steen gamma gemengd met witte latex), hierna het buisje erin geschoven en toen wat tuingrond gebruikt voor de grond welke zogenaamd uit het gat kwam. Veel succes ermee.

gr. Henk
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
Hierbij een link naar een mooie website

http://www.mo187.de/
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
Tussen de bedrijven door het gehele stationsgebied nog eens onder de loep genomen en ik was niet echt tevreden met de situatie. Nu heb ik 1 spoor weggehaald, en wat wissels veranderd in de bochten, waardoor ik volgens mij meer mogelijkheden heb om te switchen. Het was wel een puzzel moet ik zeggen om het redelijk strak te krijgen.  Binnenkort alle wissels en seinen maar weer aansluiten. En nu effe bouwen aan mijn nieuwe station van Auhagen.





Re:Landendriehoek
Veer
gast

Re:Landendriehoek
Het is mij niet helemaal duidelijk wat en hoe je nu met het station gaat doen en welke sporen hoe lopen en welke functie ze hebben. Mijn eerste indruk is dat het erg rommelig wordt, vooral wat de treinenloop betreft. Volgens mij moeten veel treinen een slinger in het station maken (over het gebogen gedeelte van een wissel rijden) Dit geeft een erg rommelig, en onrealistisch, beeld als je gaat rijden. Ik hoop dat je hier aan gedacht hebt en dit mee genomen hebt in je keuze voor deze veranderingen. Doe er jouw voordeel mee!
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
Citaat van: Veer op dinsdag 25 augustus 2009, 19:52:04
Het is mij niet helemaal duidelijk wat en hoe je nu met het station gaat doen en welke sporen hoe lopen en welke functie ze hebben. Mijn eerste indruk is dat het erg rommelig wordt, vooral wat de treinenloop betreft. Volgens mij moeten veel treinen een slinger in het station maken (over het gebogen gedeelte van een wissel rijden) Dit geeft een erg rommelig, en onrealistisch, beeld als je gaat rijden. Ik hoop dat je hier aan gedacht hebt en dit mee genomen hebt in je keuze voor deze veranderingen. Doe er jouw voordeel mee!

Het is mijn bedoeling om het stationsgebouw tegen het 1e spoor aan te maken(dorpzijde), Op zich heb ik niet van die hele lange treinen dus op zich kunnen ze recht het station binnenkomen, met een mogelijkheid sneller door te wisselen naar een ander spoor. Mocht je een andere  oplossing voor me hebben hoor ik het graag.
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
Inmiddels het banenplan weer aangepast na aanleiding van de opmerkingen, nu bezig met perrons te gieten van gips en het station een plaats te geven. morgen als het goed is de eerste foto's
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
Inmiddels bezig het stationsgebied aan te passen, een nieuw station gebouwd en alles even gepast. Hierbij de eerste foto's





Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2008

offline
Re:Landendriehoek
Henk,

Mooie foto's, ziet er al goed uit.
Hoe heb je de perrons van gips gemaakt, ik moet daar binnenkort ook aan beginnen, maar ben er nog niet helemaal uit hoe te doen.

Groeten Henk
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
Hoi Henk,

Ik heb eerst latjes vastgemaakt en daar gips in gegoten.
Re:Landendriehoek
kenny1647
gast

Re:Landendriehoek
Zeer mooi Station gebouw en perron
maar je sporen liggen niet zo mooi..Hoe het lag was het mooi maar mocht 1 spoor meer bij zijn voor mij persoonlijk. Maar het is je baan ;) Maar de rest ziet der top uit!!
Gr kenny
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
Hoi Kenny,

Dank je wel, wat betreft de sporen, er is nog een spoor niet zichtbaar, ik heb wel wat aangepast, maar het eerdere aangekondigde banenplan is niet doorgegaan. Het ligt nu toch wat mooier, wat langere sporen, 3 doorgaande met doorwisselmogelijkheden en 1 kopspoortje voor mij Railbus.
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re:Landendriehoek
ziet er goed uit
complimenten
groet robert
Re:Landendriehoek
kenny1647
gast

Re:Landendriehoek
Citaat van: ÖBB op vrijdag 04 september 2009, 19:15:48
Hoi Kenny,

Dank je wel, wat betreft de sporen, er is nog een spoor niet zichtbaar, ik heb wel wat aangepast, maar het eerdere aangekondigde banenplan is niet doorgegaan. Het ligt nu toch wat mooier, wat langere sporen, 3 doorgaande met doorwisselmogelijkheden en 1 kopspoortje voor mij Railbus.
Mooi! lijk me veel beter ;)
Doe zo verder
Gr kenny
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2007

Groningen

offline
Re:Landendriehoek
Hoi Henk,

Dat worden vast mooie perrons.

Groet Jac.
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:Landendriehoek
Hoi Obb, Mooie baan, zie hem nu pas voor het eerst, overal waar je kijkt zie je details, super, vr gr Arie :D
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
Dank jullie wel voor de complimenten. vandaag bezig geweest om de seinen weer te bevestigen, ik hoop binnenkort hiermee klaar te zijn zodat ik weer kan gaan bouwen.

gr. Henk
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2007

offline
Re:Landendriehoek
Henk,

een prachtig station, ben benieuwd naar het vervolg.

Groetjes, John
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
Voor de liefhebbers van dit station, het is van Auhagen, en volgens mij heb ik er zo'n 20 euro voor betaald.
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek

Hoi luitjes,

Ben effe bezig geweest met het station, maar dit zijn tot nog toe de vorderingen. Binnenkort de lantaarns en bankjes en natuurlijk de reizigers plaatsen.











Re:Landendriehoek
rorail
gast

Re:Landendriehoek
Dat ziet er weer mooi uit Henk, met de inmiddels bekende kwaliteit gebouwd. :P

Ik blijf dit volgen.

Groet,
Ronald
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2007

offline
Re:Landendriehoek
Henk,

ziet er allemaal super uit, wel nog de blauwe draadjes van de wissels wegwerken :wink:

Ik zie trouwens allemaal gele bordjes/knopjes :? op de wissels. Kun je hier iets meer over vertellen? Komt dit idee uit de werkelijkheid?

Groetjes, John
Re:Landendriehoek
Forum Moderator Los forumlayout Banditos
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
Citaat van: Tilly op donderdag 24 september 2009, 13:28:59
Ik zie trouwens allemaal gele bordjes/knopjes :? op de wissels. Kun je hier iets meer over vertellen? Komt dit idee uit de werkelijkheid?

Die geel met zwart gestreepte dingen bedoel je?
dat zijn dwergseintjes volgens mij.

--------------------------

Gaaf station :)
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
Hoi John,

Dat zijn de achterzijdes van de seinen. Wat betreft die mooie blauwe draadjes, die moeten nog weggewerkt worden, de rails ligt nog niet vast, moet nog ballast erin doen etc.

gr. Henk
Re:Landendriehoek
Hansje
gast

Re:Landendriehoek
Henk...prachtig met veel gevoel voor detail, altijd leuk om te zien  :)

Bergen zien er mooi uit zeg, maak jij zelf ook bomen ??

Succes en groeten,

Hans  :wink:
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
Hoi Hans,

Dank je wel. Van de bomen maak ik alleen de meeste loofbomen zelf, dit zijn van die pakketten die je koopt van o.a. Anita Decor, wat lijm erop en dan van dat vlokkenstrooisel.

gr. Henk
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2007

offline
Re:Landendriehoek
Citaat van: ÖBB op donderdag 24 september 2009, 16:52:42

Dat zijn de achterzijdes van de seinen.


Henk,

seinen? Zou je eens een foto kunnen plaatsen van de voorzijde? :?

Groetjes, John
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
Hoi John,

Ik zal ze vrijdag plaatsen.

gr. Henk
Re:Landendriehoek
Hansje
gast

Re:Landendriehoek
Citaat van: ÖBB op donderdag 24 september 2009, 21:26:20
Hoi Hans,

Dank je wel. Van de bomen maak ik alleen de meeste loofbomen zelf, dit zijn van die pakketten die je koopt van o.a. Anita Decor, wat lijm erop en dan van dat vlokkenstrooisel.

gr. Henk

Zijn die erg duur ?? ...ben dus een echte HOLLANDER  :lol:

Groeten,

Hans.
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
Hoi John,

Hierbij de beloofde foto's van de voorzijde van mijn grondseinen.





gr. Henk

Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
Citaat van: Hansje op vrijdag 25 september 2009, 09:44:16
Citaat van: ÖBB op donderdag 24 september 2009, 21:26:20
Hoi Hans,

Dank je wel. Van de bomen maak ik alleen de meeste loofbomen zelf, dit zijn van die pakketten die je koopt van o.a. Anita Decor, wat lijm erop en dan van dat vlokkenstrooisel.

gr. Henk

Zijn die erg duur ?? ...ben dus een echte HOLLANDER  :lol:


Groeten,

Hans.
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
Hoi Hans,

Nou je ziet het ik ben niet zo technisch met die pc's ha ha. Maar je hebt gelijk hoor de kosten moeten niet te hoog worden. Het zijn hobbyseinen, en ze kosten zo rond de 10,00 euro op de beurs in Houten. Ik gebruik ze gewoon met de standaard schuifkastjes van Märklin, ik heb weleens gelezen dat iemand ze ook met een cs aanstuurde, maar dan moet je ze aanpassen, en hoe dat moet???

gr. Henk
Re:Landendriehoek
Hansje
gast

Re:Landendriehoek
Bedankt voor de info...maar ik bedoelde je loofbomen (Anita Decor) hoeveel bomen kan je uit zo'n pakket halen  :)

Groeten,

Hans.
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
Hoi Hans,

Slorry, niet goed gelezen. Het aantal bomen is sterk afhankelijk van de kwaliteit van het pakket, maar een stuk of 15 kleine en grote moet eigenlijk wel lukken, en de rest kan je mooi struikjes van maken. De kosten zijn volgens mij afhankelijk van het merk tussen de 10,00 en 20,00 euro. De vlokken zijn van Anita Decor en woodland scenics.

gr. Henk
Re:Landendriehoek
rorail
gast

Re:Landendriehoek
Citaat van: ÖBB op vrijdag 25 september 2009, 09:55:46
Hoi Hans,

Nou je ziet het ik ben niet zo technisch met die pc's ha ha. Maar je hebt gelijk hoor de kosten moeten niet te hoog worden. Het zijn hobbyseinen, en ze kosten zo rond de 10,00 euro op de beurs in Houten. Ik gebruik ze gewoon met de standaard schuifkastjes van Märklin, ik heb weleens gelezen dat iemand ze ook met een cs aanstuurde, maar dan moet je ze aanpassen, en hoe dat moet???

gr. Henk
Die hobbyseinen zien er anders goed uit. Volgens mij is het vooral "hobby" vanwege het ontbreken van de elektronica, niet omdat ze er minder fraai uitzien.

Groet,
Ronald
Re:Landendriehoek
Hansje
gast

Re:Landendriehoek
Citaat van: ÖBB op vrijdag 25 september 2009, 12:24:12
Hoi Hans,

Slorry, niet goed gelezen. Het aantal bomen is sterk afhankelijk van de kwaliteit van het pakket, maar een stuk of 15 kleine en grote moet eigenlijk wel lukken, en de rest kan je mooi struikjes van maken. De kosten zijn volgens mij afhankelijk van het merk tussen de 10,00 en 20,00 euro. De vlokken zijn van Anita Decor en woodland scenics.

gr. Henk

Duidelijk...bedankt en succes met je baan uiteraard  :)

Groeten,

Hans.
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re:Landendriehoek
hans
een extra tip
waarom mail je de heren VRIEND niet even voor hun bomenpakket
die heb ik ook kost 7 euro  8) en is heel erg mooi
kijk maar naar mijn laatste bomen die komen allen uit dit pakket !!
groet robert
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2007

offline
Re:Landendriehoek
Henk,

bedankt voor het plaatsen van de foto's, ze zien er mooi uit.

Groetjes, John
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
 Hoi luitjes,

Hierbij mijn nieuwe aanwinsten en wel een meiboom en een bratwurstwagen, de laatste moet ik nog wel inrichten maar dit komt binnenkort. De meiboom was wel een hele klus moet ik zeggen voor zo'n klein ding.






gr. Henk
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

Wie is hier spoorloos ??

offline
Re:Landendriehoek
Meiboom heel leuk idee.
Prima bedacht dus
Re:Landendriehoek
Hansje
gast

Re:Landendriehoek
Heel leuk, nog niet eerder gezien  :)

Groeten,

Hans.
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

Wie is hier spoorloos ??

offline
Re:Landendriehoek
Meiboom is dat nou iets wat je alleen in limburg (en brabant) ziet?
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
Hoi,

Nee hoor, dit soort "masten" zie je zeker in het zuiden van Duitsland regelmatig. Toen wij vorig jaar in de Allgäu waren toen hebben we er verschillende gezien. In Nederland weet ik niet of ze hier überhaupt voorkomen. Ik vond het wel een leuk iets voor de baan, gezien je dit bijna nooit bij mensen ziet.

gr. Henk
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2007

Groningen

offline
Re:Landendriehoek
Hoi Henk,

Ik vindt die meiboom een erg leuk idee.
Ik heb ooit gezien dat ze zo'n boom hebben neer gezet, heel leuk om een keer mee te maken.
Dat was ook in de Allgäu in het dorpje Obereute.

Groetjes Jac.
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

Wie is hier spoorloos ??

offline
Re:Landendriehoek
Heb in limburg weleens een meiboom gezien en volgens mij dus ook in brabant

Edit:

Zie hier en let op de vlag
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
Hoi luitjes,

Effe m'n aandacht af van het station, maar weer even bezig geweest met een stukje dat straks aan de achterzijde moet komen, en wel het pension met zwembad. Het is nog wel niet helemaal af, er moeten nog wat roosjes voor het pension komen en de tuinman is nog op vakantie, maar het komt eraan. De vakantiegangers genieten nog even van de nazomer.







gr. Henk
Re:Landendriehoek
PeterBrz
gast

Re:Landendriehoek
Knap gedaan Henk :D daar wil ik ook wel 'n keertje op vakantie gaan :lol: lijkt me daar heel gezellig te zijn!

Groeten, Peter
Re:Landendriehoek
Hansje
gast

Re:Landendriehoek
Dat ziet er al heel leuk uit Henk...ik weet nu al waar ik mijn volgende vacantie ga boeken  :lol:

Groet en succes !!

Hans.
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
dank je wel Hans, voor een vriendenprijs moet dat mogelijk zijn
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2008

I Train fan

offline
Re:Landendriehoek
Henk het wordt steeds mooier laat die foto's maar komen hoor.
Zie wel dat je een stuk baan er bij hebt gebouwd klopt dat?
Is dat die keerlus die je in het rood hebt getekend?

Grt Frans