Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Landendriehoek

Gestart door ÖBB zondag 03 mei 2009, 13:36:41

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Landendriehoek
Hoi Märklinvrienden,
Ik heb helaas geen foto's van de echte beginopbouw van mijn baan, maar wel wat foto's zoals het er nu uitziet. Het moet allemaal nog wat verder uitgewerkt worden maar dat komt nog wel. Ik sta altijd open voor tips. Ik zal alvast wat foto's plaatsen.





Re:Landendriehoek
Wim N
gast

Re:Landendriehoek
Hallo Obb,

Via deze site kun je foto's plaatsen let daarbij wel dat je het formaat van de foto niet te groot wordt.

http://nl.tinypic.com/login.php

het juiste formaat is 15" screen (800x600)

Doe anders eerst even een test op het topic bij test van een foto plaatsen

http://forum.3rail.nl/index.php?board=132.0

Veel succes bij het plaatsen.

Groet Wim.
Re:Landendriehoek
Wim N
gast

Re:Landendriehoek
Hallo andere Marklin vriend,

Deze foto is veel te groot geplaatst.

Groet Wim.
Re:Landendriehoek
kenny1647
gast

Re:Landendriehoek
Mooie Loc!!
kwil wel meer foto's van je baan zien!
alleen je foto grote is iets te groot verder mooi!
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

Wie is hier spoorloos ??

offline
Re:Landendriehoek
Mooi shot, meer aub !!
Re:Landendriehoek
Lokkie
gast

Re:Landendriehoek
Prachtige foto's van je baan. 8)
De camping ziet er erg leuk uit.

Trouwens mooi materieel ook en graag nog veel meer foto's. :)

Gr.
René
Re:Landendriehoek
kenny1647
gast

Re:Landendriehoek
WAt prachtige foto's!!
nog meer =D
je heb ene prachtige baan!
Gr kenny
Re:Landendriehoek
Wim N
gast

Re:Landendriehoek
Zo zo,

dat ziet er mooi uit, met ook mooi materiaal het plaatsen is inmiddels goed gelukt dus laat de rest van de foto's maar komen.

Groet Wim.
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
Dank jullie wel voor jullie reacties, ik plaats hierbij nog wat foto's.








tips zijn welkom.

Ik ben nu bezig met het aanbrengen van bovenleiding, een hele klus op een baan welke al een gedeelte af is. Mocht ik meer foto's hebben dan plaats ik ze.
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re:Landendriehoek
erg mooie foto's hoor ben benieuwd naar je vorderingen
succes en complimenten
groet robert
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2008

offline
Re:Landendriehoek
Hoi,

Ziet er prachtig uit. Ben benieuwd naar je banenplan.

Olaf
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
Hoi Olaf,

Dat banenplan heb ik ergens uit een Märklin boek, met wat verlenging, de exacte nummering van de rails heb ik niet meer. Maar als je wilt kan ik wel een schets maken van hoe de rails lopen.
Re:Landendriehoek
Shark
gast

Re:Landendriehoek
Mooie foto's en leuke details. Ook weer goed om te volgen om inspiratie op te doen  :lol:

Succes met de bovenleiding!

Shark.
Re:Landendriehoek
hoolsema
gast

Re:Landendriehoek
uit welk boekje heb je dat banenplan dan? of heb je de schets al klaar? en voor de rest wat een mooie baan zeg goed voor inspiratie en ideeen

Reinder
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

Wie is hier spoorloos ??

offline
Re:Landendriehoek
Kijk dat is nou een gezellig dorpje.
Zie er mooi uit.
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek

Het banenplan komt uit een boekje uit een startset, hier heb ik wat rangeersporen vanaf gehaald, en wat sporen aangeplakt. Mocht ik er tijd voor hebben dan zal ik het morgen proberen te tekenen. Zodra het weer het weer toelaat (helaas voor de zonliefhebbers) ga ik bezig met de achterzijde waar een pension komt en een wijnberg, en natuurlijk verder met de bovenleiding.












Mochten jullie nog tips hebben hoor ik het wel.
Re:Landendriehoek
Wim N
gast

Re:Landendriehoek
Nauw nauw,

Tips weet ik even zo net niet maar je hebt heel veel tips en ideen voor ons zeker weten.

Een fantastiese modelbaan kan niet anders zeggen erg top tot in werkelijk elk detail nagemaakt.

Groet Wim.

En super bedankt voor het plaatsen van de foto's.
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
Zeer mooi allemaal.
Re:Landendriehoek
m-baandoorn
gast

Re:Landendriehoek
In 1 woord Prachtig!

Mvgr.

Roderick.
Re:Landendriehoek
Rob_D
gast

Re:Landendriehoek
Dit is een prachtige baan toppie :D
bedankt voor de foto's en ideeën

groeten van Rob
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
Hierbij het banenplan uit het boekje ( ietwat klunnelig maar ik denk goed genoeg om een indruk te krijgen), wat verwijderd en ook wat toegevoegd, de lijnen zonder nummers zelf toegevoegd, tevens de rode lijnen zijn stukken rails onder een berg. Zoals jullie zien nog geen schaduwstation, dit komt wellicht aan de achterzijde (rode lijn), hier heb ik rekening gehouden met 4 sporen dus alles nog mogelijk. Verder wil ik wellicht aan de linkerzijde nog een echt rangeerterrein aanleggen, maar dit is toekomstmuziek, eerst de achterzijde en de bovenleiding, dan het station en dan een eventuele uitbreiding. Zoals eerder aangegeven ik ben meer een scenery bouwer en niet zo'n rijder, al komt dit er langzaam wel bij. Ik ben blij dat de foto's jullie bevallen, mochten jullie vragen hebben stel ze gerust dan kan ik kijken of ik jullie kan helpen. Maar ook ik leer telkens van jullie foto sites, dus ook jullie bedankt.

Re:Landendriehoek
Davy
gast

Re:Landendriehoek
De scenery vind ik zelf ook erg mooi.
Ga zo door zal ik zeggen.

:D
Re:Landendriehoek
roberttrein
gast

Re:Landendriehoek
WOW, geweldige baan en schitterende scenery.
Ben benieuwt naar de volgende update.

Groeten,Robert.
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2006

offline
Re:Landendriehoek
Prachtige cenery,aan veel kleine details gedacht.Ik ben erg benieuwd naar het verloop met de bovenleiding,we zijn dol op foto's hier op het 3rail Forum.

groetjes Huib
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2008

offline
Re:Landendriehoek
OBB, 
prachtige baan met enorm mooie scenery. Vooral de kleine dingetjes die je hierin verwerkt hebt,
vind ik prachtig!! Dat spreekt mij erg aan; eigenlijk meer dan een banenplan, maar da's natuurlijk
persoonlijk.
Schitterend.
Veel plezier ermee.
M vr gr,

Wim

Re:Landendriehoek
PeterBrz
gast

Re:Landendriehoek
mooi gedaan seg! do zo verder!

Greoten, Peter!
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
hier nog wat foto's
ook met het eerste stukje met bovenleiding














Re:Landendriehoek
PeterBrz
gast

Re:Landendriehoek
mooie rotsen seg :D hoe heb je die gemaakt, met gips?

groeten, Peter
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

Wie is hier spoorloos ??

offline
Re:Landendriehoek
Kan er niets anders van maken. Mooie baan !!! Leuk die duiker vanaf de rotsen.
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
Inderdaad Peter, met roodband. Eerst gaas aangebracht (kippengaas) op een raamwerk, dan wat duwen en vormen. Dan wat papier met behanglijm. Goed laten drogen en dan eerst dunne roodband, en bijna direct erna behoorlijk stevige roodband erop in hoopjes, en met palletmesjes bewerken voordat het droog is. Grijze verf kleur steen van de Gamma erop, daarna een lichtere variant met een bijna droge kwast en dan nog wat witte latex op een bijna droge kwast. en klaar zijn ze. Tip, niet teveel nadenken, gewoon doen. Als het niet goed is gewoon afbreken.
succes
Re:Landendriehoek
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Landendriehoek
Ik zie dit draadje net voor het eerst en vind het een super scenary.

Ooit hoop ik ook zo,n soort baan te hebben.

Blijf het volgen.

Peter
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re:Landendriehoek
erg mooie scenery en leuke stukjes zeg maar
ik ben zelf ook van de kleine scenes in de scenery zeg maar en vind het echt heel strak
mijn welgemeende complimenten voor deze prachtige baan
groet robert
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2006

offline
Re:Landendriehoek
prachtige scenery. Daar valt niks aan te verbeteren mijn inziens. Ik kijk uit naar nog meer van die foto's en veel tips. Ik denk dat je die nu wel in overvloed hebt voor ons.
Re:Landendriehoek
Tighfield
gast

Re:Landendriehoek
Hallo Obb,

Mooie modelspoorbaan, met prachtige scenes erop. Zeer gedetailleerd uitgevoerd. Complimenten.
Ik zou nog even wat meer aandacht aan de dennenbomen schenken, die staan zo links en rechts nogal schots en schuin op de baan. Oogt minder mooi, even rechtbuigen.

Groetjes,

Tighfield :D
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
Dat van die bomen klopt, ze staan nog los, dus ze moeten nog effe een druppie lijm hebben, verder kom ik er wel eens tegen aan bij het bouwen. Maar is zeker een aandachtspunt. Thanks.
Re:Landendriehoek
Veer
gast

Re:Landendriehoek
Wat een fantastische scenery!!!

Je vraagt regelmatig om tips, maar volgens mij ben jij degene die ons tips kan geven. Nadat ik jouw foto's met een vergrootglas bekeken heb, heb ik de volgende tips voor je kunnen verzinnen:

Misschien kan je de wegwerkers die aan de riolering werken een ander wasmiddel geven. Deze jongens en de pijpen zijn nog wel heel erg schoon.
En verder valt mij op dat sommige lantaarnpalen scheef staan. Maar nogmaals het is wel zoeken!!

Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
ha ha Tim, dat klopt ook van die lantaarnpalen, ik moet die voetjes ook nog vastzetten, maar dat doe ik pas veel later omdat ik nog wel eens een draadje los trek, of een lampje laat sneuvelen. Ik zal die wegwerkers eens aansporen om harder te gaan werken, waarschijnlijk bang voor vieze handjes ha ha. Ik ben nu bezig met een zwembad te maken bij een pension, het vakantieseizoen komt eraan dus ze moeten lekker kunnen zwemmen. Als het af is plaats ik de foto wel.

Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
GE-WEL-DIG!!!
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re:Landendriehoek
hier nog wat nieuwe foto's











gr. Henk




Re:Landendriehoek
Shark
gast

Re:Landendriehoek
Sfeervol hoor! Zit erg te genieten van je gedetailleerde foto's (en dat terwijl ik Nederlands rijder ben :lol:). PRACHTIG!!

Shark.
Re:Landendriehoek
Lokkie
gast

Re:Landendriehoek
Je blijft ons verrassen met je prachtige foto's. 8)

Gr.
René
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2009

Wie is hier spoorloos ??

offline
Re:Landendriehoek
Ik blijf het zeggen, GEWELDIG MOOI.
Zeer leuke dingen heb je verwerkt in en op je baan.
12 points !!!
Re:Landendriehoek
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Landendriehoek
Henk,

Complimenten voor je baan, ook ik rij Nederlands maar mijn treinen gaan straks toch echt door bergen rijden.

Misschien niet realisties, maar dat is wel wat ik leuk vind en daar gaat het om.

Peter
Re:Landendriehoek
kenny1647
gast

Re:Landendriehoek
Zeer mooi alweer!
Prachtige baan heb je!
Gr kenny
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re:Landendriehoek
same here als kenny
top !!!!!
groet robert
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2008

offline
Re:Landendriehoek
Hoi Henk,

Het wordt wel eentonig maar je hebt ons kennis laten maken met een prachtige baan met veel oog voor detail.

Kijk al uit naar volgende update.

mvg
Henk
Re:Landendriehoek
PeterBrz
gast

Re:Landendriehoek
plaats nog maar wat foto'tjes hoor :D ik blijf ervan genieten!

Groeten, Peter!
Re:Landendriehoek
kiezel
gast

Re:Landendriehoek
Errug mooi aangekleed! :shock:
Prachtig!!!

Groetjes,
Kiezel :)
Re:Landendriehoek
Tighfield
gast

Re:Landendriehoek
Hallo,

Complimenten !!!! :lol:

Groetjes,

Tighfield :D
Re:Landendriehoek
Lid sinds: 2006

offline
Re:Landendriehoek
In mijn ogen ziet het er allemaal schitterend uit. Ondanks dat de baan niet super groot is komt hij toch groots over.

De enige tip die ik je zou willen geven is om te kijken of je huisjes (en de tenten) zodanig geplats worden dat het niet lijkt alsof ze op het bestaande landschap zijn geplaatst. Ik zou niet weten hoe je dit makkelijk kunt verwezenlijken, maar dat is wel iets wat in mijn ogen je baan naar een nog hoger niveau kan tillen.
In de zelfde categorie valt eigenlijk ook de C-rail bedding waar je hier en daar nog onderin kan kijken.
Anderzijds geef je aan dat je baan nog niet af is en waren er al plannen om dit onder handen te nemen. In dat geval mag je mijn kritiek als niet gegeven beschouwen en vertrouw ik er op dat je ook deze klussen tot een mooi einde weet te brengen.

Veel bouwplezier nog.