Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Landendriehoek

Gestart door ÖBB zondag 03 mei 2009, 13:36:41

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re: Landendriehoek
Dank je wel Peter. Ja is behoorlijk kruipen en door kleine ruimte wringen. Dank voor je compliment. Gr henk
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re: Landendriehoek
Om het jaar toch maar beetje goed af te sluiten wat details toegevoegd. Moeten nog de originele Zwitserse wandelbordjes op. Ben er nooit echt geweest , hoop de sfeer toch enigszins te benaderen. . Iedereen een fijne jaarwisseling en een gezond en mooi modelspoorjaar. Gr henk
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2018

Thema Duitsland, tijdperk IIIb

offline
Re: Landendriehoek
Citaat van: ÖBB op donderdag 31 december 2020, 16:04:02Ben er nooit echt geweest, hoop de sfeer toch enigszins te benaderen.
Ik ben vaak in de Alpen geweest, in bijna alle alpenlanden. Ik vind het mooi nagemaakt. Details zoals dat bruggetje uit de eerste en vijfde foto en ook die koeien vlak bij de afgrond, da's net  echt.

Bij deze een voorbeeld van een wandelwegwijzer in het Mattertal. Toevallig rijdt op de achtergrond nog een trein ook! De foto is alweer van een tijdje geleden, nog voordat ik weer met treintjes ben gaan spelen, anders had ik hem nog wel wat duidelijker gefotografeerd.
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re: Landendriehoek
Dank je wel Rob voor je reactie, altijd leuk reacties te horen van mensen welke de landen kennen. Wij zijn Oostenrijk gangers en weet uit verhalen dat er een verschil aanwezig is in landschap.  Ik hoop dat ook in mijn landschap te kunnen laten zien al is het deel Oostenrijk wat kleiner. De wandelbordjes worden door een kennis van me beplakt dus komt goed. Gr henk
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re: Landendriehoek
Vandaag nog wat kleine details toegevoegd en een verlenging van de berg gemaakt. Binnenkort verder.
Gr henk
Re: Landendriehoek
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Landendriehoek
Lekker bezig geweest Henk, ik krijg gelijk zin om er op uit te gaan  :)

Ik zag in jou wissel wel een hoop gras vezels zitten, even de stofzuiger er overheen voordat het in je loc zit.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re: Landendriehoek
Hoi Peter klopt dat gras , maar voordat er weer gereden wordt hier op dit stuk wordt het grondig schoongemaakt en dan nog de Lux zuiger erover. Nu eerst achterstuk klaarmaken dan stationsgebouw erop en langzaam naar voren werken. Rijden rond zit er nog niet in, ik werk nu per stukje af.
Gr henk
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re: Landendriehoek
Gisteren en vandaag nog even wat aan de baan gedaan. De weg naar het dorp ligt er, en binnenkort ga ik het Zwitserse station een plekje geven. Langzaam werken we dan naar voren.

Gr henk
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re: Landendriehoek
Vandaag effe geen modelspoor behalve mijn nieuwe Luc slijp en stofzuigerset laten rijden over wat af is. Wat een stof zeg. Wel hierbij twee foto's van mijn waterval in het Zwitserse stuk. Gemaakt van houtlijm met wat effecten erop. Ben erg tevreden met resultaat. Gr henk
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2008

hoge bergen, het liefst zwitsers

offline
Re: Landendriehoek
Zijn er nog updates te melden?

mvg Hans
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re: Landendriehoek
Zo na lange tijd weer kleine update. Ivm drukte op werk weinig kunnen doen, maar inmiddels bezig met Duitse deel. Wat straten van DAS klei gemaakt. Nog paar stukjes dan kleuren verlichting groen en details erin. Trottoirs liggen er nog los in puur voor afstanden. Gr henk
Re: Landendriehoek
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Landendriehoek
Het lijkt wel of veel mensen vandaag weer aan de hobby begonnen zijn Henk, op het werk is het druk druk druk, maar zodra het herfst wordt komt de modelbaan weer in het zicht.

Ik hoop snel weer een nieuwe update van jou te zien.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re: Landendriehoek
Ja Peter Corona periode geeft veel werkdruk bij ons. Er komen binnenkort meer updates. De wegen zijn erg tijdrovend om te maken maar straks mooi invullen.
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re: Landendriehoek
Vandaag wat lantaarns en huisjes voorzien van licht via magneetband. Geeft gelijk sfeer. Gr henk
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re: Landendriehoek
Vandaag nog paar lampjes aangesloten in bovenste straten van Duitse deel. Binnenkort maar eens aansluiting op rest verzinnen en de boel kleur geven.
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re: Landendriehoek
Vandaag weer wat verlichting aangesloten. Helaas is de nieuwste straat wat gebarsten maar dat is nog weg te werken. Lantaarns staan nog los en beetje scheef. Komt ook goed. Eerste groen op dit stuk en weg voorzien van eerste grondlaag. Gr henk
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re: Landendriehoek
Hallo Henk,

Deze sfeer hoop ik ook weer te bereiken, eerst de bergen af en dan beginnen met het stadje.
Bergen waren er eerder, dan huizen.

Gr Einte
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re: Landendriehoek
Hoi Einte, de klei ideeën heb ik eigenlijk van jou uit het verleden. Dank hier nog voor. Ik hoop dit stadje vrij snel af te hebben, vind de bergen maken toch wel erg leuk.

Gr henk
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re: Landendriehoek
Vandaag de weg iets voorzien van drybrush effecten. Nog wat scheurtjes weg te werken zie ik. Ook wat groen inmiddels aangebracht. Vele details moeten nog volgen. Gr henk
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re: Landendriehoek
Hallo Henk,

precies de sfeer waar ik ook van houd.
Ziet er weer mooi uit, die straat, naar mijn idee.

Gr Einte
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Landendriehoek
Ik fiets minimaal 1 maal per week over de "kinderhoofdjes" in de Vesting Heusden, dat zou me niet lukken als die kinderhoofdjes net zo bol waren als ik ze zie op de baan.

Groet, Anne W
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re: Landendriehoek
Hoi Anne valt mee hoor de kopjes zijn wellicht vertekend door foto zo bol. Maar ik ben tevreden met resultaat.

Gr henk
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2020

Er is altijd een oplossing. Koffie staat klaar.

offline
Re: Landendriehoek
Ziet er zeer knussig uit zo deze straatjes, daar zou ik wel op vakantie willen  :thumbup:
Groetjes Egidius
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re: Landendriehoek
Laatste week bezig geweest met een brug te voorzien van wat langere pijlers gemaakt van verpakkingsmateriaal en blauwe schuimplaat. Het wordt een brug waaronder een weggetje doorloopt richting kerk en kerkhof. Bovenweg gaat richting stukje ommuurde stad met dorpsfeest. De brug blijft als los stuk om onder het stadje bij gestrande treinen te kunnen.
Gr henk
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re: Landendriehoek
De afgelopen dagen een wegneembare tafel gemaakt waardoor kruipen onder de tafel door tot verleden behoort. Op deze tafel komt de ommuurde stad incl feest en een mini kermis. Ook de tunnel is inmiddels een feit. Komende dagen verder werken aan afneembare tafel. Is best klusje want alles moet perfect aansluiten.

Fijne kerstdagen allemaal.

Gr henk
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re: Landendriehoek
Ook voor jou fijne feestdagen en een gezond 2022 gewenst. Je hebt aardig wat gebouwd de laatste tijd, leuk met al die hoogte verschillen.

vr gr Arie
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re: Landendriehoek
Dank je wel Arie. Ja probeer regelmatig wat te bouwen. Voordat we het weten komt mooie weer er weer aan en dan wordt het snel te warm boven.

Gr henk
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re: Landendriehoek
De verlichting op het afneembare deel werkt nu ook. Dmv stekkertjes is de stroom eenvoudig te activeren en te stoppen.  Gr henk
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Landendriehoek
Gezellige sfeer zo :thumbup:.

Groeten,
Wico
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re: Landendriehoek
Dank je Wico. Altijd gezellig als lampjes aangaan. Gr henk
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2006

offline
Re: Landendriehoek
Leuk met de verlichting
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re: Landendriehoek
Gisteren nog maar eens wat aan baan gedaan. Wat mini rotsstukjes bij dorpje. De muur van de wegneembare brug voorzien van wat groen. Gr henk
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re: Landendriehoek
Hallo Henk,

Ziet er weer mooi uit, zeker met die lampjes.
Ben nu zelf ook met de verlichting bezig.

Ga zo door

Gr Einte
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2008

hoge bergen, het liefst zwitsers

offline
Re: Landendriehoek
Da's mooi da's héél mooi.

Mvg Hans
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re: Landendriehoek
Dank je wel Einte. Ja verlichting geeft altijd mooi sfeertje. Ben nu bezig met autotunnel onder stad en de voorzijde. Dan gaat Neuschwanstein weer de baan op. Gr henk
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re: Landendriehoek
Dankjewel Hans

Gr henk
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re: Landendriehoek
Dit weekend weer druk geweest met Neuschwanstein een plekje te geven. De baan te testen onder het kasteel, nog wat groen aan te brengen bij Duits stadje, en de tunnel welke nog in aanbouw is voorzien van wat licht. Ook nog een muur gemaakt ter hoogte van basketbalveld. Is daar erg passen en meten omdat brug en wegneembare tafel er naadloos tussen moeten kunnen. Vandaag maar eens drybrushen, station villa , huis in aanbouw, kerkhof en manege in zien te passen op lege ruimte. Wordt gepuzzel.

Gr henk
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Landendriehoek
Henk,

Wat een fantastisch mooi model van Neuschwanstein heb je daar. Dat is met recht een blikvanger op je baan. Veel succes en plezier met het puzzelen en inpassen vandaag :thumbup:.

Groeten,
Wico
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2008

hoge bergen, het liefst zwitsers

offline
Re: Landendriehoek
Citaat van: Wico op zondag 09 januari 2022, 11:03:05
Wat een fantastisch mooi model van Neuschwanstein heb je daar. Dat is met recht een blikvanger op je baan. Veel succes en plezier met het puzzelen en inpassen vandaag :thumbup:.

Idd. een wel heel erg model van Neuschwanstein!!!
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re: Landendriehoek
Model van Neuschwanstein is van Schreiber Bogen is van karton . Moest terugkomen op mijn baan.

Gr henk
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re: Landendriehoek
Vandaag wat gips aangebracht op deel dat straks verbinding maakt met Oostenrijks deel. Staat Neuschwanstein, manege en een luxe hotel.

Binnenkort weer verder.
Gr henk
Re: Landendriehoek
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Landendriehoek
Hoi Henk,

Het ziet er weer top uit, wellicht is het mogelijk om de wolken door te schilderen naar boven zodat het nog mooier wordt.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re: Landendriehoek
Hallo Henk,

Ziet er weer mooi uit zo, ga zo door.

Gr Einte
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re: Landendriehoek
Hoi Peter dank je. Ja zat ik ook aan te denken echter idee was/is meer om van zithoogte te kijken. Maar heb nog even om na te denken over je idee al is dat wel veel rekwerk dan.

Gr henk
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re: Landendriehoek
Vandaag het eerste groen op deel Neuschwanstein en manege aangebracht. Nog heel veel te doen.

Gr henk
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re: Landendriehoek
Gisteren nog wat groen aangebracht. Sparren staan nog los dus wellicht ook beetje scheef. Moet paadje nog doen en dan kunnen de bewoners komen.
Gr henk
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re: Landendriehoek
Afgelopen week mezelf maar weer effe een mooi cadeau gegeven. Kon hem niet laten staan. Foto is uit catalogus. Verdere bouw ligt beetje stil met drukte op werk en het mooiere weer.

Gr henk
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2008

hoge bergen, het liefst zwitsers

offline
Re: Landendriehoek
Van mooie scenery word je vanzelf blij!
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Landendriehoek
Gefeliciteerd met je mooie nieuwe loc. Die draait hier sinds kort ook zijn rondjes.

Groeten,
Wico
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re: Landendriehoek
Zeker te weten. Deze loc gaat straks mooie rondjes rijden.
Gr henk