Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Landendriehoek

Gestart door ÖBB zondag 03 mei 2009, 13:36:41

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re: Landendriehoek
Vandaag mijn trein uitgezocht welke ik mocht uitzoeken van mijn vriendin. De strijd ging op het laatst tussen de ESU en Brawa gravita.

Brawa heeft gewonnen. Op de foto's  van ESU zag ik dat er wat bedrukking ontbrak waar het wel hoort te zitten.
Re: Landendriehoek
nobody
gast

Re: Landendriehoek
Leuk plaatje van mooi locje. 't Is wél een spoor "N" model... Zie de koppelingen.
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re: Landendriehoek
'tis wel even wennen,
met die rare frontlichten...
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re: Landendriehoek
Klopt moest ook wennen maar als je hem als model ziet, hij is erg mooi afgewerkt, schitterende details. De trapjes zijn van fijn gaas gemaakt. De ventilatoren werken beide.

Nu maar afwachten, planning is kwartaal 3

Gr henk
Re: Landendriehoek
nobody
gast

Re: Landendriehoek
Citaat van: nobody op maandag 10 maart 2014, 15:12:12
Leuk plaatje van mooi locje. 't Is wél een spoor "N" model... Zie de koppelingen.
Hier de afbeelding van de HO loc ===> klik
Re: Landendriehoek
MaVe46
gast

Re: Landendriehoek
Wat een plaatje van een loc :thumbup:

JALOERS :important: :important: :important:
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re: Landendriehoek
Vandaag positief nieuws ontvangen, mijn ms2 is gemaakt door Märklin en nog gratis ook. Top service mag ik wel zeggen. Deze week maar weer eens ophalen. Binnenkort maar weer even verder met de Zillertalbahn, leg hem nu met minitrix rails geeft minder storingen en legt prima weg. Bijna alle rails ligt al vast op platen en kan zo gemonteerd worden. Doe het nu ook met draadeinden dan is de hoogte beter te stellen. Zodra er wat te melden is maak uk foto's van de bouw.

Gr henk
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re: Landendriehoek
Vandaag in Dortmund geweest, was weer erg leuk. Wat mooie banen gezien en natuurlijk mijn nieuwe gereserveerde aanwinsten even bekeken. Ik vond dat de prijzen soms stevig waren maar als je goed zocht kon je wel wat scoren. Zelf wat poppetjes en lantaarns gekocht. Ook nog een mooie set verouderde wagons met kolenlading gekocht voor als de gravitha over een paar maanden komt binnenrijden.

Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2007

Groningen

offline
Re: Landendriehoek
Mooie aanwinsten weer Henk.

Groetjes Jac.
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re: Landendriehoek
Vandaag gezellig een dagje naar Bocholt geweest en kon het natuurlijk niet laten om bij de lokale treinenwinkel EMB modellbau langs te gaan.
Ik vond toen nog wat kleine leuke hebbedingetjes. De Zillertallerbahn is af wat betreft de rails. Bij een dagje slecht weer maar weer verder met de aankleding van de baan.

Gr henk
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re: Landendriehoek
Komt Dochterlief vandaag even met de vraag, pa mag ik op de achterkamer gaan slapen? Grr 10 jaar geleden al voorgesteld. Maar ja dan maar de baan weer afbreken. Na het halve huis te moeten verbouwen zullen we in de winter dit jaar dan een nieuwe stek krijgen. Ga dan de baan wat smaller maken, max 1,20 mtr ivm bereikbaarhd en er komt ook een schaduwstation onder. Thema blijft gelijk. Nu maar ideeën opdoen voor het bannplan. Ga hem langs al de vier de wanden leggen. Bij elkaar ongeveer 13 meter lengte. Nu heb ik ongeveer 9 meter tot mijn beschikking. Moet lukken er een baantje te leggen. Hou jullie op de hoogte.

Gr henk
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2023

offline
Re: Landendriehoek
Henk.

Als je er meer ruimte mee krijgt dan is het mooi en anders zeg je tegen je dochter dat ze pech heeft  :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Harald & Alex
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2007

16 meter treintafel - Nederlandse modelbaan

offline
Re: Landendriehoek
En over een paar jaar; pappa, ik ga het huis uit.

Kun je weer opnieuw beginnen omdat je de muur tussen de voor- en achterkamer uit gaat breken  ;)
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re: Landendriehoek
Ha ha Harald en Alex, ja ik krijg iets meer ruimte. Ik had in de planning staan om over een aantal jaren als ze uit zou vliegen toch de zolder te nemen maar ja nu wat sneller. Gelukkig weer wat geleerd bij de bouw van deze baan dus moet nog beter gaan. Maar buiten een ruw idee in mijn hoofd nog geen concreet banenplan.

Gr henk
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re: Landendriehoek
Nee nee niks uitbreken, zal trouwens lastig gaan want dan hebben we geen bergruimte meer op zolder. Maar ik kan met deze ruimte wel leven hoor. Zit alleen te kijken hoe groot ikde baan wat betreft diepte ewil maken. 1.20 mtr of 0,60 cm op sommige plaatsen.

Gr henk
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2010

offline
Re: Landendriehoek
Citaat van: ÖBB op woensdag 30 april 2014, 19:16:25
Vandaag gezellig een dagje naar Bocholt geweest en kon het natuurlijk niet laten om bij de lokale treinenwinkel EMB modellbau langs te gaan.

Dat is een leuk klein zaakje. Ze hebben meestal wel aparte dingen liggen. Niet groot maar wel leuk. Trouwens voor degene: Je hoeft er niet voor om te rijden. Daar is het niet de moeite waard voor. Maar kom je langs Bocholt dan is het een leuke stop.

Groet Ronald.
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2014

Gek op treinen, radio, fotografie en muziek

offline
Re: Landendriehoek
Je bestand bekeken en bijna alle rails zit in Laag 1, behalve 2 24188 stukken aan de rechterkant. Als je rails in een andere laag wilt hebben, selecteer je die rails, dan in het tabblad Rails en dan kies je Laag 2 (staat rechts naast Draaien/Spiegelen).
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re: Landendriehoek
Dank je Ad, ga vanavond weer een poging wagen. Kreeg ook het bestand niet als plaatje maar als link binnen. Daarom bericht even verwijderd. Probeer het straks nog een keer.

Gr henk
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re: Landendriehoek
Hierbij mijn linkjes naar het banenplan per gedeelte.

Re: Landendriehoek
treinfanaat23
gast

Re: Landendriehoek
Citaat van: ÖBB op woensdag 30 april 2014, 19:16:25
Vandaag gezellig een dagje naar Bocholt geweest en kon het natuurlijk niet laten om bij de lokale treinenwinkel EMB modellbau langs te gaan.
Ik vond toen nog wat kleine leuke hebbedingetjes. De Zillertallerbahn is af wat betreft de rails. Bij een dagje slecht weer maar weer verder met de aankleding van de baan.

Gr henk

waar zit die in bocholt?

dat is voor mij een kwartiertje rijden.

gr niels
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re: Landendriehoek
Hoi Niels,
Eisenbahn Modellbau Bocholt
Jörg Plewinski
Langenbergstraße 5
46397 Bocholt

Telefon: 028 71/ 234 75 99
Fax:       028 71/ 885 60 61

Mail: info @ emb-modellbau.de

Gr henk
Re: Landendriehoek
treinfanaat23
gast

Re: Landendriehoek
bedankt :)


Edit Gerard: Citaat van vorig bericht verwijderd, hier kun je lezen waarom.
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re: Landendriehoek
Hierbij mijn definitieve baanplan, binnenkort ga ik beginnen met het schilderen van de nieuwe kamer en het zagen van de onderconstructie.

gr. Henk
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2007

Groningen

offline
Re: Landendriehoek
Hoi Henk,

Kennelijk heb ik even iets gemist, je gaat op nieuw beginnen las ik net.
Ja kinder zijn niet te voor spellen he.
Succes met plannen, welke ik overigens nu niet kan zien, tablet he.
We zien de foto's wel verschijnen.

Groetjes,
Jac.
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re: Landendriehoek
Klopt Jac,

We gaan weer helemaal opnieuw beginnen. Eerst de kamer ontdoen van roze en groen en dan de onderbouw maken. De foto's volgen vanzelf.

Gr henk
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re: Landendriehoek
Ondanks dat we nog geen nieuwe baan hebben liggen toch maar een mooie loc gekocht. Was hier al een tijdje naar op zoek en nu zag ik hem los te koop staan.
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Landendriehoek
Mooie loc Henk veel rij plezier toegewenst. :thumbup:
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2023

offline
Re: Landendriehoek
Henk.

Een mooie aanwinst.We hebben dezelfde  :D

Harald & Alex
Re: Landendriehoek
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Landendriehoek
Mooie loc Henk,

Deze loc heb ik in het echt zien rijden en staat op het lijstje  :)

Veel plezier ermee.


Mvg,

Peter Degeluidsman.
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re: Landendriehoek
Dank jullie wel allemaal. Wilde hem graag hebben. Had zijn broertje met de alpen op de zijkant al weleens in het echt gezien. Deze week begin ik met de bergingskastjes te maken voor onder de tafel. Er zit schot in.  Gr henk
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re: Landendriehoek
Vandaag het onderstel cq bergruimte onder het schaduwstation gemaakt van oude kastdelen. Was zonde om weg te gooien. Op naar de afdekplaat en de rest van de baan.
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re: Landendriehoek
Vandaag gekocht op Eurospoor.
Een mooi Alpenhotel, een kerk voor in Oostenrijk en de glaserne zug van Roco.

Gr henk
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2010

offline
Re: Landendriehoek
Dat zijn mooie aankopen Henk.
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2014

offline
Re: Landendriehoek
Wat een schitterende baan heb je!
Een plezier om naar te kijken.
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re: Landendriehoek
Vandaag even contact gehad met de handelaar van Eurospoor uit Duitsland. Kan de loc terugsturen, krijg mijn geld en verzendkosten terug. Dus niks reparatie gewoon geld terug. Super service van modellbahncenter Recklinghausen.

Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re: Landendriehoek
Vandaag even de rails neergelegd en gekeken of alles wat ik wilde ook kon. Gelukkig op een enkel railsje na klopt het precies. De hoogtes zijn nog niet zoals ze straks worden.
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re: Landendriehoek
Hierbij nog wat foto's

Gr henk
Re: Landendriehoek
Lokkie
gast

Re: Landendriehoek
Leuk die sporen tegen het plafond. :D

Gr.
René
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re: Landendriehoek
Ha ha René , ja zou super zijn, maar de ipad heeft de foto's gedraaid. Ben al blij dat alles klopt.

Gr henk
Re: Landendriehoek
Lokkie
gast

Re: Landendriehoek
Hoi Henk,

Ik heb wel eens een filmpje gezien van een treinbaan tegen het plafond. :)
Lekker om weer even wat rails neer te leggen en kijken of alles klopt.
Heb ik laatst ook gedaan. :)

Gr.
René
Re: Landendriehoek
peterke33
gast

Re: Landendriehoek
Hallo Henk,

Heb net je baanplan gezien, mooi ik ga je ook weer volgen. zal een link zetten in je draadje voor eventuweel poster, met verschillende afbeeldingen.

Groeten en succes verder.

Peter
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re: Landendriehoek
Dank je wel Peter. Ben er zelf ook blij mee. Binnenkort ga ik maar eens alles op hoogte brengen. Nog een berg werk maar wel leuk.

Gr henk
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Landendriehoek
De laatste 2 serie's foto's van hoe je rails komt te leggen smaakte naar meer dus ook ik ga je gezellig volgen. :P
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re: Landendriehoek
Dank je Michel. Ga vrijdag en heel mischien morgen langzaam aan de slag. Effe de volgorde waar te beginnen goed overwegen. Ook het schaduwstation binnenkort aansluiten met stops etc.

Gr henk
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re: Landendriehoek
Vandaag even mijn nieuwe decoupeerzaag uitgetest. Wat stukken ondertrace inmiddels gelegd.

Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re: Landendriehoek
Afgelopen dagen de ruwbouw afgerond. Binnenkort aan de slag met de achtergrond en de electonica. Vandaag de stofzuigwagon zijn werk laten doen. Alles reed zonder problemen.

Gr henk
Re: Landendriehoek
Lokkie
gast

Re: Landendriehoek
Hoi Henk,

Dat ziet er weer netjes uit. :thumbup:
Veel succes met de verdere bouw.

Gr.
René
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Landendriehoek
Heerlijke foto's om naar te kijken Henk.
Mooi dat alles reed zonder problemen. :thumbup:
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re: Landendriehoek
Dank jullie wel René en Michel. Ja is altijd weer afwachten hoe alles loopt. Nu de electronica als wissels, seinen, etc. Ook komt er nog een laagje blauw onder voor het geluid.

Grr henk

Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2023

offline
Re: Landendriehoek
Hallo Henk.

Een mooi banenplan  :thumbup:

Harald & Alex