Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Baan Hans(je)

Gestart door Hansje dinsdag 28 april 2009, 09:46:50

0 leden en 3 gasten bekijken dit board.
Re:Baan Hans(je)
Alves
gast

Re:Baan Hans(je)
Hoi Hans,

Je baan word steeds mooier. Dat loc loods zal er nog mooier uitzien met een köfje  :lol:. Ik stem voor haaks.

MVG Dewey
Re:Baan Hans(je)
peterke33
gast

Re:Baan Hans(je)
hallo hans,

ik kom even kijken naar je verlichting,ik vind persoonlijk haaks heel mooi;maar das kwestie van smaak vind ik,beslis zelf maar wat jij het mooiste vind.



groeten en succes peter(ke33)
Re:Baan Hans(je)
kenny1647
gast

Re:Baan Hans(je)
Hallo hans

Het is weer even geleden , zeer mooie update's van je station gezien. Ik blijf je draadje volgen! Ik vind haaks iets beter uitzien. Maar het is u keuze..
Gr kenny
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Wat een opkomst...geweldig mensen, en bedankt voor jullie meningen  8)
Denk dat ik maar een eigen politiek partij begin binnenkort, de HAAKSE-PARRALEL partij  :lol:

Ik nijg toch naar HAAKS, sorry voor de PARRALEL stemmers  :)

Bedankt voor de complimenten en opkomst ;)
Ruud bedankt voor je link !!

Groeten,

Hans.
Re:Baan Hans(je)
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Baan Hans(je)
Hoi Hans,

Kun je ze laten zien als ze branden, want het lichtbeeld op het perron is waarschijnlijk meer bepalend voor het plaatsen.

Verder zijn ze wel zeer fraai.

Groet

Ronald
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Lijkt me een goed idee, weet niet of dit vanavond nog lukt ??

In ieder geval bedankt Ronald  :)

Groeten,

Hans ;)
Re:Baan Hans(je)
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Baan Hans(je)
Citaat van: Hansje op zaterdag 06 maart 2010, 20:25:45
Lijkt me een goed idee, weet niet of dit vanavond nog lukt ??

In ieder geval bedankt Ronald  :)

Groeten,

Hans ;)

ff doorzetten Hans  :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gr Einte
Re:Baan Hans(je)
Piwie
gast

Re:Baan Hans(je)
Haaks lijkt mij ook mooier.

Gr.
Piwie.
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Het is haastwerk...maar voor deze keer hoor Einte, speciaal voor jouw  :)
Twee aangesloten, komt later nog een derde bij uiteraard.

Gaat om het idee, overigens als ik ze draai zie ik totaal geen verschil betreffende lichtverdeling, zonder gein  :P
Dus als ik ze parralel zet, is het niet zo dat alleen het perron verlicht wordt, zeker niet....haaks is dan toch mooier !!

Ik heb wel een trafo, waarmee ik de sterkte kan regelen..dus dimmen !!



Met flits



Groeten,

Hans ;)
Re:Baan Hans(je)
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Baan Hans(je)
Hallo Hans,

Ziet er mooi uit, kun je de spanning nog dimmen met die trafo, ze zijn nogal fel  :shock: :?

Je had toch een regelbare trafo???

Maar het is je gelukt  :D :D :D :D

Gr Einte
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Dank je, hier nog PARRALEL, sorry voor de slechte kwaliteit  :)



Je ziet maakt niet veel uit !!

Groeten,

Hans ;)
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Even voor de duidelijkheid Einte...ligt aan mijn toestel, in het echt zijn ze helemaal niet zo fel hoor, vertekend  :)

Heb ook niet zo'n kwaliteits-toestel als bijv. Piet ;)

Groeten,

Hans.
Re:Baan Hans(je)
peterke33
gast

Re:Baan Hans(je)
hallo hans,

dat ziet er weer supper mooi uit die verlichting;trouwens je foto is toch goed gelukt.het kriebelt hier wel een beetje hoor;om weer te kunnen bouwen aan mijn eigen baantje.


succes hans verder;peter(ke33)
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Hoi Peter,

Ik heb ook geen statief, het is ook uit de losse pols hoor...Einte was zo aan het zeuren  :mrgreen:

Hoop voor je dat je ook gauw zelf weer kan beginnen Peter !!

Groeten en bedankt ;)

Hans.
Re:Baan Hans(je)
peterke33
gast

Re:Baan Hans(je)
hallo hans,

heb dat ook niet een statief;zoals het er nu voorstaat komt het wel goed hoor.denk dat ik zeker eind deze maand mijn tafel al kan maken;dus even wachten nog het komt goed met alles,heb vandaag weer aant meten geweest en heb al idee hoe het gaat worden.maar helaas pindakaas geen baanplan voor peter,ik leg ze weer met de losse hand de sporen en zien wel hoe gaat.


en hans verder veel succes;peter(ke33)
Re:Baan Hans(je)
Lid sinds: 2007

Try not. Do or do not. There is no try.

offline
Re:Baan Hans(je)
Hallo Hans,

Je baan ziet er weeral mooi uit. Maar ik stem voor de lampjes parallel, geeft namelijk een betere verdeling van het licht.
Re:Baan Hans(je)
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Baan Hans(je)
Hoi Hans,

Ik zou ze parallel zetten geeft mooier lichtbeeld op het perron. Anders heb je te veel licht op de rails.

Maar wat het belangrijkste is dat je ze zet hoe jij ze het mooiste vindt staan.

Groet

Ronald
Re:Baan Hans(je)
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re:Baan Hans(je)
Dag Hans(je),

dat wordt steeds mooier!

Op de vraag van de stand van de lantaarns is naar mijn mening parallel het meest logische.
In werkelijkheid beïnvloed de stand namelijk wél de lichtopbrengst, echter in miniatuur is deze lichtopbrengst niet naar werkelijkheid doordat er b.v. geen reflector aanwezig is, een geheel andere lichtbron toegepast wordt, enz. Eigenlijk veel technisch om verder op in te gaan. :shock:

Succes met de verdere bouw, geweldig!

Groeten,

Erik
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Hartelijk dank voor de reacties mensen, zeer gewaardeerd  :)

Na lang wikken en wegen....wordt het....het wordt....HAAKS  :lol:

Ik heb vele foto's bekeken, 99% is HAAKS...staat toch logischer.
Betreft lichtverdeling, is vrijwel te verwaarlozen.

Dank iedereen, de knoop is door !!!!

Groeten en fijne zondag ;)

PETER....SUCCES MAN !!!!!!!!! komt goed !!

Hans.
Re:Baan Hans(je)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:Baan Hans(je)
Helemaal mee eens Hans, ziet er weer super uit, vr gr Arie
Re:Baan Hans(je)
Lid sinds: 2009

Koploper en DDAR te Steenberg

offline
Re:Baan Hans(je)
nu kunnen we eindelijk is wat zien op dat prachtige station van jou! :o
een goede beslissing, want zo zie je het in echt ook. :D

MAAR ik zie nog geen treinen rijden, dus moet ik lang wachten tot m'n trein komt:D :lol:

groetjes Daniël
Re:Baan Hans(je)
Lid sinds: 2007

Groningen

offline
Re:Baan Hans(je)
Hoi Hans,

Ziet er weer goed uit.
Jammer dat de foto's niet zo goed zijn.

Groetjes Jac.
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Jac, ik weet het...ben een waardeloze fotograaf  :lol:

Dank voor de reacties !!

Daniël, wat betreft de treinen..nog effe geduld a.u.b :)

Groeten,

Hans ;)
Re:Baan Hans(je)
Lid sinds: 2009

offline
Re:Baan Hans(je)
Hoi Hans

Haaks vind ik ook beter. Zie ook op de meeste voorbeelden lantaarns haaks staan.
Als je geen statief hebt, kun je het toestel ook ergens op zetten, bijvoorbeeld de treintafel.
Timer gebruiken en je hebt een veel betere foto.
Overstralen van licht in een donkere omgeving kun je bijna niet vermijden, tenzij je flitst. In het laatste geval valt er weer veel van het lamplicht weg.
Een betere optie is het snel uitschakelen van de verlichting als je een lange sluitertijd gebruikt.
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Een betere optie is het snel uitschakelen van de verlichting als je een lange sluitertijd gebruikt.
Kan je dit iets verder uitleggen Piet  :)

Bedankt alvast ;)

Groeten,

Hans.
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Hier mijn update van vandaag, verder met de ballast geweest...overgang gemaakt inclusief trap (zie eind lange perron) dat die gozer van het seinhuis ter plekke kan komen  :lol:
Flinke lap rails geschilderd, tevens met dat witte laagje op de bielzen, zie mijn draadje eerder !!

Komt nog meer begroeiing hoor !!

O ja, ik heb op het perron wat tegels iets of wat beige meegegeven...daardoor lijkt het tegeleffect beter uit te komen, kijk maar..



Groeten,

Hans ;)
Re:Baan Hans(je)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:Baan Hans(je)
Tjonge Hans, ik vind het wel heel mooi worden, ook dit staat mij nog te wachten  :shock: vr gr Arie
Re:Baan Hans(je)
Lokkie
gast

Re:Baan Hans(je)
Hé Hans, dit is echt waanzinnig mooi. :shock: 8)
Precies zo ik het ook wil hebben.

Gr.
René
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Dank je...ik probeer ook echt mijn best te doen, maar zoiets kost veel tijd hoor maar dat is het me wel waard  :)

Probeer er toch een beetje tempo in te zetten, waar mogelijk...bij een heel laag pitje is de kans ook eerder dat ie uit gaat, niet dan ;)

Groeten en tot de volgende update...denk lampen laad/los plaats.

Hans.
Re:Baan Hans(je)
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Baan Hans(je)
Hallo Hans,

Dat perron ziet er beter uit met die acenten op de tegels.

Ben vandaag naar John (Tilly) om wat te brengen en foto's te maken van zijn baan  :shock: :shock: :shock: :shock:  8)

Gr Einte
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Hoi Einte,

Zijn toch vaak de kleine details en dingen die het doen...lijkt het echte leven wel  :)

Dank voor je reactie ;)

Groeten,

Hans.
Re:Baan Hans(je)
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Baan Hans(je)
Hans,

Ziet er weer gelikt uit. Het ballasten is zeer geslaagd.

Groet

Ronald
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Dank je Ronald, mag niet klagen  :)

Groeten,

Hans ;)
Re:Baan Hans(je)
Lid sinds: 2009

Koploper en DDAR te Steenberg

offline
Re:Baan Hans(je)
Citaat van: Hansje op zondag 07 maart 2010, 12:57:11

Daniël, wat betreft de treinen..nog effe geduld a.u.b :)

Dan ga ik de bus maar nemen!
hopelijk kan ik dan op de terugweg wel met de trein...

Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Lijkt me heel verstandig  :lol:

Vordering ballast update(tje)...zie laad/los perron linkerzijde/onder  :)

Iemand nog een idee voor de grote op/afrit linkerzijde (spoorkant)...of zo laten ??..vorm van beveiliging bedoel ik.



Groeten,

Hans.
Re:Baan Hans(je)
Wasmi
gast

Re:Baan Hans(je)
Hans,
het wordt echt heel erg mooi bij je! geweldig wat je met gevoel en geduld (en de juiste materialen) allemaal kunt bereiken. Je brengt me bijna aan het twijfelen om helemaal voor C rails te gaan (ik heb nu m'n zichtbare deel gepland in K).
Je perron en railbed vind ik echt geweldig worden. Als je al wat wilt doen aan je grote oprit, zou ik dezelfde afzetting gebruiken als op het verhoogde deel, dan blijft het één geheel. Misschien moet je het dan zelfs doortrekken tot voor je kopstation, voor het loodsje langs zeg maar, om zo het hele terrein van de mijn sporen en het laad/los perron af te schermen van de 'DB' sporen

Walter
Re:Baan Hans(je)
MärklinKoen
gast

Re:Baan Hans(je)
dit wordt echt heel mooi! :o
toen ik eerst de fotos van heel dichtbij zag, en alles appart vond ik het iets minder, maar dit ziet er erg mooi uit! ga zo door.
Re:Baan Hans(je)
peterke33
gast

Re:Baan Hans(je)
hallo hans,

het is net zoals in het echt,word echt wel supper supper mooi bij jou op je baan.het blijft kriebelen als ik dit allemaal zie en lees,maar heb geduld en die word beloond met een fijne hobby kamer voor mij alleen.


groeten en succes hans: peter(ke33)
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Walter...hartelijk dank voor je hartverwarmende reactie, je weet wat jouw mening voor me betekend :) waarbij ik de andere niet tekort wil doen hoor, dat even voorop stellen  :)

Zoiets met dat hekwerk had ik al wel in gedachte...maar er speelt ook nog iets verassends in mijn hoofd waar ik binnenkort mee wil beginnen  :P

MarklinKoen en Peter ook zeer bedankt voor jullie leuke reacties  8)

Peter ik hoop dat je gauw kan starten ik kan me het gevoel wel voorstellen hoor.

Groeten,

Hans ;)
Re:Baan Hans(je)
bramja
gast

Re:Baan Hans(je)
hallo hans.

ik ben net nieuw op het forum, maar ik heb alle pagina's gekeken van deze topic, ik vind het leuk om te zien hoe je van een tafel zo iets bijzonders maakt. ik zou het geduld niet hebben maar misschien komt dat nog als ik ouder ben.

het ziet er heel realistisch uit!

mvg bram jansen
Re:Baan Hans(je)
Henk K
gast

Re:Baan Hans(je)
Hans, ik heb geprobeerd om uit de foto's die je op het forum hebt gezet, een crop te maken zodat er niets van de nog-niet-afgemaakte-omgeving te zien is. Helaas is dit niet helemaal bevredigend, omdat er dan vaak formaat postzegel overblijft. Ik vraag me af, als je eens een foto maakt waar alleen het afgewerkte stuk te zien is (en dus geen onafgewerkte stukken aan de randen), hoe realistisch het dan is. Volgens mij namelijk heel erg realistisch. :)

Misschien dat het ook redelijk werkt met een foto over het spoor heen van een laag standpunt. Zet wat huisjes of zo op de achtergrond en zorg dat die er door de afstand heel onscherp op staan, misschien dat we nog tegen de voorkant van een loc aankijken, etc... dan vallen de onafgewerkte delen niet op. :) Ik ben echt heel benieuwd wat dat oplevert. :)
Re:Baan Hans(je)
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Baan Hans(je)
Hoi Hans,

Ik zou dat hekwerk op dezelfde manier doortrekken. Ga je ook die op/afrit nog in dezelfde kleur maken als het laad en los perron?

Krijg je er meer eenheid in die twee delen.

Ik zie nog een lichtmast liggen ga je ook iets doen met verlichting voor dat deel?

Groet

Ronald
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Dank voor de reacties !!

Bram...als je ouder wordt leer je dat geduld een schone zaak is  :)
Valt niet mee in deze gehaaste wereld om geduld te hebben, ben niet altijd zo'n geduldig baasje geweest hoor, op jouw leeftijd vloog ik ook alle kanten op in een minuut tijd ;)

Henk, zal kijken wat ik kan doen..maar je weet het ik heet geen Hans Kazan m.a.w ik kan niet toveren, nog niet  :mrgreen:

Ronald..de grote afrit blijft zo, deze is van asfalt en het laad/los perron van beton-achtig materiaal vandaar het verschil  :)
Ik heb drie masten liggen..dus er komt zeker verlichting !!

Ben momenteel druk met de betonnen schutting...moet zeggen het lukt aardig, binnenkort een update(tje)

Groeten,

Hans.
Re:Baan Hans(je)
Lid sinds: 2009

offline
Re:Baan Hans(je)
Een hekwerk zou niet direct nodig zijn denk ik. Staat misschien wel een beetje overdone. Maar als je wat gaat doen in dezelfde stijl als de rest van het perron.

Zal niet meevallen op een en ander zonder niet afgewerkte stukke te fotograferen.
Maar met een "portrait" stand en een beetje inzoomen kun je misschien een aardig eind komen.

Re:Baan Hans(je)
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Baan Hans(je)
Hoi Hans,

ben benieuwd naar die schuttingen. Is wel mooi dat jij voorloopt kan ik het een en ander afkijken.

:lol: :lol:

Groet

Ronald
Re:Baan Hans(je)
bramja
gast

Re:Baan Hans(je)
Citaat van: Hansje op woensdag 10 maart 2010, 09:25:42
Dank voor de reacties !!

Bram...als je ouder wordt leer je dat geduld een schone zaak is  :)
Valt niet mee in deze gehaaste wereld om geduld te hebben, ben niet altijd zo'n geduldig baasje geweest hoor, op jouw leeftijd vloog ik ook alle kanten op in een minuut tijd ;)

Henk, zal kijken wat ik kan doen..maar je weet het ik heet geen Hans Kazan m.a.w ik kan niet toveren, nog niet  :mrgreen:

Ronald..de grote afrit blijft zo, deze is van asfalt en het laad/los perron van beton-achtig materiaal vandaar het verschil  :)
Ik heb drie masten liggen..dus er komt zeker verlichting !!

Ben momenteel druk met de betonnen schutting...moet zeggen het lukt aardig, binnenkort een update(tje)

Groeten,

Hans.

Dat is al heel vaak gezegd dat geduld vanzelf komt, dus daar heb ik wel vertrouwen in, hoelang bent u nu al bezig met dit project?

mvg bram
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Bedankt voor de reacties  :)

Bram, ik ben bezig zo'n beetje vanaf MAART (2009)...niet dat je denkt dat ik gisteren begonnen ben  :lol:
En zeg maar gewoon JIJ hoor, anders voel ik me zo'n ouwe jeweetwel  :mrgreen:

Groeten,

Hans ;)
Re:Baan Hans(je)
bramja
gast

Re:Baan Hans(je)
oke een jaar nu, hoe groot is je(u) tafel precies?
ik heb nog niet de ruimte om een vaste baan te maken met landschap, maar dat komt zeker wel in mijn eigen huis later. heb je ook al een hele lading treinen?

mvg bram
Re:Baan Hans(je)
Lid sinds: 2008

offline
Re:Baan Hans(je)
Hoi Hans,

Dat wordt ook heel mooi.

Olaf
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Citaat van: bramja op woensdag 10 maart 2010, 18:20:28
oke een jaar nu, hoe groot is je(u) tafel precies?
ik heb nog niet de ruimte om een vaste baan te maken met landschap, maar dat komt zeker wel in mijn eigen huis later. heb je ook al een hele lading treinen?

mvg bram

Hoi,

Ik heb maar een paar LOKS en wagons...waarom een hele lading kopen als je nog geen baan hebt ;)

Zie begin van mijn draadje:



Groeten,

Hans.