Nieuws: Treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!
+  3rail Forum
|-+  Modelbaanbouw & Scenery
| |-+  Modelbaanbouw
| | |-+  Baan Hans(je)
0 leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: 1 ... 27 28 [29] 30 31 ... 107   Omlaag

Auteur Topic: Baan Hans(je)  (gelezen 1320222 keer)

Hansje

  • Gast
Re:Baan Hans(je)
« Reactie #1400 Gepost op: woensdag 14 oktober 2009, 22:29:06 »

Hessel, EgMaf en Piet.....dus deze richting  :)



Bij de loods links-achter wordt wel wat krap ??

Oplossing, zoiets ??



Groet en bedankt.

Hans  :wink:
« Laatst bewerkt op: woensdag 14 oktober 2009, 22:33:49 door Hansje »
Gelogd

EgMaf

  • Gast
Re:Baan Hans(je)
« Reactie #1401 Gepost op: woensdag 14 oktober 2009, 22:43:58 »

Ik kon het niet laten ;-)

Bij de rode lijn vervalt hier dus de verbinding.
Bij I komt dat mini-diorama
Bij II kan de vlampijpreiniger eventueel nog wel terugkomen (dat spoor wil je misschien nog wat meer verlengen, zodat de lok die daar gereinigd wordt niet in een boog staat...)
Gelogd

Hansje

  • Gast
Re:Baan Hans(je)
« Reactie #1402 Gepost op: woensdag 14 oktober 2009, 22:50:12 »

Prachtig in beeld gebracht...nog een beetje oefenen  :lol:

Een probleem mijn beste EgMaf...waar jij de wissel hebt, zit dat overloopstuk van C naar K  :?

Had er ook aan zitten denken, maar dat zal niet gaan vrees ik.

Bedankt en groet,

Hans  :wink:
Gelogd

EgMaf

  • Gast
Re:Baan Hans(je)
« Reactie #1403 Gepost op: woensdag 14 oktober 2009, 23:02:08 »

Zo dan?
Gelogd

Hansje

  • Gast
Re:Baan Hans(je)
« Reactie #1404 Gepost op: donderdag 15 oktober 2009, 09:04:28 »

Bedankt...wat ik nog wel kan doen is zelf een korte overgangs-rail te maken, ik heb een PDF waarin staat om een overgangsrail zelf op maat te maken...kan het proberen.

Jouw eerste oplossing lijkt wel de mooiste, heb ik ook meer ruimte tussen de rails in.

Of een middenstuk van de standaard-overgangsrail eruit halen, en dan in het midden met draad weer verbinden ????...mogelijk ??



Groeten,

Hans  :)
« Laatst bewerkt op: donderdag 15 oktober 2009, 09:26:38 door Hansje »
Gelogd

EgMaf

  • Gast
Re:Baan Hans(je)
« Reactie #1405 Gepost op: donderdag 15 oktober 2009, 09:57:31 »

Of een middenstuk van de standaard-overgangsrail eruit halen, en dan in het midden met draad weer verbinden ????...mogelijk ??
Ik denk dat dat moeilijker is dan gewoon de railstaven van een K-Rail tegen de railstaven van een C-Rail aan te leggen (dan wel die "bult" van de C-rail afhalen), en de middelleider via een draadje doorverbinden...
Gelogd

Wasmi

  • Gast
Re:Baan Hans(je)
« Reactie #1406 Gepost op: donderdag 15 oktober 2009, 11:14:01 »

tja, dat heb ik een hele tijd geleden ook al eens voorgesteld. Er is wel wat hoogteverschil in het profiel van C en K rail van ca 0,4 mm, maar met een dremel is dat wel (voorzichtig) aan te passen zodat er geen abrupte overgang is........

Gelogd

Hansje

  • Gast
Re:Baan Hans(je)
« Reactie #1407 Gepost op: donderdag 15 oktober 2009, 11:54:02 »

Dank voor de reacties, ga het eens met een gewone rail proberen, eens moet de eerste keer zijn.

Als het lukt een foto  :lol:

Zal blij zijn als de puzzel eindelijk past !!

Groeten,

Hans.
Gelogd

Hansje

  • Gast
Re:Baan Hans(je)
« Reactie #1408 Gepost op: donderdag 15 oktober 2009, 12:14:34 »

Begin is reeds gemaakt  :)



Groet,

Hans.
Gelogd

Hansje

  • Gast
Re:Baan Hans(je)
« Reactie #1409 Gepost op: donderdag 15 oktober 2009, 13:23:37 »

Ik denk dat het gaat lukken...yesss!!



Niet slecht voor een beginner  :lol:

Groet,

Hans.
Gelogd

Hansje

  • Gast
Re:Baan Hans(je)
« Reactie #1410 Gepost op: donderdag 15 oktober 2009, 13:27:20 »

Het rode is het overgangs-stuk en het blauwe is de wissel die er precies tussen kan....eerst nog deze wissel kopen, en dan ....

Het wordt nog wat  8)



Groet,

Hans  :wink:
Gelogd

woutje

  • Gast
Re:Baan Hans(je)
« Reactie #1411 Gepost op: donderdag 15 oktober 2009, 15:05:43 »

Hans: de "blinde stukken" zitten in je brievenbus. Mooi dorrup waar je woont. :P

Gr, Ben.
Gelogd

Hansje

  • Gast
Re:Baan Hans(je)
« Reactie #1412 Gepost op: donderdag 15 oktober 2009, 16:25:11 »

Hans: de "blinde stukken" zitten in je brievenbus. Mooi dorrup waar je woont. :P

Gr, Ben.

Ben, je bent een held....SUPER !!!!  :D

Mooie laan of niet...maar niet verklappen hoor, anders komen ze dadelijk allemaal langs  :lol:

Hartelijk dank...hier het resultaat, en ik denk genoeg ruimte voor scenery.
Linker spoor ligt nog los en ook naar de loods !!
Op deze manier heeft elke lok zijn eigen spoor, kan ook er 1 doen en dan vertakken.
Maar dit wordt erg krap hoor.



Heb mijn spaarvarkentje zijn nek omgedraaid  :cry: ...wow wat duur die wissels.

Maar het resultaat vrienden ????  8) of niet ??

Groet,

Hans.
« Laatst bewerkt op: donderdag 15 oktober 2009, 16:30:51 door Hansje »
Gelogd

EgMaf

  • Gast
Re:Baan Hans(je)
« Reactie #1413 Gepost op: donderdag 15 oktober 2009, 16:36:44 »

Heel mooi, maar ik mis nog 2 wissels :P
Gelogd

Hansje

  • Gast
Re:Baan Hans(je)
« Reactie #1414 Gepost op: donderdag 15 oktober 2009, 16:39:26 »

Heel mooi, maar ik mis nog 2 wissels :P

Maar ik heb (had) op dit moment maar 1 varkentje...heb geen boerderij  :lol:

Nieuw programma...BOER ZOEKT WISSELS   :mrgreen:

Buiten dat...je mening  :wink: ...zo, buiten die wissels, of 1 wissel (linker spoor) naar de loods en later vertakken.
Zelf van ik dit wel mooi.

Groet,

Hans.

PS: denk dat ik ze maar eens tweedehands koop, voordat ik op de bank moet slapen  :lol:
« Laatst bewerkt op: donderdag 15 oktober 2009, 16:42:36 door Hansje »
Gelogd

EgMaf

  • Gast
Re:Baan Hans(je)
« Reactie #1415 Gepost op: donderdag 15 oktober 2009, 16:56:13 »

Buiten dat...je mening  :wink:
2 woorden: Zo laten!
(Maar wel nog die 2 wissels erbij :p eentje ervan hoeft nieteens een aandrijving te hebben!)
Gelogd

Wasmi

  • Gast
Re:Baan Hans(je)
« Reactie #1416 Gepost op: donderdag 15 oktober 2009, 17:33:57 »

hans,

dit ziet er prima en logisch uit! blij dat eindelijk iemand C en K aan elkaar heeft geknoopt en foto's heeft gemaakt. Zie je het hoogteverschil van de profielen erg, of eigenlijk helemaan niet???? Om nog meer ruimte te winnen kun je toch ook de wissel direct aan dat korte stukje C-rail bevestigen????

Gelogd

Hansje

  • Gast
Re:Baan Hans(je)
« Reactie #1417 Gepost op: donderdag 15 oktober 2009, 19:09:34 »

Hartelijk dank mijne heren  :)

EgMaf, ...zal mijn vriendin eens heel lief aankijken  :lol:

Walter, dank voor het compliment !!...klinkt als muziek in de oren  8)
Het hoogteverschil valt reuze mee en daar de K-rails later iets verhoogd wordt...is het bijna te verwaarlozen.

Ja, je hebt gelijk betreffende die wissel...scheelt niet veel, maar alles is meegenomen.
Bedankt voor de tip.

VRAAG ?? bij de C rail bevestig ik de dikke draad aan dat lipje (middengeleider)...maar bij K pakt het soldeer alleen op bepaalde plaatsen ????

Zie gele pijlen...dikke draad gebruikt, zelfde als bij mijn ringleiding.
Bij de K zat er net zo'n lipje in het midden waar de soldeer wel pakte GOED ????
Ben geen soldeerwonder hoor  :P ...wil wel zekerheid, dat ik mijn CS2 niet opblaas !!



Groeten,

Hans.
« Laatst bewerkt op: donderdag 15 oktober 2009, 19:28:18 door Hansje »
Gelogd

wacojaco

  • Stamgast
  • ***
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2007
  • Groningen
Re:Baan Hans(je)
« Reactie #1418 Gepost op: donderdag 15 oktober 2009, 19:19:29 »

Hoi Hans,

De laatste foto ziet er goed uit, het oogt rustiger.

Groetjes Jac.
Gelogd


De bouw van Oberreut

woutje

  • Gast
Re:Baan Hans(je)
« Reactie #1419 Gepost op: donderdag 15 oktober 2009, 19:28:43 »

VRAAG ?? bij de C rail bevestig ik de dikke draad aan dat lipje (middengeleider)...maar bij K pakt het soldeer alleen op bepaalde plaatsen ????

Zie gele pijlen...dikke draad gebruikt, zelfde als bij mijn ringleiding.

Je kunt bij K-rail alleen op de glimmende delen solderen aan de onderzijde of aan de raillas.

En een dun draadje is goed genoeg, het is maar voor één lok.

Gr, Ben.
Gelogd

Hansje

  • Gast
Re:Baan Hans(je)
« Reactie #1420 Gepost op: donderdag 15 oktober 2009, 19:31:29 »

Jac, bedankt voor je reactie...weer een positieve YESSSSSSSSSS  8)

Geeft toch wel een goed gevoel na dat geploeter  :)

Ben, dank voor de tip...en de blinde stukken  :wink:

Groeten,

Hans.
Gelogd

EgMaf

  • Gast
Re:Baan Hans(je)
« Reactie #1421 Gepost op: donderdag 15 oktober 2009, 19:36:50 »

Ik bedenk me net: Je hoeft dat draadje helemaal nieteens te solderen:
Het C-Rail deel wordt al wel gevoed vanuit de eerdere rails, en net zo met het K-Rail stukje :)
Gelogd

bellejt

  • Vaste Inboedel
  • ****
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2008
  • graag een glaasje wijn
    • Eigen Site
Re:Baan Hans(je)
« Reactie #1422 Gepost op: donderdag 15 oktober 2009, 19:43:08 »

een gewoon draadje zoals voor een wissel is genoeg hoor.Gebruik bij voorkeur rood van 0.14 mm.Een gewoon multimetertje op weerstandsmeting doet wonderen.Kijken of je goed kontakt hebt op de puntkontakten en dan 1-tje op punt en kijken of je geen kontakt hebt met de 2 railstaven.Zo ben je zeker dat je de CS2 niet zult opblazen.Dit meet ik trouwens terwijl ik de baan opbouw.Kwestie van zeker spelen.
Gelogd
Groetjes,Salutations,Greetings,JOHNNY

http://forum.3rail.nl/index.php?topic=16332.0
http://forum.3rail.nl/index.php?topic=18364.0
Belgie NMBS/Luxemburg CFL.
Ecos kleur,3 boosters ESU,S88 Viessmann
Wielemans Marklin

Einte

  • Stamgast
  • ***
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2009
  • De klei man.........
    • Modelspoorblog
Re:Baan Hans(je)
« Reactie #1423 Gepost op: donderdag 15 oktober 2009, 20:22:31 »

Hartelijk dank mijne heren  :)

Zie gele pijlen...dikke draad gebruikt, zelfde als bij mijn ringleiding.
Bij de K zat er net zo'n lipje in het midden waar de soldeer wel pakte GOED ????
Ben geen soldeerwonder hoor  :P ...wil wel zekerheid, dat ik mijn CS2 niet opblaas !!


Hans wel goed laten doorvloeien, hoe minder soldeer hoe beter  8) en niet bewegen, of bakken en braden.

Als er rimpels in komen dan is het bewogen.

Succes  :D

Gr Einte
Gelogd

Hansje

  • Gast
Re:Baan Hans(je)
« Reactie #1424 Gepost op: donderdag 15 oktober 2009, 20:33:51 »

Ik bedenk me net: Je hoeft dat draadje helemaal nieteens te solderen:
Het C-Rail deel wordt al wel gevoed vanuit de eerdere rails, en net zo met het K-Rail stukje :)

Maar de K komt dan toch van de draaischijf ?? of maakt dat niet uit  :)
De massa wordt in ieder geval doorgegeven als ik het goed begrijp (railstaven), maar...

bellejt en Einte ook bedankt voor de info en reactie uiteraard  :wink:

Groet,

Hans.
« Laatst bewerkt op: donderdag 15 oktober 2009, 20:36:14 door Hansje »
Gelogd

peterke33

  • Gast
Re:Baan Hans(je)
« Reactie #1425 Gepost op: donderdag 15 oktober 2009, 21:56:18 »

hallo hans,

amai seg ergebeurt elke dag wel iets op je baan,kan haast niet meer volgen.toch probeer ik het wel hoor,wens je veel succes en blijf jou ook volgen hoor.zaterdag is het weer modelbouwdag voor mij vader heeft wat senario boompjes gekocht voor de tunnel en het verdere bos afwerking.


groeten peter
Gelogd

pab

  • Stamgast
  • ***
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2009
    • Mijn modelbaan
Re:Baan Hans(je)
« Reactie #1426 Gepost op: donderdag 15 oktober 2009, 22:07:30 »

Het plan op de laatste foto ziet er goed uit.
Eindelijk rust?  :)

Massa kun je heel makkelijk solderen aan de raillassen, wel bij K beide railstaven voorzien van een massa aansluiting.
Ik zou elk spoor voorzien van twee aansluitdraaden, aan elke railstaaf een. En natuurlijk een draad aan de voeding.
K kun je ook solderen aan de verbindingslipjes, maar dat vind ik zelf onhandig. Zoals jij het doet zit er een dik draadje onder je rails en dat is niet prettig.
Ik koop de standaard middenrailaansluitcontacten van Märklin (art 7504), knip het clipje eraf en soldeer daar een draadje aan. Kun je het mooi wegwerken in je ballast. Is natuurlijk wel iets duurder.  :(

Egmaf heeft uiteraard gelijk als hij zegt dat je eigenlijk geen verbinding hoeft te maken tussen het C en K stukje

Hansje

  • Gast
Re:Baan Hans(je)
« Reactie #1427 Gepost op: vrijdag 16 oktober 2009, 09:15:47 »

Ik hoop het Piet, ik hoop het...begin nu wel een gevoel van tevredenheid te krijgen  :lol:

Je bedoeld dat die dikke draad die ik heb gebruikt niet nodig is dan ??
Ik heb het over mijn zelfgemaakte overgangs-stukje C-K dus.
Daar de rails daar toevallig ruimte heeft (loopt schuin) heb ik geen last van die dikke draad.
Meer geluk dan wijsheid  :wink:

Krijgt K dan voeding via de draaischijf ?? of meer door een soort ringleiding.
Overigens heeft mijn linker baan-deel met schaduwstation reeds een soort ringleiding.

Ik heb ook nog een booster liggen, en wil mijn totale baan in twee hakken, niet met een bijl hoor  :)
Dus genoeg werk !!

Dank voor de reacties....jij ook Peter, maak er wat moois van, kom binnenkort wel weer effe op je draadje langs, succes !!

Groeten,

Hans.
Gelogd

Wasmi

  • Gast
Re:Baan Hans(je)
« Reactie #1428 Gepost op: vrijdag 16 oktober 2009, 09:15:56 »

Hans,

soldeer je roode draad aan één van de uiteinden van de k-rail, aan de onderzijde van de laatste biels in het midden, als ik je foto zo zie heb je dat al agedaan, maar gebruik een dunner stukje litze draad. Dun maakt niet uit omdat je voor een langdurig goed resultaat toch om de paar rails een aansluiting moet maken. Wel goed het koperen vlakje schoonmaken voor je soldeerd, ik gebruik daarvoor een glaspotloodje. Om voldoende soldeeroppervlak te krijgen soldeer ik het uiteinde parallel aan de biels aan het koper. Vervolgens boor ik een gaatje in de plaat precies onder die biels en voer daar de draad doorheen. Vervolgens boor je in de plaat kleine gaatjes precies naast de raillassen aan de buitenkant, en, zoals PAB al zegt, soldeer je de bruine draadjes aan beide raillassen. De draadjes vrij ver strippen, zodat ze tot net boven het gat 'kaal' zijn.  Als de rails dan van ballast is voorzien en de bedding is verouderd zijn de aansluitingen echt onzichtbaar.
Zelf voorzie ik iedere flexrail van een eigen aansluiting, met name omdat de middengeleider erg lang is omdat die bij iedere biels aan één zijde is onderbroken: _|ˉ|_|ˉ|_| . Bij normale rails maak ik iedere 4e of 5e rail een aansluiting, maar ook ieder (doodlopend) spoor achter een wissel krijgt een eigen aansluiting. Is allemaal wel wat werk, maar garandeert een uitstekende stroomvoorziening van je baan, ook op (zeer) lange termijn. Ik heb stukken die al 20 jaar liggen en zelfs na 5 jaar niet te zijn gebruikt nog steeds geen enkel prpbleem veroorzaken.
Gelogd

Hansje

  • Gast
Re:Baan Hans(je)
« Reactie #1429 Gepost op: vrijdag 16 oktober 2009, 09:20:05 »

Hoi Walter,

Hartelijk dank voor je uitleg...zie mijn antwoord boven, linker zijde en schaduwstation hebben reeds meerdere aansluitingen via een soort ringleiding, wil ik met de rest ook doen.

Bedankt voor je tips !!!!

Groet,

Hans.
Gelogd

pab

  • Stamgast
  • ***
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2009
    • Mijn modelbaan
Re:Baan Hans(je)
« Reactie #1430 Gepost op: vrijdag 16 oktober 2009, 10:06:32 »

Ik hoop het Piet, ik hoop het...begin nu wel een gevoel van tevredenheid te krijgen  :lol:


Krijgt K dan voeding via de draaischijf ?? of meer door een soort ringleiding.

Groeten,

Hans.


Voeding via de draaischijf lijkt mij niet . Je moet wel elk spoor voorzien van zijn eigen voeding, zoals Walter zei. Ik bedoelde alleen te zeggen dat het niet noodzakelijk is om C met K te verbinden als je de stroom ook al aangevoerd krijgt via andere aansluitingen in het zelfde spoor.

kenny1647

  • Gast
Re:Baan Hans(je)
« Reactie #1431 Gepost op: vrijdag 16 oktober 2009, 13:41:03 »

Hans!

Je heb de laaste tijd totaal niet stil gezetten.. Mooie Watertoren! En je plannen zien der zeer goed uit! Neem je tijd met alles in te delen
Gr kenny
Gelogd

Hansje

  • Gast
Re:Baan Hans(je)
« Reactie #1432 Gepost op: vrijdag 16 oktober 2009, 14:14:24 »

Hans!

Je heb de laaste tijd totaal niet stil gezetten.. Mooie Watertoren! En je plannen zien der zeer goed uit! Neem je tijd met alles in te delen
Gr kenny

Hartelijk dank Kenny, zal het iets rustiger aan doen...kunnen de bezoekers me beter volgen ook, sommige zijn het spoor geheel kwijt.  :lol:

Piet, het is me duidelijk...bedankt weer  :)

Groeten,

Hans.
Gelogd

Hansje

  • Gast
Re:Baan Hans(je)
« Reactie #1433 Gepost op: vrijdag 16 oktober 2009, 22:32:36 »

Vraagje...zou hier een slakkenkuil kunnen komen ??

Geel wordt de kuil en rechts (dood spoor) wordt de zaak afgevoerd.



O ja, langs de kolenbunkers loopt het omrij-spoor....zou het spoor geheel links ook omrijspoor kunnen zijn ??
Is dat geen goede combi i.v.m met de loods ??

Groet,

Hans  :)
« Laatst bewerkt op: vrijdag 16 oktober 2009, 22:34:28 door Hansje »
Gelogd

peterke33

  • Gast
Re:Baan Hans(je)
« Reactie #1434 Gepost op: vrijdag 16 oktober 2009, 22:40:15 »

hallo hans,

ik wil graag antwoorden,maar helaas moet ik even passen hier.maar ik zie jou puzzelen elke dag dat ik er bijna niet meer aanuitkan.maar wens je veel succes hans en hoop dat er uitkomt en kan verder doen met je verdere bouw van je baan.

groeten peter
Gelogd

de Hoeve

  • Vaste Gast
  • **
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2009
Re:Baan Hans(je)
« Reactie #1435 Gepost op: vrijdag 16 oktober 2009, 23:03:48 »

Hallo Hans!

nou, het is toch nog wat geworden zeg!  :D het is nu een mooi lokdepot.
ik denk dat je de slakkenkuilen op de goede plek tekent zodat een goede en efficiente afhandeling mogelijk is. let wel: nu moeten alle loks voor een volledige verzorging over het 'loodsspoor'

misschien kan de zandvoorziening ín de sporen van de kolenbunker worden opgenomen.
het mooiste is dan als de zandvoorraad ook kan worden aangevuld vanaf het doodlopend spoortje.

het spoor naast de kolenbunker zou je 'leeg' kunnen laten als reserve spoor om weg te kunnen komen als de andere sporen bezet zijn en als een aanrijspoor voor de draaischijf voor loks die alleen even willen keren.

en misschien, maar dit is echt een kleinigheidje hoor, is het mooier als je de aftakking naar de loods niet twee keer van het 'hoofd' spoor maakt, maar de tweede wissel in de aftakking legt. kan dat ivm de ruimte?

groeten
Hessel.
« Laatst bewerkt op: vrijdag 16 oktober 2009, 23:17:53 door de Hoeve »
Gelogd

Hansje

  • Gast
Re:Baan Hans(je)
« Reactie #1436 Gepost op: zaterdag 17 oktober 2009, 08:22:30 »

Peter, bedankt voor je reactie...altijd leuk als je even langskomt  :)

Hessel, bedankt !!
Ben niet ontevreden met het resultaat  :D

Dat met die loods zal ik proberen, het is daar erg krap maar ik kan een poging doen uiteraard.

Als je van het station komt en je wil naar de loods..dan heb je toch dat meest linkse spoor nodig en dan zijn daar stilstaande activiteiten niet erg wenselijk misschien (slakkenkuil)
Is het dan niet beter foto) om het (slakkenkuil) naar rechts te schuiven ?? ...en dan het meest linkse spoor tevens ook te houden als reserve-spoor, of zeer onlogisch ??
Faller heeft wel een leuk combinatie, slakkenkuil, met bokkraan en waterkranen (120149)

Groeten en bedankt !!

Hans  :wink:
Gelogd

peterke33

  • Gast
Re:Baan Hans(je)
« Reactie #1437 Gepost op: zaterdag 17 oktober 2009, 08:36:31 »

hallo hans,

ik kom graag telkens langs om jou vorderingen te zien,telkens verbaas je mij wat je aan het doen bent.en jij ook een heel fijn weekend gewenst en hoop dat je er uitkomt wat je gaat doen.vind het ook heel fijn dat je mij ook bezoekt op mijn draadje. :P

groeten peter

ps;ik kijk uit naar foto's straks of morgen :P
Gelogd

pab

  • Stamgast
  • ***
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2009
    • Mijn modelbaan
Re:Baan Hans(je)
« Reactie #1438 Gepost op: zaterdag 17 oktober 2009, 12:08:23 »

Hans

Lijkt mij wat logischer om de kuil niet in het spoor naar de loods te plaatsen. Nu worden locs die uit de loods komen of er naar toe gaan mogelijk gehinderd door andere locomotieven op dat spoor. Eventueel kun je dit "slakkenspoor" dan ook weer aansluiten op de draaischijf. (daar gaan we weer  :)) Als er even geen locomotief leeggeschud hoeft te worden kan er een treintje voor de afvoer het spoor op worden geduwd.

Je kunt eventueel ook een kuil als onderzoekskuil in de locomotiefloods aanbrengen.

Ik weet niet of je nog een vlampijpreiniginstallatie wil plaatsen en waar die komt, maar de ruimte achter het doodlopende spoortje is daarvoor redelijk krap.
 
Als het zou kunnen zou het misschien fraaier zijn als de tweede aftakking naar de loods in de eerste komt. Het hele gebeuren draait dan wat meer naar met de achterkant naar links, waardoor de loods mogelijk boven het lagere spoor komt te hangen.

Ik vind het zo ook al mooi, moet ik zeggen.

de Hoeve

  • Vaste Gast
  • **
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2009
Re:Baan Hans(je)
« Reactie #1439 Gepost op: zaterdag 17 oktober 2009, 12:09:12 »

Citaat
Als je van het station komt en je wil naar de loods..dan heb je toch dat meest linkse spoor nodig en dan zijn daar stilstaande activiteiten niet erg wenselijk misschien (slakkenkuil)

ja, dat bedacht ik me later ook nog, is ook wat voor te zeggen. het is dan nog sterker aan te bevelen om de twee loodssporen niet direct van dat spoor af te takken.

in een ver verleden stond de lokloods ook eens andersom. dat heeft in dit geval dan wel weer z'n voordelen van meer spoor voor de loods en daardoor minder gedoe op het omloopspoor.
bovendien is ie dan direct benaderbaar vanaf het station. maar niet meer van de draaischijf.
(elk voor heeft zn tegen)

ik heb even wat plaatjes voor je gemaakt om een en ander te verduidelijken:



groeten,
Hessel
Gelogd

Hansje

  • Gast
Re:Baan Hans(je)
« Reactie #1440 Gepost op: zaterdag 17 oktober 2009, 15:01:58 »

Hoi,

Dank voor beide reacties...ga beide eens nader bestuderen  :)

Nog een vraagje, is zo'n slakkenkuil zelf te maken...je hebt ook inspectie-putten van FALLER, kan ik die ook gebruiken ?? zitten er twee in de verpakking volgens mij.

Dank en fijn weekend allen !!

Groeten,

Hans.
Gelogd

de Hoeve

  • Vaste Gast
  • **
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2009
Re:Baan Hans(je)
« Reactie #1441 Gepost op: zaterdag 17 oktober 2009, 16:23:35 »

kuilen zijn zelf te maken, maar ook te koop.

maar t is simpel als je kunt zagen in de plaat en er wat ruimte onder is.
volgens mij staan hier op het forum ook wel voorbeelden.
lastigste is de middenleider.

groeten,
Hessel.
Gelogd

HO

  • Toffe Gast
  • *
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2008
Re:Baan Hans(je)
« Reactie #1442 Gepost op: zaterdag 17 oktober 2009, 16:30:06 »

Hoi Hans,

Jij kan de slakkenkuil zelf maken, ik zelf zou de Faller bouwset kopen (heb ik al gedaan :mrgreen: :mrgreen:).
Kijk ook eens op deze beschrijving van Ralf Buekerom de middeleider te vervangen door een draadje (even naar beneden scrollen) http://www.ralf-bueker.de/xy_BW_im_Detail.htm
Had deze site bewaard voor mijn toekomstige BW (over tien jaar ?????)

Groeten Henk
Gelogd
- Henk -



M-rail analoog riider - Tijdperk III / IV

woutje

  • Gast
Re:Baan Hans(je)
« Reactie #1443 Gepost op: zaterdag 17 oktober 2009, 16:33:48 »


Nog een vraagje, is zo'n slakkenkuil zelf te maken...je hebt ook inspectie-putten van FALLER, kan ik die ook gebruiken ?? zitten er twee in de verpakking volgens mij.


Voorbeelden:




Foto's Ralf Bueker, klik.

Gr, Ben.
Gelogd

Wasmi

  • Gast
Re:Baan Hans(je)
« Reactie #1444 Gepost op: zaterdag 17 oktober 2009, 17:02:16 »

Hans,

in jouw opzet is het het handigste om je slakkenkuil samen met water nemen voor de bekolingsinstallatie te doen. Waternemen kost nu eenmaal wat tijd, en slakken trekken ook, en werden vaak gelijktijdig uitgevoerd. Dus...... slakkenkuil in beide sporen aanbrengen en midden tussen die sporen aan het begin en eind van de kuil een waterkraan

Walter
Gelogd

woutje

  • Gast
Re:Baan Hans(je)
« Reactie #1445 Gepost op: zaterdag 17 oktober 2009, 17:18:28 »

Hoi Hans,

Jij kan de slakkenkuil zelf maken, ik zelf zou de Faller bouwset kopen (heb ik al gedaan :mrgreen: :mrgreen:).
Kijk ook eens op deze beschrijving van Ralf Buekerom de middeleider te vervangen door een draadje (even naar beneden scrollen) http://www.ralf-bueker.de/xy_BW_im_Detail.htm
Had deze site bewaard voor mijn toekomstige BW (over tien jaar ?????)

Groeten Henk
Henk,

We dachten aan hetzelfde, je was me voor maar dat had ik niet gezien.

Gr, Ben.
Gelogd

Hansje

  • Gast
Re:Baan Hans(je)
« Reactie #1446 Gepost op: zaterdag 17 oktober 2009, 18:19:16 »

Geweldig.... wat een hartverwarmende reacties weer !!!!

Ga ze op mijn gemak doorlezen....maar eerst even dit !!

Hessel, het is gelukt !!!!!! ...was een ribje uit mijn lijf met al die extra wissels, maar het lijkt me de moeite.
Her en der nog precies aansluiten, maar zo moet het lukken  :D :D
LOKLOODS ligt ook goed...links nog ruimte voor een kantoor of zoiets.



Reacties op andere reacties later  :lol:

Groeten,

Hans  :wink:
« Laatst bewerkt op: zaterdag 17 oktober 2009, 18:22:16 door Hansje »
Gelogd

bellejt

  • Vaste Inboedel
  • ****
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2008
  • graag een glaasje wijn
    • Eigen Site
Re:Baan Hans(je)
« Reactie #1447 Gepost op: zaterdag 17 oktober 2009, 18:21:24 »

ziet er heel goed uit zo en veel mogelijkheden
Gelogd
Groetjes,Salutations,Greetings,JOHNNY

http://forum.3rail.nl/index.php?topic=16332.0
http://forum.3rail.nl/index.php?topic=18364.0
Belgie NMBS/Luxemburg CFL.
Ecos kleur,3 boosters ESU,S88 Viessmann
Wielemans Marklin

peterke33

  • Gast
Re:Baan Hans(je)
« Reactie #1448 Gepost op: zaterdag 17 oktober 2009, 18:22:31 »

hans,

is het nu goed zo?? :P want ik kan niet meer volgen hoor,ik zie het wel wanneer het goed is.en wanneer alles mooi is aangesloten 8)

groeten peter
Gelogd

Hansje

  • Gast
Re:Baan Hans(je)
« Reactie #1449 Gepost op: zaterdag 17 oktober 2009, 18:23:35 »

ziet er heel goed uit zo en veel mogelijkheden


Dank je,

Ben er zelf ook heel blij mee bellejt, zweet en tranen maar dan heb je ook wat  :)

Groeten,

Hans.
Gelogd
Pagina's: 1 ... 27 28 [29] 30 31 ... 107   Omhoog
 

Powered by MySQL Powered by PHP SMF 2.0.19 | SMF © 2019, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Pagina opgebouwd in 0.068 seconden met 25 queries.