Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Baan Hans(je)

Gestart door Hansje dinsdag 28 april 2009, 09:46:50

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re:Baan Hans(je)
Wasmi
gast

Re:Baan Hans(je)
dat bedoel ik :-) :-)
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Citaat van: Wasmi op woensdag 30 september 2009, 08:55:32
dat bedoel ik :-) :-)


Wat bedoel je dan  :lol: ....dat ik hiermee de goede keuze doe Wasmi  :)

O ja, was jouw idee...SORRY  :P

Denk trouwens dat een aanrij-route naar zo'n plek(in het echt) ook eerst nog bedding heeft.
Dus zo gek staat het nog niet.

Groet,

Hans.
Re:Baan Hans(je)
Lid sinds: 2009

offline
Re:Baan Hans(je)
En K wissels, zijn net als M wissels ook te digitaliseren.
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Citaat van: pab op woensdag 30 september 2009, 11:38:18
En K wissels, zijn net als M wissels ook te digitaliseren.

Dank voor je aanvullende info Piet...ik doe het toch maar op deze manier, het is anders zo zonde van de 3 wissels (1 slanke) en de rails die ik ervoor heb gekocht.
Rest is al ingevuld, dan blijf ik daar mee zitten en dat is verspilling, niet dan  :)

Groeten,

Hans.
Re:Baan Hans(je)
Lid sinds: 2009

offline
Re:Baan Hans(je)
Citaat van: Hansje op woensdag 30 september 2009, 11:45:29
Citaat van: pab op woensdag 30 september 2009, 11:38:18
En K wissels, zijn net als M wissels ook te digitaliseren.

Dank voor je aanvullende info Piet...ik doe het toch maar op deze manier, het is anders zo zonde van de 3 wissels (1 slanke) en de rails die ik ervoor heb gekocht.
Rest is al ingevuld, dan blijf ik daar mee zitten en dat is verspilling, niet dan  :)

Groeten,

Hans.


Ben ik met je eens, en met je voorgestelde overgangsrails kun je ook heel goed uit de voeten denk ik.
Re:Baan Hans(je)
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re:Baan Hans(je)
ik zou het doen zoals bij foto 1 !!
gewoon mooi  :lol: :lol:
groet robert
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Ik heb het bijna op de perfectie uitgezaagd...en de kraan ligt nu mooi verzonken  :)

Door het verzinken ligt de K-rail nu perfect vlak onder de kraan...YESSSSSSSSSSS  :D

K staat toch wel erg mooi zo, en past beter dan C in dit geval.



Wordt met de dag spannender zeg  :P

Bedankt voor de reacties !!

Groet,

Hans  :wink:
Re:Baan Hans(je)
rorail
gast

Re:Baan Hans(je)
Hallo Hans,

Petje af weer, je hebt het één nog nauwelijks af of je begint vrolijk aan iets anders, zonder even achterover te leunen.
Ik blijf dit volgen.

Groet,
Ronald
Re:Baan Hans(je)
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re:Baan Hans(je)
ziet er erg mooi uit
complimenten
groet robert
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Hoe zeggen ze dat...keep your engine running  :lol:

Het is net als met trimmen, elke dag een uurtje.

Dank voor de reacties !!

DRAAISCHIJF is ook reeds gezonken...ik bedoel verzonken  :mrgreen:
Het is er precies een mooi hoekje voor gebleken, zelfs de plaat loopt in de ronding mee.



Er zitten ook nog van die kleine rails-stukjes op (draaischijf) zie gele pijlen.
Misschien een domme vraag, maar waar zijn die voor ??



Groet,

Hans.
Re:Baan Hans(je)
Lid sinds: 2006

offline
Re:Baan Hans(je)
Die stukjes dienen ervoor om te beletten dat je loc van de draaischijf loopt. Maw die horen recht over het aansluitstuk te zitten.
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Hoi Johnny  :)

Je bedoeld recht tegenover een aansluitstuk dus.

Maar er zijn er maar twee van, zijn die ook los te krijgen dan ??

Groeten,

Hans.
Re:Baan Hans(je)
Lid sinds: 2006

offline
Re:Baan Hans(je)
Jawel dat bedoel ik dus. Ik kocht er een tijdje geleden enkele op Ebay Duitsland, ook bij moba digital hebben ze die soms te koop. www.moba-digital.de klikken op drehscheibe of op ersatzteile ze zijn niet goedkoop :?
Re:Baan Hans(je)
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Baan Hans(je)
Hallo Hans,

Hoe groot is de draaischijf van jou?

Mischien heb ik er wel een plekje voor eentje.

Gr Einte
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Citaat van: Johnnytrein op woensdag 30 september 2009, 18:48:04
Jawel dat bedoel ik dus. Ik kocht er een tijdje geleden enkele op Ebay Duitsland, ook bij moba digital hebben ze die soms te koop. www.moba-digital.de klikken op drehscheibe of op ersatzteile ze zijn niet goedkoop :?

Niet goedkoop...daar was ik al bang voor, bedankt Johnny  :)

Groeten,

Hans.

PS: Einte, ik moest een gat van 34 CM maken, dus reken maar uit   :lol:
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Ben nog wat aan het klooien, en ik heb ook nog wat ontkoppel-rails gekocht.

Hessel, als je dit ziet...het is toch wel gaaf zo, nu kan ik op elk spoor ontkoppelen en kan de LOK omrijden en de zaak weer op sleeptouw nemen, zoiets  :)

O ja, ik heb ook nog FLEX gekocht, drie stuks !!!!



Groet,

Hans  :wink:
Re:Baan Hans(je)
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Baan Hans(je)
 :?:

Citaat van: Hansje op donderdag 01 oktober 2009, 20:36:43

Ik zeg verder maar 1 ding  DR..ISCH..F vul maar in  :lol:

Ben druk bezig, ik heb heel weinig ruimte, maar het blijft gaaf zo'n ....

Hans  :mrgreen:

Hallo Hans,

Je gaat wel erg hard net als ik  :mrgreen:

Het is wel leuk om er een mast bij de ontkoppelrail te hebben.

Gr Einte
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
En wie gaat dat betalen  :P

Is een ontkoppel-rail alleen maar nodig onder de kraan zelf zat ik net te denken...om de kolenwagons af te koppelen.
Onder de bunkers komen alleen maar de LOKS dus ???

Iemand ??

Groet,

Hans.
Re:Baan Hans(je)
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Baan Hans(je)
Citaat van: Hansje op donderdag 01 oktober 2009, 20:54:07
En wie gaat dat betalen  :P

Is een ontkoppel-rail alleen maar nodig onder de kraan zelf zat ik net te denken...om de kolenwagons af te koppelen.
Onder de bunkers komen alleen maar de LOKS dus ???

Iemand ??

Groet,

Hans.

Lijkt mij logisch dat de tender onder de kolenbunker moet om kolen te bunkeren, kolen wagons er naast om kolen in de bunker te dumpen, met loc om te rijden.
Je zou de ontkoppelrail bij je rangeerterein moeten zetten doe ik ook, niet bij de kolenbunker.

Gr Einte
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Zo het nu ligt kan ik de kolenwagons ontkoppelen..de LOK omrijden en kan hij zo weer het zaakje trekken en wegrijden, snappie  :)

Onder een bunker (van de twee) kunnen misschien ook lege kolenwagons zolang neergezet worden...tot ze weer opgehaald worden, tis maar een idee hoor.

Groet,

Hans.
Re:Baan Hans(je)
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Baan Hans(je)
Citaat van: Hansje op donderdag 01 oktober 2009, 21:12:54
Zo het nu ligt kan ik de kolenwagons ontkoppelen..de LOK omrijden en kan hij zo weer het zaakje trekken en wegrijden, snappie  :)

Onder een bunker (van de twee) kunnen misschien ook lege kolenwagons zolang neergezet worden...tot ze weer opgehaald worden, tis maar een idee hoor.

Groet,

Hans.

Lijkt me raar Hans ze zijn pas leeg als door die hijskraan zijn geleegd en een loc er voor is handig om de trein verder te rijden als een wagon leeg is, en anders  staan ze in de weg voor de locs die willen bunkeren, een loc bunkeren dan verder rijden en parkeren via de draaischijf of verder rijden via de baan naast de bunker.

Gr Einte
Re:Baan Hans(je)
Lid sinds: 2006

offline
Re:Baan Hans(je)
Eigenlijk als ik de foto bekijk dan staat de kraan aan de verkeerde kant. Als je de volledige bunker met kraan 180 graden draait kan de kraan de kolenwagons van het onderste spoor lossen zonder dat de volle of lege wagons in de weg staan als er locs komen bunkeren.
Re:Baan Hans(je)
Lid sinds: 2009

offline
Re:Baan Hans(je)
Zou inderdaad handig zijn om een spoor naast de bunker voor de kolenwagons te hebben, maar is niet absoluut nodig. De hele bunker staat ook op rails dus kan theoretisch heen en weer rijden om een aantal wagons onder de kraan leeg te halen.
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Dank voor jullie reacties en meedenken  :)

Als ik de koleninstallatie zou draaien, kloppen mijn sporen niet meer die eronder lopen.
Dat heeft me aardig wat werk reeds eerder gekost, de sporen liggen nu perfect passend eronder dus daar wilde ik liever niet meer aan rommelen eerlijk gezegd Johnny  :)

Wat is jouw mening over die ontkoppel-rails Piet ??
Als de kolenwagons geleegd worden, is het makkelijk de LOK te ontkoppelen en op de draaischijf naar de loods te laten rijden of iets dergelijks.

Groeten,

Hans  :wink:
Re:Baan Hans(je)
de Hoeve
gast

Re:Baan Hans(je)
Hoi Allemaal!

volgens mij zijn er maar twee bunkersporen  8)
het spoor onder de kraan is voor de kolen wagons en is dus een rangeerspoor. het lijkt me dus niet nodig om dit spoor op de draaischijf aan te sluiten. het moet juist zo lang mogelijk zijn om de wagons onder de kraan door te kunnen duwen. dit doe je met een rangeerlok

maar goed, je kunt natuurlijk altijd iets anders verzinnen, tis maar net wat je wilt en leuk vind

succes! het ziet er inderdaad al heel leuk uit. ik wou dat ik een draaier had (komt misschien nog wel... :P)

groeten, Hessel.
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Citaat van: de Hoeve op donderdag 01 oktober 2009, 22:28:34
Hoi Allemaal!

volgens mij zijn er maar twee bunkersporen  8)
het spoor onder de kraan is voor de kolen wagons en is dus een rangeerspoor. het lijkt me dus niet nodig om dit spoor op de draaischijf aan te sluiten. het moet juist zo lang mogelijk zijn om de wagons onder de kraan door te kunnen duwen. dit doe je met een rangeerlok

maar goed, je kunt natuurlijk altijd iets anders verzinnen, tis maar net wat je wilt en leuk vind

succes! het ziet er inderdaad al heel leuk uit. ik wou dat ik een draaier had (komt misschien nog wel... :P)

groeten, Hessel.

Dank voor je bijdrage Hessel  :)

Dat betreffende spoor kan ik niet veel langer maken beste Hessel...te weinig ruimte, bekijk de foto's maar eens goed  :)

Als ik het op mijn manier doe, wat is jouw mening over de ontkoppel-rails en waar te leggen ??

Dank en groet,

Hans  :wink:
Re:Baan Hans(je)
Lid sinds: 2009

offline
Re:Baan Hans(je)
Citaat van: Hansje op donderdag 01 oktober 2009, 22:23:15
Dank voor jullie reacties en meedenken  :)
Wat is jouw mening over die ontkoppel-rails Piet ??
Als de kolenwagons geleegd worden, is het makkelijk de LOK te ontkoppelen en op de draaischijf naar de loods te laten rijden of iets dergelijks.

Groeten,

Hans  :wink:

Wat Hessel zegt over duwen zit wel wat in, wat zou inhouden dat je aan beide kanten een ontkoppelrail moet hebben. Op de nu geplande plaats lijkt eigenlijk de enige mogelijkheid aan deze kant van de bunker, de andere is bij de kolenbunker en dat lijkt mij ook niet alles.

Een mast voor een onkoppelrail zou ik niet doen. In principe staat er alleen zo iets op het afstootpunt van een rangeerheuvel.
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Ben weer een stuk wijzer...mag ik jullie danken  :)

Maar, stel ik kom met mijn LOK (daarachter een rijtje kolenwagons) binnen, met zijn neus richting draaischijf en er is aan het eind een stootblok, als een rat in de val  :?

In mijn geval kan ik hem de draaischijf opsturen...dan kan er aan de andere kant toch altijd ook nog een rangeer-lok de zaak opduwen.
Zie het als een combinatie...misschien niet echt, maar wel leuk op die manier  :)
En maak ik optimaal gebruik van deze dure jongen !!

Maar, in ieder geval GEEN ONTKOPPEL-RAIL vanuit (of onder) DE KOLENBUNKER naar de draaischijf.
Dus alleen degene houden die er nu ligt m.a.w ??

Groet,

Hans.
Re:Baan Hans(je)
Lid sinds: 2009

offline
Re:Baan Hans(je)
Citaat van: Hansje op vrijdag 02 oktober 2009, 09:23:10
Ben weer een stuk wijzer...mag ik jullie danken  :)

Maar, in ieder geval GEEN ONTKOPPEL-RAIL vanuit (of onder) DE KOLENBUNKER naar de draaischijf.
Dus alleen degene houden die er nu ligt m.a.w ??

Groet,

Hans.

Tenzij je ook je duwende locomotief wilt kunnen ontkoppelen, dan moet er ook een aan de andere kant van de bunker. Of heb je er een met een telexkoppeling achter de hand? :)


Ongetwijfeld aan gedacht, maar vergeet niet de plaat onder je K rails vooraf een donkere kleur (bruin/zwart) te geven, als alles definitiefvast ligt wordt dat een stuk moeilijker.

Succes verder.
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Dank je...overigens heb ik op dat gebied nog niets achter de hand hoor Piet, mijn geldboompje begint al echt kaal te worden  :lol:

Dank voor de tip.

MOET IK NA DE DRAAISCHIJF nog iets onder de K-rails aanbrengen...of meteen steentjes eronder, en het daarmee op hoogte brengen ??

Groeten,

ALLEN alvast een fijn weekend  :)

Hans.
Re:Baan Hans(je)
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re:Baan Hans(je)
Dag Hans.
Je baan wordt met de dag mooier!
Even niet gekeken en nu staat de kolenbunker al op zijn plaats en heb je ook nog de draaischijf al ingebouwd.
Het begint nu al een echt BW te worden en zeker nu i.c.m. de K-rails oogt het bijzonder goed.

Het is mij niet helemaal duidelijk wat jij "met steentjes op hoogte wilt brengen?"
Zelf heb ik bij mijn draaischijf alles met K-rail gedaan, alleen de aanvoerspoor(en) zijn met C-rail overgang naar K gemaakt.

Succes met de verdere bouw.
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Hoi,

Beetje ongelukkig gezegd, maar ik bedoel de bedding, sorry  :)

Nadat de plaat een kleurtje heeft gekregen (tip Piet).... de K-rail op de plaat meteen of nog iets ertussen, kurk of iets dergelijks.

Dank voor je reactie !!

Groet,

Hans.
Re:Baan Hans(je)
Wasmi
gast

Re:Baan Hans(je)
Hans,

ik leg zelf 6 mm neopreen onder m'n k-rails, dat werkt heel erg goed als geluidsdemping bij hogere snelheden. Direct op hout leggen is redelijk lawaaiig, maar in je BW zal het wel meevallen, misschein toch een laag kurk onderleggen, dat dempt nog iets. Kun je bovendien gebruiken om het niveauverschil tussen de c rail en de k rail weg te werken. Daarna schotter eroverheen, vochtig maken  met water (nevelen met plantenspuitje) met een druppeltje of twee afwasmiddel, en dan ruim verdunde houtlijm (1 op 1, of ietsje dunner) erover.


Walter
Re:Baan Hans(je)
woutje
gast

Re:Baan Hans(je)
Citaat van: Wasmi op vrijdag 02 oktober 2009, 15:35:48
ik leg zelf 6 mm neopreen onder m'n k-rails

Als ik even mag inbreken in dit topic. Walter: wat is dit precies voor spul en waar te verkrijgen?

Gr, Ben.
Re:Baan Hans(je)
Lid sinds: 2009

offline
Re:Baan Hans(je)
Citaat van: Hansje op vrijdag 02 oktober 2009, 14:25:19
Hoi,

Beetje ongelukkig gezegd, maar ik bedoel de bedding, sorry  :)
Nadat de plaat een kleurtje heeft gekregen (tip Piet).... de K-rail op de plaat meteen of nog iets ertussen, kurk of iets dergelijks.
Dank voor je reactie !!

Groet,

Hans.

Bij mij ligt de rails direct op de plaat. Als je het hoogteverschil wil wegwerken moet je dat eigenlijk doen tot en met de draaischijf en dat kan met kurk. Anders is dat niet nodig. Geluid valt allemaal best mee.
Bij mijzelf heb ik eerst de plaat geverfd. Vervolgens een dunne laag fijn strooisel in de juiste kleur er op geplakt en het overtollige weggezogen. Veel later ben ik fijn grint gaan gebruiken omdat dat veel beter staat, maar natuurlijk kan dat laatste niet onder wissels, ontkoppelrails en dergelijke.
Je kunt steentjes niet echt gebruiken om iets op te hogen, tenzij je alles stevig vastlijmt. Wordt bikken als je het weer los moet halen  :)
Re:Baan Hans(je)
de Hoeve
gast

Re:Baan Hans(je)
CiteerMaar, stel ik kom met mijn LOK (daarachter een rijtje kolenwagons) binnen, met zijn neus richting draaischijf en er is aan het eind een stootblok, als een rat in de val 

Hoi Hans, daar gaat het niet goed. De treinen zouden binnen moeten lopen op het goederen spoor voor je station. De grote lok wordt daar losgekoppeld van de trein. een rangeerlok haalt de kolenwagens op en duwt ze onder de kraan door. Tot slot kan de grote lok naar de verzorging om klaar gemaakt te worden voor transport van de volgende trein.

Je kan natuurlijk zelf beslissen of je het anders wilt, maar in het 'echt' zijn rangeerbewegingen heel wat anders dan transporten tussen goederen emplacementen (zijn zelfs verschillende soorten machinisten!).

Verder vind ik het wel heel knap dat je nu al nadenkt over de bewegingen over de sporen. Het leukst is het natuurlijk om met minimale spoorverbindingen de verschillende functies te realiseren.

groeten,
Hessel.

PS. dus ik zou allereerst bekijken wat een ontkoppelrail bij het inname spoor als voordeel oplevert.
Re:Baan Hans(je)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Baan Hans(je)
Hans,

Slaap je nog wel :D

Een paar dagen niet gekeken en je gaat als de brandweer, die kolenbunker staat erg leuk net als de draaischrijf overgens.

Wel een gedoe met de K-rails, waarom komt er nu niet eens een model voor c-rails uit?? volgens mij is dit de meest verkochte rails???.

Succes verder,

Peter / degeluidsman.
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Wat een reacties...dadelijk doe ik echt geen oog meer dicht  :lol:

Dank voor alle tips en info mensen, geweldig !!!!

Hessel, inname spoor...ik hoef toch niet aan de tabletten mag ik hopen  :mrgreen:
Bedoel je dat goederenspoor ??

Mooi zwart is niet lelijk... twee keer de vacht-roller.
Dadelijk kan ik mijn K-rails niet meer vinden  :lol:



O ja, vanaf het kopstation (zie plaat) naar beneden, LOK-depot gebied...dus een plaat lager wil ik met een steile rotswand dicht maken...goed idee ????

Bedankt en groeten,

Hans  :wink:
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Citaat van: woutje op vrijdag 02 oktober 2009, 15:42:02
Citaat van: Wasmi op vrijdag 02 oktober 2009, 15:35:48
ik leg zelf 6 mm neopreen onder m'n k-rails

Als ik even mag inbreken in dit topic. Walter: wat is dit precies voor spul en waar te verkrijgen?

Gr, Ben.

HELP !!!! een inbreker  :lol:

Ben heeft nog een vraag Walter  :)

Hans.
Re:Baan Hans(je)
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Baan Hans(je)
Citaat van: Hansje op vrijdag 02 oktober 2009, 18:44:11

Mooi zwart is niet lelijk... twee keer de vacht-roller.
Dadelijk kan ik mijn K-rails niet meer vinden  :lol:


Hoop niet dat je het leven zwart gaat in zien, het leven is vol kleur  :D

Gr Einte
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Citaat van: Einte op vrijdag 02 oktober 2009, 18:51:16
Citaat van: Hansje op vrijdag 02 oktober 2009, 18:44:11

Mooi zwart is niet lelijk... twee keer de vacht-roller.
Dadelijk kan ik mijn K-rails niet meer vinden  :lol:


Hoop niet dat je het leven zwart gaat in zien, het leven is vol kleur  :D

Gr Einte

Of ze denken dadelijk nog, dat ik een zwart-werker ben  :mrgreen:

Groet en fijn weekend.

Hans  :)
Re:Baan Hans(je)
Piwie
gast

Re:Baan Hans(je)
Hans,

Ik vind het goed uitzien, en die rotsmuur had ik zelf bij mijn baan ook al in gedachten.
Daarbij moet je het natuurlijk zelf leuk vinden op je baan.

Groeten Piwie.
Re:Baan Hans(je)
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re:Baan Hans(je)
ziet er netjes uit hans
alleen had ik persoonlijk geen zwarte ondergrond gebruikt
maar goed wie ben ik  :lol: :lol:
groet robert
Re:Baan Hans(je)
woutje
gast

Re:Baan Hans(je)
Citaat van: Hansje op vrijdag 02 oktober 2009, 18:44:11O ja, vanaf het kopstation (zie plaat) naar beneden, LOK-depot gebied...dus een plaat lager wil ik met een steile rotswand dicht maken...goed idee ????

Super idee. Morgenavond klaar? :mrgreen: :mrgreen:
Re:Baan Hans(je)
Wasmi
gast

Re:Baan Hans(je)
Woutje/Ben,

neopreen is het materiaal waar oa surf/duik pakken van worden gemaakt. Ik heb ooit een rol gekocht bij een etchnische groothandel. Het is echt geluiddempend, en ik gebruik het om eigen bedding van te snijden voor K-rails. De kunst is natuurlijk wel om te zorgen dat er geen enkele 'geluidsbrug' is tussen de rails en de ondergrond, anders is alle moeite voor niets geweest

Walter

Re:Baan Hans(je)
woutje
gast

Re:Baan Hans(je)
Ok, dank je wel. Ik ga eens speuren.

Gr, Ben.
Re:Baan Hans(je)
Wasmi
gast

Re:Baan Hans(je)
Hans,

voor je ontkoppelrail zou je ook eens kunnen kijken op de site van Uhlenbrock, ontkoppelaar die je tussen willekeurig welke rails kunt plaatsen, werkt als een speer, heel flexibel en niet van die lelijke electromagneten aan de rail vast.
Deze dingen waren er vroegen ook van een ander merk, maar kan nu even niet meer op de naam komen.... eeehhhhh ja toch wel, Herkat.... http://www.herkat.de/Preisliste/preisliste.htm


Walter
Re:Baan Hans(je)
de Hoeve
gast

Re:Baan Hans(je)
Hahaha Hans, maak je maar geen zorgen over dat inhaleren hoor! :lol:

ik bedoel dit spoor:



groeten,
Hessel
Re:Baan Hans(je)
Lid sinds: 2006

offline
Re:Baan Hans(je)
Walter hoe leg je de K rails dan vast en hoe leg je dat spul dan vast. :?
Re:Baan Hans(je)
Wasmi
gast

Re:Baan Hans(je)
durf ik bijna niet te zeggen, maar flexibel blijvende lijm zoals bison tix....  :shock: :shock: :shock: wel ff lastig als je het wil weghalen of verplaatsen, maar je hoeft maar kleine stukjes te lijmen.