Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Baan Hans(je)

Gestart door Hansje dinsdag 28 april 2009, 09:46:50

0 leden en 4 gasten bekijken dit board.
Re:Baan Hans(je)
peterke33
gast

Re:Baan Hans(je)
hans,het is niet makkelijk he kiezen ik heb ook dat probleem op mijn baan.mijn brug is die goed geplaast of niet mijn tunnel staat die goed net achter de brug.zoveel vragen en wijnig antwoorden

groeten peter
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Citaat van: peterke33 op zondag 09 augustus 2009, 22:18:30
hans,het is niet makkelijk he kiezen ik heb ook dat probleem op mijn baan.mijn brug is die goed geplaast of niet mijn tunnel staat die goed net achter de brug.zoveel vragen en wijnig antwoorden

groeten peter

Je moet met alles rekening houden, zeker als je het een beetje realistisch wil houden  :)
Maar het moet ook leuk blijven, dus waar trekt men de grens.

Groet,

Hans.
Re:Baan Hans(je)
peterke33
gast

Re:Baan Hans(je)
inderdaad dat klopt als een zweerende vinger hans,ik vind persoonlijk dat het wel mooi word op mijn baan.kijk maar eens naar mijn baan en zeg jij eens wat je er van vind ?

groeten peter
Re:Baan Hans(je)
Wim N
gast

Re:Baan Hans(je)
Hallo Hans,

Misschien nog aan een seinhuisje gedacht zal ook mooi staan liggen tenslotte genoeg wissels dus lijkt me niet overbodig.

veel succes.

Groet Wim.
Re:Baan Hans(je)
EgMaf
gast

Re:Baan Hans(je)
Citaat van: Hansje op zondag 09 augustus 2009, 22:10:23
Citaat van: Wasmi op zondag 09 augustus 2009, 22:03:48
een watertoren op die hoek kan ook uitstekend dienen om je BW van waterdruk te voorzien, twee torens zo dicht bij elkaar zou een beetje vreemd gezicht zijn....

Walter

Hoi Walter,

Ik zal op de beperkte ruimte die ik heb...toch keuzes moeten maken.
Een etage lager komt al een LOK-depot met alles erop en eraan, althans dat was de planning.
Wordt het dan niet vreemd dat ik bij het kopstation ook een kolenkraantje e.d zet ??

Hoe los ik dit op ??

Bedankt.

Hans  :)
Het grote loc-depot (1 laag lager) is bedoeld voor de locomotieven van de hoofdbaan.
Het kleine depotje in dit kleine stationnetje is alleen bedoelt voor locomotiefjes die de klim naar dit stationnetje gemaakt hebben, eventueel daar overnachten, en de afgraving bedienen.

Dus het is helemaal niet vreemd om daar een eigen klein verzorgingsplaatsje te hebben. Veel vand e kleinere locjes die zo'n stationnetje aandoen hebben geen aparte tender voor water en kolen, en moeten dus onderweg vaker bijladen. Vergelijk de kolenvoorraad van je BR85 maar eens met wat er in de tender van je BR55 past :)
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Peter, ben net langs geweest  :)

Wim, had Pab het ook al over, gaat er zeker komen....bedankt.

EgMaf, helemaal duidelijk...dank U  :)

Groeten,

Hans.
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Hessel are you daar  :lol:

Ik had enorme gleuven tussen de viaductdelen, opgevuld met DAS...en steentjes in gekrast.
Nu nog netjes schilderen  :)

Binnenkort ga ik mijn ravijn uitzagen...hellluuuuppppppp  :P



O ja, ik had nog veel vragen in mijn antwoord 692 ....iemand ?? dank U.
http://forum.3rail.nl/index.php?topic=15672.msg278159#msg278159

Groet,

Hans.
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Tjonge, ik had ook nog een sein gekocht om uit te proberen...er zit inderdaad een enorme toeter onder Pab  :lol:



Deze gebruik ik net voor de grote keerlus, deze wordt dan een blok.
Daar kan ik deze toch voor gebruiken ??  hoop ik.

Dus dat worden Märklin seinen....eerst effe sparen  :)

Groeten,

Hans.
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
En de laatste voor vandaag...het kleine ravijntje, met draadeinden waardoor ik hem kan aanpassen aan de hoogte van mijn pijlers, wat denk je daar van  :lol:
De ene zit wel wat dicht aan de rand (draadeinde)...maar het voelt toch wel stevig aan, dus.
Geeft altijd wel een rommel zeg dat gezaag !!

Het gat wat groter gemaakt, want ik moet ook nog bij mijn pendeltrein kunnen komen, of bij het blauwe deel (wat berg wordt) als iets fout gaat.
En het geheel wordt later netjes weggewerkt en afgewerkt uiteraard.



Groeten,

Hans  :wink:
Re:Baan Hans(je)
Lid sinds: 2009

offline
Re:Baan Hans(je)
Citaat van: Hansje op maandag 10 augustus 2009, 13:08:48
Tjonge, ik had ook nog een sein gekocht om uit te proberen...er zit inderdaad een enorme toeter onder Pab  :lol:


Deze gebruik ik net voor de grote keerlus, deze wordt dan een blok.
Daar kan ik deze toch voor gebruiken ??  hoop ik.

Dus dat worden Märklin seinen....eerst effe sparen  :)

Groeten,

Hans.




Inderdaad een behoorlijke toeter, ik had je gewaarschuwd.  8)
Als er na een sein een snelheidsvermindering kan komen komen heb je officiëel een sein met twee armen nodig. Dus ligt er direct na het sein een zichtbare wissel, zou je voor een twee armig sein moeten kiezen.
Zie ook : http://www.sh1.org/eisenbahn/shhf.htm

Viessmann heeft ook armseinen met een horizontale aandrijving zoals Märklin dat heeft.

Brug is netjes gedaan, ben benieuwd naar je uitsparing.
Re:Baan Hans(je)
peterke33
gast

Re:Baan Hans(je)
hans,kijk eens naar prijzen van hobby seinen zijn beetje goedkoper  :) dan arm seinen en is ook heel mooi vind ik.of ga je digitaal schakelen? dan kost hel wel meer.

groeten peter
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Citaat van: peterke33 op maandag 10 augustus 2009, 16:25:34
hans,kijk eens naar prijzen van hobby seinen zijn beetje goedkoper  :) dan arm seinen en is ook heel mooi vind ik.of ga je digitaal schakelen? dan kost hel wel meer.

groeten peter

Mijn seinen worden puur optisch, dus komen in beweging door detectie...als ik het goed zeg.

In mijn grote schaduwstation, heb ik ook detectie en stopsecties alleen zonder seinen..dan moet het met seinen ook lukken hoop ik  :)

Peter heb je dat gat al gezien  :lol:

Hans.
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Citaat van: pab op maandag 10 augustus 2009, 15:33:48
Citaat van: Hansje op maandag 10 augustus 2009, 13:08:48
Tjonge, ik had ook nog een sein gekocht om uit te proberen...er zit inderdaad een enorme toeter onder Pab  :lol:


Deze gebruik ik net voor de grote keerlus, deze wordt dan een blok.
Daar kan ik deze toch voor gebruiken ??  hoop ik.

Dus dat worden Märklin seinen....eerst effe sparen  :)

Groeten,

Hans.




Inderdaad een behoorlijke toeter, ik had je gewaarschuwd.  8)
Als er na een sein een snelheidsvermindering kan komen komen heb je officiëel een sein met twee armen nodig. Dus ligt er direct na het sein een zichtbare wissel, zou je voor een twee armig sein moeten kiezen.
Zie ook : http://www.sh1.org/eisenbahn/shhf.htm

Viessmann heeft ook armseinen met een horizontale aandrijving zoals Märklin dat heeft.

Brug is netjes gedaan, ben benieuwd naar je uitsparing.

Dank U  :)

In mijn grote keerlus zitten geen wissels, dus is deze bruikbaar (die ik heb)...zie ik dat goed Piet ??

Toch zijn de seinen voor mij het moeilijkste onderdeel...zo'n dubbel-sein hoe krijg ik dat met detectie voor elkaar, rood en groen gaan nog wel...maar hier komt er een standje bij en de pest is, ik had vroeger maar een vier voor wiskunde  :lol:

Groeten,

Hans.
Re:Baan Hans(je)
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Baan Hans(je)
Dat wordt een aardig ravijn Hans.

Door kan een komplete trein in verdwijnen.


Ga je de seinen met de hand besturen of met de pc.
Ik doe het met de hand, de bloksystemen gaan automatisch.

Ben benieuwd.

Gr Einte
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Hoi Einte,

Ik probeer zoveel mogelijk met mijn CS2 te doen.
Het is niet de bedoeling dat alles volautomatisch loopt zeg maar.

Ik wil zelf met meerdere treinen tegelijk rijden zonder ongelukken.
Dus dat betekend o.a blokbeveiliging, seinen wil ik dan een optische functie geven.
Als dan een trein over een geisoleerd traject komt, het sein erachter op rood gaat enz. enz.

Als ik de seinen puur optisch gebruik, hoeven ze niet digitaal te zijn...hoe zit dat nu precies  :|
Ben er nog steeds niet echt uit !!

Daarom is het niet mijn favoriete onderdeel  :wink:

Mijn schaduwstation staat al in zijn geheel in mijn CS2 layout en dat is al heel wat  :)
Het heeft ook complete detectie, dus ik kan precies zien waar de treinen zijn.
Tevens drie stopsecties, om drie treinstellen weg te zetten.

BEN VANAVOND DRUK BEZIG GEWEEST MET MIJN VIADUCTEN...binnenkort foto's  :)

Groet,

Hans.
Re:Baan Hans(je)
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Baan Hans(je)
Hallo Hans,

Ik heb een blok beveiliging met kontaktrailsen, het werkt zo;
de trein rijd door een sein zet hem op rood met die kontaktrail, en het sein dat ongeveer 2 meter achter trein staat zit hij op groen.
Zo heb ik vier seinen op twee baanvakken dus 8 seinen.
Kunnen dus 2 of 3 treinen achte relkaar rijden zonder botsingen.

En een aantal seinen bij wissel doe ik met de hand.

Gr Einte
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Klinkt mooi Einte !!

Ik heb toen aardig wat opgestoken van good old Riny  :) ...ook de spiraal.
http://www.modelspoorh0.nl/downloads/Contactrail%20maken%20van%20C%20Rails.pdf

Ik slijp mijn rails door dus.

Groeten,

Hans.
Re:Baan Hans(je)
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Baan Hans(je)
Citaat van: Hansje op maandag 10 augustus 2009, 21:44:23
Klinkt mooi Einte !!

Ik heb toen aardig wat opgestoken van good old Riny  :) ...ook de spiraal.
http://www.modelspoorh0.nl/downloads/Contactrail%20maken%20van%20C%20Rails.pdf

Ik slijp mijn rails door dus.

Groeten,

Hans.

Zijn website is voor mij ook een leidraad geweest ivm. boekbinders als goot en die blauwe plaat.

Maar ik heb het voordeel dat ik een helebeel kontakt railen en schakelrailen heb, dus zo kan ik alles makkelijk schakelen bv. als de trein het station in komt stopt hij voor het sein, en zet automatisch het wissel achter hem om, en na het sein weer in de oude stand.
Dan krijg je geen botsingen.

Gr Einte
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Ja, iets dergelijks gebruik ik ook in mijn schaduwstation, als een trein stilstaat op een stopsectie...dan gaat bij mij ook een wissel om zodat de volgende trein het volgende opstelspoor pakt.
Rijdt hij weer weg later, dan komt ie weer over een contact-stuk..waarbij mij CS2 de wissel weer terugzet enz.
Wat dat betreft is de CS2 wel een uitkomst voor mij  :)

Kan wel aardig met PC's overweg hoor, nieuwe processor inzetten e.d maar van die PC stuurprogramma's  :shock:

Weet je wat mijn probleem is, als ik iets lees en uitvogel dan begrijp ik het wel, maar ben ik een tijdje met iets anders bezig ben ik de reut weer bijna vergeten...is de leeftijd  :lol:

Probeer wel veel op te schrijven, maar dan nog.

Misschien ten onrechte maar soms voel ik me echt dom vergeleken met die techneuten  :mrgreen:

Hans  :wink:
Re:Baan Hans(je)
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Baan Hans(je)
Hallo Hans,

Ben elektromonteur in de afdeleling schakelkasten, dus ik ben altijd met schakelingen bezig.
Is een tweede natuur voor me, ik zie het voor me wat er moet gebeuren.

Gr Einte
Re:Baan Hans(je)
Lid sinds: 2009

offline
Re:Baan Hans(je)

Dank U  :)

In mijn grote keerlus zitten geen wissels, dus is deze bruikbaar (die ik heb)...zie ik dat goed Piet ??

Toch zijn de seinen voor mij het moeilijkste onderdeel...zo'n dubbel-sein hoe krijg ik dat met detectie voor elkaar, rood en groen gaan nog wel...maar hier komt er een standje bij en de pest is, ik had vroeger maar een vier voor wiskunde  :lol:

Groeten,

Hans.
[/quote]

Dat zie je goed.
De stand een of twee armen moet je koppelen met de stand van je wissel, ik zelf doe dat nog heel traditioneel met een relais.
Mijn seinen en wissels zijn nog analoog, zonde om dat allemaal weg te gooien en te verruilen voor dure decoders enzo
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Citaat van: Einte op maandag 10 augustus 2009, 22:08:22
Hallo Hans,

Ben elektromonteur in de afdeleling schakelkasten, dus ik ben altijd met schakelingen bezig.
Is een tweede natuur voor me, ik zie het voor me wat er moet gebeuren.

Gr Einte

Dat scheelt  :)

Ik zie ook heel vaak voor me wat er moet gebeuren, alleen gebeurd er dan niks  :lol:

Hans.

Hans.
Re:Baan Hans(je)
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Baan Hans(je)
Citaat van: pab op maandag 10 augustus 2009, 22:08:53

Dank U  :)

In mijn grote keerlus zitten geen wissels, dus is deze bruikbaar (die ik heb)...zie ik dat goed Piet ??

Toch zijn de seinen voor mij het moeilijkste onderdeel...zo'n dubbel-sein hoe krijg ik dat met detectie voor elkaar, rood en groen gaan nog wel...maar hier komt er een standje bij en de pest is, ik had vroeger maar een vier voor wiskunde  :lol:

Groeten,



Hans.

Dat zie je goed.
De stand een of twee armen moet je koppelen met de stand van je wissel, ik zelf doe dat nog heel traditioneel met een relais.
Mijn seinen en wissels zijn nog analoog, zonde om dat allemaal weg te gooien en te verruilen voor dure decoders enzo
[/quote]

Hallo Pab

Ik heb net een sein gekocht met twee armen voor mijn station, een arm voor de afslag, ben benieuwd hoe dat gaat werken.

Gr Einte
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Citaat van: pab op maandag 10 augustus 2009, 22:08:53

Dank U  :)

In mijn grote keerlus zitten geen wissels, dus is deze bruikbaar (die ik heb)...zie ik dat goed Piet ??

Toch zijn de seinen voor mij het moeilijkste onderdeel...zo'n dubbel-sein hoe krijg ik dat met detectie voor elkaar, rood en groen gaan nog wel...maar hier komt er een standje bij en de pest is, ik had vroeger maar een vier voor wiskunde  :lol:

Groeten,

Hans.

Dat zie je goed.
De stand een of twee armen moet je koppelen met de stand van je wissel, ik zelf doe dat nog heel traditioneel met een relais.
Mijn seinen en wissels zijn nog analoog, zonde om dat allemaal weg te gooien en te verruilen voor dure decoders enzo
[/quote]

Hoi Piet,

Als ik de wissels nu puur optisch wil gebruiken, kan ik dan ook analoog gebruiken...of zeg ik nu rare dingen  :)

Dus een trein komt op een detectie punt, en zet de wissel achter zich zeg op rood...dan kan het sein zorgen dat het stuk stroomloos toch wordt.
Mijn sein behoeft dan toch geen decoder of zoiets ??

Overigens met dat zonde ben ik het helemaal eens.

Bedankt en groet,

Hans.
Re:Baan Hans(je)
peterke33
gast

Re:Baan Hans(je)
hans,waarom schakel jij niet annaloog,mss ouderwets maar zo doe ik dat ook wissels seinen.zo kan ik lekker alles controleren en spelen naar eigen zin.ben mss ouderwets maar kost mij enkel wat draad en schakelkastje(s).ik ben ook en beetje van de oude stempel he 37 lentes jong  :P

groeten peter
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Citaat van: peterke33 op maandag 10 augustus 2009, 22:45:05
hans,waarom schakel jij niet annaloog,mss ouderwets maar zo doe ik dat ook wissels seinen.zo kan ik lekker alles controleren en spelen naar eigen zin.ben mss ouderwets maar kost mij enkel wat draad en schakelkastje(s).ik ben ook en beetje van de oude stempel he 37 lentes jong  :P

groeten peter

Haha...om in Pab's bewoording te zeggen ZONDE, ik heb al veel digitaal spul liggen...ik heb in de loop der tijd alleen al zo'n 12 wissel-decoders gekocht, niet in 1 keer hoor ik ben NIET degene die de staatsloterij heeft gewonnen, dat daar geen misverstanden door ontstaan  :lol:
Er is hier zo'n vogel die aan iedereen vraagt of ie miljonair is, zodoende  :mrgreen:

Ach ieder zo het zijne...maar ik kan wel zeggen dat ik met mijn tijd ben meegegaan  :P ...geintje !!!!

Fijne dag, moet vandaag wat klusjes doen voor mijn buurman...buitenlamp e.d  :wink:

Groet,

Hans.
Re:Baan Hans(je)
Lid sinds: 2009

offline
Re:Baan Hans(je)
Om digitaal te kunnen schakelen heeft je sein een decoder nodig, anders kun je alleen analoog schakelen.

Uiteraard kun je, als een soort extra beveiliging, het sein een stuk stroomloos laten zetten. Nadeel is dan wel dat alle functies van de locomotief ook gedeactiveerd worden. Gaan wel weer aan op het moment dat er weer stroom op komt.
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Citaat van: pab op dinsdag 11 augustus 2009, 11:34:04
Om digitaal te kunnen schakelen heeft je sein een decoder nodig, anders kun je alleen analoog schakelen.

Uiteraard kun je, als een soort extra beveiliging, het sein een stuk stroomloos laten zetten. Nadeel is dan wel dat alle functies van de locomotief ook gedeactiveerd worden. Gaan wel weer aan op het moment dat er weer stroom op komt.

Ik heb stoomloks met geluid, je hebt gelijk...valt het geluid ook tijdelijk weg, weer iets minder realistisch  :)
In mijn schaduwstation maakt dat niet uit.

Je moet ook aan zoveel dingen denken, en altijd zie je weer wat over het hoofd Piet  :)

Bedankt.

Groeten,

Hans.
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Weer in het zweet gewerkt  :)

Ik heb het ravijn(tje) wat groter gemaakt, ook de onderplaat aangepast.
Hierdoor heb je een betere inkijk vanaf mijn CS2 !!
Draadeinden zijn wederom een uitkomst, want ik kan hem precies stellen..yesssssssss !!

Het is allemaal nog in aanbouw, maar om een idee te geven...deze foto alvast.



PS: Ga morgen er een dagje tussenuit, moet ook aan mijn vriendin denken.

In SEPT. alweer 30 jaar samen en ongetrouwd...wat denk je daarvan  :lol:

Groeten en tot gauw !!

Hans.
Re:Baan Hans(je)
de Hoeve
gast

Re:Baan Hans(je)
 :o :o :o :o, Hans, WAT MOOI! het ziet er nu al geweldig uit, ik heb hele hoge verwachtingen van het uiteindelijke resultaat van je baan.

en die tip van het in hoogte verstelbaar maken, werpt nu ook zijn vruchten af, kortom TOPPIE!

groeten, Hessel.
Re:Baan Hans(je)
Wim N
gast

Re:Baan Hans(je)
Hallo Hans,

Geweldig wat je allemaal weer laat zien goeie tips rollen hier van de lopende band. :)

Nog van harte gefeliciteerd beide en maak er een fijne dag van morgen, daar hebben we dan begrip voor dat er even en update´tje komt maar laat ons niet te lang wachten he.

Groet Wim.
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Hessel en Wim, dank voor jullie lovende woorden...ik heb ook echt mijn best gedaan  :)

Morgen even wat nieuwe energie opdoen...en dan weer gaan met die banaan  :lol:

Groeten,

Hans.
Re:Baan Hans(je)
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Baan Hans(je)
Hallo hans,

Ziet er mooi uit dat ravijn, hoe diep is het ravijn op schaal 1 op 87  :mrgreen:

Ga zo door.

Gr Einte
Re:Baan Hans(je)
de Hoeve
gast

Re:Baan Hans(je)
30 jaar, gefeliciteerd Hans!
volhouden en koesteren  :D.

Hessel

Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Citaat van: Einte op dinsdag 11 augustus 2009, 17:34:01
Hallo hans,

Ziet er mooi uit dat ravijn, hoe diep is het ravijn op schaal 1 op 87  :mrgreen:

Ga zo door.

Gr Einte

Ik schat....tig meter, is dat genoeg...anders twee keer de helft  :lol:

Dank je Einte.

Hessel...zal ik doen, bedankt  :)  ...een vriendin die de slaapkamer (grootste kamer) ter beschikking stelt voor een treinhobby moet je wel koesteren  :lol:

_______________________________________________________________________

Nog een tip als we toch bezig zijn, ik heb een los plaatje gemaakt wat precies in het gat valt. (zelfde oppervakte)
Dit komt op het deel met draadeinden (foto) ...ik ga dit deel dus uitneembaar maken.
Op deze manier kan ik het op tafel netjes aankleden en als het klaar is (grofweg) met viaducten en al in het gat plaatsen...randen afwerken en klaar, hoop ik  :)


Groeten,

Hans.
Re:Baan Hans(je)
Lokkie
gast

Re:Baan Hans(je)
Het ravijn ziet er goed uit zo. 8)
Veel plezier morgen.

Gr.
René
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Citaat van: Lokkie op dinsdag 11 augustus 2009, 19:38:05
Het ravijn ziet er goed uit zo. 8)
Veel plezier morgen.

Gr.
René

Dank je René...zal wel lukken  :)

Groet,

Hans.
Re:Baan Hans(je)
peterke33
gast

Re:Baan Hans(je)
hans,proficiat van ons drie hier peter,myriam en nathuurlijk ook onze kleine spruit wout.heb vandaag ook weer wat gedaan warm inderdaad ik heb ook gezweet.je ravijn ziet er weeral mooi uit seg.drink er morgen ene van mij  :P

groeten
            peter(37)
Re:Baan Hans(je)
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re:Baan Hans(je)
maar het is toch nog geen september ????
dan mag je ook nog niet feliciteren  :lol: :lol: :lol: :lol:
ziet er mooi uit hoor dat ravijn
complimenten
groet robert
Re:Baan Hans(je)
Wim N
gast

Re:Baan Hans(je)
Hallo hans,

Even nog een klein puntje het stukje plaat hangt in de vier stukjes draadend en dat is ook een aardig stukje de afgrond in dan, wordt het dan hoe verder het dieper komt misschien iets slaper lijkt dat je het bij het aanstoten als men onder de tafel de bedrading gaat aanleggen het per ongeluk waardoor je afwerking van gips ofzo kleine scheuren kan gaan vertonen.

Groet Wim.
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Allen bedankt voor jullie leuke reacties  :)

Draadeinden werkt steviger dan je denkt...de draadeinden dienen hoofdzakelijk voor het stellen.

Als dat perfect zit, wordt de zaak EXTRA verstevigd...zijwanden e.d

Hoop dat deze uitleg voldoende is Wim.

Groeten,

Hans.

PS: Morgen weer verder !!! ...met wie weet meer foto's.
Re:Baan Hans(je)
Lid sinds: 2009

offline
Re:Baan Hans(je)
Om het gewicht te verminderen zou je ook eerst een ruwbouw met styropor platen kunnen doen. Wegen niets, kun je later altijd nog afsmeren met gips of en ander materiaal.
Re:Baan Hans(je)
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Baan Hans(je)
Citaat van: pab op woensdag 12 augustus 2009, 19:02:01
Om het gewicht te verminderen zou je ook eerst een ruwbouw met styropor platen kunnen doen. Wegen niets, kun je later altijd nog afsmeren met gips of en ander materiaal.

Hans, ik las ergens dat je fexible tegelijm moet gebruiken voor bergen of ravijnen.
Krijg je minder last van scheurtjes, zeker in dat ravijn.

Gr Einte
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Dank voor de tips...zal ze in mijn overweging meenemen  :)

Hoop morgen aardig wat tijd vrij te maken om verder te werken...dit karwei gaat even tijd nemen.
Dus jullie zullen nog even moeten wachten op mijn update foto's.

Ben redelijk snel, maar zo snel nu ook weer niet  :lol:

Groeten,

Hans  :wink:
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Het ravijn begint al vorm te krijgen...het is nog een ruwe opzet hoor.

Het geheel is makkelijk uitneembaar, wat het makkelijker maakt er aan te werken  :)

Viaductdelen moeten ook nog wat verf krijgen her en der.



Groeten,

Hans  :wink:

PS: Het is rustig in de tent  :lol:
Re:Baan Hans(je)
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re:Baan Hans(je)
Hallo Hans.
Net terug van vakantie en maar eens tijd genomen om jouw draadje betreffende de baanbouw eens helemaal door te lezen en natuurlijk de foto's bewonderen! 8)
Leuk om te zien dat je in een relatief korte tijd al een behoorlijk stuk gebouwd hebt en zonodig ook alweer gewijzigd hebt.
Erg goed bedacht om niet alleen de railspiralen met draadeindes de hoogte in te laten gaan, maar ook de hoger gelegen delen.

Zo in één keer doorlezen geeft een duidelijk beeld van wat jij uiteindelijk wenst te bereiken, de veranderingen komen het geheel zeker ten goede.
Bijzonder fraai worden de verbindingen (bruggen en viaducten) tussen de verschillende delen.

Veel succes met de verdere baanbouw.
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Baan Hans(je)
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Baan Hans(je)
Hallo hans,

Ik heb het idee als je naar je ravijn kijkt, dan lijkt niet op een ravijn.
Lijkt nu een bouwput, worden de wanden een beetje schuin of zo iets?

Mijn idee van een ravijn is dat die wat langer zou moeten zijn,
maar daar is geen plek meer voor.
Kun je voor de diepte werking het ravijn door laten lopen onder de rails achter de brug,
en daar ook een brug van maken?
Een brug op plaat nivo.
Of komt dit niet uit met je plan.

Gr Einte
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
AlbertJan ...hartelijk dank voor je vriendelijke reactie, altijd leuk te horen  :)

Einte er gaat nog een hele hoop gebeuren, wees maar niet bang dat het een bouwput blijft.

Ik heb een zeer beperkte ruimte, dus ik moet keuzes maken.
Verder ben ik met de baan op zich (het ontwerp) erg tevreden hoor, had nooit gedacht zoveel variatie te kunnen aanbrengen op toch zo'n beperkte ruimte.
Mede dankzij mijn Märklin-vrienden hier op dit forum uiteraard !!!!

Wacht maar af, misschien zul je nog versteld staan...wie weet  :lol:
Je moet het niet teveel als een diep ravijn zien...meer als hoogteverschil  :)

Bedankt en groeten,

Hans.

PS: binnenkort meer over de bouwput van HANSJE  :mrgreen:
Re:Baan Hans(je)
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Baan Hans(je)
Nou, dat is een hoogte verschil, daar krijg je hoogte vrees van op schaal 1 op 87  :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gr Einte
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Citaat van: Einte op donderdag 13 augustus 2009, 19:10:25
Nou, dat is een hoogte verschil, daar krijg je hoogte vrees van op schaal 1 op 87  :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gr Einte

Ben blij dat ik zelf geen schaal 1 op 87 ben...anders had ik pas echt een probleem Einte  :lol:

Groeten,

Hans  :mrgreen: