Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Baan Hans(je)

Gestart door Hansje dinsdag 28 april 2009, 09:46:50

0 leden en 4 gasten bekijken dit board.
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Dank voor de leuke reacties en tips !!  :)

Hier kan je mooi het verschil zien...origineel (uit de doos) was hij grijs trouwens.
Op de foto kan je het niet goed zien, maar het resultaat komt erg overeen met de brug die ik eerder had gedaan.
Leuk is dat...het komt bijna tot leven !!
Ben begonnen met bruin/beige (rechts)...daarna weer met zeer verdund wit, afvegen en...hoppa  :lol:
Doordat de basis grijs was...komt dit na het afvegen ook weer iets naar boven.
De brug (KIBRI) voorheen was rood/bruin (uit de doos dus)...dus dat geeft weer net iets anders, maar dat mag de pret niet drukken.



Groeten,

Hans.

peter37...veel plezier met je zoontje vandaag  :wink:
Re:Baan Hans(je)
de Hoeve
gast

Re:Baan Hans(je)
Hallo Hans!

het probleem van kleurverschillen los ik op door eerst een dekkende basis kleur acryl verf van de g**ma aan te brengen. dit is een bekende kleur met nummer enzo en kan ik dus altijd weer bijbestellen. bovendien heb ik aan één potje genoeg want ik verdun het ook nog met water en een drupje wasmiddel. let op dat de boog en de dekstenen meestal een andere basiskleur hebben.

pas als alle brugdelen in de basiskleur(en) staan, begint het wetheren met kleurverschillen. diezelfde basis-acryl verdun ik met water en breng ik al doende op kleur met verf uit die kleuren pallets van de kinderen. steeds blijven mengen en opbrengen en heel veel variaties. stenen bruggen hebben heel veel tinten:



groeten,
Hessel
Re:Baan Hans(je)
peterke33
gast

Re:Baan Hans(je)
hans even piepen weer,ziet er weer netjes uit seg heel mooi gedaan  :P papa en zoon amuzeeren zich rot vandaag  :P

groeten peter37
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Hessel, ik zal er op letten...maar op jouw aangegeven foto heeft de boog toch dezelfde kleur ??
http://de.structurae.de/photos/index.cfm?JS=102505

Nog een vraag ?? ....de bovenkant van zo'n viaduct, is deze van metaal of van hout ??
Is dit te wetheren...met bruin of misschien iets van zilver ??

Hans  :)
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Citaat van: peterke33 op vrijdag 31 juli 2009, 14:00:45
hans even piepen weer,ziet er weer netjes uit seg heel mooi gedaan  :P papa en zoon amuzeeren zich rot vandaag  :P

groeten peter37

Leuk te horen...veel plezier  :)

Hans  :wink:
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Vandaag al wat aan het brainstormen geweest.

Het linker deel komt uiteraard hoger  :lol:

Is het misschien een idee om het linker deel met bedding te doen en de brug zonder...een beetje zoals ik het al gelegd heb dus, kun je me nog volgen  :)  zie oranje pijl > overgangs-rail !!
Het gele deel wordt een klein hangend ravijn(tje)

O ja, en het pendeltreintje moet daar ergens nog onderdoor komen  :wink:



Meer brainstormers  :)

Groeten,

Hans.
Re:Baan Hans(je)
peterke33
gast

Re:Baan Hans(je)
hans,
het hoogste vind ik persoonlijk het mooist,maar je moet zelf je keuze maken kan ik niet voor jou doen.maar wens je veel brainstorm genot toe.

groeten peter37
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Citaat van: peterke33 op vrijdag 31 juli 2009, 19:12:57
hans,
het hoogste vind ik persoonlijk het mooist,maar je moet zelf je keuze maken kan ik niet voor jou doen.maar wens je veel brainstorm genot toe.

groeten peter37

Het linker deel (3 viaducten) wordt ook zo hoog als de brug RECHTS  :)

Groeten,

Hans.
Re:Baan Hans(je)
de Hoeve
gast

Re:Baan Hans(je)
Hans, wat wordt het toch mooi bij jou!
ik denk dat de brug een heeel belangrijke blikvanger wordt op je baan, dus een beetje extra aandacht kan geen kwaad.

Citeermaar op jouw aangegeven foto heeft de boog toch dezelfde kleur ??
nou Hans, kijk maar ns goed. het is mij opgevallen dat in bruggen vaak grote speciale stenen worden gebruikt op bepaalde plaatsen. Zo ligt de brug nooit op de bakstenen van de pijlers, maar altijd op een veel grotere, meestal wit/grijze steen. Deze grote stenen vind je ook in die boogbrug van de foto. bovendien is de onderkant van de boog lichtgrijs (besmeerd met cement?). de twee bruggehoofden zijn van cream/rose zandsteen dat zwart uitslaat.

maar goed, het gaat erom dat jouw brug, zoals je zelf ook al constateerde, tot leven komt. dit bereik je vooral door details te accentueren, bijvoorbeeld met een andere kleur steen.

het is het eenvoudigst om zo nauwkeurig mogelijk te copieren omdat wij zelf niet deskundigen zijn. de foutjes die nog overblijven zullen de meeste leken niet opvallen.

Citeerde bovenkant van zo'n viaduct, is deze van metaal of van hout ??
de bovenkant van zo'n stenen brug is volgens mij gewoon steen met een grindbed waarin de bielzen met rails liggen. het looppad is vaak van hout, maar kan net zo goed van steen zijn.
bij stalen bruggen worden gewoon eikenhouten bielsen aan de brugdelen bevestigd waaraan de rails worden bevestigd. het looppad is hier juist vaak weer van stalen dekplaten.

groeten,
Hessel.

PS. ik heb aardig wat tijd gespendeerd om zoveel mogelijk te lezen en foto's te bekijken op internet over bruggen, maar ik weet er nog steeds het fijne niet van. het is trouwens erg interessante materie. zo verweren stalen brugdelen van groen naar wit naar roest, dit komt door de behandeling van de stalen brugdelen.

Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Dank je.

Ach... het hoeft niet perfect te zijn (moeilijk voor een perfectionist als ik, dus hoor wie het zegt  :) ) het is tenslotte al een groot verschil met hoe het zaakje uit de doos kwam.

Wat is jouw mening betreffende die overgangs-rail...of alle met bedding houden ??

Bedankt.

Hans  :)
Re:Baan Hans(je)
peterke33
gast

Re:Baan Hans(je)
hans,
persoonlijk zal ik voor de c rail gaan,maar das mijn meening he ieder kiest voor zich wat hij of zij mooi vind. je kan mss ook de k rail op kurk leggen en dan met steentjes aankleeden,je ziet zelf maar wat jij mooi vind hans.

groeten peter37
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Citaat van: peterke33 op vrijdag 31 juli 2009, 19:43:05
hans,
persoonlijk zal ik voor de c rail gaan,maar das mijn meening he ieder kiest voor zich wat hij of zij mooi vind. je kan mss ook de k rail op kurk leggen en dan met steentjes aankleeden,je ziet zelf maar wat jij mooi vind hans.

groeten peter37

Mee eens, maar ik had die K-rails nu eenmaal al gekocht...kan het later altijd nog voor de aansluiting met mijn draaischijf gebruiken natuurlijk.
K-rail kan je toch op maat maken ??

Groet,

Hans.
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Sorry...misschien ga ik TE HARD NU  :P ...maar

betreffende het blauwe deel te laten verzinken, ik heb daar twee draadeinden (rode pijlen) ..als ik nu het lichtgroene deel inzaag en ik trek de draadeinden aan (naar beneden)..ben ik dan niet klaar vraag ik me af ????



Effe koffie drinken  :D

Hans  :)
Re:Baan Hans(je)
peterke33
gast

Re:Baan Hans(je)
hans,
persoonlijk vind ik het eerste het mooist,het viaduct hoger brengen en dan aankleden met groen gras steentjes rots  :D lijkt mij persoonlijk weer het mooist.

groeten peter37
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Citaat van: peterke33 op vrijdag 31 juli 2009, 20:13:55
hans,
persoonlijk vind ik het eerste het mooist,het viaduct hoger brengen en dan aankleden met groen gras steentjes rots  :D lijkt mij persoonlijk weer het mooist.

groeten peter37

Bedankt...altijd leuk om een mening van een ander te horen  :)

Groeten,

Hans.
Re:Baan Hans(je)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Baan Hans(je)
Citaat van: peterke33 op vrijdag 31 juli 2009, 20:13:55
hans,
persoonlijk vind ik het eerste het mooist,het viaduct hoger brengen en dan aankleden met groen gras steentjes rots  :D lijkt mij persoonlijk weer het mooist.

groeten peter37

Hier sluit ik me bij aan, een spoordijk zal zeker niet misstaan Hans.

Het inzagen lijkt mij ook een goed idee, dan heb je een mooi verloop vanaf nivo 0.

Veel succes met je keuze.

peter / degeluidsman.
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Citaat van: degeluidsman op zaterdag 01 augustus 2009, 07:55:23
Citaat van: peterke33 op vrijdag 31 juli 2009, 20:13:55
hans,
persoonlijk vind ik het eerste het mooist,het viaduct hoger brengen en dan aankleden met groen gras steentjes rots  :D lijkt mij persoonlijk weer het mooist.

groeten peter37

Hier sluit ik me bij aan, een spoordijk zal zeker niet misstaan Hans.

Het inzagen lijkt mij ook een goed idee, dan heb je een mooi verloop vanaf nivo 0.

Veel succes met je keuze.

peter / degeluidsman.

Zal de zaak eens nader bestuderen...bedankt Peter  :)

Heb al wel gezien dat dit teveel spanning gaat geven op de rest van de plaat...betreffende die draadeinden.
Probleem is dat deze ook de plaat ondersteunen, zodoende.
Maar ja, weer effe brainstormen  :lol:

Hans.
Re:Baan Hans(je)
peterke33
gast

Re:Baan Hans(je)
hans,graag gedaan hoor als ik je kan helpen met een meening te geven heel graag.maar je moet zelf zien wat er kan en niet kan, dat je niet in problemen komt met je baan .

groeten peter37
Re:Baan Hans(je)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Baan Hans(je)
Hans, misschien is het een idee om onder de baan dan 2 stoelhoekjes te plaatsen, hiermee zou het moeten kunnen.

Of onderdoor een klein balkje maken met draadeinden maar dan naar beneden in te stellen.

Gaat vast wel lukken :D

peter / degeluidsman.
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Op zich is het probleem niet zo groot...want mijn stoomloks kunnen er makkelijk onderdoor. (KIBRI-brug)

Zelfs een trein waarbij de pantograaf (of hoe heet zo'n ding) is ingeklapt heeft nog iets of wat ruimte erboven.

Ik denk ook niet dat ik bij het bovenste deel bovenleiding ga gebruiken.
De niveau's eronder wel...uitgezonderd, schaduw, spiraal e.d

Bedankt voor jullie reacties weer  :)

Groeten,

Hans  :wink:
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Zag bij toeval dit....met inspirerende foto's !!!!!!

Viaducten, tunnels en nog veel meer.
http://www.nicospilt.com/SimonGeltink.htm

Zie ook Machinisten:
http://www.nicospilt.com/machinisten.htm


Fijn weekend...en veel lees-plezier.

Hans  :)
Re:Baan Hans(je)
de Hoeve
gast

Re:Baan Hans(je)
Hallo Hans!

als ik het zo bekijk lijkt op de stenen viaducten C-rails het makkelijkst. met extra ballast in dezelfde kleur giet je het hele brugdek vol, net als in het echt.

verder zou ik die brug met kleine boogjes op hogere pijlers zetten en de grote boogbrug gewoon verhogen totdat je ruimte genoeg er onder hebt. denk nog ns aan blokjes mdf, bekleed met dasklei waarin je stenen krast. dasklei kost maar 2 euro voor een pakje. je kunt dan met plamuur of ook dasklei zo je wilt, de oprit naar het blauwe materiaal gladjes laten aansluiten.

je hebt een bergbaan, dus nog veel bruggen nodig. plan dan nog ergens een stalen bovendek-brug over een weggetje in en gebruik daar de K-rails voor. je krijgt dan afwisseling, en dat is altijd leuk en maakt je baan voor het gevoel groter.

misschien kun je er iets mee.

groeten,
Hessel.

Re:Baan Hans(je)
Lid sinds: 2009

offline
Re:Baan Hans(je)
Hans.

Je bruggen zien er een stuk beter uit dan uit de verpakking, maar het is beter om ze nog meer te verweren. Zoals uit verschillende foto's ook blijkt, zien de stenen er vaak donker verweerd uit met witte vegen er tussen. De grote stenen zijn vaak van een andere steensoort gemaakt en daardoor ook van een andere kleuer, juist donkerder of lichter.
Als je de stenen donker maakt, kun je met wit of andere lichte kleur wat kleur accenten geven.
Verder zou ik de brugdelen op pijlers zetten  met struikgewas en eventueel bomen er onder. Waterloop kan natuurlijk ook.

Persoonlijk heb ik een voorkeur voor K rails, maar als je al C rails gebruikt zou ik op de brug ook c rails leggen. Maakt de eenheid met de andere rails groter. C rails heeft een mooier profiel.

Succes met het gebruik van de draadeinden. Stabiliseren kun je ook met een metalen strip of een  plankje tussen de draadeinden.
Succes met de voortzetting.
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Dank voor jullie reacties...zal het eens rustig op me laten inwerken.

Zit wel met een groot probleem !!!!!!!!!!

Zie foto > links op het hoogste deel zal de rails al omhoog moeten gaan lopen...en in dat geval loopt de rails erachter dan naar beneden (naar het blauwe deel zeg maar).
Lijkt me niet erg mooi ??
De enige oplossing lijkt me om bij de schoorsteen (links buiten beeld) al een tunnel te maken en het achterste spoor dan in zijn geheel in de rotsen te laten verdwijnen.
Heb ik tevens meer ruimte om mijn bomen kwijt te raken  :lol:
Daardoor kan ik het spoor ervoor ook mooier langs de rotswand omhoog laten lopen, en op de viaducten laten aansluiten.

De pijlers heb ik al vuiler gemaak (meer verweerd)...later de rest nog  :wink:
O ja en het looppad heb ik bruin gemaakt Hessel.



Meningen graag...dank U  :)

Groeten,

Hans.
Re:Baan Hans(je)
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Baan Hans(je)
Hallo Hans,

Ik volg het niet zo helemaal, maar het zal wel weer goed komen met jou  :lol:

Gr Einte
Re:Baan Hans(je)
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re:Baan Hans(je)
waarom niet ??? hans
ik zie het grote probleem niet zo :-)
je voorste baan loopt omhoog en de achterste naar beneden dan zet je daar ook een soort tunnel in dat is hartstikke mooi hoor een trein omhoog en daarnaast een trein die een tunnel in rijdt of uit rijdt
kan best !!
groet robert
Re:Baan Hans(je)
de Hoeve
gast

Re:Baan Hans(je)
Hallo Hans!

de bruggen zijn schoon om te zien!  :D
en ze worden steeds beter, maar de stenen zijn nog steeds een beetje wit en schoon. je hoeft echt niet bang te zijn met kleuren op je bruggetjes (steeds vrij droge kwasten gebruiken). stenen slaan uit met wit, zwart, groen, grijs, rood (korstmossen en nog veel meer). houd bruin bij de hand om een mislukking weer over te verven.

ik zie nu op de foto dat het inderdaad mooier is om de C-railsbedding nog aan te vullen met losse ballast. maar dat is pas bij de afwerking.

als je probleem is dat de pijlers onder de brug nu weer te lang zijn: die kun je aan de onderkant inkorten met een dremel. de twee sporen op het hoge niveau komen dan waarschijnlijk weer even hoog te liggen. een tunnel is natuurlijk ook een optie, maar het nadeel is dat je de trein dan te weinig ziet.

ik leg onder de pijlers een kluitje dasklei en duw de pijler daarin, zodat de brug precies hoog genoeg wordt. houd ook nog rekening met de helling waarop de pijlers komen te staan. waarschijnlijk heb je die lange pijlers alleen in het middenstuk nodig.

groeten,
Hessel.

Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Bedankt voor jullie reacties mensen  :)

De langste pijlers komen meer richting de grote brug...gele deel op deze foto. (klein hangend ravijn)

Kijk ik kan de viaducten wel op dezelfde hoogte krijgen als het hoogste deel achterin..maar dan klopt de hoogte niet meer betreffende aansluiting losse viaducten en de KIBRI brug, zie oranje pijl.
Want dan moet ik de grote brug laten zakken, ik kan hem moeilijk schuin zetten lijkt me  :wink:

Goh mijn foto's zijn ook nog multifunctioneel  :lol:



Hessel, bedoel je met aanvulling, de naad opvullen...of ook wat op het houten loop-pad.
Neem aan de naad  :)

Overigens als ik het zo laat als de foto hieronder (in het zicht) waarbij de achterste baan naar beneden gaat en de voorste omhoog...zie je de trein achterin ook minder denk ik Hessel.

O ja en hier wil ik de tunnel maken Robert..ter verduidelijking.
En dan zou het niet gek staan dat het voorste spoor hoger ligt ??
Moet ook nog denken aan de afwerking met de achtergrond !!!!




Groeten en fijne zondag.

Hans.
Re:Baan Hans(je)
peterke33
gast

Re:Baan Hans(je)
hans,je maakt het ons niet makkelijk he  :P maar je gaat de goede weg op !

groeten en veel plezier vandaag peter37
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Citaat van: peterke33 op zondag 02 augustus 2009, 10:05:02
hans,je maakt het ons niet makkelijk he  :P maar je gaat de goede weg op !

groeten en veel plezier vandaag peter37

Dank je ...ik kies altijd de moelijke weg  :lol:

Groeten,

Hans  :wink:
Re:Baan Hans(je)
peterke33
gast

Re:Baan Hans(je)
oei oei das ook niet altijd goed he, kies altijd een midde weg want anders word het te veel  :P

groeten peter37
Re:Baan Hans(je)
Lid sinds: 2009

offline
Re:Baan Hans(je)
Ik vind het niet zo gek staan als het achterste spoor wat lager ligt.  Zal er ook niet onnatuurlijk uitzien omdat het spoor uiteindelijk in een tunnel verdwijnt en het voorste spoor over een brug gaat. En ik denk dat je een trein op het achterste spoor ook kunt blijven zien tot deze in de tunnel is.

Zou een beetje voorzichtig zijn met de diepte van het "ravijjn". Lijkt een beetje op een put in het landschap, waar zich in werkelijkheid al gauw een meer gaat vormen. Misschien kun je er zelfs wel een meer van maken.

Heb je de onderdoorgang van het viaduct al getest met een lange wagon? Zo op de foto's lijkt het allemaal wel een beetje krap.

Succes met de verdere bouw
Re:Baan Hans(je)
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re:Baan Hans(je)
hans
ik zou de tunnel ingang op de foto iets meer opschuiven naar links (bijv op de helft van het stijgende spoor !)
zo krijg je een tunnelingang die hoger ligt en dan een wand waarnaast het spoor omhoog gaat dat geeft een heel leuk idee
volgends mij staat bij justus een stuk dat hij dat heeft
tilly gaat buitenom omhoog en het binnenste spoor gaat een tunnel in
(het is dat ik het niet kan tekeknen maar misschien kun je in justus zijn draadje vinden wat je zoekt ik zal ook eens kijken en proberen het post nummer te vinden ) en even kijken of ik het goed heb dat het bij justus is  :lol: :lol:
groet robert
Re:Baan Hans(je)
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re:Baan Hans(je)
net dus even gekeken en het was niet echt bij justus want ik heb een duidelijker plaatje gezien maar justus heeft wel aan de rechterkant het gat naar beneden en er aan de buitenkant een spoor omheen die hoger loopt
zo heb je toch een beetje een idee
ik denk dat het lang zo gek niet staat
maar kan je niet precies uitleggen wat ik bedoel aan de hand van een tekening sorry  :?
groet robert
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
peter37 ..zal de middenweg proberen voortaan  :)

Pab  :wink: ....over die put in het landschap, daar heb je gelijk in, een klein meertje is misschien zo'n gek idee nog niet.
Onder het viaduct komt alleen een klein pendel-treintje dus geen lange wagons.
Dit spoor gaat een klein tunneltje in achter het viaduct de rotsen in (die er later komen) ...wordt een dood-spoor.
Daar parkeer ik hem...om hem wanneer ik wil er weer uit te laten komen enz.
Hoe zeggen ze dat, geeft optisch een idee dat het spoor verder loopt.
Een beetje een fopspoor  :lol:

Robert ook bedankt voor je inzet, zal het weer eens hernieuwd bestuderen  :)

Idee...waarbij grijs de bergen, rotsen e.d ..nogmaals het gaat om het idee  :lol:



Bedankt allen

Groeten,

Hans.
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Betreffende het afwerken, berg en rotsen...had ik al een afdekplaat gemaakt, welke precies over de draadeinden gaan (en passen) zie rood.
Grijs geeft het idee van het afwerken in een later stadium.
Met gaas of piepschuim...whatever  :)



Voor de grote spiraal LINKER-KANT heb ik ook een passende afdekplaat...maakt de afwerking een stuk gemakkelijker, scheelt weer wat gips en gaas of piepschuim.

Hans  :)
Re:Baan Hans(je)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Baan Hans(je)
Hans,

De laatste foto's geven een mooi beeld hoe het een en ander eruit gaat zien, erg leuk om dit allemaal te volgen.

En dit geeft mij weer ideeen voor mijn eigenbaan.

peter / degeluidsman.
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Citaat van: degeluidsman op zondag 02 augustus 2009, 14:46:19
Hans,

De laatste foto's geven een mooi beeld hoe het een en ander eruit gaat zien, erg leuk om dit allemaal te volgen.

En dit geeft mij weer ideeen voor mijn eigenbaan.

peter / degeluidsman.

Graag gedaan Peter  :)

Wat PAINT en een FOTO al niet kunnen doen.
Het leuke is toch dat je op deze manier al een idee krijgt.

Groeten,

Hans.
Re:Baan Hans(je)
Lid sinds: 2009

offline
Re:Baan Hans(je)
Idee van Robert is wel leuk. Je kunt het eerste stukje van de tunnel aan de voorkant ook voorzien van een open gallerij, waardoor de trein nog een stukje langer zichtbaar blijft.
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Je bedoeld zoiets  :)

Die zijn toch meestal van beton ?? ...iemand een foto hiervan  :)



Groet,

Hans.
Re:Baan Hans(je)
de Hoeve
gast

Re:Baan Hans(je)
Hoi Hans!

CiteerHessel, bedoel je met aanvulling, de naad opvullen...of ook wat op het houten loop-pad.
Neem aan de naad 

yep, de naad aan de onderkant, niet klieken op het loop-pad... :)

CiteerJe bedoeld zoiets 

ik denk dat de tunnel op het hoge gedeelte wordt bedoeld.
per definitie komt het laagste spoor het eerst in een tunnel.
je hebt trouwens ook nog wel wat ruimte om het achterste spoor iets op te hogen, zodat het verschil wat minder wordt.

groeten,
Hessel

groeten,
Hessel
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Zal niet klieken  :mrgreen:

Als ik het ophoog (of gewoon de achterplaat weer waterpas zet) kan dit schelen, maar dan wordt het blauwe deel wel weer steiler.

Want ik heb de aanloop naar dat blauwe deel al iets naar beneden laten lopen, juist om dat te voorkomen  :)
Zie antwoord 308, een paar pagina's terug. (gele pijl)

Tis nog een hele puzzel !!

Hans  :lol:
Re:Baan Hans(je)
de Hoeve
gast

Re:Baan Hans(je)
 :o, dat zag ik niet op de foto's, maar dan kun je het beter zo laten :o

Hessel
Re:Baan Hans(je)
Lid sinds: 2009

offline
Re:Baan Hans(je)
Niet helemaal,ik doelde op het achterste spoor boven.
Ik dacht eigenlijk meer aan iets wat ik heb gezien in de Noch catalogus (2009 blz 41)
KLIK HIER!

In het eerste en tweede rijtje staat een voorbeeld met een betonmuur en een arcade muur

Voor de onderste baan is je getekende idee zeker niet verkeerd. Misschien iets kleiner
Je ziet soortgelijke afdakjes vaak bij steile wanden waar gevaar voor vallende stenen of sneeuw bestaat.

Edit Herman05: Link ingekort
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Citaat van: de Hoeve op zondag 02 augustus 2009, 17:10:10
:o, dat zag ik niet op de foto's, maar dan kun je het beter zo laten :o

Hessel

Zal ik doen...bedankt  :)

Pab, zal het eens nader bestuderen, ook bedankt.

Ben nog wat aan het vervuilen geweest...en wordt het wat ??
Heb een foto van johan ontvangen, de zwarte strepen is afkomstig van het water neem ik aan.
Zag ook hier en daar wat roodachtige stenen, vandaar.



Groeten,

Hans.
Re:Baan Hans(je)
Lid sinds: 2009

offline
Re:Baan Hans(je)
Gaat er goed uit zien.
Zwarte strepen komen van vuil dat vermengd met water naar beneden loopt (bijvoorbeeld aarde, olie of roet), alleen water geeft witte (kalk)strepen.

Ik heb nog even op de miniatur wunderland bahn site gekeken.
Nog een voorbeeld van een arcade tunnelingang en ook een geweatherde brug

http://www.miniatur-wunderland.de/anlage/multimedia/foto/galerie/alpen-oesterreich/tal/

Een beetje verder zoeken op die site geeft vast nog meer ideeen
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Citaat van: pab op zondag 02 augustus 2009, 17:51:13
Gaat er goed uit zien.
Zwarte strepen komen van vuil dat vermengd met water naar beneden loopt (bijvoorbeeld aarde, olie of roet), alleen water geeft witte (kalk)strepen.

Ik heb nog even op de miniatur wunderland bahn site gekeken.
Nog een voorbeeld van een arcade tunnelingang en ook een geweatherde brug

http://www.miniatur-wunderland.de/anlage/multimedia/foto/galerie/alpen-oesterreich/tal/

Een beetje verder zoeken op die site geeft vast nog meer ideeen

Ziet er niet slecht uit, bedankt voor de link  :)

Ik wil niet uit de hoogte doen, maar ik vind mijn geweatherde brug zelfs iets realistischer overkomen...deze is zo rood  :)
Misschien persoonlijk, maar ik vind de bogen in dezelfde kleur toch mooier.
Maar ieder het zijne uiteraard.

Zal eens op mijn gemak verder kijken.

Dat Ski-gebied is erg mooi zeg !!!!!!...klasse !!

Bedankt.

Hans.
Re:Baan Hans(je)
peterke33
gast

Re:Baan Hans(je)
hans,ziet er heel mooi uit je brug zo laten je bent goed beeeeeeezig amai knap knap breng ook en brug naar jou  :P :P

groeten peter37
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Citaat van: peterke33 op zondag 02 augustus 2009, 20:34:54
hans,ziet er heel mooi uit je brug zo laten je bent goed beeeeeeezig amai knap knap breng ook en brug naar jou  :P :P

groeten peter37

Stuur maar op, ik heb toch niks te doen...geintje hoor  :lol:

Ik denk dat ik hem maar zo laat...ik heb nog zoveel andere dingen te doen, ik hoef me voorlopig niet te vervelen.

Bedankt peter37 !!

Groeten,

Hans.
Re:Baan Hans(je)
de Hoeve
gast

Re:Baan Hans(je)
Hoi Hans!

het gaat weer heel mooi!

misschien kun je die lijmnaad ook nog met een taktisch weather lijntje camoufleren. en ik vind jouw brug ook mooier overkomen dan die in hamburg. maar let op: jouw baan is veel kleiner en de toeschouwers zitten er met hun neus bovenop.

die zwarte streepjes zou je kunnen uitsmeren zodat ze wat vager worden. ik zou veeeel meer zwarte (liever donkerbruine) streepjes toepassen, hetzij dan wel wat korter.

ook de gekleurde steentjes vind ik heel mooi, maar dat kan ook nog op veel meer plekjes.

je gaat echt goed man! maar dat weatheren is echt verslavend. ik heb zelf denk ik wel honderden keren gefreubeld, maar wel met bijna droge kwast natuurlijk, maar allerlei technieken. is heel leuk als je geen zin hebt om moeilijk werk te doen.

PS. wat dacht je van een bruggetje van staal aan het einde (of begin) van de blauwe helling. kun je het watertje uitbreiden tot een beekje en kun je meteen je K-rails gebruiken! brughoogte 5mm.

ga zo door,  groeten Hessel.