Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Baan Hans(je)

Gestart door Hansje dinsdag 28 april 2009, 09:46:50

0 leden en 3 gasten bekijken dit board.
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Citaat van: Märklinliefhebber jr. op zondag 28 juni 2009, 22:45:18
Ik heb 2 rijen breed, maar op dat ene stuk is het 3 breed, hier heb ik met 1 wissel aan de linkerkant en een andere aan de rechter kant. Vervolgens 2 77 gezet endan heb je een stuk voor een aardig station

Hmm, ik denk dat het ietsje prettiger zal rijden

MVG, Wesley

Genoeg stof om over na te denken in ieder geval...bedankt voor je reactie Wesley.

Groeten,

Hans.
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Historisch moment voor mezelf......laatste plaat, kan dadelijk helemaal rondrijden !!
Sluit perfect, niet gek voor een gek van 51 !!
Ik had nog net drie inslagmoeren, die ene in de hoek werk ik wel weg in de rotsen.

Voelt alsof ik een gat dicht in een dijk  :lol:

Yeeeessssssssssssssssss...heb het niet cadeau gekregen, binnenkort lekker uitblazen in Saas - Fee  :D
kan ik op reis lekker inspiratie opdoen voor de afwerking !!!!



Hans  8)
Re:Baan Hans(je)
TRUKO
gast

Re:Baan Hans(je)
Ziet er mooi uit Hans!! Gefeliciteerd met deze mijlpaal!!

Groet,
Rutger
Re:Baan Hans(je)
de Hoeve
gast

Re:Baan Hans(je)
Hallo Hans!

het gaat maar vooruit met je baan! ik vind het jammer dat je met vakantie gaat. :lol: we zullen je missen!

misschien vertoont het station meer samenhang als je de gebogen wissels wat dichter dan eerst bij het station legt. de tunnelingang kan dan enkelsporig worden, dat toont ook wat mooier.

ik beveel trouwens de zwarte optie aan (zie vorige foto). kun je dat zwarte spoor horizontaal op stationsniveau krijgen? bijv. als de blauwe helling eerder beneden is. dan kan je perron net zo lang als het rechte stuk worden.

PS. bedenk ook nog even de rijwegen die de treinen in het station moeten volgen. om te weten hoe en waar je de wissels moet leggen.
soms liggen wissels wel voor de perrons. zie bijv. zwolle. maar het is wel onhandig als er een trein op stopt.

groeten,
Hessel
Re:Baan Hans(je)
Lid sinds: 2009

Wie is hier spoorloos ??

offline
Re:Baan Hans(je)
Die mijlpaal had je toch al bij 50?
Alle gekheid op 'n stokje het ziet er goed uit en alles is sluitend, wat wil je nog meer?
Re:Baan Hans(je)
rorail
gast

Re:Baan Hans(je)
Hee Hans,

Succes met het behalen van je mijlpaal. Lekker rijden als beloning en daarna naar de echte bergen.
Veel plezier in Saas Fee; we zullen later wel zien hoe je de inspiratie verwerkt in de baan.

Groet,
Ronald
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Hartelijk dank voor jullie hartverwarmende reacties...en ik had het al zo warm  :lol:

Zal de zaak eens nader bekijken, bedankt Hessel.
Kan kijken of ik de gebogen wissels iets meer naar het station kan krijgen.
Je bedoelde dit plaatje ??






Ben nog niet weg hoor, als jullie geen reactie meer krijgen in dit draadje dan ben ik echt weg  :)

Maar jullie zijn nog niet van mij af hoor, dat beloof ik je.

Groeten,

Hans.
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Hessel....gelukt !!!!!! ...denk ik  :)

Na wat puzzelwerk, en het past ook nog !!
Het principe blijft zo'n beetje hetzelfde.



Ik heb nog meer ruimte ook, klein industrie -terreintje.

Nu nog die aansluiting naar boven zien te vinden, met die wissels  :?

Hans  :wink:
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Wat denk je hiervan ?? zaken iets veranderd om ruimte te krijgen voor deze extra oversteek.

Licht/blauw is een extra wissel...ben door mijn linkse heen vrees ik  :lol:

Rode pijl is de nieuwe wissel-oversteek (na het station pas, dus geen wissel voor het perron)

Gele pijl laat ik de baan al eerder zakken. (om te compenseren)

Krijg extra ruimte met de minuut  :lol:



Hans  :D
Re:Baan Hans(je)
de Hoeve
gast

Re:Baan Hans(je)
wat ben je toch een super-kerel! en je boft maar met die draadeinden: even zagen en opnieuw de helling instellen en klaar is kees.

ongeloofelijk. en wij allemaal met onze blokjes gelijmd onder de platen hout.... dan word je niet vrolijk van een aanpassing.

groeten,
Hessel.

Re:Baan Hans(je)
Hoi,

Misschien een ideetje:



Dus die linkerwissel vervangen voor een kruiswissel, en die blauwe linkerwissel vergeten.

Met vriendelijke groet,

Tim
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Citaat van: de Hoeve op maandag 29 juni 2009, 21:55:13
wat ben je toch een super-kerel! en je boft maar met die draadeinden: even zagen en opnieuw de helling instellen en klaar is kees.

ongeloofelijk. en wij allemaal met onze blokjes gelijmd onder de platen hout.... dan word je niet vrolijk van een aanpassing.

groeten,
Hessel.



Dank U...het is echt een uitvinding dat moet ik toegeven.

Zou makkelijk zijn als een een mens ook uit draadeinden zou bestaan, als je denkt, ik vind mezelf te kort ...effe bijstellen  :lol:

Maar links is nu in orde Hessel ?? de wissels liggen nu duidelijker meer naar het station.
Zelfs meer ruimte voor een nette afwerking.




Groet,

Hans.
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Citaat van: TJ op maandag 29 juni 2009, 22:32:57
Hoi,

Misschien een ideetje:

Dus die linkerwissel vervangen voor een kruiswissel, en die blauwe linkerwissel vergeten.

Met vriendelijke groet,

Tim

Zeker een goed idee Tim......bedankt !!!!!!!!!

Net iets meer ruimte om te dalen en te stijgen, en een mooiere flow lijkt me  :)

Groeten,

Hans.
Re:Baan Hans(je)
Lid sinds: 2009

Wie is hier spoorloos ??

offline
Re:Baan Hans(je)
@Hans,

wat voor werk doe jij? Je lijkt dag en nacht bezig te zijn met je baan.
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Citaat van: Rieske op dinsdag 30 juni 2009, 08:56:04
@Hans,

wat voor werk doe jij? Je lijkt dag en nacht bezig te zijn met je baan.

Ik ben toilet-juffrouw bij de HEMA  :lol:

Ik heb hooguit twee uur per dag aan mijn baan gewerkt, dat valt toch mee ??
Regelmaat dat is het beste...ik blijf in de running zo gezegd  :wink:

Leuke vraag, hoe lang per dag werken jullie aan je baan, is dit draadje er al ??

Hans  :mrgreen:
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Vergat ik bijna, mag het ook zo'n gewoon kruis-stuk zijn ??

Dus niet bedienbaar zeg maar.

Deze zijn veel goedkoper namelijk  :)

Groet,

Hans.
Re:Baan Hans(je)
kenny1647
gast

Re:Baan Hans(je)
Nice werk , Namelijk vind ik  je tempo zeer goed ;) een mooie update's
Doe zo verder
Gr kenny
Re:Baan Hans(je)
de Hoeve
gast

Re:Baan Hans(je)
Hallo Hans!

ik denk dat je stationsemplacement al redelijk goede vormen aanneemt. links lijkt me ok, maar nog wel even de wisselstraat rechts onder de loep nemen.

de wisselstraat ligt mooi in een recht stukje na (of voor) de perronsporen. het kruiswissel is wel een goed idee, maar als het waar is dat een gewone kruising ook kan, dan is het ook waar dat de twee overloopwissels (bij rode pijl) overbodig zijn (klopt, want die overloop ligt even verderop ook al) en het is dan ook waar dat je de blauwe helling gewoon kunt aansluiten met een rechtse wissel (dus helemaal geen kruising).
kies in dat geval dan wel een rechts wissel en leg dat in de bocht, zodat de treinen over rechtdoorstaande wissels naar de blauwe helling kunnen rijden.

je krijgt op deze manier een station met twee perronsporen, die elk voor een vaste vertrekrichting zijn. en er is ook nog goederenvervoer dat op het derde spoor wordt binnengereden.

succes er mee!

groeten,
Hessel.
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Hiervan uitgaande...kom van links (oranje lijnen) ...wil naar het blauwe gedeelte, dan heb ik daar toch een linkse wissel en een kruising nodig.
Dan is het toch niet overbodig  :)

Want vanaf de grote spiraal heb ik geen overloop meer, dus dat is de enige plek om daar te komen.
M.a.w die oversteek te maken.



Geef anders even aan wat je bedoeld op de foto zelf.

Bedankt.

Groet,

Hans.
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Citaat van: kenny1647 op dinsdag 30 juni 2009, 17:22:51
Nice werk , Namelijk vind ik  je tempo zeer goed ;) een mooie update's
Doe zo verder
Gr kenny

Dank je Kenny...zal mijn best doen  :)

Groet,

Hans.
Re:Baan Hans(je)
de Hoeve
gast

Re:Baan Hans(je)
Hallo Hans!

met kruising: als je vanaf links de blauwe helling op wilt, moet je dus spoor 2 kiezen (oranje pad).
als je de lichtblauwe wissel had gelegd, moet je spoor 1 kiezen voor hetzelfde resultaat. met die laatste oplossing bespaar je dus de kruising (hij voegt geen mogelijkheden toe).

andere treinbewegingen zijn: treinen die vanaf links naar de keerlus gaan, kiezen daarvoor spoor 2 en komen terug op spoor 1. goederenverkeer doet hetzelfde via spoor 3 en kan weer terug naar spoor 3 om uitgerangeerd te worden.

nog een leuk geintje in jouw wisselstraat is, dat een trein vanaf de keerlus samen met een trein vanaf de blauwe helling kan binnenlopen, terwijl een goederentrein het station verlaat vanaf spoor 3 naar de keerlus. Allemaal tegelijk!

groeten,
Hessel.
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Dus gele lijn goederen-vervoer beweging.
Naar de keerlus en weer terug. (spoor 3)

Oranje lijn treinbeweging van en naar de keerlus, tevens blauwe helling naar boven. (spoor 2)

Paars (spoor 1) om van de keerlus naar de grote spiraal te gaan, of eventueel industriegebied.
In dit geval ook weer komende van de keerlus uiteraard  :)

En vanaf de blauwe helling naar spoor 1, verder langs het station naar de spiraal.

Zoiets  :)



Met kruising kan ik deze aansluiting maken ??
Maar hier heb ik niks aan, omdat ik vanaf de blauwe helling niet op spoor 1 kan komen...dat zie ik goed dus  :)
Dus een electrische kruiswissel zou wel effect daar hebben ??
Of is dan een wissel een goedkopere oplossing ??
Dan was het voorbeeld met de lichtblauwe wissel boven zo gek nog niet.
Want dan kan ik vanaf spoor 2 naar boven, en tevens naar beneden aansluiten op spoor 1.



Woow, wat een puzzel  :lol:

Hans.
Re:Baan Hans(je)
de Hoeve
gast

Re:Baan Hans(je)
Hallo Hans!

het is wel een leuke puzzel, toch?  wat dacht je van de volgende wisselstraat:
(ik krijg de indruk dat je een kruising wel een leuk ding vind, dus die is er ook in verwerkt.)


deze manier met een tabel geeft een snel overzicht van de mogelijke treinbewegingen. in plaats van OK kun je ook de sein- en wisselstanden invullen. '-' betekent "niet toegestaan".

in dit voorbeeld heb ik als uitgangspunt genomen:
- spoor 1 ligt aan het perron, alleen voor personentreinen die hier stoppen
- spoor 2 is voor doorgaande treinen (die niet stoppen)
- spoor 3 is voor goederentreinen die worden uitgerangeerd of kunnen vertrekken.

let op dat een kruiswissel ook vervangen kan worden door twee wissels 'met de rug tegen elkaar'. kruiswissels hebben als nadeel dat er twee treinbewegingen van hetzelfde stukje spoor gebruik maken. bovenstaand plan is dus te verbeteren op dat punt.

wel weer genoeg stof tot nadenken, lijkt me zo.

groeten,
Hessel.
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Hartelijk dank Hessel, inderdaad stof tot nadenken  :)

Een kruiswissel is zeker leuk, maar ook zeer prijzig Hessel  :lol:
Dus ik doe het liever toch met wissels.

Maar mijn idee kan ook, of zie je nog verbeteringen ?? zie onder
Bij de oranje pijl komt dus nog een linkse wissel naar boven.




Groet,

Hans.
Re:Baan Hans(je)
kenny1647
gast

Re:Baan Hans(je)
Het laaste ziet der goed uit.
Het is wel een hele grote wissel straat eh
Gr kenny
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Citaat van: kenny1647 op woensdag 01 juli 2009, 17:33:38
Het laaste ziet der goed uit.
Het is wel een hele grote wissel straat eh
Gr kenny

Dank je Kenny  :)

Geeft daadoor wel veel mogelijkheden, zo groot is mijn baan in totaal nu ook weer niet.
Ik hou van rangeren en een beetje gerommel, dus dat komt goed uit.

Groet,

Hans.
Re:Baan Hans(je)
de Hoeve
gast

Re:Baan Hans(je)
Hallo Hans!
ik heb de wisselstraat die op de foto staat even in de tabel gezet en ik zie dat je dan de volgende mogelijkheden mist:
van spoor 1 naar C (de keerlus rechts rijden)
van spoor 3 naar A (de blauwe helling)
van A naar spoor 3.

dit hoeft niet erg te zijn, als je maar weet dat je die beperkingen eenvoudig kunt oplossen.

uitgaande van jouw eigen ontwerp, heb ik met een paar kleine aanpassing alle mogelijkheden wel weer binnen bereik. zoek maar eens de verschillen tussen de huidige situatie en dit emplacement:


succes! Hessel.
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Bedankt voor de moeite....echter ik heb toch wat ruimte te kort vrees ik, daar bij G en F !! 3 naar 2

Deze komt bij mij veel meer naar links, zeg maar voor het station.

Bij jouw tekening loopt alles recht, maar op mijn baan zit er een lange knik in  :)

Het idee is prachtig, daar niet van....en ik zie de verschillen.

Hans.
Re:Baan Hans(je)
de Hoeve
gast

Re:Baan Hans(je)
Hallo Hans,
snap ik, dat baanplan is ook maar gewoon een voorbeeld dat je kunt gebruiken als je weer eens aan het schuiven gaat.

ik zit zelf ook al twee maanden bezig met een stationsemplacement dat ik bijna elke dag verander: in spiegelbeeld of van voor naar achter spiegelen, wissels verplaatsen, enz. en dat alles met slechts twee perronsporen, een verzorgingsspoor, een lokloodsje, een loswal en twee enkelsporige aansluitingen.

dus je bent niet de enige die moet puzzelen. :)

groeten, Hessel.
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Dit is het beste wat ik kan maken ??

Rode pijl, daarmee kan ik van 1 naar 2 komen.

Links, van 3 naar 2...denk dat ik die daar nog wel tussen kan krijgen met wat kunst en vliegwerk.
Zo naar het blauwe gedeelte.

Wat denk je Hessel ??



Hans  :)
Re:Baan Hans(je)
de Hoeve
gast

Re:Baan Hans(je)
hoi Hans!

ik (maar dat ben ik) vind dit laatste minder speels dan hoe het lag. dat had wel wat. het was jouw eigen idee. gauw herstellen als ik je mag aanraden.

goederentreinen die moeten doorrijden naar de helling, mogen over spoor 2. dat kiezen ze al voordat ze het station inrijden.
komen ze van het industrieterrein en moeten ze vanaf spoor 3 naar de helling, dan via de keerlus naar spoor 2, even rangeren met de lok, en dan de helling op.

ik zelf zou gaan voor de gewone kruising (spoor 2 kruist spoor 1 naar de blauwe helling. plus een rechtse wissel in de boog van spoor 1, ook aansluiten op de helling, want spoor 1 heeft wel belang bij zo'n aansluiting (perronspoor voor passagiers).

misschien leidt deze aanwijzing tot een wat spannender sporenplan.

groeten,
Hessel.
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
:mrgreen:

Dit was mijn oude situatie...nog een extra wissel, voor wanneer ik van de keerlus kom, of bedoel je dit niet  :) ...zie lichtgroen.
Of bedoel je een andere boog  :lol:



Of deze ?? ...met wissel op de blauwe helling, waar kruising en wissel samen komen.



Groet,

Hans.
Re:Baan Hans(je)
de Hoeve
gast

Re:Baan Hans(je)
Hallo Hans!

geweldig goed, weer dat schrijfwerk van mij omgezet in een tekening. ik bedoel inderdaad de laatste foto met de blauwe verbindingen.

het klopt ook dat jij dat zelf al eerder bedacht heb, dus het is niet mijn idee, maar jouw eigen idee. :lol:

maar goed, blijven denken aan verbeteringen is nooit verkeerd. soms weer terug naar een oud idee moet ook kunnen.

groeten,
Hessel.
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Mee eens Hessel  :)

Nog iets gevonden, door twee extra wissels...zie rode wissels tekening, kan ik als ik vanaf de keerlus kom helemaal oversteken naar het dood spoor links !!!
De lichtgroene lijn dus.

Werkt bij rangeren meteen als een soort omloopspoor  :lol:
Dan kan ik daarna zo naar spoor 2 en naar de keerlus.



Groet,  Hans.
Re:Baan Hans(je)
de Hoeve
gast

Re:Baan Hans(je)
die rode overloop is mogelijk, maar niet echt nodig. spoor 3 is bedoeld om treinen met bestemming industrie te ontvangen.

rangeren moet eigenlijk op het afgescheiden rangeerterrein. de doorgaande sporen moeten zoveel mogelijk vrij blijven. daarbij houdt men er ook nog rekening mee dat wagons niet vanaf het rangeerterrein de hoofdbaan op kunnen rollen.

maar ja, als je het wilt kun je de overloop wel aanleggen natuurlijk. maar eerlijk gezegd vind ik je station wel aardig goed zoals het is. omdat het station niet al te groot is, vind ik het persoonlijk niet zo mooi om de wisselstraat zo overdadig te maken.

groeten,
Hessel.

Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Daar zit wel wat in.

Scheelt me weer twee wissels, die ik dadelijk nog hard nodig zal hebben  :) ...goed idee, bedankt.

Het spoor op de foto rechtsonder gaat naar het grotere gedeelte, ik heb al zo'n prachtige kolenkraan 76510, gekocht voor een redelijke prijs.
Dus ik wil daar zeker een soort LOK-depot maken, met hoe heet dat... slakkenkuil e.d  :)

Links waar ik nu dat dood-spoor heb met stootblok, wil ik denk ik een paar goederen-opslagloodsen leggen (klein want ik heb niet veel ruimte)
Zou ik daar een soort omloopspoortje kunnen leggen, een beetje zoals het kopstation later ??
Om wat te rangeren ??
Neemt ook wel weer meer ruimte in natuurlijk.

Wederom bedankt !!

Hans  :wink:
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Hier het simpele idee van de plek voor het kolendepot e.d

Tevens de plaat die boven het naar beneden lopende deel KEERLUS gaat.
Hier wil ik draadeinden gebruiken met daaromheen PVC buisjes om er pijlers van te maken.

Nogmaals het is een heel grof idee hoor  :lol:
Afwerkingen moet ik verder uitwerken uiteraard.



Ieder mag een mening geven hoor...ik bijt niet  :lol:

Groet,

Hans.
Re:Baan Hans(je)
peterke33
gast

Re:Baan Hans(je)
wel ik volg je al even,en moet zeggen ziet er weer heel mooi uit seg knap knap  :P :P
ik zelf kan nooit zoiets maken pff ben helaas niet zo handig.doe zo verder zal ik zeggen.

groeten peterke33
Re:Baan Hans(je)
Spoorman
gast

Re:Baan Hans(je)
Citaat van: Hansje op vrijdag 03 juli 2009, 08:54:48
Hier wil ik draadeinden gebruiken

Had niet anders verwacht, haha. 8)

Denk eens na voor je verder gaat hoe je gaat afwerken. Je hebt overal draadeinden maar waaraan ga je straks je afwerking tussen de verschillende delen aan bevestigen? Nergens zit hout om ook maar iets aan vast te zetten.

Zo maar een gedachte.

Gr, Ben.
Re:Baan Hans(je)
erasion
gast

Re:Baan Hans(je)
Citaat van: spoorman op vrijdag 03 juli 2009, 19:10:34
Citaat van: Hansje op vrijdag 03 juli 2009, 08:54:48
Hier wil ik draadeinden gebruiken

Had niet anders verwacht, haha. 8)

Denk eens na voor je verder gaat hoe je gaat afwerken. Je hebt overal draadeinden maar waaraan ga je straks je afwerking tussen de verschillende delen aan bevestigen? Nergens zit hout om ook maar iets aan vast te zetten.

Zo maar een gedachte.

Gr, Ben.

je kunt er later altijd nog houten wandjes langs maken en die met krammetjes om de draadeinden maken, dan heb je weer iets om wat aan vast te maken, en anders schroef je er een balkje achter en schroef je die vast op de ondergrond.
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Citaat van: peterke33 op vrijdag 03 juli 2009, 19:03:00
wel ik volg je al even,en moet zeggen ziet er weer heel mooi uit seg knap knap  :P :P
ik zelf kan nooit zoiets maken pff ben helaas niet zo handig.doe zo verder zal ik zeggen.

groeten peterke33

Als ze me deze foto's hadden laten zien voordat ik was begonnen...had ik ook gezegd, jullie zijn gek dit kan ik nooit zelf maken.
In jezelf geloven en gewoon gaan met die banaan Peterke  :)
Je zal altijd zien dat je meer kan dan je denkt...succes !!

Ben bedankt voor het onder de aandacht brengen van dit mogelijke probleem, en Erasion bedankt voor de mogelijke oplossing  :lol:

We zullen wel zien tegen de tijd dat het moment daar is, moment van afwerking  :wink:
Met gaas kan je een hoop doen, en een nietschieter bijv.

Wat is de overéénkomst tussen een NIETSCHIETER en een AFWASBORSTEL ??
Een nietschieter niet en een afwasborstel NIET  :lol:

Groeten, en fijn weekend iedereen !!!!

Hans.

Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Hessel...jouw idee uitgewerkt, het lukt om een wissel in die hoek te plaatsen.
Witte kruis wordt de kruising !!
Tevens heb ik ruimte gewonnen...zie blauwe pijlen. (doordat de ruimte tussen de rails minder is geworden)
Niet veel, maar alles is meegenomen, en aangezien daar toch geen extra perron komt maakt dat toch niet uit.

Zo'n kruising bespaart me ook weer wissels...denk drie stuks  :D



Rangeer-gedeelte verder ben ik nog aan het uitvogelen  :)

Groet,

Hans.
Re:Baan Hans(je)
kenny1647
gast

Re:Baan Hans(je)
Dit ziet der goed uit! Verder ben ik zeer benieuwd naar de rest van je baan , hopelijk snel de eerste seneny :D
Gr kenny
Re:Baan Hans(je)
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Baan Hans(je)
Citaat van: Hansje op zaterdag 04 juli 2009, 19:24:48
Hessel...jouw idee uitgewerkt, het lukt om een wissel in die hoek te plaatsen.
Witte kruis wordt de kruising !!
Tevens heb ik ruimte gewonnen...zie blauwe pijlen. (doordat de ruimte tussen de rails minder is geworden)
Niet veel, maar alles is meegenomen.



Rangeer-gedeelte verder ben ik nog aan het uitvogelen  :)

Groet,

Hans.

Het is net zo lang proberen tot het lekker rijd, het gaat zo beterder dan elke keer tekenen,
dat zie ik bij mijn baan ook.

Ben benieuw naar het eind resultaat.

Gr Einte
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Het is alleen maar voor de uitleg, een foto zegt vaak meer als woorden  :)

Maar verder helemaal met je eens Einte, het gaat toch om de praktijk...als dat is wat je bedoeld.

Dank voor je reactie, ondanks het warme weer...jij ook Kenny  :)

Ga even wat verfrissing halen...een drankje dus  :lol:

Groet,

Hans.
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Ondanks het warme weer, toch gewerkt vandaag  :)

Ben terug naar mijn eigen idee (Hessel) ....de draadeinden moet je weg denken.
En de grote driehoek geeft aan de extra ruimte die ik win.
Misschien bijgebouwtje voor bij het station bijv.
Tevens bespaar ik hiermee twee wissels, en de aankoop van de kruising.
Als ik nu in mijn geldkistje kijk KRIJG IK HOOGTEVREES, bijna leeg dus  :mrgreen:

Ik heb getest, voor het eerst bovenlangs...joepie  :lol:

Alles rijdt als een...een, juist TREIN  :D
Hoop wagons erachter, geen probleem !!

Het stuk rails wat je rechts ziet komt hoger te liggen en gaat naar het toekomstige kopstation.
Industrie/gedeelte moet ik nog uitvogelen.



Groeten,

Hans.
Re:Baan Hans(je)
de Hoeve
gast

Re:Baan Hans(je)
gelukkig.... terug naar foto 308 zeg maar. dit is inderdaad een mooie oplossing die een slank stationsemplacement oplevert.

hoeveel cm. stijgt de blauwe helling eigenlijk?

vriendelijke groeten,
Hessel.
Re:Baan Hans(je)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Baan Hans(je)
Hans,

Je bent weer lekker druk bezig geweest en dat met dit mooie weer.

Als jij hoogte vrees krijgt als je in je geldkistje kijkt dan moet hij wel erg groot en leeg zijn.

Ik denk dat meer mensen hier last van hebben.

Groet,

Peter / degeluidsman.
Re:Baan Hans(je)
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Baan Hans(je)
Citaat van: degeluidsman op zondag 05 juli 2009, 21:27:49
Hans,

Als jij hoogte vrees krijgt als je in je geldkistje kijkt dan moet hij wel erg groot en leeg zijn.

Ik denk dat meer mensen hier last van hebben.



Deze hobby kost een hoop geld in deze dure tijd, ik doe ook alles stukje voor stukje.
Gelukkig heb ik rails en wissels genoeg, voor mijn toekomstig rangeer terein.
Tweedehands kost rails en wissels niet erg veel gelukkig.

En ik droom van nog een paar locs en wagons  :| :|


Gr Einte
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Citaat van: de Hoeve op zondag 05 juli 2009, 21:19:00
gelukkig.... terug naar foto 308 zeg maar. dit is inderdaad een mooie oplossing die een slank stationsemplacement oplevert.

hoeveel cm. stijgt de blauwe helling eigenlijk?

vriendelijke groeten,
Hessel.

Hoi Hessel,

Hij stijgt 10 CM ....met stijgen geen enkel probleem lijkt het, zelfs met de nodige wagons...heb ook niet het idee dat de trein langzamer gaat rijden op de helling, dus ?

Op deze manier wordt het ook niet TE overdadig  :)  het stationsemplacement.

Einte...het is een geldverslindende hobby, vooral in het begin.
In een treinwinkel, voel ik me als een kleine jongen in een snoepwinkel  :lol:
Ik zal het ook over langere tijd moeten spreiden...gezien de aankleding.

Peter, ik ben gewoon een druk baasje en beweeglijk  :)

Groet,

Hans.