Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Baan Hans(je)

Gestart door Hansje dinsdag 28 april 2009, 09:46:50

0 leden en 4 gasten bekijken dit board.
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Dank je Walter, blijft nog even de vraag... de K83 of de K84 nodig  :)

Dus toch een korte puls ?? en de K83 decoder ??

__________________________________________________________

Hessel, dit heb ik nu.



Je ziet dat mijn kleur draad niet hetzelfde is als de handleiding aangeeft...en dat is natuurlijk niet echt prettig, snap je :)
Vergelijk het maar eens.

Bedankt voor jullie hulp..vrienden  :lol:

Groeten,

Hans.
Re:Baan Hans(je)
de Hoeve
gast

Re:Baan Hans(je)
Hallo Hans

prima gedaan! we weten nu het volgende:
- je moet niet naar de draadkleur, maar naar de hulsjes kijken
- zwarte huls is de +
- wit is de min van de verlichting
- geel is de min van de seinlampen

even de info van Walter erbij pakken:
de seinlampen gaan aan om een lok toestemming tot passeren te geven. de lampen branden dus totdat de lok weg is en gaan dan uit.

de info van Viessmann:
de verlichting is voor in het donker, overdag dus gedoofd (denk ik)

Conclusies:
- de plus van het sein is continue, de twee andere draden worden naar min geschakeld.
- een wisseldecoder geeft een veel te korte puls (0,5 seconden) en is ongeschikt voor dit sein, tenzij je een puls van 10 seconden kunt programmeren. maar beter is een aan/uit decoder.
- je kunt alle draden van de W-seinverlichting (witte huls) aan elkaar verbinden
- de seinverlichting (witte hulzen) mogen op een decoder uitgang, je kunt dan alle lichten aan/uit schakelen.
- elke gele huls komt op een eigen uitgang van een decoder
- gebruik een decoder met relaisuitgangen.

Re:Baan Hans(je)
de Hoeve
gast

Re:Baan Hans(je)
Dan nu de decoder aansluiten:

ik ga af op jouw tekening en neem dus aan dat die klopt!

- dus zwarte huls op de trafo pool +
- witte huls op de rode pool uitgang 1 van de decoder
- gele huls idem, uitgang 2 van de decoder.

- leg nog een draadje tussen de twee gele pooltjes van de decoder
- verbind dit draadje ook nog met de - pool van de trafo

nu MOET het werken! schakel de decoder uitgang aan en uit, je ziet de verlichting en seinlampen ook aan/uit gaan!


Re:Baan Hans(je)
Wasmi
gast

Re:Baan Hans(je)
Hans,

prima allemaal. Je kunt de aanstraal lampen van alle 4 W seinen aansluiten op één decoder uitgang, die heb je alleen nodig voor dag/nacht schakeling. Voor de seinlampen moet je aparte uitgangen gebruiken.

vwb de K83/k84 discussie, voor de aanstraal lampen moet je een K84 uitgang gebruiken. De seinlampen kan ik nu niet uitproberen, maar in het verleden heb ik daarvoor een K83 (equivalent) gebruikt. Als je de knop vasthoud blijft het signaal staan en ging de lamp niet uit. Grote voordeel is dat je op één decoder uitgang twee W seinen kan aansluiten. Ik gebruikte dezelfde methode voor ontkoppelrails.

Hessel, als ik me goed herinner schakelt een wisseldecoder (k83) naar massa. maw, de centrale aansluiting van de decoder (geel) is - tov de rode en groene uitgang, toch??? dit is belangrijk omdat de W seinlampen LED's zijn en in de aansluitdraad volgens het schema ook een diode is opgenomen.

Walter
Re:Baan Hans(je)
de Hoeve
gast

Re:Baan Hans(je)
Even wat algemene theorie:
relais uitgangen zijn veel makkelijker te gebruiken door niet-elektronici. ze zijn robuuster en niet spanningsvoerend (potentiaalvrij heet dat). geen problemen met gelijk of wisselstroom enzovoorts.

als je wat meer ervaring hebt, zijn electronische schakelaars natuurlijk heel goed te gebruiken. als je maar weet waar en hoe.

zoals reeds gezegd: een wisseldecoder is een speciale decoder voor wissels en andere magneetartikelen die er voor zorgt dat een spoel niet te lang stroom krijgt, zodat hij niet verbranden kan. ook is de uitgang beveiligd voor tegenEMK bij het afschakelen.

de seinlampen kunnen een wisseldecoder niet gebruiken vanwege de puls, die lampjes/LED's stuur je het best aan met een gewone aan/uit decoder met transistor uitgangen. er loopt per uitgang maar relatief weinig stroom.

Let op dat electronische decoder-uitgangen meestal alleen geschikt zijn voor gelijkstroom.

DUS:
-beginners en voor grotere stromen en voor wisselstromen: aan/uit decoders met relais uitgangen
-gevorderden en stromen tot 100mA en voor gelijkstroom: aan/uit decoders met transistor uitgangen
-magneetartikelen: altijd met speciale wisseldecoders (speciaal voor magneetspoelen)

CiteerHessel, als ik me goed herinner schakelt een wisseldecoder (k83) naar massa. maw, de centrale aansluiting van de decoder (geel) is - tov de rode en groene uitgang, toch??? dit is belangrijk omdat de W seinlampen LED's zijn en in de aansluitdraad volgens het schema ook een diode is opgenomen.
Walter, je opmerking is waar, maar dit gaat altijd goed want hans gebruikt wisselstroom en een decoder met relaisuitgang.
die zijn potentiaalvrij, tenminste dat neem ik maar aan omdat er drie aansluitpolen per decoderuitgang zijn getekend: rood geel en groen.
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Dit is geen reactie meer...dit is huiswerk  :lol: ..heb ik nu ook huisarrest  :P
Moet het nog 10 keer doorlezen hoor, eer dat ik het vat.

Hessel, ik heb net de Viessmann gids bekeken, daar staan er twee in de 5552 ELEKTR.RELAIS
en de 5551UNIVERSEEL RELAIS met 4 omschaklecontacten.

Welke kan ik dan gebruiken ?? en kunnen deze ook werken via mijn CS2 (digitaal dan) ??

Bedankt en Walter jij ook !!!  8)

Groeten,

Hans ;)
Re:Baan Hans(je)
Wasmi
gast

Re:Baan Hans(je)
hahahahhahahaha huiswerk, welneeeee hobby!!!!!!

Die relais kun je vergeten die gebruik je bij een analoge baan, die zijn in je 5213 al ingebouwd. Je bent op de goede weg, gewoon de K84 equivalent gebruiken  (zoals je Viessmann 5213) is prima. Ik zal proberen me te beheersen, anders breng ik je teveel in verwarring, en da's niet de bedoeling, sorry!

einde huisarrest, seinen aansluiten!
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Yessss, ik ben weer vrij :lol:

Ik denk terug naar de 5213...een nieuwe kopen, en opnieuw proberen en nu met de kennis en verstand wat ik heb opgedaan dankzij jullie :)
Dus de K83 die ik heb besteld (AJ) zijn goed voor de LEDS ?? en de K84 voor de verlichting ??
Of moet ik ook nog extra wat K84 bestellen/kopen voor zowel de LEDS als de VERLICHTING??
Overigens zijn die drie K83 nooit weg...moet nog genoeg seinen aanskuiten in de toekomst.

Wat is het boodschappenlijstje  :P

Moet lukken !!

Groeten,

Hans  :)
Re:Baan Hans(je)
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

online
Re:Baan Hans(je)
die 5213 (5293) is makkelijk te repareren hoor.De transistoren zijn BC557.Gewoon zien wat er gebeurd als je hem aanstuurd. BV: hoor je nog een relais klikken ? Staat het adres juist ?
Re:Baan Hans(je)
Freak
gast

Re:Baan Hans(je)
Citaat van: Hansje op woensdag 06 januari 2010, 16:35:58
Dus de K83 die ik heb besteld (AJ) zijn goed voor de LEDS ?? en de K84 voor de verlichting ??
Een K83 is bedoeld voor het aansturen van elektromagnetische aandrijvingen waar niet contnu een spanning op mag staan.
De K83 kun je dus niet gebruiken voor LED's.

CiteerOf moet ik ook nog extra wat K84 bestellen/kopen voor zowel de LEDS als de VERLICHTING??
Een K84 heeft 4 relais met potentiaal vrije contacten. Deze kun je gebruiken voor het schakelen van (sein)verlichting. Bij Leds moet je nog rekening houden met een vooschakelweerstand voor de stroombegrenzing.

Mvg,
Peter
Re:Baan Hans(je)
de Hoeve
gast

Re:Baan Hans(je)
dank je Freak! zo is het en niet anders. alleen zitten er aan de sein-draden al weerstanden en diode, helemaal in orde dus.

dus Hans, gebruik die K83 nou maar voor je wissels en sluit je LED-seinen op de K84 of 5213 aan.
even een stukje terug lezen, daar staat hoe je het kunt aansluiten. Op één K84 kunnen drie W-seinen, dat is 1x seinverlichting van alle seinen en 3x seinlampen.

ook wat Bellejt zegt: die defecte is makkelijk te repareren en die decoder heeft toch wel meer uitgangen? het lijkt me sterk dat ze alle 4 of 8 stuk zijn. is ie niet gewoon zn adres kwijt? maar goed, eerst die W-seinen even proberen.

Re:Baan Hans(je)
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Baan Hans(je)
Hallo Hans,

Lukt het nou met die decoders en W seinen, het gaat mij allemaal veel te snel.
Ik hoop dat het gaat lukken.

Ik zit in een dipje over de berg van mij wil jij nog eens een kritische blik werpen, mischien heb je nog wel een goed idee voor mij.

Gr Einte
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Dank voor alle hulp...geweldig, wat een forum  8)

De 5213 is echt stuk, want ik hoor zelfs geen 1 relais meer klikken en het adres is echt in orde.

Ik heb buiten deze al wel een goedwerkende in gebruik, voor mijn schaduw-stopsecties...en die hoor je wel alle 4 netjes klikken als ik ze via mijn CS2 aanstuur, dus vrees echt dat ie helemaal kapot is.
Voordat dat het gebeurde hoorde ik een soort zoemtoon in de decoder...en dat was het.

Dat is toch niet meer te repareren dan ??

Bedankt en groeten,

Hans .
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Citaat van: Einte op woensdag 06 januari 2010, 19:26:56
Hallo Hans,

Lukt het nou met die decoders en W seinen, het gaat mij allemaal veel te snel.
Ik hoop dat het gaat lukken.

Ik zit in een dipje over de berg van mij wil jij nog eens een kritische blik werpen, mischien heb je nog wel een goed idee voor mij.

Gr Einte

Kom wel even bij je langs Einte  :)

Groeten,

Hans.
Re:Baan Hans(je)
de Hoeve
gast

Re:Baan Hans(je)
CiteerDe 5213 is echt stuk, want ik hoor zelfs geen 1 relais meer klikken en het adres is echt in orde.

mmmm, er is hier vast wel iemand die je kan vertellen wat er dàn stuk is. toch geen zekering he? :)

hessel.
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Zit er een zekering in dan ?? iemand ??

Groeten,

Hans.
Re:Baan Hans(je)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Baan Hans(je)
Citaat van: Hansje op woensdag 06 januari 2010, 22:23:53
Zit er een zekering in dan ?? iemand ??

Groeten,

Hans.

Ik ben bang van niet Hans.

Ik heb nog nooit een zekering op dit soort prints zien zitten.
Maar er zijn vast uitzonderingen.

Ik kan je helaas niet echt helpen  :oops: :oops:

Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Baan Hans(je)
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Baan Hans(je)
Hoi Hans,

Net je foto's bekeken super man wat een net werk. Hoeveel ruimte hou jij tussen je onder- en bovenbaan. Ik heb zelf ca 15 cm maar het lijkt of jij wel een royalere ruimte hebt.
Werkt het trouwens makkelijk met die boekbinders om de draad door te laten lopen. Ik vind het er wel netjes uit zien en het lijkt me ook wel wat voor de bedrading van de bovenbaan.

Groet

Ronald
Re:Baan Hans(je)
de Hoeve
gast

Re:Baan Hans(je)
tja, meestal gaat er een eenvoudig componentje kapot als je iets verkeerd aansluit. dan doet niets het meer. misschien een diode?

dat hoop ik maar voor Hans.

groeten,
hessel.
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Geeft niet Peter, heb al een deal gesloten met AlbertJan..voor de K84 dus :)

Hoi Ronald, die boekbinders werken perfect !! tussen onder en boven zo'n 20CM.
En bedankt voor het compliment ;)

Hessel, heb al een bestelling gedaan bij AJ...dus dat komt goed, en scheelt weer een paar euro !!
Dus het komend weekend heb ik drie maal de K83 en vier maal de K84..kan ik verder met testen ;)

Groeten,

Hans ;)
Re:Baan Hans(je)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Baan Hans(je)
Citaat van: Hansje op woensdag 06 januari 2010, 22:39:42
Geeft niet Peter, heb al een deal gesloten met AlbertJan..voor de K84 dus :)

Hoi Ronald, die boekbinders werken perfect !! tussen onder en boven zo'n 20CM.
En bedankt voor het compliment ;)

Hessel, heb al een bestelling gedaan bij AJ...dus dat komt goed, en scheelt weer een paar euro !!
Dus het komend weekend heb ik drie maal de K83 en vier maal de K84..kan ik verder met testen ;)

Groeten,

Hans ;)

Dan zien we je tijdens M&G Hans.

Ik hoop dat het je allemaal duidelijk is anders horen we het wel.

Tot zaterdag,

Peter / degeluidsman.
Re:Baan Hans(je)
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Baan Hans(je)
Citaat van: Hansje op woensdag 06 januari 2010, 22:39:42

Hoi Ronald, die boekbinders werken perfect !! tussen onder en boven zo'n 20CM.
En bedankt voor het compliment ;)


Goed he die boekbinders ben er zelf ook dol op al bijna drie dozen onder de baan geplakt  :shock:

Ik hoop je ook te zien met de M&G in Houten

Gr Einte
Re:Baan Hans(je)
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Baan Hans(je)
Hoe zetten jullie die boekbinders vast onder de baan

Groet

Ronald
Re:Baan Hans(je)
peterke33
gast

Re:Baan Hans(je)
hallo hans,

weederom kan ik je weer niet helpen sorry,maar ooit komt dat wel hoor.ik blij jullie goed volgen hier op forum kan ik veel leren voor de volgen baan.


groeten peter
Re:Baan Hans(je)
Citaat van: M.user op donderdag 07 januari 2010, 23:09:37
Hoe zetten jullie die boekbinders vast onder de baan

Groet

Ronald

Met een lijmpistool bijvoorbeeld, snel droog maar let wel op boven je hoofd; Lijm is HEET!!!. (weet ik uit ervaring, auwww :cry: )

Gr Peter
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Dank voor de reacties...ik doe het ook met een lijmpistool, maar voorzichtigheid is zeker geboden :)

_______________________________________________________________________________


Ik vrees dat de M&G een andere keer wordt beste treinvrienden...het weer wordt erg slecht morgen en voor mij is het toch nog een endje rijden, wil geen onnodig risico nemen  :shock:

Op de belgische TV raden ze mensen morgen al af de weg op te gaan, en die hebben het vaak bij het rechte end :)

Mijn vriendin wil mij toch ook nog graag een paar jaartjes langer om zich heen hebben.
En als ik in de sloot eindig...kan ik helemaal niet meer verder met mijn baan  :lol:
Dus ..vrees een volgende keer  :(

Groeten,

Hans ;)
Re:Baan Hans(je)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:Baan Hans(je)
Citaat van: Hansje op vrijdag 08 januari 2010, 09:17:10
Dank voor de reacties...ik doe het ook met een lijmpistool, maar voorzichtigheid is zeker geboden :)

_______________________________________________________________________________


Ik vrees dat de M&G een andere keer wordt beste treinvrienden...het weer wordt erg slecht morgen en voor mij is het toch nog een endje rijden, wil geen onnodig risico nemen  :shock:

Op de belgische TV raden ze mensen morgen al af de weg op te gaan, en die hebben het vaak bij het rechte end :)


Mijn vriendin wil mij toch ook nog graag een paar jaartjes langer om zich heen hebben.
En als ik in de sloot eindig...kan ik helemaal niet meer verder met mijn baan  :lol:
Dus ..vrees een volgende keer  :(

Groeten,

Hans ;)


Met de trein  :?:  :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: vr gr Arie, (ik wacht morgenochtend even af).
Re:Baan Hans(je)
Citaat van: dolphin op vrijdag 08 januari 2010, 12:02:54


Met de trein  :?:  :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: vr gr Arie, (ik wacht morgenochtend even af).

Nee, hij houd niet van treinen. :mrgreen: :wink:

Gr Peter
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Haha !! ...ik heb inderdaad een hekel aan treinen, vooral om er in te zitten  :lol:

Wordt morgen een gevoelstemp. van -15  :shock:

Meer weer, om lekker warm binnen aan mijn baan te prutsen, AJ stuurt het wel op...met NOTEN  8)

Groeten,

Hans ;)
Re:Baan Hans(je)
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Baan Hans(je)
Hallo Hans,

Je had gewoon kunnen komen, maar ja je weet nooit alles van te voren  :?

Andere keer beter.

Gr Einte
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Citaat van: Einte op zaterdag 09 januari 2010, 18:07:02
Hallo Hans,

Je had gewoon kunnen komen, maar ja je weet nooit alles van te voren  :?

Andere keer beter.

Gr Einte

Als je alles van tevoren weet, kan je met 1 euro de wereld rond Einte  :)

Nu ben ik in ieder geval veilig thuis zullen we maar zeggen  :lol:

Binnenkort weer een update mensen...effe geduld.
De bedrading is nog een hele klus hoor, onder de plaat op mijn rug met hete lijm..ben ook geen 18 meer  :P

Groeten en een fijne zondag iedereen !!

Hans ;)
Re:Baan Hans(je)
Wim N
gast

Re:Baan Hans(je)
Hallo Hans,

Geweldig zeg wat ga je lekker door met hulp van vele andere forumleden voor elkaar met elkaar dat zie je hier veel terug komen in dit topic.
Want wat een hulp en alles wordt ook goed uitgelegd snap er zelf nog niet veel van maar dat komt dan nog wel.

Succes met de aansluitingen en ga zo door ben benieuwd net als vele andere hoe het er allemaal uit komt te zien.

Groet Wim.
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Wim,

Hartelijk dank voor je reactie.

Ik word geweldig geholpen..en heb al wat treinvrienden gemaakt hier !!
Tevens lijk ik weer op mijn beurt mensen extra te stimuleren voor hun hobby, is toch een mooie wisselwerking ;)

Ga vandaag lekker plakken, kopstation of seinhuis.

Iedereen een geweldige en gezellige prutsdag toegewenst  :lol:

Groetjes Wim en fijne zondag.
Heb jij ergens nog een draadje lopen ??

Edit: Gevonden !!
http://forum.3rail.nl/index.php?topic=10545.200



Hans ;)
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Na enkele uren werk...seinhuis klaar  :D

Ook al wat geweatherd !! roest op de trap, dak enz. enz.



Origineel ;)



Groeten,

Hans ;)
Re:Baan Hans(je)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Baan Hans(je)
Dat is een leuk seinhuis Hans,

Jammer dat je er niet was, de volgende keer beter :D

Hoe verouder jij dingen, Saskia heeft het station klaar maar wil deze ook een verouderen.

Het mooiste zou een filmpje zijn hoe je dit nu doet, misschien heeft iemand een link hiervoor.

Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Baan Hans(je)
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Baan Hans(je)
Hallo Hans,

Dat heb je weer mooi gedaan dat seinhuis  :D :D

Als jij zo door gaat krijg je een top baan  :D

Gr Einte
Re:Baan Hans(je)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Baan Hans(je)
Citaat van: Einte op zondag 10 januari 2010, 17:01:31

Als jij zo door gaat krijg je een top baan  :D


Bij Railz
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Meestal zet ik het een nachtje buiten...geintje hoor  :lol:

Ik voel me betreft weatheren slechts een beginner hoor, in principe doe ik maar wat en werk puur op mijn gevoel.

Rode muren, met licht-grijze acryl verf...daarna met een doekje afnemen.
Met zwarte poeder wat vuil aanbrengen enz. enz.
Groene aanslag op het dak is ook poeder, en de roest heb ik ook met een kwastje poeder aangebracht.

Mijn vriendin zegt dat ik talent heb, ben zelf altijd bescheiden op dat punt..zo ben ik opgevoed denk ik  :)
Betreffende mijn eigen veroudering, hoef ik niks te doen, gaat vanzelf  :P

Groeten en bedankt voor het langskomen Peter en Einte !!

Hans.
Re:Baan Hans(je)
peterke33
gast

Re:Baan Hans(je)
hallo hans,

dat seinhuisje,ziet er echt supper mooi uit.knap gedaan hans en echt meester werk, in het vroegere normen van mijn modelbouwkunde vuilmaken.eindelijk kan ik nog eens antwoorden op je draadje even geleden,maar nooit wegeweest hoor.


groeten peter
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Dank je Peter  :)

Misschien is dit wel een leuk plekkie ervoor ??

O ja, de roest lijkt erg rood, maar dat ligt aan de foto hoor...zeg het maar effe  :lol:
Kleuren zoals rood zijn een beetje TE dus .

Edit: zo is ie beter, hoop ik.



Groeten,

Hans ;)
Re:Baan Hans(je)
peterke33
gast

Re:Baan Hans(je)
hallo hans,

geen dank aan een natuurmeester,en seinhuisje staat bijna nooit dicht bij een station,altijd beetje er buiten.allee dat zij mijn vader toch altijd,moet ook nog eens een seinhuisje gaan kopen voor hier op de baan.

groeten peter
Re:Baan Hans(je)
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Baan Hans(je)
Hallo Hans,

Hoe komen de sein mensen nou in jou seinhuisje  :?: :?:

Nou moeten ze over het spoor  :lol: :lol:  levengevaarlijk.

Gr Einte
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Peter, mijn kopstation ligt een end verder hoor...kijk maar op eerdere foto's dus dat komt goed :)

Einte...per helicopter lijkt me een optie  :P

Groeten,

Hans  :)
Re:Baan Hans(je)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:Baan Hans(je)
Citaat van: Einte op zondag 10 januari 2010, 17:34:21
Hallo Hans,

Hoe komen de sein mensen nou in jou seinhuisje  :?: :?:

Nou moeten ze over het spoor  :lol: :lol:  levengevaarlijk.

Gr Einte

Mischien heeft Hans nog wel zo'n mooi bruggetje als bij de boogbrug  8) , mooi Hans, vr gr Arie
Re:Baan Hans(je)
peterke33
gast

Re:Baan Hans(je)
Citaat van: Hansje op zondag 10 januari 2010, 17:37:01
Peter, mijn kopstation ligt een end verder hoor...kijk maar op eerdere foto's dus dat komt goed :)

Einte...per helicopter lijkt me een optie  :P

Groeten,

Hans  :)
hans,
:oops: :oops: :oops: mijn nederige exuuses hoor,jij gaat zo rap dat ik gewoon niet meer kan volgen hier.maar als ik eens veel tijd heb lees ik jou draadje nog wel eens terug door.

groeten peter
Re:Baan Hans(je)
TRUKO
gast

Re:Baan Hans(je)
Citaat van: Hansje op zondag 27 september 2009, 17:08:56
In Märklin magazine 01/2008 (modelaanbouw) staat hoe dat je kleine overgangs-stukjes zelf kan maken...is ook een mogelijkheid natuurlijk  :)
Groet,
Hans.

Hans,

'k ben even aan het bladeren geweest door je draadje v.w.b. het aansluiten van je draaischijf. Je hebt daar over een link naar deze PDF. zou je die link kunnen posten, of de PDF mailen? Ik ben ook wel geinteresserd in die PDF.

Vraag: is het technisch mogelijk om C-rails direct aan te sluiten op je draaischijf? Even los gezien van het feit of het nu mooi is of niet. Of moet je altijd een verloop stukje fabriceren?

Alvast bedankt,
Groet,
Rutger

Re:Baan Hans(je)
Lokkie
gast

Re:Baan Hans(je)
Hoi Hans,

Je seinhuis ziet er super uit. 8)
Heel fraai geweathered.

Gr.
René
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Arie, bruggetjes genoeg hoor  :lol:

Peter, maakt niet uit...is al leuk dat je effe langskomt  :)

Rutger, je hebt een PM ;)

Hoi René, dank voor het compliment !!

Groeten,

Hans ;)
Re:Baan Hans(je)
Lid sinds: 2007

Groningen

offline
Re:Baan Hans(je)
Hoi Hans,

Je hebt er een mooi seinhuis van gemaakt, heel fraai.

Groetjes Jac.
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Dank je Jac...ben zelf ook niet geheel ontevreden, op naar het volgende bouw-project het kopstation :)

Groeten,

Hans.