Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Baan Hans(je)

Gestart door Hansje dinsdag 28 april 2009, 09:46:50

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:Baan Hans(je)
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Baan Hans(je)
Hallo Hans,

Als ik het zo zie Hans dan hoeft er niet veel te gebeuren als de onderst flap laag staat, dan raakt de schoorsteen van de loc  :?

Ik denk dat het sein te laag staat  :?

Gr Einte
Re:Baan Hans(je)
Wasmi
gast

Re:Baan Hans(je)
de onderste vleugel gata alleen maar omhoog. Sein is zo aan de lage kant, maar de afstand is niet onrealistisch. Je zou ook nog eens kunnen kijken met een lange vierassige personenwagon, en dan op het rechterspoor, om te zien of dat niet tegen de mast van het linkse sein aanloopt....

Walter
Re:Baan Hans(je)
rorail
gast

Re:Baan Hans(je)
Hallo Hans,

Ik bedoelde eigenlijk het linkerspoor naast het sein! 8)

In verband met de boog zou een lang rijtuig daar wel eens in de problemen kunnen komen, ondanks de ruime boogstraal.

Groet,
Ronald
Re:Baan Hans(je)
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

online
Re:Baan Hans(je)
mag je de seinen niet aan de buitenkant plaatsen met een blauwe pijl naar het betreffende spoor ? Weet niet of dat mag volgens Duitsland zoals in Belgie.
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Kan het sein altijd nog wat verhogen d.m.v wat opvulling hoor.

Ik heb toevallig nog een lang rijtuig van mijn buurman, die ga ik eens proberen.
Zal er een foto van maken.

Bedankt voor het meedenken !!  :)

Groeten,

Hans.
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Citaat van: bellejt op maandag 21 december 2009, 12:23:12
mag je de seinen niet aan de buitenkant plaatsen met een blauwe pijl naar het betreffende spoor ? Weet niet of dat mag volgens Duitsland zoals in Belgie.

Verklaar je nader  :)

Begrijp niet wat je precies bedoeld ;)

Groeten,

Hans.
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Resultaat lang rijtuig  :) ...sorry voor de wat wazige foto.
Wat zit er tussen...CM denk ik.



Van boven genomen ;)



Groeten,

Hans ;)
Re:Baan Hans(je)
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Baan Hans(je)
Hans als iemand z'n hoofd buiten het raam steekt dan hebben je een probleem  :mrgreen:

Ik vind dit niet mooi zo, spijt me zeer  :?

Ik zal wel een foto maken zoals het mij is.

Gr Einte
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Ben het niet geheel oneens moet ik eerlijk zeggen :)

Punt is als ik hem verder weg zet zit hij weer een aardig end van de wissels !!!!????

Andere spoor



Groeten,

Hans.
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Hier nog mooi het veschil tussen de huidige plaats en de plaats in eerste instantie...dus het oude gat zeg maar :lol:

Ga me niet vertellen dat hij er net tussenin moet  :shock: ...weer een gat HELLUPPP !!



Ga effe eten  :)

Groeten,

Hans ;)
Re:Baan Hans(je)
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Baan Hans(je)
Hallo Hans,

Zo staan de seinen bij mij  8)



Gr Einte
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Niet verkeerd Einte...maar jij hebt geen slanke wissel  :)

Kom er op terug...moet aan tafel  :lol:

Groeten,

Hans.
Re:Baan Hans(je)
de Hoeve
gast

Re:Baan Hans(je)
Heee mannen!
natuurlijk is het goed om vooraf even alles goed te overdenken, maar de genoemde problemen lijken me hier en daar een beetje vergezocht.  :? (de onderste arm staat noooooit horizontaal einte!)

de seinen moeten eigenlijk met de voet ter hoogte van het spoor staan. misschien dat ze te diep verzonken zijn, maar hans heeft al uitgelegd dat de linker spoel onder het rechtse spoor moet. en twee seinen zo dicht bij elkaar moeten even hoog zijn.

trouwens de lok moet voor het sein stoppen, zodat een trein op het andere spoor hem niet kan raken.

alle voors en tegens meewegend, denk ik dat Hans een goed compromis heeft gevonden voor het inbouwen van deze seinen (zie ook de andere problemen, zoals de sporen die er onder lopen, vandaar geen onderbouw spoelen). ik zou tenminste zelf niet zo gauw geen betere oplossing weten.

succes Hans!

Re:Baan Hans(je)
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

online
Re:Baan Hans(je)
Ik bedoelde dat in Belgie een sein aan de verkeerde kant van het spoor mag staan.Er word dan een blauwe pijl opgezet die wijst in de richting van het betreffende spoor.Is mss makkelijker voor het linkse sein.Weet niet of dat in Duitsland mag.
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Dank voor de reacties mensen hartverwarmend  :)

Ik zou een compromis kunnen maken, zie foto.
Dan hoeft de rails er niet overheen te lopen, tevens hoef ik hem dan minder te laten verzinken om die reden.

Te ver van de wissels Hessel ??



Wordt alleen weer zagen  :lol:

Groeten,

Hans ;)
Re:Baan Hans(je)
rorail
gast

Re:Baan Hans(je)
Hans,

Ik zou de oorspronkelijke positie weer gebruiken, alleen behoeft de behuizing niet zo ver te zakken. Hou de bovenzijde van de behuizing net onder de hoogte van het ballastbed en voeg extra ballast toe tussen de sporen (dat oogt toch al beter). Zo komt de onderkant van de mast net boven het ballastbed uit.

Groet,
Ronald
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Je bedoeld de bovenkant van de behuizing gelijk met de blauwe isolatie ??

Zijn de seinen dan niet TE ver van de wissels ??

Oude situatie:




Groeten en bedankt voor je hulp :)

Hans.
Re:Baan Hans(je)
rorail
gast

Re:Baan Hans(je)
Niets meer aan wijzigen Hans, wat mij betreft staan ze niet te ver van de wissels vandaan.

De bovenkant van de behuizing bedoelde ik eigenlijk nog wat hoger, maar dan zou je het ballastbed ook tussen de sporen aan moeten brengen.

Groet,
Ronald
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Prima, maar dit was een oudere foto hoor...zo snel ben ik nu ook weer niet  :lol:

Bedankt voor je reactie...aan de slag maar weer ;)

Hans.
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Het compromis is af....zo blijft het, ik heb een soort middenweg gekozen op alle fronten  :)



Alles wordt netjes afgewerkt uiteraard, let maar eens op ;)

Groeten en bedankt !!

Hans ;)
Re:Baan Hans(je)
Wasmi
gast

Re:Baan Hans(je)
Hans,
.... je zal wel denken 'Komt'ie weer'...

Maar, nu je toch bezig bent......

Vind zelf dat het iets mooier is om je sein wat verder van de wissel af te hebben. En er is nog een reden voor. Als je helemaal op wil gaan in de scenery, zou je eigenlijk bij ieder wissel het zg 'Grenszeichen' (Ra12) moeten plaatsen. Dat is een klein rood/wit geschilderd 'hoedje' dat tusse beide sporen die van de wissel afgaan staat. Het is bedoeld om de minimale afstand tot de wissel aan te geven waar het 'lichtraumprofil' van beide sporen vrij is. Dus zeg maar, de minimale afstand waarop een rangeereenheid de wissel mag naderen, zodat op het andere spoor nog een trein/rangeereenheid kan passeren. Ze staan normaal op die plaats waar de railafstand nog 3,5 m bedraagt (ca 40 mm in HO)



De seinen staan normaal voor het grenzzeichen (dus verder van de wissel af).

Walter

ps: past vast wel in je compromis!

Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Walter, ben je daar nu alweer  :lol:
De seinen staan nu al verder dan voorheen dus dat zit wel goed.
Zal dit eens nader bekijken, bedankt.


______________________________________________________________________

Heb alweer een andere vraag...betreffende de stopsectie.

Als je nu een lange rail heb, kan je dan ook de middengeleider doorslijpen...ervan uitgaande dat ik de rails erachter apart van stroom voorzie (via ringleiding)

Hoop dat je me begrijpt :)

Groeten,

Hans ;)
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Walter, hier nog een plaatje van bovenaf...nu zie je de afstand tussen seinen en wissels goed, NETJES of niet  :)

Kan je op dit plaatje aangeven waar die hoedjes moeten komen  :P



Groet en bedankt.

Hans ;)

PS: zie je dat mijn kraan netjes in de folie zit  8)
Re:Baan Hans(je)
MärklinKoen
gast

Re:Baan Hans(je)
leuke baan! :D\

koen
Re:Baan Hans(je)
Wasmi
gast

Re:Baan Hans(je)
Hans,

Grenzzeichen:



Op je hoofdstation en BW horen ze ook thuis. Is een leuk kleuraccent in de vuil bruine omgeving van de rails
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Dank je Walter....lijken wel kerstballen  :lol:

Hessel had nog een goede opmerking, hij vroeg waarom ik het rechtse sein op de foto niet meer naar de wissel heb gebracht.
Heeft een punt, denk dat ik dit uit een optisch gevoel naast elkaar heb gezet..op 1 lijn dus  :)

Wat denk jij Walter ??

Koen, dank je   ;)

Groeten,

Hans .

PS: Heb net de seinen getest via mijn 5211 decoder, werken perfect  8)
Re:Baan Hans(je)
Wasmi
gast

Re:Baan Hans(je)
Die seinen op lijn heb je helemaal goed gedaan, dat staat ook zo in de voorschriften ('zoveel mogelijk' op één lijn).
Re:Baan Hans(je)
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Baan Hans(je)
Hallo Hans,

Wat ik altijd doe als er een stukje rails gebouwd moet worden even kijken hoe de lijnen lopen even op rijden of er niks geraakt word etc. zeker met seinen  :mrgreen: :mrgreen:

Voor jou gevoel moet het goed zijn  :D :D

Gr Einte
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Citaat van: Wasmi op maandag 21 december 2009, 20:16:20
Die seinen op lijn heb je helemaal goed gedaan, dat staat ook zo in de voorschriften ('zoveel mogelijk' op één lijn).

Dan was mijn gevoel zo slecht nog niet, dank je Walter.

O ja, een vraag over het rangeer-sein voor de dubbel-arm...deze hoeven toch niet gekoppeld te worden, gaarne uitleg :) ...krijgen deze ook een soort stopsectie ??

Einte, zoals de seinen nu staan...geen probleem.
Beetje testen kan zeker geen kwaad, daarom heb ik de seinen ook maar even getest...scheelt een hoop gedoe later :)

Groeten,

Hans.
Re:Baan Hans(je)
Lid sinds: 2009

offline
Re:Baan Hans(je)
Seinen stonden in mijn ogen al prima, nu staan ze ook prima.

Ik neem aan dat je een blokkeersein bedoeld met het rangeersein (witte schijf met zwarte balk).
Waarom zou je dat ook niet koppelen aan de stop sectie, kun je toch doorrijden als een van beide seinen op onveilig staat.
Re:Baan Hans(je)
peterke33
gast

Re:Baan Hans(je)
hallo hans,

ik weet even niet wat te zeggen op je draadje,over seinen en dergelijke heb ik helaas geen kaas gegeten.ik plaats gewoonlijk mijn seinen in of aan het station,en dan ook bij deze baan aan de wisselstraat.zo gebeuren er hopelijk nooit ongelukken,en hoop dat het goed komt bij jou.

ps;heb een filmje gemaakt van heel de baan,de moeite om eens te gaan kijken  :oops: :oops:.

pol en groeten peter
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Hoi Piet...hierbij een foto (wat oudere) maar het idee is hetzelfde.
Zie linksachter, klopt witte schijf met zwarte balk.

Het sein erachter krijgt een stopsectie.
Dus het blokkeersein kan op dezelfde stopsectie ??



Groeten en bedankt.

Hans.
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Citaat van: peterke33 op maandag 21 december 2009, 21:24:18
hallo hans,

ik weet even niet wat te zeggen op je draadje,over seinen en dergelijke heb ik helaas geen kaas gegeten.ik plaats gewoonlijk mijn seinen in of aan het station,en dan ook bij deze baan aan de wisselstraat.zo gebeuren er hopelijk nooit ongelukken,en hoop dat het goed komt bij jou.

ps;heb een filmje gemaakt van heel de baan,de moeite om eens te gaan kijken  :oops: :oops:.

pol en groeten peter

Komt goed hoor Peter, zal eens naar je filmpje gaan kijken :)

Groeten,

Hans ;)
Re:Baan Hans(je)
Wasmi
gast

Re:Baan Hans(je)
Citaat van: Hansje op maandag 21 december 2009, 21:24:44

Het sein erachter krijgt een stopsectie.
Dus het blokkeersein kan op dezelfde stopsectie ??


Ja dat kan, ze hebben per slot van rekening een vergelijkbare functie. Alleen, je kunt dus de volgende combinaties hebben:

Hp0/Sh0   Stop voor trein en stop voor rangeerbeweging

Hp0/Sh1   Stop voor trein, rangeerbeweging toegestaan

Hp1/Sh1   vrij voor trein, rangeerbeweging toegestaan

Hp1/Sh0   kan theoretisch, maar heeft hetzelfde effect als Hp0/Sh0 omdat Sh) omdat Sh0 een totaal rijverbod is...

je stopsectie zou dus volgens bovenstaand schema moeten worden geschakeld.

Waarom wil je stopsecties gebruiken bij een uitrij sein van een station wat je met de hand stuurt?

Walter
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Hele goeie vraag...even bedenktijd  :)

Zal een voorbeeld geven van wat ik in mijn hoofd heb, gezien het treinverkeer.

Ik laat een LOK over mijn gehele baan lopen, vaste snelheid...pakt de grote spiraal tot de bovenste etage, komt uit een tunnel...kan rechts naar het kopstation maar doet hij niet gaat rechtdoor (ravijntje) draait daar de halve cirkel naar beneden (dubbele kruiswissels) enz.
Dus elke keer hetzelfde rondje simpel gezegd.

Nu sta ik intussen met een LOK in mijn kopstation klaar om te vertrekken...geef al wat gas, maar je raadt het al  :lol: komt net die andere LOK weer voorbij (deze schakelt voor de veiligheid zijn sein weer op rood)
Of ik moet zorgen dat als ik wegrij in het kopstation die andere LOK ergens stopt.

Valt nog niet mee uit te leggen  :lol:

Dus dat is het hoofd-idee...ik rij zelf in principe alle treinen, het is een soort switchen van treinen.

Kan je dit genie nog volgen ...geintje  :P

Overigens, als ik dezelfde stopsectie zou gebruiken en ik wil een rangeerbeweging maken zou die ook stoppen op die stopsectie wat niet de bedoeling is ;)
Stopsecties maar schrappen KOPSTATION ??

Groeten,

Hans ;)
Re:Baan Hans(je)
Wasmi
gast

Re:Baan Hans(je)
Hans,

het lijkt me in zo'n geval handiger om inderdaad de al rijdende trein te stoppen, en zo je blok voor je vertrekkende trein vrij te houden.

Met het oog op eventueel latere automatisering zijn detectie stukken volgens mij veel belangrijker (die kunnen dan ook als stop positie worden gebruikt....)

Ik heb mijn vorige baan na de bouw geautomatiseerd, waarbij ik alle stopsecties heb overbrugd, en detectiepunten heb aangebracht met reflexoptocouplers die de sleper detecteren, dus achteraf kan ook nog altijd hoor, alleen wordt (onzichtbare) massadetectie iets lastiger :-)

Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Ik heb al mijn rails doorgeslepen...zodat in principe van elke geisoleerde rail een contact-rail kan maken.
Dit doormiddel van mijn Rückmelde-decoder (5217) en mijn CS2.
Misschien verstandig op verschillende plaatsen zo'n rail al in te bouwen, beter teveel dan te weinig.

Mijn grote spiraal bestaat min of meer al uit twee detectie delen (ook alle doorgeslepen) ...ik gebruik ze nu als bezetmelder, maar tevens kan ik deze een opdracht meegeven via mijn CS2.
Dus als een trein via de spiraal naar boven komt...kan ik deze de opdracht geven de seinen in het kopstation op rood te zetten.
Een end verderop kan ik weer via een contact-rail de opdracht geven, dezelfde seinen bijv. op groen te zetten...zo kan ik toch een aardige beveiliging bewerkstelligen lijkt me ????

M.a.w WEL STOPSECTIES dus ????

Bedankt weer Walter  :)

Groeten,

Hans ;)
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Vraag voor iedereen  :)

Voor een stopsectie te maken, kan ik dan ook een deel van een rail gebruiken...zie tekening.

Blauwe pijl, de middengeleider door te slijpen ??

Doodlopende deel (links) van extra stroomaansluiting te voorzien ??



Groeten,

Hans ;)
Re:Baan Hans(je)
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Baan Hans(je)
Hallo Hans,

Je kan gewoon dat hele stuk afschakelen maakt volgens mij niet uit.
Je gaat daar toch niet heen en weer rijden lijkt mij.

Gr Einte
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
De stopsectie werkt op de sleper...dan stopt hij (LOK) ergens te vroeg wat ik niet wil  :)

Vooral als er wagons achter zitten is de stop-plek zeer belangrijk lijkt me ;)
Gaat mij erom of het mogelijk is, snap je.

Groeten en bedankt voor je reactie.

Hans.
Re:Baan Hans(je)
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Baan Hans(je)
Hallo Hans,

Normaal doe ik 2 railen als stopsectie voor een sein en dan een rail verder de contaktrail om het sein bv. op rood te zetten.

Als ik het zo zie zou ik een schakelrail nemen die het sein op rood zet als de trein naar het stootblok rijd. Als het sein weer op groen gaat kan de trein er uit rijden, zonder het sein weer op rood te zetten.
Schakelrails is richtings gevoelig hoe de trein rijd schakeld hij links dan wel rechts om 2 contacten.



Gr Einte
Re:Baan Hans(je)
de Hoeve
gast

Re:Baan Hans(je)
Hallo Hans!

heren, ik ben even de draad kwijt. :o

stopsecties zijn toch voor analoog rijden? (dus onveilig sein schakelt de sectie stroomloos).
ook voor koploper worden wel stopsecties gebruikt om de lok te stoppen als hij in dat deel wordt gedetecteerd (stopsectie ligt tussen twee afremsecties). maar dit is voor automatisch rijden.  8) en dat wordt hier niet bedoeld neem ik aan.

Hans, wil jij voor je uitrijsein soms een analoge stopsectie inbouwen zodat niemand (niet jij zelf natuurlijk) zich vergist en per ongeluk een trein laat vertrekken? is dat waar het hier om gaat?  :?:

vriendelijke groeten,
Hessel


Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Er komt geen mens aan mijn treinen, dat verzeker ik je :lol:

Ik denk dat die stopsecties toch in mijn geval overbodig zijn...dat is mijn persoonlijk gevoel.

Stel ik sta klaar om met een LOK te vertrekken (kopstation)....echter heb ik ook een trein die ik op een vaste snelheid laat rondrijden, en die zich in de buurt van de aftakking kopstation bevindt.
Deze zet via een contactrail mijn sein weer op rood, die ik eerst zelf handmatig op groen heb gezet (daar ik wilde vertrekken, begin van dit verhaal)...dus voor mij een teken, effe wachten !!!
De rijdende trein rijdt (bovenste etage) richting ravijn en via de halve lus naar beneden.
Daar weer een contactrail, deze zet mijn sein op groen...daar het traject voor mij nu vrij is enz. enz.

Dus heb ik geen stopsecties nodig...dit is mijn eenvoudige filosofie  :)

Hessel, kan je nog volgen...of ben je al op weg een aspirine te halen, krijg er zelf ook koppijn van  :P

Einte, bedankt voor je hulp trouwens ;)

Groeten,

Hans  :mrgreen:
Re:Baan Hans(je)
Lid sinds: 2009

offline
Re:Baan Hans(je)
Stopsecties zijn er niet alleen voor analoog.
Het is een extra zekerheid die er voor zorgt dat er niet een trein per ongeluk op een baanvak komt waar die niet mag zijn.
Zeker als je, net als ik, met meedere treinen achter elkaar rijdt.
Moet er niet aan denken dat een van treinen er van door gaat en op een andere botst, waarna vervolgens de hele zaak van de tafel af valt.
Met een computer zou je theoretisch zonder kunnen, als je er ten minste van uit gaat dat alles altijd feilloos werkt.

Wat dat betreft ben ik meer voor de gedachtengang van Einte
Re:Baan Hans(je)
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:Baan Hans(je)
Beste Hans,

Ik ga me niet verdiepen in je vraagstelling, krijg ik ook hoofdpijn, maar ik adviseer je een compromis met jezelf te sluiten om het niet te mooi te willen maken, dat gaat eigenlijk alleen maar met een computerachtig (analysered) apparaat.

Ik heb zojuist bij de MSG in Den Bosch met iemand zitten praten over de beperkingen die zijn vergelijkbare syteem nu heeft en waar hij zich aan begint te ergeren.

Groet, Anne W
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Piet, bedankt voor je reactie...tovallig heb ik nog twee ongebruikte schakelrailen van Märklin liggen dan zou ik die mooi kunnen gebruiken en die reageren maar vanaf 1 kant.
Is zeker zo gek nog niet !! ...stel dat ik met een LOK moet omrijden, dan zou die weer stil gaan staan wat niet de bedoeling is met omrijden.

Anne, ik denk dat je daarin wel een punt hebt...ik ga een compromis sluiten met mezelf, het moet voor mij een leuke hobby blijven.
Ik kan ook meer voor optisch kiezen natuurlijk, en een deel veiligheid...misschien een mooie compromis  :)
Ben toch geen type die met 10 treinen tegelijk rijdt, Hessel heeft ook een punt..moet voor mij een speelbaan blijven.
Ik hou van geklooi met rangeren, kraan en draaischijf  :lol:
Ook de aankleding maken is erg leuk, kijk maar naar mijn ravijn  8)

Vandaag een dag van bezinning  :lol: ...effe een bakkie koffie halen met vriendin in de stad ;)

Groeten en bedankt.

Hans.
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Citaat van: Einte op dinsdag 22 december 2009, 16:17:18
Hallo Hans,

Normaal doe ik 2 railen als stopsectie voor een sein en dan een rail verder de contaktrail om het sein bv. op rood te zetten.

Als ik het zo zie zou ik een schakelrail nemen die het sein op rood zet als de trein naar het stootblok rijd. Als het sein weer op groen gaat kan de trein er uit rijden, zonder het sein weer op rood te zetten.
Schakelrails is richtings gevoelig hoe de trein rijd schakeld hij links dan wel rechts om 2 contacten.



Gr Einte

Dit ga ik eens verder bekijken/bestuderen Einte...bedankt nog  :)

Heb tenslotte nog twee van die schakelrailen liggen, NIEUW !!

Groeten,

Hans ;)
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Ondanks de kerst toch een flinke update  :)

Alle rails oud gemaakt, tevens doorgeslepen...liggen mooi verzonken.
En last but not least, alle seinen gemonteerd !! 6 stuks, zie rode pijltjes.
Er komen ook nog wat W-seinen her en der.

Extra bedankje op zijn plaats...Hessel en Walter, TOP jongens..bedankt voor jullie bijdrage !!

En nu nog 10.000 draden aansluiten  :P



Vergat ik bijna, mijn extra kerstcadeau !!



Fijne Kerst  :)

Groeten,

Hans ;)
Re:Baan Hans(je)
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Baan Hans(je)
Hallo Hans,

Dat is nou een leuke update, nou niet meer veranderen, maar bedraden, solderen, schroeven, test en nog eens testen  :lol: :lol:

Het ziet er mooi uit zo.

Succes met je boekbinders die heb je nu wel nodig  :mrgreen:

Ik ben begonnen met de bergen op mijn baantje zie mijn update.

Gr Einte
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Ik beloof het Einte, ben zeer tevreden nu  8)

Een foto waar de W-seinen komen, de achterste W gaat later naar een mijn-spoor !!



Tijd voor mijn boekbinders...YESSSSSSSSS  :lol:

Fijne dag nog Einte.

Groeten,

Hans ;)