Waarde medeforummers,
Ik heb de eerste stappen gezet op weg naar een nieuwe baan, zoals in mijn banenplan reeds is voorgesteld. Ik begin daarbij niet met een schaduwstation: onder mijn schaduwstation bevindt zich het laagste niveau, een kopstation. Het eerste ontwerp hiervan is
hier beschreven (even doorbladeren tot antwoord #27).
Ik was al begonnen aan een proefbaantje, zie
hier, maar deze heb ik inmiddels weer geheel afgebroken om ruimte te maken voor de nieuwe baan.
Ten opzichte van het baanplan zoals hierboven vermeld heb ik enkele aanpassingen gedaan, zoals het draaien van het station (niet meer evenwijdig aan de plaat), het wijzigen van de hoogten van baan en omgeving en het toevoegen van een extra kopspoortje.
De sporen liggen hoger dan de huizen op de voorgrond. Het maximale verschil zal ca. 12 cm bedragen (spoor ten opzichte van meest linker huis). De straat langs deze huizen loopt langzaam op. Vervolgens passeert de straat via een tunnel het spoor om aan de andere zijde weer verder omhoog te gaan tot bij de goederenloods.
Ik ben begonnen met de onderbouw voor de stationssporen; omdat deze verhoogd worden aangebracht ten opzichte van de bebouwing heb ik hiervoor een bakconstructie gemaakt.
Na het drogen van de lijm heb ik alvast de sporen volgens het plan op de plaat gelegd. De bak moet nog wel met schroefverbindingen worden afgewerkt.
En ja, dan kan ik het niet laten natuurlijk, even twee treinen op het station parkeren.
Een Talent van Interconnex.
En een BR290 met enkele typische rijtuigen passend bij een stationnetje van dat kaliber.
Na 30 jaar sporenplannen ontwerpen en verwerpen, verhuizen en opnieuw ontwerpen en dat enkele malen achter elkaar heb ik nu eindelijk een begin gemaakt met de definitieve baan.
Ik ga de baan stap voor stap, gebruikmakend van de vele prachtige voorbeelden en tips op dit forum, opbouwen zodat ik hopelijk over nog eens 30 jaar
wellicht kan vaststellen dat de baan "af" is.
Hopelijk binnenkort meer....
Groet,
Ronald