Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

TrainBase

Gestart door wdevaal donderdag 23 april 2009, 23:13:20

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:TrainBase
Lid sinds: 2006

offline
Re:TrainBase
Citaat van: Aliebengalie op woensdag 29 september 2010, 04:34:56
Is mooi Koen dat je dit zelf kan,maar er zijn mensen die dit niet kunnen.
En zijn blij dat er "hobbyisten" zijn die dit voor ons doen.

Ik zeg ook nergens dat ik het daar niet mee eens ben ofzo.
Mijn punt ging over het online opslaan of niet.

Koen
Re:TrainBase
rcmarc
gast

Re:TrainBase
Citaat van: KNed op dinsdag 28 september 2010, 23:17:31
Dat kan allemaal zo zijn maar ik heb iets meer vertrouwen in de Rabobank dan in een willekeurige hobbyist die een online oplossing bouwt  :)

En ik ben zelf ook software developer dus ik bouw gewoon lekker wat zelf  :)

Koen

Koen,
Als je zelf ook developer bent dan heb je geen vertrouwen in je mede developers, slechte zaak.
Ik heb meer vertrouwen in de onlinestorage tegenwoordig dan een vb applicatie die gebouwd word door hobbyisten.
En het is niet zo dat er voor een online treinen database prive of gevoelige gegevens gevraagd worden voor opslag dus een beveiligde verbinding is totaal niet nodig, een gewone verbinding met internet en een encrypte login en pass voldoen prima in dit geval, dat zou jij toch moeten weten als developer.

Ik ben al druk bezig met een online storage te maken in de eerste instantie voor mezelf en wellicht dat Alibengalie eens een blik wilt werpen tegen die tijd. Suc6 met je eigen creatie.

Re:TrainBase
Aliebengalie
gast

Re:TrainBase
Zeker geintresseerd.

En Koen ik begrijp je bezorgdheid wel hoor,zelf ben ik er niet zo bang voor het misbruiken van gegevens in het programma.
Verder heb ik er totaal geen mening over,heb er totaal 0,0 verstand van.
Ben alleen altijd blij als ik dit soort programma's tegen komt.
Had ik vroeger al met lijsten van cassette bandjes....tijd van Napoleon dus... :lol:
En vind het altijd leuk om de gegevens goed en netjes bij te houden en ev uit te printen. Heb ik dus nu ook met Trainbase waar ik zeer tevree over ben.
Hoop niet dat ik je ergens van beschuldigd heb of iets anders sinds,want dat is beslist niet de bedoeling.

Mvg: Alex
Re:TrainBase
rcmarc
gast

Re:TrainBase
Dito van mijn kant.........

Jaman lijstjes voor cassetje bandjes hahaha geweldige tijd was dat, met de commodore64 en een matrixprinter en dan hoesjes uitprinten.... goeie ahwe tijd :) ... vroegah!! haha
Re:TrainBase
Lid sinds: 2007

Kruibeke

offline
Re:TrainBase
Printen?
Boekje kopen, prentjes knippen, typen en  kleven maar.

Re:TrainBase
Aliebengalie
gast

Re:TrainBase
Citaat van: phil op woensdag 29 september 2010, 19:53:03
Printen?
Boekje kopen, prentjes knippen, typen en  kleven maar.



Aha , ja maar dat was nog veel verder terug voor Napoleon. Dat was in de tijd van die ark van Noa toch.... :lol: :lol: :lol:
Ach ja , goede oude tijd...ik ben nu ook gelukkig hoor,en pc bevalt toch beter als de C64 en die dingen daar voor nog,heb die ook allemaal gehad...
Dus neh,laten we het maar bij programma's houden zoals trainbase.
Best programma als je het beetje bekeken hebt.
Ben er in iedergeval blij mee dat het voor ons toen beschikbaar werd.

Mvg: alex
Re:TrainBase
Lid sinds: 2006

offline
Re:TrainBase
rcmarc: ik vind je reactie wel grappig.
Ik snap best hoe je een goed programma of online oplossing in elkaar moet zetten. Dat probeer ik dagelijks te doen  :)
Maar het "probleem" is dat ik niet weet hoe een mede-hobbyist/programmeur zijn programma in elkaar zet. Aan de buitenkant kan het leuk lijken maar hoe zit het intern in elkaar?
Voorbeeld: als je een webapplicatie slecht opzet dan zou je met behulp van wat html aanpassen ineens iemand anders zijn verzameling kunnen zien...
En de eigenaar kan natuurlijk altijd in de database komen...

En misschien ben ik te wantrouwig.
Maar niemand heeft er iets mee te maken wat voor verzameling ik heb.

Koen
Re:TrainBase
Aliebengalie
gast

Re:TrainBase
Je maakt me nu wel erg nieuwsgierig hoor Koen.....stuur je database is op.. :lol: ..
Mvg: Alex
Re:TrainBase
rcmarc
gast

Re:TrainBase
Hoi Koen,

Ik herken het wat je zegt en ben ik het ook mee eens.
Tot dusverre heb ik gebruik gemaakt van login met md5 dus dat is al gecrypt en maak ik gebruik van php en mysql. Iets met html aanpassen en dan alsnog toegang hebben tot de database is dus uit den boze, gaat niet lukken want zoals je weet is php serverside scripting en al het overige als java en html client side. Natuurlijk kan je ver doorgaan met veilig stellen en privacy maar je moet je afvragen of je dat wil en of dan nodig is. Rabobank hebben https omdat er gevoelige info in zit en het zo moeilijker word met hacking en keyloggers om iemand zijn bank te hacken om het zo maar te noemen. Maar daar kan je ook vanuitgaan dat er 'iets te halen valt' en dan doen hackers heel veel moeite, en logisch. Zouden ze dat ook doen bij een database met treintjes?.....persoonlijk zou ik wel wat beters te doen hebben.

Koen, ieder zijn ding met verzamelingen, ik zou er geen problemen mee hebben ik zou het juist alleen maar leuk vinden als iemand mijn verzameling zou kunnen zien en er bijvoorbeeld eens een vraag over zou stellen dat hij bijvoorbeeld eenzelfde heeft alleen die van hem herrie maakt, hoe kan dat komen of zoiets. Daarom komt er ook een optie om je verzameling openbaar te laten zien ja of nee.

greets
marc

Re:TrainBase
Lid sinds: 2007

Kruibeke

offline
Re:TrainBase
Goede morgen,
Begrijp ik het goed? Is enkel nog trainbase-pro downloadbaar en bruikbaar tegen betaling?
Vorige week heeft mijn computer de geest gegeven maar ik heb van alle gegevens een mooie backup, natuurlijk niet van de software zelf.  :x
mvg
Re:TrainBase
Aliebengalie
gast

Re:TrainBase
Citaat van: phil op zaterdag 02 oktober 2010, 07:53:28
Goede morgen,
Begrijp ik het goed? Is enkel nog trainbase-pro downloadbaar en bruikbaar tegen betaling?
Vorige week heeft mijn computer de geest gegeven maar ik heb van alle gegevens een mooie backup, natuurlijk niet van de software zelf.  :x
mvg

Yeb,en werkt hier helaas nog steeds niet...dus ben blij dat ik de "oude" versie nog heb.

Mvg: Alex
Re:TrainBase
rcmarc
gast

Re:TrainBase
Guys, dat is dus het nadeel van softwarepakketjes en een voordeel van een online database applicatie ;)
@Phil, ik heb gelukkig de oude versie gekregen gisteren via de msn (niet lachen) dus kan ik ook eens kijken wat het allemaal is en waar er zoveel over gepraat word. Door de vele berichten op het forum had ik ook (te) hoge verwachtingen er van, het valt mij een beetje tegen en kreeg de gedacht dat het net zo goed in een excelsheet kan. Maar als de mensen er blij mee zijn is het goed toch :)
Ik ben voor mezelf voorlopig een online applicatie aan het bouwen met in mijn gedachte hoe het handiger, beter, overzichtelijker en sneller kan met invoeren. Als het voor mij is gelukt dan stel ik het wel eens open om het door andere te laten zien en wie weet,...
Re:TrainBase
Spoorman
gast

Re:TrainBase
Er is nu ieder geval een werkende release beschikbaar:



De toegevoegde waarde t.o.v. de oude versie kan ik echter niet vinden. Ben dus in tegenstelling tot Alex niet zo tevreden wat niet wegneemt dat er waardering is voor de maker. Maar mij is het geen geld waard.

Citaat van: rcmarc op zaterdag 02 oktober 2010, 08:58:33
Guys, dat is dus het nadeel van softwarepakketjes en een voordeel van een online database applicatie ;)


Ik ben voor mezelf voorlopig een online applicatie aan het bouwen met in mijn gedachte hoe het handiger, beter, overzichtelijker en sneller kan met invoeren. Als het voor mij is gelukt dan stel ik het wel eens open om het door andere te laten zien en wie weet,...

Marc,

Dat "online" voordeel is waar echter geldt net zo lang tot jij de stekker eruit trekt. :P

Maar ik ben wel benieuwd als je iets gebouwd heb, laat maar horen. Voorlopig doe ik het maar met iCollectTrains waar ik een betaalde licence voor heb. Echter ook daarvan staat de ontwikkeling stil ondanks beloften van de makers.

Gr, Ben.
Re:TrainBase
Aliebengalie
gast

Re:TrainBase
He dat opent perspectieven....mot hier dus snel windows gaan verbouwen,ben Ben werkt ie ...dat kan natuurlijk niet alleen bij Ben zijn... :lol: :lol: :lol: Vanmiddag of morgen ff verder expi...benne benieuwd.

Bedankt voor de melding Ben.
Mvg: Alex die zo ff naar Vlaardingen fietst (met de Opel fiets dan wel te verstaan)voor de opendag... :lol:
Re:TrainBase
Spoorman
gast

Re:TrainBase
De nieuwe release is van vandaag 2 oktober zie ik nu net.
Re:TrainBase
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re:TrainBase
Citaat van: Spoorman op zaterdag 02 oktober 2010, 09:31:14Voorlopig doe ik het maar met iCollectTrains waar ik een betaalde licence voor heb.

Zojuist heb ik een gratis probeer-versie aangevraagd. Maar is kijken wat en of het wat voor mij is... :D
Re:TrainBase
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re:TrainBase
ik gebruik sinds enkele jaren Icollecttrains.Probeer versie gratis.Registratie 40 euro maar soms zijn er promoties.
Re:TrainBase
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re:TrainBase
Citaat van: bellejt op zaterdag 02 oktober 2010, 12:38:58
ik gebruik sinds enkele jaren Icollecttrains.

Hallo Johnny,

die (de probeer-versie) blijft dus onbeperkt geldig? Je bent er kennelijk tevreden over? Ik heb de software nog niet kunnen installeren...
Re:TrainBase
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re:TrainBase
dacht dat het onbeperkt in tijd was maar je kon maar een aantal (100) items invullen.Mij beviel het onmiddelijk en heb meteen geregistreerd.Was toen nog tegen gunsttarief.Vooral de printmogelijkheden zijn legio.
Re:TrainBase
Spoorman
gast

Re:TrainBase
Citaat van: Hans Biere op zaterdag 02 oktober 2010, 12:42:51

die (de probeer-versie) blijft dus onbeperkt geldig? Je bent er kennelijk tevreden over? Ik heb de software nog niet kunnen installeren...


Hallo Hans,

Aanschaf plus licence was november 2005. De probeerversie is onbeperkt geldig in tijd maar je kunt maar 25 items invoeren.

Probleem is wel dat bij elke herinstallatie van m'n PC of vernieuwen je licence niet meer werkt. Ben al aan m'n 6e toe, vaak na lang wachten op support.

Gr, Ben.
Re:TrainBase
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re:TrainBase
Citaat van: Spoorman op zaterdag 02 oktober 2010, 15:23:37De probeerversie is onbeperkt geldig in tijd maar je kunt maar 25 items invoeren.

Hallo Ben,

een tikkie te weinig voor mij.  :lol:

Bedankt voor je informatie!
Re:TrainBase
rcmarc
gast

Re:TrainBase
Citaat van: Spoorman op zaterdag 02 oktober 2010, 09:31:14
Er is nu ieder geval een werkende release beschikbaar:

De toegevoegde waarde t.o.v. de oude versie kan ik echter niet vinden. Ben dus in tegenstelling tot Alex niet zo tevreden wat niet wegneemt dat er waardering is voor de maker. Maar mij is het geen geld waard.

Citaat van: rcmarc op zaterdag 02 oktober 2010, 08:58:33
Guys, dat is dus het nadeel van softwarepakketjes en een voordeel van een online database applicatie ;)
Ik ben voor mezelf voorlopig een online applicatie aan het bouwen met in mijn gedachte hoe het handiger, beter, overzichtelijker en sneller kan met invoeren. Als het voor mij is gelukt dan stel ik het wel eens open om het door andere te laten zien en wie weet,...

Marc,

Dat "online" voordeel is waar echter geldt net zo lang tot jij de stekker eruit trekt. :P

Maar ik ben wel benieuwd als je iets gebouwd heb, laat maar horen. Voorlopig doe ik het maar met iCollectTrains waar ik een betaalde licence voor heb. Echter ook daarvan staat de ontwikkeling stil ondanks beloften van de makers.

Gr, Ben.

Lol,. ja dat is waar Ben daar heb jij weer gelijk in.
aquastats.nl heb ik ook gemaakt net zoiets als dit maar dan voor tropisch aquarium. Deze site gaat waarschijnlijk gekocht en onderhouden worden door een aquarium/vissen forum. Dus gaat het een stuk langer mee dan als ik het voor mezelf zou doen.
Zo heb ik meerdere webapplicaties gemaakt en weer verkocht, wie weet wilt 3-rail deze site tegen die tijd dan ook wel kopen,... who knows.
Re:TrainBase
Wasmi
gast

Re:TrainBase
Zeg, ehh, rcmarc..... waarom begin je geen eigen draadje over je nieuwe web database, ipv het draadje van Willy vol te bouwen???? Ik ben niet geinteresseerd in een web applicatie, maar wel in nieuws over trainbase.

Walter
Re:TrainBase
Lid sinds: 2006

offline
Re:TrainBase
Citaat van: Aliebengalie op vrijdag 01 oktober 2010, 05:22:05
Je maakt me nu wel erg nieuwsgierig hoor Koen.....stuur je database is op.. :lol: ..
Mvg: Alex
Haha, die is echt niet zo bijzonder, het is meer het idee!  :)

@RcMarc: inderdaad is een verzamelijk nou ook weer niet zo vreselijk geheim, maar toch... (het ligt vast ook aan mij :) )

Citaat van: Spoorman op zaterdag 02 oktober 2010, 09:31:14
Dat "online" voordeel is waar echter geldt net zo lang tot jij de stekker eruit trekt. :P
Dat is ook een goeie! Dat probleem heb je met een offline pakket minder...

Ik lees hier nu dat je moet gaan betalen voor TrainBase?! Dat is wel jammer. Maar de beslissing van de maker natuurlijk.
Zoals ik al vaker hier aangegeven heb ben ik ook bezig met een programma. Als dat er is ga ik het gratis verstrekken. Ik kan alleen helemaal niets beloven over wanneer het klaar is.... Zou zomaar een paar jaar kunnen duren...

Koen
Re:TrainBase
Aliebengalie
gast

Re:TrainBase
Daarom maken we nog gretig gebruik van de "gratis" versie.
Die voldoet voor mij prima.
Krijg nog steeds de betaalde versie niet aan de gang,dus kan het verschil niet aangeven hier.
En zolang het installeren nog steeds niet goed verloopt , gebruik ik lekker de "oude" versie nog.

Mvg: Alex
Re:TrainBase© Pro V1.0.3.3
TrainBase© Pro V1.0.3.3 is beschikbaar op de site http://www.wdevaal.nl/trainbase

mvg Willy
Re:TrainBase© Pro V1.0.3.3
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re:TrainBase© Pro V1.0.3.3
Citaat van: wdevaal op dinsdag 05 oktober 2010, 20:38:43
TrainBase© Pro V1.0.3.3 is beschikbaar op de site http://www.wdevaal.nl/trainbase

Na downloaden werkt dit bij mij in ieder geval niet.

Edit: inmiddels wel! Zie bericht verder op.
Re:TrainBase
Spoorman
gast

Re:TrainBase
Hier wel, Windows7 Enterprise 32 bit.

Maar krijg wel na de installer een melding dat het programma mogelijk niet goed geinstalleerd is.

Gr, Ben.
Re:TrainBase
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re:TrainBase
Citaat van: Spoorman op dinsdag 05 oktober 2010, 21:04:49
Hier wel, Windows7 Enterprise 32 bit.

Hier inmiddels ook. Sorry, ik herroep mijn eerdere melding, die ik dan ook zal verwijderen. Ik heb de nieuwe versie over de oude heen geïnstalleerd en dat gaf geen probleem.
Re:TrainBase
Spoorman
gast

Re:TrainBase
Heel goed. :P

En nu je verzameling inkloppen. Daar ben je wel even mee bezig denk ik. Hup aan de slag. :mrgreen:

Gr, Ben.
Re:TrainBase
Wesleyk
gast

Re:TrainBase
Citaat van: Hans Biere op dinsdag 05 oktober 2010, 20:57:44
Citaat van: wdevaal op dinsdag 05 oktober 2010, 20:38:43
TrainBase© Pro V1.0.3.3 is beschikbaar op de site http://www.wdevaal.nl/trainbase

Na downloaden werkt dit bij mij in ieder geval niet.

Hans,

Als je windows vista of windows 7 gebruikt, moet je rechtermuis klikken op de snelkoppeling en dan "uitvoeren als administrator"

Edit: inmiddels wel! Zie bericht verder op.
Re:TrainBase
wdevaal
gast

Re:TrainBase
Citaat van: Spoorman op dinsdag 05 oktober 2010, 21:04:49
Hier wel, Windows7 Enterprise 32 bit.

Maar krijg wel na de installer een melding dat het programma mogelijk niet goed geinstalleerd is.

Gr, Ben.

Dit omdat TrainBase© Pro nog niet is aangemeld bij Microsoft als zijn een veilig programma.
TrainBase© Pro V1.0.3.3 is een 32 bits applicatie.

mvg Willy...
Re:TrainBase
rcmarc
gast

Re:TrainBase
Citaat van: Wasmi op zondag 03 oktober 2010, 20:36:48
Zeg, ehh, rcmarc..... waarom begin je geen eigen draadje over je nieuwe web database, ipv het draadje van Willy vol te bouwen???? Ik ben niet geinteresseerd in een web applicatie, maar wel in nieuws over trainbase.

Walter

Hi Walter,
Als mensen me blijven vragen geef ik gewillig antwoord he hahaha...
Veel plezier met trainbase..... bij mij werkt het in iedergeval niet.

groets
Marc
Re:TrainBase
rcmarc
gast

Re:TrainBase
Citaat van: KNed op dinsdag 05 oktober 2010, 00:01:39
Haha, die is echt niet zo bijzonder, het is meer het idee!  :)
@RcMarc: inderdaad is een verzamelijk nou ook weer niet zo vreselijk geheim, maar toch... (het ligt vast ook aan mij :) )

Hi Koen,
Och zoals ik al eerder zij he, ieder zijn ting ja toch haha.
Die webapplicatie is ook wel leuk maar groter dan ik dacht dus gaat ook wel ff duren haha.
Ik wil meteen een zelfvullende database maken zegmaar. Dus wat de mensen invullen (zonder gegevens van de invuller) kan een ander weer aan zijn inventory toevoegen snap je. Scheelt mij werk in toevoegen en andere ook. En als er een veld niet klopt dan wijzig je die zelf en sla je die op in je 'eigen' inventory lijst, ideaal :) dacht ik zo haha.

Trouwens ik zag dat de treklijsten van trainbase in textbestandjes zitten en de rest in een accessdb.
Handig over te nemen (hint) voor je eigen proggie.

Re:TrainBase
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re:TrainBase
Citaat van: Spoorman op dinsdag 05 oktober 2010, 21:10:41En nu je verzameling inkloppen. Daar ben je wel even mee bezig denk ik. Hup aan de slag. :mrgreen:

Ja Ben, als ik dat ga doen is er de komende jaren geen tijd meer voor de verdere aanleg van mijn baan.  :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Dus dat wordt tijd verdelen. Het forum is er ook nog, dus ik krijg het nog druk de komende tijd... :lol: :lol: :lol:
Re:TrainBase
Lid sinds: 2007

offline
Re:TrainBase
Zomaar en nieuwsgierige vraag. Dan is alles ingeklopt. En dan?
Re:TrainBase
Spoorman
gast

Re:TrainBase
Henk,

Bedoel je te vragen wat het nut is van dit soort software?

Waar ik het voor gebruik: weten wat ik bezit, wat het gekost heeft, waar en wanneer ik het aangeschaft heb enz. Het geeft me inzicht.

Gr, Ben.
Re:TrainBase
Lid sinds: 2007

offline
Re:TrainBase
Het is echt nieuwsgierigheid.
Ik kan me heel goed voorstellen dat het leuk is om te programmeren en zelfs dat ik enthousiast raak over zo'n programma. Maar ik ben ook vrij zeker dat ik halverwege het inkloppen er al een beetje genoeg van begin te krijgen, me af begin te vragen wat ik nou eigenlijk zit te doen, en dat achteraf bijhouden er al helemaal niet bij is.
Re:TrainBase
wdevaal
gast

Re:TrainBase
Een vriendelijk verzoek, is het mogelijk de hier bovenstaande discussie in een ander topic voort te zetten.

Dit topic gaat over TrainBase, en deze discussie maakt het lezen ervan onduidelijk.

Hopende op uw medewerking en met vriendelijke groet

Willy...
Re:TrainBase
Spoorman
gast

Re:TrainBase
Willy,

Laat ons gewoon discussieren hier. Voor inhoudelijk zaken is er immers het TrainBase forum toch?

Gr, Ben.
Re:TrainBase
Wasmi
gast

Re:TrainBase
Citaat van: henkv op woensdag 06 oktober 2010, 09:56:36
Het is echt nieuwsgierigheid.
Ik kan me heel goed voorstellen dat het leuk is om te programmeren en zelfs dat ik enthousiast raak over zo'n programma. Maar ik ben ook vrij zeker dat ik halverwege het inkloppen er al een beetje genoeg van begin te krijgen, me af begin te vragen wat ik nou eigenlijk zit te doen, en dat achteraf bijhouden er al helemaal niet bij is.


Tja, dat komt vanzelf wel, als je niet meer weet wat je hebt en welke decoder er ook al weer in welke loc zit, en welke instellingen je daarvoor hebt gedaan. Je bent er wel een poosje zoet mee (afhankelijk van de grootte van je collectie natuurlijk) voor je alles hebt ingevoerd. Ik heb erg oa veel tijd besteed aan het maken van foto's en ben er tijdens het invoeren achter gekomen dat ik een zaken had waarvan ik het niet eens meer wist  :shock: :oops: Het bijhouden is niet zo'm probleem, als je een nieuwe aanwinst hebt, gelijk even invoeren als alles nog vers in je geheugen zit en alle papieren en info bij de hand is.
Ik had in het verleden eea in een excel spreadsheet zitten, in elk geval al m'n loks, om digitaal adres beheer te kunnen doen, en te weten welke functie wat doet (alles voor het MFX tijdperk). Da's wel handig bij ca 100 digitaal gestuurde locs en functiemodellen.
Gelukkig heb ik dat spreadsheet kunnen exporteren en importeren in Trainbase, dat scheelde wel veel werk.
Verder is het een goed lijstje voor de verzekering!Wat ik nog niet heb ingevoerd zijn zaken als rails en scenery, en m'n besturingssysteem. Dat komt nog wel.

Walter
Re:TrainBase
rcmarc
gast

Re:TrainBase
Citaat van: Spoorman op woensdag 06 oktober 2010, 10:32:10
Willy,

Laat ons gewoon discussieren hier. Voor inhoudelijk zaken is er immers het TrainBase forum toch?

Gr, Ben.

Dito... lekker discuseren is altijd leuk of het nou over hardware of software gaat, geweldig toch.
Zo krijg je inzicht in de ideen van mensen, zou je juist blij mee moeten zijn :)
Re:TrainBase
wdevaal
gast

Re:TrainBase
Citaat van: Spoorman op woensdag 06 oktober 2010, 10:32:10
Willy,

Laat ons gewoon discussieren hier. Voor inhoudelijk zaken is er immers het TrainBase forum toch?

Gr, Ben.

Goed dat je dit zelf aangeeft, vanaf heden plaats ik hier op het 3Rail forum geen meldingen meer betreffende TrainBase.

Heeft u iets te vragen verwijs ik u naar het hierboven vermelde TrainBase forum op:  http://trainbase.forum-xl.nl.

Dit topic kan voor wat het mij betreft worden gesloten.

mvg Willy...
Re:TrainBase
Spoorman
gast

Re:TrainBase
Willy,

Wellicht begrijp je me verkeerd.

Je gaf immers zelf al aan inhoudelijk alleen op het Trainbase forum te willen discussieren. Nu ben je weer hier op terug gekomen (ook op BNLS) wat op prijs gesteld wordt maar wil je ons vragen de discussie stoppen.

Citaat van: wdevaal op zondag 02 augustus 2009, 11:58:36

........ Maar verzoek u en andere geïnteresseerde voor de laatste meldingen toch het TrainBase forum te bezoeken.
Ik moet anders nu de bevindingen op drie forums gaan plaatsen........


Gr, Ben.
Re:TrainBase
rhvdberg
gast

Re:TrainBase
Ik heb sinds kort een geregistreerde versie van TrainBase en volgens mij is dit de oplossing voor mijn verzameling. Maar..................

de volgende melding verschijnt en het programma loopt vast. Alles is geupdated en dus de laatste versie. Ik maak wel gebruik van Windows 7 Home Premium 64-bit

Iemand enig idee?

Bijlage

Rene
Re:TrainBase
Spoorman
gast

Re:TrainBase
Helaas:

Citaat van: wdevaal op dinsdag 05 oktober 2010, 21:23:28

TrainBase© Pro V1.0.3.3 is een 32 bits applicatie.


Gr, Ben.
Re:TrainBase
rcmarc
gast

Re:TrainBase
Citeer
maar willy nu op deze manier er van onder gaan vind ik maar niks.
was het in het begin niet bedoeld om hier de mensen van het forum te helpen aan een data base voor hun treinen . zo had ik het toch verstaan en zo heb je het laten verstaan. en dan vertrek je al een na een poosje voor de eerste maal op een eigen forum.

en nu alles op zijn pootjes is gekomen trek je er van onder vind het raar en maar niks. lokje 23  ( lucien )

Zo gaat dat vaak helaas mensen.
De bouwer heeft zijn gegevens en criterea's voor zijn programma en dan is het klaar en heeft hij ons schijnbaar niet meer nodig denk ik, weet ik veel.
Jammer maar helaas, dan nog hoef dit draadje niet gesloten te worden.
We discusieren nog steeds lekker verder over diverse database programma's, daar gaat dit topic tenslotte over.

@Rene,
De meeste maken hier nog steeds gebruik van de eerste gratis versie, die het schijnbaar overal doet. De nieuwe zogeheten 'pro' versie werkt bij velen niet op win7 en vista geen idee hoe de nieuwe versie het doet. Bij mij in iedergeval nog steeds niet op vista 32bits. Ik heb ook nog steeds de gratis versie gekregen van een mede forum lid. Alleen die gebruik ik voor een eigen betere  gratis en ongelimiteerde trainbase webapplicatie te maken.
Re:TrainBase
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re:TrainBase
Aangaande de reacties :gewoon dit topic sluiten is eigenlijk het best.Wel met vermelding dat dit soort vragen vanaf heden op het eigen forum moeten gesteld worden.Mijns inziens gaat het hier vanaf nu om handel vermits er moet betaald worden voor het programma.Dan kunnen we evengoed voor alle betalende programma's een topic openen.Dit zou ideaal zijn voor de makers en goede sluikreclame.Of de TOPIC titel veranderen vermits het eigenlijk zou gaan over de verschillen tussen de programma's.
Re:TrainBase
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re:TrainBase
Ik heb zojuist ? 12,50 overgemaakt voor een volwaardige licentie.

Maar zien wat het wordt, vooralsnog heb ik er vertrouwen in.  :D
Re:TrainBase
Aliebengalie
gast

Re:TrainBase
Ok dan,dat is dus 1 pc minder waar ik het kan installeren.
Maar nu weet ik in iedergeval waarom.
Op de andere pc , met xp heb ik hem draaien.
Ga nog is kijken wat de verschillen met de gratis versie
zijn.
Dus zoek de verschillen.
(die "oude gratis" versie draait hier nog steeds prima op Windows 7 Home Premium 64-bit).
En hier in de woonkamer (windows7) zit ik toch lekkerder achter de pc dan in de treinenkamer (xp-pc).

Mvg: Alex