Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

TrainBase

Gestart door wdevaal donderdag 23 april 2009, 23:13:20

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:TrainBase
viking
gast

Re:TrainBase
Willy,

misschien interessant om ergens te voorzien of het materiaal(loc) in originele toestand is of omgebouwd (gedigitaliseerd en dan op welke wijze delta, esu etc...)
Bij de technische specs type motor ??

Misschien de mogelijkheid om naast de afbeelding de Explo tekening in te voegen (pdf) / wisselstukken lijst?
of fiche met de courante wisselstukken sleper, antislip banden - koolborstels koppeling-pantograaf lampjes?
rapporten  maken ??

sorry moest ik hier iets vragen dat ik al voorzien is kan het over het hoofd gezien hebben. :(



De bedoeling is positieve input voor een programma dat zeer tegemoet komt aan een reële behoefte om het materiaal zo volledig mogelijk te beheren.
Ziet er zoals ik eerder zei schitterend ui tot nu toe.

Grts  :)

Johan






Re:TrainBase
wdevaal
gast

Re:TrainBase
Citaat van: viking op donderdag 02 juli 2009, 22:36:49
Willy,

misschien interessant om ergens te voorzien of het materiaal(loc) in originele toestand is of omgebouwd (gedigitaliseerd en dan op welke wijze delta, esu etc...)
Bij de technische specs type motor ??

Misschien de mogelijkheid om naast de afbeelding de Explo tekening in te voegen (pdf) / wisselstukken lijst?
of fiche met de courante wisselstukken sleper, antislip banden - koolborstels koppeling-pantograaf lampjes?
rapporten  maken ??

sorry moest ik hier iets vragen dat ik al voorzien is kan het over het hoofd gezien hebben. :(



De bedoeling is positieve input voor een programma dat zeer tegemoet komt aan een reële behoefte om het materiaal zo volledig mogelijk te beheren.
Ziet er zoals ik eerder zei schitterend ui tot nu toe.

Grts  :)

Johan

In deze fase is het nog mogelijk om b.v. een Tab ?Technische specificaties?  te maken. Maar daar heb ik wel jullie hulp bij nodig. Ik zelf zou niet weten welke informatie jullie willen opslaan. Kom eens met  namen van welke velden er in die Tap zou moeten komen.
m.v.g. Willy...

Edit Herman05: Quote gerepareerd

Re:TrainBase
wdevaal
gast

Re:TrainBase
Zoals u weet wordt dit progamma mede samen gesteld door medewerking van het 3Rail en Beneluxspoor gebruikers forums. In beide forums lopen nu verschillende maar toch belangrijke topics naast elkaar. Het is daarom dat ik de discussie over TrainBase wil verplaatsen naar een eigen nieuw forum zodat de informatie over TrainBase voor alle toekomstige gebruikers  meer gebundeld is. Het nieuwe forum is te vinden via de internet link (http://trainbase.forum-xl.nl).

m.v.g. Willy?
Re:TrainBase
Aliebengalie
gast

Re:TrainBase
Jammer of juist duidelijker een eigen website - heb daar geen mening over.
Heb maar 1 vraag en die is......wanneer komt de test versie uit..... :lol:
Ben niet nieuwsgierig naar het mooie programma neh echt waar niet.
We hebben geen nagels meer over.... :lol:
Veel suc6.

Mvg: Alex
Re:TrainBase
Riny
gast

Re:TrainBase
Citaat van: wdevaal op maandag 06 juli 2009, 11:44:39
In beide forums lopen nu verschillende maar toch belangrijke topics naast elkaar. Het is daarom dat ik de discussie over TrainBase wil verplaatsen naar een eigen nieuw forum zodat de informatie over TrainBase voor alle toekomstige gebruikers  meer gebundeld is.

Ik vind dit op zich een goede beslissing.
Men hoeft niet meer heen en weer te fietsen van forum naar forum.
Uiteindelijk zijn er meerdere forums over 1 specifiek sofwarepakket, bijv. Koploper, Windigipet, enz.

Dus alles duidelijk op 1 centraal punt waar alle informatie over TrainBase te vinden is.
Goed idee dus.
Re:TrainBase
Lid sinds: 2006

offline
Re:TrainBase
Wel een begrijpelijke stap maar ik denk toch dat je response gaat missen. Ik denk dat veel mensen niet de moeite nemen om heel regelmatig op nóg een forum te kijken.

Koen
Re:TrainBase
Riny
gast

Re:TrainBase
Citaat van: KNed op maandag 06 juli 2009, 13:02:53
Ik denk dat veel mensen niet de moeite nemen om heel regelmatig op nóg een forum te kijken.

Beste Koen,

Ook jouw gedachtengang kan ik begrijpen alleen mijn ervaring is, wanneer hobbyisten echte interesse hebben in de software, zij wel degelijk de moeite nemen om het TrainBase fourm te raadplegen en op de hoogte willen blijven van de ontwikkelingen van het programma.

Zelf zwerf ik links en rechts op diverse fora's en zie vaak en vele collega hobbyisten ook daar actief.

Wanneer er aan een goede promotie wordt gedaan zal iedereen straks wel weten waar zij de info vandaan kunnen halen.
Alle geinteresseerde, net als ik, zullen wanneer zij een site over de hobby hebben, wel degelijk een link plaatsen zoals ik dat doe op mijn site en forum.
Dus zelf zie ik het probleem niet zo zwaar in, maar ik kan je denkwijze en reactie wel begrijpen.
Re:TrainBase
rocofan
gast

Re:TrainBase
wacht maar eens af .... wat zal de volgende stap zijn ?

-)

Re:TrainBase
Lid sinds: 2006

offline
Re:TrainBase
Zelfs ik vind het een goed idee maar dan de draadjes op de andere fora sluiten om verwarring te vermijden.
Re:TrainBase
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:TrainBase
Ik heb de link al bij mijn favorieten staan, het zou toch wel fijn zijn als er op dit forum dan gemeld wordt als er wat nieuws te melden is.

Ook ik denk dat je minder op dat forum komt dan hier.

Maar wat het belangrijkste is het programma daar hebben we straks allemaal wat aan.

Peter / degeluidsman.
Re:TrainBase
wdevaal
gast

Re:TrainBase
Citaat van: spoorman op maandag 06 juli 2009, 18:46:52

Je richt een Forum op om te kletsen over iets wat er nog niet is. Je kunt dit beter doen als je programma uitgerold is en gebruikers de behoefte hebben en krijgen om info uit te wisselen.

Gr, Ben.

Toch maar even reageren op alle berichten omtrent het TrainBase forum. Ik ben het met iedereen eens zowel de voor als tegenstanders hebben gelijk. Voor mijn is het van belang een goede koppeling te krijgen tussen het 3Rail en Beneluxspoor forum, nu lopen er op deze twee forums discussies langs elkaar zodat het ene forum niet weet wat er zich op dat andere forum afspeelt. Om even terug te komen op het bericht van spoorman, ik ben het niet met jou eens te wachten tot dat het programma er is, voor mijn is het nu van belang te weten wat de wensen zijn zodat ik deze nu kan verwerken, nu het programma nog in ontwikkeling is, weet je wel wat voor werk het is later iets toe te voegen of te moeten veranderen.

m.v.g. Willy?
Re:TrainBase
wdevaal
gast

Re:TrainBase
Citaat van: spoorman op dinsdag 07 juli 2009, 08:56:39

Succes met het programma.

Gr, Ben.

Gezien de vorige berichten van jou in dit topic, heb ik hier mijn twijfels over  :(

m.v.g. Willy...
Re:TrainBase
Riny
gast

Re:TrainBase
Daar gaan we weer  :?
Re:TrainBase
wdevaal
gast

Re:TrainBase
Hierbij even een update van het programma. Om dit forum niet al te veel te belasten met de vele screenshots heb ik deze op mijn site gezet. De afbeeldingen zijn op het formaat 1 op 1. Binnen kort komt de eerste beta versie uit, die eerst zal worden getest door enkele beta testers.

http://www.wdevaal.nl/trainbase/help.php

m.v.g. Willy...
Re:TrainBase
Aliebengalie
gast

Re:TrainBase
Ziet er schitterend uit Willy.
Is precies wat we nodig hebben toch.
Ben erg benieuwd.

Mvg: Alex
Re:TrainBase
dikken
gast

Re:TrainBase
Willy,

Zoek je beta-testers? ik ben kandidaat hoor! laat maar komen! :lol:
Re:TrainBase
Lid sinds: 2008

offline
Re:TrainBase
Wauw, het is niet eens alleen voor het rijdend gedeelte, maar ook nog voor de gebouwen etc etc. Ziet er ZEEER top uit :D :D. Als ik straks maar niet schrik van het totaalbedrag :)
Re:TrainBase
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:TrainBase
Hoi Willy,

Dat ziet er zeer mooi uit.

Ook de toevoeging van de rails vind ik erg handig.

Dit wordt een top programma ( is het eigenlijk al ).

Peter / degeluidsman.
Re:TrainBase
wdevaal
gast

Re:TrainBase
Op 23 juli 2009 zijn een zes tal bètatesters aan de slag gegaan TrainBase te testen.

Voor meer informatie zie het TrainBase Gebruikers Forum op:

http://trainbase.forum-xl.nl

m.v.g. Willy...
Re:TrainBase
Lokkie
gast

Re:TrainBase
Dat is goed nieuws. :)
Ik ben heel benieuwd naar de eerste gebruikers ervaringen.

Gr.
René
Re:TrainBase
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:TrainBase
Hoi Willy,

Dat zijn goede berichten, zeker de foto database met meer dan 700 afbeeldingen is top.

We wachten in spanning af.

Succes met de ontwikkeling.

Peter / degeluidsman.
Re:TrainBase
Lid sinds: 2008

There is no place like 127.0.0.1

offline
Re:TrainBase
nog 3 verzoekjes:

1. Kan je per loc (of rijtuig), een log-boek bijhouden ?
(zodat je een chronologisch overzicht kan opbouwen van wanneer je een loc heb omgebouwd, wanneer je onderhoud hebt gedaan,
wanneer er iets stuk is geweest (en wanneer het vervangen is))

2. Verder zou ik nog "links" willen zien tussen verschillende items.
bvb. Je hebt een decoder in je database gestoken, met aankoopdatum en alle andere parameters enz ...
Vervolgens zou je die decoder aan een loc moeten kunnen koppelen. zodoende heb je de detailinfo van de decoder van een loc, altijd bij de hand)
Dit is niet alleen handig bij decoder/loc combinatie, maar ook rijtuigen die bij mekaar horen, en samen een stam vormen enzo.

3. Kan je eens kijken of je kan compileren tegen de mono-library ? Mono is een opensource versie van dotNET,
normaliter kan je gewoon een VB .NET project compileren tegen deze mono library.
Hierdoor kan je programma "plots" ook draaien onder Mac OSX en Linux.


succes nog,
Kris
Re:TrainBase
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:TrainBase
Kris,

Zover ik het geheel bekeken heb is jou vraag onder nummer 1 al ingebouwd.

Op de andere vragen weet ik helaas geen antwoord.

Peter / degeluidsman.
Re:TrainBase
Piwie
gast

Re:TrainBase
Hallo Willie,

vind dit een goed plan om een database te maken, wacht met spanning af wanneer het programma klaar is om te gebruiken.

Succes.

Groeten Piwie
Re:TrainBase
wdevaal
gast

Re:TrainBase
Maanden lang heeft iedereen zijn wensen kenbaar kunnen maken, aan de hand van die wensen ben ik aan de slag gegaan, TrainBase ligt nu bij de Beta Testers en wordt eerst uit gebracht in zijn huidige vorm.

Daarna kunt u verdere wensen kunt u kenbaar maken op het TrainBase Gebruikers Forum:

http://trainbase.forum-xl.nl

m.v.g. Willy...
Re:TrainBase
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:TrainBase
Citaat van: wdevaal op zondag 26 juli 2009, 13:09:10
Maanden lang heeft iedereen zijn wensen kenbaar kunnen maken, aan de hand van die wensen ben ik aan de slag gegaan, TrainBase ligt nu bij de Beta Testers en wordt eerst uit gebracht in zijn huidige vorm.

Daarna kunt u verdere wensen kunt u kenbaar maken op het TrainBase Gebruikers Forum:

http://trainbase.forum-xl.nl

m.v.g. Willy...

Ik hoop dat je op dit draadje de eerste test van het programma met ons deelt Willy ik ben erg benieuwd.

peter / degeluidsman.
Re:TrainBase
Wiki Redactie
Lid sinds: 2006

offline
Re:TrainBase
Hoi Willy,

Ziet er goed uit zeg! Misschien een idee om ook het serienummer van de lok in de database op te nemen. (Handig voor de verzekering bij diefstal).

Ben benieuwd naar de Beta versie.

Treinsmurf
Re:TrainBase
Lid sinds: 2007

Kruibeke

offline
Re:TrainBase
geen verdere commentaar, ziet er ideaal uit.
dit blijf ik zeker op de voet volgen.
Wat een inspanning van de ontwerper , er zal eindlijk een goede en goedkope oplossing zijn.

phil
Re:TrainBase
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:TrainBase
In een ander draadje kwam net het aantal meters rails dat iemand bezit tersprake.

Omdat ik zag dat je de rails ook in dit programma kan invoeren zou het een leuk idee zijn om de totale lengte van je rails te weten.
misschien zit dit er al in, maar eerst de beta testers afwachten.

peter / degeluidsman.
Re:TrainBase
wdevaal
gast

Re:TrainBase
Citaat van: degeluidsman op maandag 27 juli 2009, 17:14:50
Citaat van: wdevaal op zondag 26 juli 2009, 13:09:10
Maanden lang heeft iedereen zijn wensen kenbaar kunnen maken, aan de hand van die wensen ben ik aan de slag gegaan, TrainBase ligt nu bij de Beta Testers en wordt eerst uit gebracht in zijn huidige vorm.

Daarna kunt u verdere wensen kunt u kenbaar maken op het TrainBase Gebruikers Forum:

http://trainbase.forum-xl.nl

m.v.g. Willy...

Ik hoop dat je op dit draadje de eerste test van het programma met ons deelt Willy ik ben erg benieuwd.

peter / degeluidsman.

Ik ben beide forums zeer dankbaar voor hun medewerking bij het tot stand komen van TrainBase.
Maar verzoek u en andere geïnteresseerde voor de laatste meldingen toch het TrainBase forum te bezoeken.
Ik moet anders nu de bevindingen op drie forums gaan plaatsen, wel bij ik dit Topic volgen omdat het hier allemaal is begonnen.
m.v.g. Willy?
Re:TrainBase
wdevaal
gast

Re:TrainBase
Citaat van: treinsmurf op maandag 27 juli 2009, 17:51:09
Hoi Willy,

Ziet er goed uit zeg! Misschien een idee om ook het serienummer van de lok in de database op te nemen. (Handig voor de verzekering bij diefstal).

Ben benieuwd naar de Beta versie.

Treinsmurf

Dit neem ik mee in de volgende update.


m.v.g. Willy...
TrainBase versie 0.0.2.1 Beta.
Zo even de stand van zaken weergeven. TrainBase versie 0.0.2.1 wordt op dit moment door het Beta Test Team uitgeprobeerd, en de resultaten zijn niet slecht.
Het team wil nog enkele veranderingen laten aanbrengen om het de gebruiker nog gemakkelijker te maken, hier ben ik nu mee bezig.
We hebben één discussie probleem over de Tab CV-Waarde, gezien de variëteit aan decoders ?DCC, Motorola en enz.? kunnen we niet goed tot een standaard layout komen, maar ook dit lossen we op.
Ik heb een goed functioneel Beta Test Team die me ter zijde staat ?ze letten zelfs op een puntje meer of minder?. 
Waneer ik een eerste officiële versie uitbreng kan ik nu nog niet zeggen, ik wil me nu nog niet vast binden aan een datum.
Wel heb ik voor u alvast een overzicht van het programma  in de vorm van enkele screenshots.

http://www.wdevaal.nl/trainbase/help.php

m.v.g. Willy?
Re:TrainBase
Lid sinds: 2007

offline
Re:TrainBase
indrukwekkend!!!
Re:TrainBase
Lid sinds: 2007

Meine (Landkreis Gifhorn)

online
Re:TrainBase
Willy,

Zoals ik al eerder heb gezegd: het ziet er geweldig uit.

Is het ook mogelijk om te knippen en plakken?
Hiermee bedoel ik dat je 1 lok invoert, deze kopieert.
Als je nu een nieuwe lok invoert en je drukt op Plakken hij de gegevens die je gekopieerd hebt, invult.
Al mijn lok's met esu decoder hebben (bijna) dezelfde specificaties. (bespaart een hoop invul werk :P)

Of de mogelijkheid om 1 lok op te slaan en in te voegen uit een bestand.

Meine
Re:TrainBase
Lid sinds: 2007

Kruibeke

offline
Re:TrainBase
Citaat van: Meine op dinsdag 04 augustus 2009, 12:28:10
Willy,

Zoals ik al eerder heb gezegd: het ziet er geweldig uit.

Is het ook mogelijk om te knippen en plakken?
Hiermee bedoel ik dat je 1 lok invoert, deze kopieert.
Als je nu een nieuwe lok invoert en je drukt op Plakken hij de gegevens die je gekopieerd hebt, invult.
Al mijn lok's met esu decoder hebben (bijna) dezelfde specificaties. (bespaart een hoop invul werk :P)

Of de mogelijkheid om 1 lok op te slaan en in te voegen uit een bestand.

Meine

Heb je idee even overgenomen op het tb forum, ik zat ook al in die richting te denken, dan vooral aan het feit dat het voor mij niet nuttig zou zijn om telkens Marklin te moeten invoeren aangezien ik niets anders heb.
Phil
Re:TrainBase
Lid sinds: 2007

Meine (Landkreis Gifhorn)

online
Re:TrainBase
Citaat van: phil op dinsdag 04 augustus 2009, 13:03:59

Heb je idee even overgenomen op het tb forum, ik zat ook al in die richting te denken, dan vooral aan het feit dat het voor mij niet nuttig zou zijn om telkens Marklin te moeten invoeren aangezien ik niets anders heb.
Phil


Phil,

Dan zou het meer iets zijn van een sjabloon, als je nieuw doet krijg je de vraag:
leeg of via sjabloon (oid). Een sjablooon moet je dan zelf (eenmalig) kunnen vullen.

Meine
Re:TrainBase
Lid sinds: 2007

Kruibeke

offline
Re:TrainBase
awel ja , zoiets had ik in gedachten, komt dit niet tegemoet aan uw vraag?? of is het meer een soort van autofill, als je begint te typen dat hij sugesties doet en dat je enkel enter moet drukken als het juist is, zoals Exel, of je browser .

mvg
Phil
Re:TrainBase
wdevaal
gast

Re:TrainBase
TrainBase heeft inderdaad de mogelijkheid een compleet record te kopiëren, en deze daarna in een nieuw record te plakken. TrainBase heeft ook een z.g. leer mogelijkheid wat wil zeggen dat het niet nodig is telkens alle velden te moeten invoeren. Rij je 3-Rail, H0 en je voert dit de eerste keer in, zal TrainBase bij het aanmaken van een nieuw record deze velden voorzien van de laatst ingevoerde waarde. Hiermee voldoet TrainBase aan uw wensen.

m.v.g. Willy...
Re:TrainBase
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:TrainBase
Willy,

Wederom complimenten voor je inzet en uitvoering van dit programma.

Je pakt de zaken grondig aan.

peter / degeluidsman.
Re:TrainBase
wdevaal
gast

Re:TrainBase
Citaat van: degeluidsman op dinsdag 04 augustus 2009, 17:19:43
Willy,

Wederom complimenten voor je inzet en uitvoering van dit programma.

Je pakt de zaken grondig aan.

peter / degeluidsman.

Dank je voor deze woorden  :P

m.v.g. Willy...
Re:TrainBase
Lid sinds: 2007

Meine (Landkreis Gifhorn)

online
Re:TrainBase
Citaat van: Meine op dinsdag 04 augustus 2009, 12:28:10

Of de mogelijkheid om 1 lok op te slaan en in te voegen uit een bestand.


Willy,

Je heb er goed over nagedacht!!

Is bovenstaande ook al mogelijk?

Meine
Re:TrainBase
ruben2.tk
gast

Re:TrainBase
wat ik nog mis is het invoeren van ijkgegevens uit koploper.

groeten ruben derks.

ps: mag ik beta testen??
Re:TrainBase
Lid sinds: 2008

Als t maar Nederlands is en flensen heeft

offline
Re:TrainBase
Willy,

Ga zo door!!!  :wink:

Ik blijf je volgen TOP!!!!

Groeten Paul
Re:TrainBase
dikken
gast

Re:TrainBase
Willy,

het Trainbase forum ligt eruit!!!!!

Bart
Re:TrainBase
Lid sinds: 2006

offline
Re:TrainBase
Rond die tijd hoor je ook te slapen  :wink:

Koen
Re:TrainBase
Lid sinds: 2006

offline
Re:TrainBase
Beste Willy,

Al enig idee wanneer je de eerste release zult loslaten ?

Guy
Re:TrainBase
wdevaal
gast

Re:TrainBase
Citaat van: ruben2.tk op maandag 17 augustus 2009, 16:17:36
wat ik nog mis is het invoeren van ijkgegevens uit koploper.

groeten ruben derks.

ps: mag ik beta testen??


Er zijn vele modelspoor besturings programma?s waaronder Koploper en Win-Digipet.
Met de laatste heb ik ervaring, maar ik kan niet voor alle programma speciale eigenschappen onder brengen in TrainBase.

m.v.g. Willy....
Re:TrainBase
wdevaal
gast

Re:TrainBase
Citaat van: guyremgabdel op vrijdag 21 augustus 2009, 11:19:45
Beste Willy,

Al enig idee wanneer je de eerste release zult loslaten ?

Guy

Ik ben pas weer terug van vakantie en ga over enkele dagen de laatste veranderingen aanbrengen en deze voorleggen aan het test team.

m.v.g. Willy...
Re:TrainBase
Lid sinds: 2006

offline
Re:TrainBase
Prachtig, ik wacht vol spanning en  ik hoop dat je ook een fijne vakantie hebt gehad.

Guy
Re:TrainBase
woutje
gast

Re:TrainBase
Citaat van: ruben2.tk op maandag 17 augustus 2009, 16:17:36
wat ik nog mis is het invoeren van ijkgegevens uit koploper.

Mag ik vragen waarom je dat zou willen? Als backup een reden is kun je beter je lokdatabase van Koploper backuppen. Bespaart je het opnieuw inkloppen van de gegevens bij verlies.