Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

TrainBase

Gestart door wdevaal donderdag 23 april 2009, 23:13:20

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:TrainBase versie 0.0.3.1
TrainBase versie 0.0.3.1 is nu in handen van het Beta Test Team.

Nadat ik genoten heb van een verdiende vakantie ben ik de afgelopen dagen weer aan het werk gegaan met TrainBase.

Voor zover ik begrepen heb doen er zich geen problemen meer voor tijdens het installeren, TrainBase wordt getest op verschillende platforms  zoals Windows ME, XP, Vista en zelf Windows-7.

Op de site is een PDF bestand beschikbaar met de mogelijkheden van TrainBase, deze kunt u inzien via de volgende URL:

http://www.wdevaal.nl/trainbase/TrainBase.pdf

m.v.g. Willy...

P.S.

Dit is het laatste update bericht op dit Forum, voor verdere informatie en uw reacties verzoek ik u ons eigen forum te bezoeken op:

http://trainbase.forum-xl.nl
Re:TrainBase
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:TrainBase
Hoi Willy,

Ik betreur het dat je op dit forum het verloop van jou super programma niet meer deeld.

Op dit forum kom ik dagelijks en het mailtje dat er weer meer informatie beschrikbaar is over een onderwerp wat je graag volgt is een mooie reminder.

Ik ben erg geintreseert in jou programma, maar moet eerlijk bekennen dat ik nooit op de jou site kom alleen via de linkjes op dit forum.

Met deze reactie hoop ik dat je er nog eens over na wilt denken om het niet uitsluitend via een eigen forum te doen.

Groet,

peter / degeluidsman.


Re:TrainBase
Aliebengalie
gast

Re:TrainBase
Volledig mee eens Peter.
En er zullen er nog veel meer volgen,die er het zelfde over denken.
Doch ik denk dat als het voor iedereen beschikbaar word (en daar hopen we allemaal snel op) denk ik dat we het hier wel zullen weten.
Elke dag op zijn eigen forum zie ik niet zo zitten.
Heb hier onderhand al een dagtaak aan om alles te lezen.

Mvg: Alex
Re:TrainBase
woutje
gast

Re:TrainBase
Daarnaast valt op het trainbase forum helemaal niets te lezen.
Re:TrainBase
wdevaal
gast

Re:TrainBase
Citaat van: degeluidsman op zondag 13 september 2009, 11:54:15
Hoi Willy,

Ik betreur het dat je op dit forum het verloop van jou super programma niet meer deeld.

Op dit forum kom ik dagelijks en het mailtje dat er weer meer informatie beschrikbaar is over een onderwerp wat je graag volgt is een mooie reminder.

Ik ben erg geintreseert in jou programma, maar moet eerlijk bekennen dat ik nooit op de jou site kom alleen via de linkjes op dit forum.

Met deze reactie hoop ik dat je er nog eens over na wilt denken om het niet uitsluitend via een eigen forum te doen.

Groet,

peter / degeluidsman.



Voor mijn betekend dit dat alle berichtgeving op drie forums zouden moeten plaats vinden.

Nu is het alleen nog maar een melding, maar als TrainBase uitkomt krijg ik geheid vragen over het programma, nu deze vragen wil ik graag op het TrainBase forum behandelen.

En TrainBase kun je straks alleen als geregistreerde gebruiker via het forum downloaden.

Maar goed om op jou vraag terug te komen, meldingen omtrent het uitkomen en eventuele updates kan ik hier blijven plaatsen.

m.v.g. Willy?

P.S.

Hoewel ik niets kan beloven, denk ik TrainBase deze maand nog uit te kunnen brengen.
Re:TrainBase
wdevaal
gast

Re:TrainBase
Citaat van: woutje op zondag 13 september 2009, 12:14:45
Daarnaast valt op het trainbase forum helemaal niets te lezen.

Ben ik met je eens, de meeste berichten (van het Beta Test Team) staan in een afgeschermd gedeelte van het forum.

Hopelijk komt hier verandering in zodra TrainBase op de markt komt.

En zoals het een ander hier ook schreef dat hij er een hele dag taak aan heeft alle forums te moeten bezoeken, geld dit ook voor mijn.

m.v.g. Willy?
Re:TrainBase
Aliebengalie
gast

Re:TrainBase
Totaal niet negatief bedoeld hoor Willy.
En we wachten allemaal in spanning af hoe het er straks uit gaat zien.
Dan worden we massaal lid van je site.

We wachten in spanning.

Mvg: Alex
Re:TrainBase
Lid sinds: 2008

offline
Re:TrainBase
Ik vind het een super programma worden als ik de schermafdrukjes en handeleiding bekijk top top top !!!!!! En denk (weet het wel zeker)  dat hier behoorlijk wat uurtjes werk in zitten waar Willy niet aan zijn eigen baan heeft kunnen werken.

En kan mij ook zeer goed voorstellen dat het voor Willy een behoorlijke dagtaak gaat worden als er 3 forum`s op na gehouden moeten worden. Denk dat we dan ook wel begrip voor zijn keuze mogen hebben. Degene die wil die kijkt en heb je even geen tijd of zin dan sla je het treinbase forum even over. En als je een update mail ontvangt ben je maar een kilk verwijderd van de nieuwe info  :D
Re:TrainBase het aftellen is begonnen.
Nog enkele dagen te gaan, en dan is het zover.

TrainBase v.0.0.3.5 beta is nu in de handen van het beta test team.

Kijk voor meer informatie op http://www.wdevaal.nl/trainbase

m.v.g. Willy
Re:TrainBase
Aliebengalie
gast

Re:TrainBase
Bedankt Willy voor de mededeling.
Wachten in spanning af.
We zitten er klaar voor.... :lol:

Mvg: Alex
Re:TrainBase
Lid sinds: 2006

offline
Re:TrainBase
Willy,

Ik heb zojuist de handleiding doorgenomen. Proficiat, prachtig werk. Zelf ben ik vorig jaar begonnen om iets gelijkaardig te ontwikkelen, maar ben er wegens tijdsgebrek mee gestopt. Ik kan dus best beoordelen hoe arbeidsintensief het is. Wat ikzelf in mijn database had voorzien en hier niet terugvindt is bvb de mogelijkheid om bepaalde onderdelennrs (sleper, slipbandjes, borstels) te kunnen ingeven. Als die versleten zijn moet ik nog altijd zoeken naar boekje om bestelnrs te kennen.
Alsnog aanpasbaar ?

Guy
Re:TrainBase
Lid sinds: 2006

offline
Re:TrainBase
Willy,

is er ook een mogelijkheid om te koppelen met een PDA?
De lokcollectie exporteren naar PDA (listPro oid) is wel gemakkelijk als er naar een koopbeurs wordt gegaan.

mvg

Dirk
Re:TrainBase versie 0.0.3.1
Citaat van: wdevaal op zaterdag 12 september 2009, 23:37:51
P.S.

Dit is het laatste update bericht op dit Forum, voor verdere informatie en uw reacties verzoek ik u ons eigen forum te bezoeken op:

http://trainbase.forum-xl.nl


Doe Willy een plezier en plaats de vragen cq opmerkingen op het treinbase forum
Re:TrainBase v.1.0.0.0
wdevaal
gast

Re:TrainBase v.1.0.0.0
Het was op Donderdag 23 April 2009, 23:13:20 toen ik het eerste bericht plaatste op het 3Rail- en Beneluxspoor forum omtrent TrainBase. Nu ruim een half jaar later is het dan zover TrainBase v.1.0.0. komt a.s. Donderdag  1 Oktober  2009 ter beschikking .

Hierbij dank ik het beta test team voor hun inzet, zonder  hen was het me nooit gelukt om te komen tot een goed werkend programma dat voldoet aan de meeste eisen die wenselijk waren.

TrainBase kun je downloaden via de site http://www.wdevaal.nl/trainbase

m.v.g. Willy?
Re:TrainBase
woutje
gast

Re:TrainBase
Voor wie niet tot morgen kan wachten: de download staat klaar. :P

Op mijn Vista lukt het me niet. Met XP wel.

Zal me aanmelden op het forum.

Gr, Ben.
Re:TrainBase
Nameless
gast

Re:TrainBase
Citaat van: woutje op woensdag 30 september 2009, 22:13:29
Voor wie niet tot morgen kan wachten: de download staat klaar. :P

Op mijn Vista lukt het me niet. Met XP wel.

Zal me aanmelden op het forum.

Gr, Ben.

Bij mij (Vista) werkt ie wel, net gedownload... Ga dit weekend het programma eens bekijken :)
Re:TrainBase
Lokkie
gast

Re:TrainBase
Bij mij ook op Vista. :)

Gr.
René
Re:TrainBase
woutje
gast

Re:TrainBase
Hebben jullie Vista Ultimate?
Re:TrainBase
Nameless
gast

Re:TrainBase
Citaat van: woutje op woensdag 30 september 2009, 22:30:46
Hebben jullie Vista Ultimate?
Nee, Home Premium ;)
Met SP2 er op, misschien dat dat de reden is?
Re:TrainBase
Lokkie
gast

Re:TrainBase
Home Premium.

Gr.
René
Re:TrainBase
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re:TrainBase
Hallo Allen,

heb trainbase al iets langer mogen testen, de installatie verlangt wel een geupdate Windows versie met Framework 3.5 geinstalleerd, deze is dus met de Microsoft Update te installeren, heeft dus niets te maken met XP of Vista.

Voor verder support verwijs ik graag naar het trainbase forum.

met vriendelijke groet,

Walter
Re:TrainBase
dikken
gast

Re:TrainBase
Citaat van: woutje op zondag 13 september 2009, 12:14:45
Daarnaast valt op het trainbase forum helemaal niets te lezen.

eens het programma gelanceerd is, vermoed ik dat daar verandering in komt. Beter om alle vragen te centraliseren in het speciaal daartoe opgericht forum.

Ik heb, als betatester, trainbase gedraaid onder xp pro, vista ult. en 7 RC1. Bij de laatste twee is het wel van belang dat je de installatie uitvoert dmv rechtermuisknop klikken, "uitvoeren als administrator".
Re:TrainBase
woutje
gast

Re:TrainBase
Mijn probleem is opgelost. Framework was wel geinstalleerd maar kennelijk niet volledig. Met de hand gecorrigeerd, Windows update via het web weet er geen raad mee.

Gr, Ben.
Re:TrainBase
wdevaal
gast

Re:TrainBase
Inmiddels is TrainBase v.2.0.0.1 gelanceerd.

zie http://trainbase.forum-xl.nl/index.php

m.v.g. Willy...
Re:TrainBase
Aliebengalie
gast

Re:TrainBase
Dankje Willy.

Kon er alleen vanmorgen nog niet bij,kreeg foutmelding.

Mvg: Alex
Re:TrainBase
wdevaal
gast

Re:TrainBase
Citaat van: Aliebengalie op donderdag 15 oktober 2009, 06:50:52
Dankje Willy.

Kon er alleen vanmorgen nog niet bij,kreeg foutmelding.

Mvg: Alex

De link net even gecontroleerd, en hij werkt wel hoor.

m.v.g. Willy...
Re:TrainBase
Aliebengalie
gast

Re:TrainBase
Citaat van: wdevaal op donderdag 15 oktober 2009, 11:10:03
Citaat van: Aliebengalie op donderdag 15 oktober 2009, 06:50:52
Dankje Willy.

Kon er alleen vanmorgen nog niet bij,kreeg foutmelding.

Mvg: Alex

De link net even gecontroleerd, en hij werkt wel hoor.

m.v.g. Willy...

Willy.

Heb hem nu ook ,alleen via je eigen home page , en niet via het forum.
Daar is ie wel aanklikbaar (2.0) maar dan krijg je die fout melding.

Bedankt voor je bericht ,en de volgende keer doe ik het gelijk vanuit Trainbase ,daar werkt het ook perfect de update's binnen halen.

Top proggie.
Mvg: Alex
Re:TrainBase
Lid sinds: 2006

offline
Re:TrainBase
Heb zelf ook even gekeken of het mij lukt, en ik kan hem gewoon dowloaden.
Ik ga naar de beginpagina, dan links in het menu naar trainbase en dan kan ik hem aanklikken en downloaden.
Klik ik jouw link direct aan, dan krijg ik ook een fout melding.

Succes met het proberen.
Raymond
Re:TrainBase
wdevaal
gast

Re:TrainBase
Citaat van: MCN op donderdag 15 oktober 2009, 11:47:19
Heb zelf ook even gekeken of het mij lukt, en ik kan hem gewoon dowloaden.
Ik ga naar de beginpagina, dan links in het menu naar trainbase en dan kan ik hem aanklikken en downloaden.
Klik ik jouw link direct aan, dan krijg ik ook een fout melding.

Succes met het proberen.
Raymond

Ik denk dat je het verkeerde topic kies, dit is het juiste adres http://trainbase.forum-xl.nl/viewtopic.php?f=41&t=115

m.v.g. Willy...
Re:TrainBase
Nameless
gast

Re:TrainBase
Ik heb vandaag de eerste dingetjes in het programma gezet, werkt mooi.  :)

Ik mis trouwens de optie "aantal", want als ik een wagon drie keer, moet ik eigenlijk 3 records aanmaken om compleet te zijn. Of kijk ik verkeerd en zit deze optie er toch in?  :oops:

Puntje van kritiek, ik vind het jammer dat het niet op vol scherm kan draaien..  :(
Re:TrainBase
woutje
gast

Re:TrainBase
Aantal invoeren kan niet. Heeft te maken met de treinsamenstellings functie. Betekent dat je elk item moet kopieren of een ander veld gebruiken voor de aantallen.

En een full screen mode kan ook niet, ik vind het een gemiste kans. Mede om die reden en wat andere tekortkomingen heb ik het programma weer verwijderd. :(

Gr, Ben.
Re:TrainBase
Aliebengalie
gast

Re:TrainBase
Ieder zijn idee toch over het programma.
Ik gebruik het heel veel voor overzicht en vind het makkelijk zoeken naar nummers / plaatjes.
Vind het een top programma.

Mvg: Alex
Re:TrainBase
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:TrainBase
Ik moet er nog eens meer tijd in stoppen.

Het programma heb ik al een tijdje geleden geinstalleerd maar veel verder ben ik er nog niet meegekomen.

Mijn eerste indruk is prima :D :)

Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:TrainBase
Lid sinds: 2009

Mijn naam is Klin, Marklin

offline
Re:TrainBase
mooi staaltje programeren willy mooi mooi

heb het gedownload gr bart
Re:TrainBase
erasion
gast

Re:TrainBase
heb het programma enkele maanden geleden geinstalleerd, alles loopt super :) nog wel wat kleine dingetjes maar ik hoop snel een update te zien, en ik ben er van overtuigd dat dat wel goed gaat komen.

alle complimenten richting Willy en anderen.  :D

gr, Ron
Re:TrainBase
Aliebengalie
gast

Re:TrainBase
Wel regelmatig even kijken of er een update is...
Als je hem al een paar maanden hebt,heb je waarschijnlijk niet de laatste update.
Maar een prima programma.

Mvg: Alex
Re:TrainBase
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:TrainBase
Oei ik heb er nog steeds niets mee gedaan mooi dat we nu een lang weekend hebben.

Ik vind het nog steeds jammer dat er zo weinig over dit programma gesproken wordt op ons forum.


Fijne feestdagen.

Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:TrainBase
Aliebengalie
gast

Re:TrainBase
Dan word het tijd Peter.  :lol:
Heb bijna heel de catalogus er in gezet.
Vind het een mooi programma,met voor mij dan voldoende mogelijkheden.
Maar inderdaad , hier op het forum weinig info (behalve belangrijke gegevens zoals updat's worden wel gemeld hier).
Rest vind je op zijn homepage.
Echt de moeite waard.

Wens je veel suc6 Peter.
Mvg: Alex
Re:TrainBase© Pro
wdevaal
gast

Re:TrainBase© Pro
Het heeft even mogen duren, maar TrainBase© Pro komt één deze dagen beschikbaar.

bekijk hier alvast de screenshots http://trainbase.forum-xl.nl/viewtopic.php?f=54&t=141

mvg Willy...
Re:TrainBase
rcmarc
gast

Re:TrainBase
Hi all,

Ik ben eens een tijd lid geweest van een tropischaquarium forum en daar hadden ze ook zo'n behoefte aan een software pakket. Alleen die bestond al en na herinstallaties was iedereen steeds alles kwijt.
Ik heb doen aquastats.nl gemaakt men inmiddels 250+gebruikers, totaal free of charge.

Is het niet beter om dat ook zo te doen in plaats van een applicatie bouwen ?
Je bent dan altijd de sjaak als er iets gebeurt met je pc, harddisk of wat dan ook.
Online ben je een stuk beter mee af..

marc
Re:TrainBase
Wasmi
gast

Re:TrainBase
tja..... Willy heeft hier echt veel tijd ingestoken, en heeft ongeveer alle denkbare wensen van dit forum (en nog een ander) verwerkt in wat het nu is. Ik weet niet hoeveel gebruikers er nu zijn, maar wat mij betrfet is dit de allerbeste database voor een treinen verzameling die ik ooit heb gezien. Ik ben er erg blij mee. Er zijn al een paar updates geweest , en dataverlies komt niet voor. Ik voel er niets voor om weer door zo'n ontwikkeltraject te lopen, en blijf lekker bij trainbase!

Walter
Re:TrainBase
rcmarc
gast

Re:TrainBase
Ieder zijn ding natuurlijk.  :mrgreen:
Re:TrainBase
Aliebengalie
gast

Re:TrainBase
Maak al vanaf het begin gebruik van trainbase.
Ik vind het een prima programma,waar ik bijna elke dag gebruik van maak.
Zou niet weten wat ik nu zonder dit programma met zijn duidelijke overzichten en alle gegevens moet doen.

Helaas krijg ik zijn nieuwste programma nog steeds niet aan de praat.
Moet daar nog ff mee expirimenteren.
Heb 2 pc's 1 met windows 7 en de ander met xp.
Ben wel erg benieuwd.

Mvg: alex

Re:TrainBase
rcmarc
gast

Re:TrainBase
Hi all,
Ik heb windows vista ultimate en vandaag eens trainbase geinstalleerd, iedereen is er gek van blijkbaar.
Na alle installaties van framework en herstarten steeds de melding: 'trainbase has stopped working' punt!
Ook bij de snelkoppeling op het buroblad, opstarten als admin, starop als winxp, 95 etc..... niets werkt.
Iemand ervaring hiermee ?..... dat probleem heb je niet als het een webapplicatie was.... (sorry kon het niet laten [gniffel])
Re:TrainBase
Wasmi
gast

Re:TrainBase
wees blij, begin er lekker zelf aan (gniffel) dan krijg je zoiets moois als tinypic.... hoeze webapplicatie fijn???????
Re:TrainBase
rcmarc
gast

Re:TrainBase
Citaat van: Wasmi op donderdag 23 september 2010, 21:40:30
wees blij, begin er lekker zelf aan (gniffel) dan krijg je zoiets moois als tinypic.... hoeze webapplicatie fijn???????

LOL, nee joh het zal ongetwijfeld wel werken alleen bij mij werkt het niet.
En als zelf senior softwaredeveloper zijnde is het beter om tegenwoordig applicaties 'webbased' te maken dus web applicaties dan .net applicaties want dan ben je besturingssysteem, plugins en dotnet-fx afhankelijk zoals het pakketje dat je eerst moet installeren om trainbase te gebruiken. En met webbased had het ook compatible geweest met pda's en mobiele telefoons. Handig voor als je in de winkel staat of op een beurs bent, ik noem maar wat.
Verder wel petje af voor de applicatie van DeWaal, is een hell of a job om te maken, ik weet het. Jammer dat ik het niet heb kunnen zien en gebruiken.

Re:TrainBase
Lid sinds: 2006

offline
Re:TrainBase
Web based is leuk maar ik denk dat veel mensen dat niet allemaal online willen zetten.
Als de webmaster kwaad wil dan kan hij ieders verzameling bekijken.
Laat staan als er een foutje in zit waardoor iedereen elkaars verzameling kan bekijken!

Ik zou het in ieder geval nooit in een web based programma van een ander zetten...

Koen
Re:TrainBase
rcmarc
gast

Re:TrainBase
Citaat van: KNed op vrijdag 24 september 2010, 23:29:09
Web based is leuk maar ik denk dat veel mensen dat niet allemaal online willen zetten.
Als de webmaster kwaad wil dan kan hij ieders verzameling bekijken.
Laat staan als er een foutje in zit waardoor iedereen elkaars verzameling kan bekijken!

Ik zou het in ieder geval nooit in een web based programma van een ander zetten...

Koen

Hoi Koen,
Mag ik vriendelijk vragen in welke tijd jij leeft?. Niets is tegenwoordig nog analoog, alles is digitaal ook jouw banksaldo en al je persoonlijke gegevens. Wat zou het uitmaken als de webmaster al jouw gegevens bekijkt, lekker belangrijk lijkt me. Ik snap je idee maar wat jij aankaart is best een ouderwetse gedachte. Zolang je geen persoonlijke gegevens erop plaats als mijn adres, banknummer en pasnummer als voorbeeld, who cares.

En het is toch leuk elkaars verzameling bekijken?.... kan je nog eens gedachtes en meningen of problemen over bepaalde streinstellen uitwisselen. En als je dat niet wil dan zet je je vinkje van delen uit bijvoorbeeld.
Dus wat zou het probleem zijn,

En wat denk je zelf als je een programma installeert van iemand die het gemaakt heeft. Die kan met 2 regels inbouwen dat als jij de 6e keer je programma opstart, alle gegevens door mailt naar de maker van het programma. Geen idee wat hij ermee moet maar het kan in slechts 2 regels. Dus sorry KNed, die gedacht gaat niet op. De veiligste manier tegen kwijtraken van data opslag is online. De veiligste manier van privacy is in een doos bij de bank in een kluisje.

groetjes
Marc

Re:TrainBase
Lid sinds: 2006

offline
Re:TrainBase
Dat kan allemaal zo zijn maar ik heb iets meer vertrouwen in de Rabobank dan in een willekeurige hobbyist die een online oplossing bouwt  :)

En ik ben zelf ook software developer dus ik bouw gewoon lekker wat zelf  :)

Koen
Re:TrainBase
Aliebengalie
gast

Re:TrainBase
Is mooi Koen dat je dit zelf kan,maar er zijn mensen die dit niet kunnen.
En zijn blij dat er "hobbyisten" zijn die dit voor ons doen.

Ik zelf kan het dus helaas ook niet,en vind in iedergeval zijn "oude" programma prima passen bij mijn wensen kwa opslag van mijn hobby gegevens.

Helaas kan ik nog steeds niet zijn pro versie opstarten.
Heb nu van alles geprobeerd maar helaas.

Hoop toch dat daar een oplossing voor komt.

Anders mot ik het toch ff aan ome microsoft vragen of ze een programma voor me willen maken,want die kijkt toch elke x mee als ik online bent.... :lol:

Mvg: Alex