Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

trafo tikt en rails word warm.

Gestart door sbbmarklin dinsdag 21 april 2009, 22:55:05

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
trafo tikt en rails word warm.
Goeden avond,

Vorige week had ik een stuk nieuw gelegde rails aangesloten op mijn trafo ( zo,n marklin systems) om te testen of ik overal spanning had met een lampje. Op een gegeven moment begint mijn trafo te tikken en word de rails warm.

Hoe kan dit nou. Dit kan volgens mij niet goed zijn.

Ik heb normaal stroomdraad gebruikt voor de ring leiding wat ze ook in de Huizen gebruiken. En van de Ringleiding naar de rails dat Draad van Brawa.

Gr Arnout.
Re:trafo tikt en rails word warm.
Welk type trafo gebruik je en welk type rails.

Mvg,
Peter
Re:trafo tikt en rails word warm.
Hallo Freak,

De 60052 en K rails.

Arnout.
Re:trafo tikt en rails word warm.
klingt als kortsluiting , raakt nergens de plus en min elkaar , zowel bij bedrading als ergens in de rail uiteinden
Re:trafo tikt en rails word warm.
Hallo Arnout,

Bij K-rails komt het wel eens voor dat een aansluitlipje van de middengeleider tegen de onderzijde van een railstaaf komt. Dit geeft dan een kortsluiting. Daar waar de rails warm wordt moet je de aansluitingen eens controleren.

Mvg,
Peter
Re:trafo tikt en rails word warm.
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re:trafo tikt en rails word warm.
Hallo Arnout,

zit de ontstoringscondensator (printplaat) nog onder de rails cq aansluitrail in de baan, deze moet bij digitaal bedrijf absoluut verwijderd worden, en zorgt inderdaad voor overbelasting,

met vriendelijke groet,

Walter
Re:trafo tikt en rails word warm.
Hallo Freak,

Ik zal het eens controleren. Is mischien wel een goed idee.

Walter,

Nee die zit er niet.

Gr Arnout.