Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Ombouw Herpa MB 290GL

Gestart door PzHRobert zondag 19 april 2009, 00:41:30

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Ombouw Herpa MB 290GL
PzHRobert
gast

Ombouw Herpa MB 290GL
Hallo allemaal :)

Ik weet niet zeker of ik dit bericht hier goed geplaatst heb maar goed...
Aangezien hier aardig wat mensen zitten die veel Nederlands materieel hebben of liefhebber zijn van Nederlandse spullen, plaats ik hier een kleine voortgang van mijn ombouw van een Herpa MB'tje naar een versie van de Landmacht.  8) Je komt ze ontzettend vaak tegen dus het is een leuke toevoeging op een treinbaan (welke ik helaas niet heb ;) )

De basis die ik gebruik is zoals gezegt een Herpa Mercedes-Benz 290 GL die ik eens gekocht heb in Houten voor 3 euro. Erg goed model van Herpa alleen als je de militaire versie van wilt maken zou je er toch een aantal zaken moeten veranderen:

- andere spiegels
- reflectoren aan de zijkanten
- antennevoet(en) op de achterzijde
- reflectoren op de voor+achter bumper
- eventueel een lichtkruis/volgkruis plaatsen
- trekhaak

Al met al aardig wat dingetjes voor z'n klein model ;)
De bovenstaande punten heb ik reeds veranderd alleen ben ik zo stom geweest om daar geen foto's van te maken  :? (volgende keer beter)
Momenteel staat de MB in de groene basiskeur en wacht op een mooi camouflage pakje (morgen, zondag gaat het gebeuren :D)
Ook zal ik morgen even wat foto's maken van het betreffende model.
Wel heb ik een foto van het basis model:



Groeten, Robert
Re:Ombouw Herpa MB 290GL
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re:Ombouw Herpa MB 290GL
altijd leuk om te zien
en leuk bedacht
ik ben benieuwd
succes morgen /vandaag  :lol:
groet robert
Re:Ombouw Herpa MB 290GL
PzHRobert
gast

Re:Ombouw Herpa MB 290GL
Hallo Robert,

Bedankt! :) :D Gaat helemaal goed komen ;)
De zwarte camouflage banen zitten er net op, nu even laten drogen en foto's maken en misschien later op de avond alvast de bruine banen erop!
Ik hoop dat ik dan morgen tijd heb om de decals er vast op te plakken en te voorzien van (matte) blanke lak.

Groeten, Robert
Re:Ombouw Herpa MB 290GL
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re:Ombouw Herpa MB 290GL
Heey Robert,

Ik ben benieuwd hoe het eruit ziet!
IK zag trouwens vorige week zaterdag nog een millitaire trein langst komen en wat blijft het mooi om te zien.  8)
Kan je misschien ook foto's maken van het eindresultaat? :)

Groetjes,

Antal
Re:Ombouw Herpa MB 290GL
PzHRobert
gast

Re:Ombouw Herpa MB 290GL
Hallo Antal,

Ik ben ook zeker benieuwd maar gaat helemaal goed komen :) (dit is mijn eerst MB'tje en er liggen nog 6 te wachten dus deze zal nog niet helemaal perfect worden maar zoals het er nu na uitziet gaat het absoluut de goede kant op!)
Uiteraad plaats ik foto's alleen heb ik ze nog niet kunnen uploaden omdat photobucket niet wil meer werken (pagina word niet goed geladen want zie geen afbeeldingen:S) Dus ja, foto's komen nog van de verschillende stappen en natuurlijk het eindresultaat.

Waar heb je die trein overgens gezien, ik vermoed in de buurt van Steenwijk?
Binnekort upload ik een aantal foto's op van het beladen van treinen ;)

Groeten, Robert
Re:Ombouw Herpa MB 290GL
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re:Ombouw Herpa MB 290GL
Heey Robert,

Deze trein zag ik op de lijn Arnhem Utrecht ter hoogte van Ede-Wageningen waar ik vlakbij het spoor aan het eten was. :D
Ik ben benieuwd naar de foto's ikzelf wil namelijk ook nog enkele modellen van defensie hebben/zelf maken. :D

Groetjes,

Antal
Re:Ombouw Herpa MB 290GL
PzHRobert
gast

Re:Ombouw Herpa MB 290GL
Hallo Antal,

Wat raar, ik ben dan wel zeer benieuwd welke voertuigen daar op hebben gestaan dan! Ik weet namelijk dat er een aantal bataljons op oefening zijn en nu z'n beetje weg  gaan of weer terug ;) Zo heb ik laatst gekeken/gefotograveerd van het 42TKbat uit Havelte. Die gingen met een hele groep Leopard 2A6 tanks, YPR's Fenneks en MB'tjes en Dafjes naar Oberlausitz toe (Duits/Poolse grens) op oefening. Afgelopen vrijdag hoorde ik dat de o.a.  de 14de Artillerie Afdeling op oefening is gegaan per trein (helaas gemist) en verder is mij zo even niets bekent dat er nog meer op oefening zouden gaan, per trein.

Groeten, Robert
Re:Ombouw Herpa MB 290GL
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re:Ombouw Herpa MB 290GL
Heey Robert,

Deze trein kwam denk ik ook uit Duitsland.
11 April zag ik hem rond een uurtje of 19.00 uur langst komen met 2 br 189 ervoor en zonder begeleidingsrijtuig.
Er stonden vooral mercedes/Daf trucks op en veel MB 290GL jeeps. :D

Groetjes,

Antal
Re:Ombouw Herpa MB 290GL
PzHRobert
gast

Re:Ombouw Herpa MB 290GL
Hmm zou een van de treinen kunnen zijn die ik gefotograveerd heb in t'Harde tijdens het beladen van de 42ste TKbat. Die haden ook erg veel Dafjes bijzich en MB'tjes. Ik weet namelijk dat hun tegen de pasen terug zouden komen. Eerder stonden hier in Deventer altijd de treinen even voordat ze op doorreis zouden gaan maar tegenwoordig gaan ze naar Amersfoort toe omdat daar de boel beter bewaakt is en het spul achter de hekken kan staan ;) Dus misschien zijn ze daar heen gegaan vanuit Duitsland.

Groeten Robert
Re:Ombouw Herpa MB 290GL
PzHRobert
gast

Re:Ombouw Herpa MB 290GL
Zo eindelijk dan een paar foto's ;)





Dit zijn dus de foto's van de MB in de basiskleur groen (nato green/forrestgreen). Ik zal straks even de nieuwe foto's uploaden van het camou jasje ;)

Groeten, Robert

*edit, feuteu van de zwarte camou:
Re:Ombouw Herpa MB 290GL
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re:Ombouw Herpa MB 290GL
Gaaf zeg!
Dit ziet er al zeer netjes uit ben benieuwd hoe die er in zijn camouflage jasje eruit ziet. :D

Groetjes,

Antal
Re:Ombouw Herpa MB 290GL
PzHRobert
gast

Re:Ombouw Herpa MB 290GL
Bedankt Antal!
Leuk om te zien/lezen dat je het topic mee volgt! :)
Camou jasje ga ik straks fotograveren. De bruine vlekken zitten er ook op en de matte blanke lak zit er nu ook op. Straks meteen even de lampen e.d. verfen. Ik hoop vanavond een kleine start te maken aan de decals. Kentekens liggen ook al klaar ;)

Groeten, Robert