Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

"krokodil" 3556

Gestart door Janus woensdag 01 november 2006, 22:27:44

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
"krokodil" 3556
Lid sinds: 2006

offline
"krokodil" 3556
Beste Denktank,

Kan iemand mij vertellen of bij de krok* het middelste gedeelte waar de "neuzen" aan het raamwerk bevestigd zijn met schroeven een van de gaten open is waardoor het mogelijk is deze schuin van het raamwerk te demonteren.
Het is niet te zien of dit oog afgebroken is en/of dat het werkelijk zo hoort.
Als het niet zo hoort gaarne wat tips om dit eventueel te kunnen herstellen.


BVD
Janus
Re: "krokodil" 3556
Lid sinds: 2006

offline
Re: "krokodil" 3556
Beste Peter,

Misschien is er wat onduidelijkheid, wat ik bedoel is de manier hoe de twee onderstellen "neuzen" aan het middelste gedeelte vastgemaakt zijn,dus niet de kap als dat is wat jij bedoelde?.
Waar het mij nu om gaat is een van die schroefgaten is bij mij open en de schroef kan er als ware uitglijden,  hiervan weet ik dus niet of dat zo hoort.
Op de site van marklin.de kan ik van de bouwtekeningen ook niet veel wijzer worden want dat gedeelte is nou net niet te zien.


Mvrg
Janus
Re: "krokodil" 3556
Lid sinds: 2006

Ik spoor niet, maar bus wel. ©

offline
Re: "krokodil" 3556
Als ik zo kijk op de tekening, dan zit de voorbouw (13 & 48) met schroef 12 aan het middenstuk (10) vast.
Dus in 13 en 48 moet een gat met schroefdraad zitten waar de bout in vast gedraaid wordt. Als dat niet meer lukt, zal je denk ik iets aan het schroefdraad van het gat moeten doen.

Re: "krokodil" 3556
Lid sinds: 2006

offline
Re: "krokodil" 3556
Hallo Charlie,

Het schroefgat is het probleem niet,op de tekening zit er tussen de 'neuzen" een plaat en een van die schroefgaten is 'open' de voorste op de tek. maar daar kan ik niet uit opmaken of dat gat open of dicht moet zijn

Mvrg
Janus
Re: "krokodil" 3556
Wiki Redactie
Lid sinds: 2006

VT601 is one of my favorite trainsets

offline
Re: "krokodil" 3556
Kun je wellicht op een foto het probleem zichtbaar maken.

John
Re: "krokodil" 3556
Lid sinds: 2006

Ik spoor niet, maar bus wel. ©

offline
Re: "krokodil" 3556
Ik neem aan, dat je met die plaat onderdeel 10 bedoeld?
Zo ja, dan zal dat gat waar de schroef door gaat inderdaad dicht moeten zijn. De schroef functioneerd namelijk als as waar de voorste deel om draaid

Maar dat zou je moeten kunnen zien of er een stukje afgebroken is bij dat gat.
Re: "krokodil" 3556
Lid sinds: 2006

offline
Re: "krokodil" 3556
Beste Charlie,

Dat bedoel ik inderdaad, maar ik kan niet zien of het afgebroken is/was vandaar mijn vraag.
Als het inderdaad afgebroken is heeft er misschien dan iemand een oplossing voor......

B.v.d.
Janus
Re: "krokodil" 3556
Lid sinds: 2006

offline
Re: "krokodil" 3556
Charlie, ik denk dat je gewoon het afgebroken deel van het schroefje eruit moet draaien, ik denk dat je dat zonder al teveel moeite dat er uit kan draaien.
Want vast zal het niet zitten.
Re: "krokodil" 3556
Lid sinds: 2006

offline
Re: "krokodil" 3556
Bedankt allemaal,

Het probleem heb ik inmiddels opgelost door er simpel een bus in te verlijmen welke voorkomt dat de schroef uit het gat kan glijden van de locplaat.
De Krokodil loopt weer prima zijn rondjes

Mvrg
Janus
Re: "krokodil" 3556
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: "krokodil" 3556
Hallo Janus.
Gelukkig dat jouw krokodil weer actief aan het treinenverkeer kan deelnemen! 8)
Ik was al bang dat ik jouw krokodil (voor weinig natuurlijk!) over moest nemen en dan na lijmen een mooie krokodil op mijn baan te hebben!
Maar ja, je kunt niet alles hebben! :(
Nog veel plezier met je gerepareerde krokodil en hij blijft erg mooi! :lol:
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: "krokodil" 3556
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Trans Europ Express

offline
Re: "krokodil" 3556
AlbertJan,

Wou je voor een dubbeltje op de eerste rij zitten? FOEI!!
Maar eigenlijk zeg jij wat ik dacht  :lol: :lol:.

Janus,

Blij dat de krokodil het weer doet, kun je fijn je rondjes weer rijden op de baan en heb je weer een mooi werkend model.
Re: "krokodil" 3556
Lid sinds: 2006

offline
Re: "krokodil" 3556
Beste AlbertJan en chris,

Leuk om te lezen dat jullie zo begaan zijn met mijn krokodil maar.............een "krokodil" doe je niet weg die koester je  :lol:


Bedankt
Janus