Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Booster 6015

Gestart door Spoortje woensdag 05 augustus 2009, 18:29:39

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Booster 6015
Spoortje
gast

Booster 6015
Hallo thuisblijvers kan iemand mij zo spoedig mogelijk vertellen wat de uitgangsspanning van de booster 6015 is. Mijn booster levert namelijk maar ongeveer 11 volt wisselspanning af.
De opbouw is een CS1 met de trafo 60052 dan de booster 6015 gevoed door de 6002. De booster levert stroom voor alleen de bediening van wissels en seinen.
Hartelijk dan voor de eventuele snelle antwoorden.
:)
Re:Booster 6015
Edwin
gast

Re:Booster 6015
Wat ik uit onderstaande link begrijp is hij 12 V

http://wiki.rocrail.net/doku.php?id=maerklin_6015_6017-nl

Edwin
Re:Booster 6015
Spoortje
gast

Re:Booster 6015
Ik heb de multiemeter gewoon op de rode en bruine uitggang gezet van de 6015 er gaat dus 16 vlt in en er komt dan rond de 11 vlt uit en dat is weinig voor de wissels volgens mij want die werken op 16 vlt of zie ik alles verkeert
Re:Booster 6015
Spoortje
gast

Re:Booster 6015
Ik heb nog even dingen nagemeten het CS levert op de zelfde manier meten ook ongeveer 11,5 vlt net zoveel als de booster dus ik mag aannemen dat ie goed werkt. Bedankt allemaal vor de reacties, het zijn volgens mij toch de wisselaandrijvingen die gewoon stuk gaan.
Re:Booster 6015
Spoortje
gast

Re:Booster 6015
De C rails aandrijving heb daar al diverse topic over gestart de microswitsch in de aandrijvingen gaan regelmatig stuk en dan werkt het wissel maar een kant op. vele onder ons hebben dat probleem er werd nu naar mijn spullen gewezen van misschien doe je iets verkeert maar nee hoor alles werkt naar behoren dus kom ik toch weer bij een ondeugelijke wisselaandrijving uit. Ik heb er nu een gesloopt en de switch bij de snoer connector werkt niet geeft in de ruststand geen stroom door.
Dus het verhaal gaat weer verder en dan toch weer over de wisselaandrijvingen.