Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Ervaring met reedcontact 7555 van Märklin

Gestart door kijfhoek rbf woensdag 08 april 2009, 06:27:41

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Ervaring met reedcontact 7555 van Märklin
Lid sinds: 2008

De 120 501-2 te Bremen Hbf.

offline
Ervaring met reedcontact 7555 van Märklin
Hallo,

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het reedcontact (7555) van Märklin? Hier bedoel ik mee, luistert het nauwkeurig bij het aanleggen en het plaatsen van de magneet onder de lok.

Groeten en alvast bedankt,

Leon
Re:Ervaring met reedcontact 7555 van Märklin
Hallo

Ik werk met diverse contacten op k-rails, geen enkel probleem.

groetjes uit beetje krom
cees
Re:Ervaring met reedcontact 7555 van Märklin
ook ik heb deze gebruikt op de M-rails, en ze werken perfect. Ik heb echter problemen met gewone reedcontacten die ik bij Conrad kocht.
Re:Ervaring met reedcontact 7555 van Märklin
met reedcontacten moet je goed opletten hoe je ze uitlijnt, dus, de contactjes mooi verticaal stellen! Soms maakt de rijrichting ook nog uit, dan kun je proberen het contactje 180graden te draaen
Re:Ervaring met reedcontact 7555 van Märklin
Mijn ervaring met deze reed contacten is erg goed.

In bochten kun je de contacten het beste aan de binnen kant plaatsen, de stroomafnemer loopt er dan wat beter langs

Verder, weer in combinatie met de bochten, is het verstandig de magneet onder een draaistel te plaatsen. Je loopt dan niet het risico dat de magneet het reed contact mist in de bocht, door het uitzwenken van de cabine.

Groet,

Wilbert
Re:Ervaring met reedcontact 7555 van Märklin
Ik heb er mee gewerkt, en met de reedcontacten geen problemen gehad.

Voertuigmagneten, dat is een ander verhaal  :(. Soms past zelfs de kleinste magneet niet onder de loc (of in mijn geval de ICE-S) zodat je moet frezen om de magneet passend weg te krijgen. Dat heb ik maar niet gedaan.
Ook onder mijn BR212 weigerde de magneet te blijven plakken, met spannende ontsporingen en/of kortsluitingen tot gevolg.
Onder de BR111 bleef de magneet overigens weer perfect plakken, maar dat terzijde.

Onder wagons gaat het over het algemeen beter met die magneten, maar dat gaat weer ten koste van de flexibiliteit. In iedere trein moet tenslotte een "magneetwagen" meerijden.

Ik ben er niet mee doorgegaan, en heb voor schakelrails gekozen. Iedere lok heeft tenslotte een sleper standaard ...

Groet. Patrick

overigens hebben (M-rails) schakelrails ook hun problemen...
Re:Ervaring met reedcontact 7555 van Märklin (edited)
Citaat van: ketelbinkie op maandag 25 mei 2009, 15:46:13
overigens hebben (M-rails) schakelrails ook hun problemen...

Dat is waar, dat is eigenlijk de reden waarom ik naar reed-contacten ben overgestapt. Ik denk dat ik er nog een beetje mee moet spelen om ze goed te krijgen (mijn reedcontacten).

Citaat van: Wasmi op maandag 25 mei 2009, 11:14:00
met reedcontacten moet je goed opletten hoe je ze uitlijnt, dus, de contactjes mooi verticaal stellen! Soms maakt de rijrichting ook nog uit, dan kun je proberen het contactje 180graden te draaen

Ik heb de slechtwerkende gisteren iets hoger geplaatst met een betere werking tot gevolg. Mischien dat ik die ene nog eens omdraai ook.


PS: ik weet niet of dit een invloed kan hebben, maar voor het aandrijven van mijn relais heb ik 9v gelijkspanning gebruikt, terwijl ik hier overal 12v zie staan op het forum. Kan dit een reden zijn waarom de wissels niet goed verleggen?
Re:Ervaring met reedcontact 7555 van Märklin
Ga naar de elecktronica boer en koop ze daar! Veel beter van kwaliteit!
Re:Ervaring met reedcontact 7555 van Märklin
welke raad je dan aan? ik ben namelijk geen electronika kenner.
PS: ik bestel zulke dingen meestal via Conrad.
Re:Ervaring met reedcontact 7555 van Märklin
Dat hangt er van af welke stromen je wilt schakelen. Neem er van rond de euro en 5 0 cent
Re:Ervaring met reedcontact 7555 van Märklin
Citaat van: Svenson op dinsdag 30 juni 2009, 17:46:21
welke raad je dan aan? ik ben namelijk geen electronika kenner.
PS: ik bestel zulke dingen meestal via Conrad.
Dat is afhankelijk welke stroom die je wilt schakelen en de diameter van de behuizing.
Bij Conrad hebben ze verschillende typen, maar dat zul je vast wel weten.

Mvg,
Peter