Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

zwolle 1:1

Gestart door jumbo zondag 05 april 2009, 20:52:56

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
zwolle 1:1
Lid sinds: 2008

offline
zwolle 1:1
Vandaag wat foto's op station zwolle geschoten .













Re: zwolle 1:1
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: zwolle 1:1
Leuk! Ziet er netjes uit :)
Re: zwolle 1:1
Lid sinds: 2008

offline
Re: zwolle 1:1
Ook nog eentje van bouw nieuwe brug i.v.m hanzelijn vanaf swolse kant.

Re: zwolle 1:1
H@ns
gast

Re: zwolle 1:1
Vond laatst een link in een van de forums. Hier kun je op zien hoe bepaalde stations/rangeerterreinen in werkelijkheid eruit zien. Helaas staat Zwolle er niet bij voor jullie.

Veel plezier Hier klikken.

Gr, Hans
Re: zwolle 1:1
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: zwolle 1:1
Op Sporenplan kan je zien hoe de spoorindeling op spoorlijnen is :P
Re: zwolle 1:1
Mathijs
gast

Re: zwolle 1:1
Ziet er netjes uit :)
Goed gedaan.

Mathijs
Re: zwolle 1:1
matthijs popken
gast

Re: zwolle 1:1

leuke foto's hoor !!  :) :D :lol: :mrgreen:
Re: zwolle 1:1
Lid sinds: 2008

offline
Re: zwolle 1:1
Nog maar is een paar .













Re: zwolle 1:1
Lid sinds: 2008

offline
Re: zwolle 1:1
en nog maar een paar van stoom ritten zwolle dalfsen









Re: zwolle 1:1
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: zwolle 1:1
er komen steeds meer mooie foto's bij
geweldig
bedankt voor het plaatsen
groet robert
Re:zwolle 1:1
Rob_D
gast

Re:zwolle 1:1
Echt mooie foto's  :D

bedankt voor het plaatsen  :lol:
Re:zwolle 1:1
Lid sinds: 2008

offline
Re:zwolle 1:1
Maar weer is een paar foto's geplaats , nu met nieuwe camera .



















Re:zwolle 1:1
Lid sinds: 2008

offline
Re:zwolle 1:1
Vandaag even bij ijselspoorbrug geweest , beetje somber weer en de volgende keer iets beter op camera instellingen letten , maar goed hier het filmpje .

Re:zwolle 1:1
Lid sinds: 2009

Koploper en DDAR te Steenberg

offline
Re:zwolle 1:1
Ik vind de slechte kwaliteit nog meevallen hoor!

Mooi filmpje, dankjewel!

Groetjes Daniël
Re:zwolle 1:1
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re:zwolle 1:1
Leuk filmpje, beetje guur weer lijkt het wel.
Zo te zien is er maar weinig ruimte om tussen het drukke treinverkeer de brug te openen voor de scheepvaart.
Had je wel warme koffie meegenomen?  :o)
Re:zwolle 1:1
Lid sinds: 2010

Dream Theater best band ever!!!

offline
Re:zwolle 1:1
Hallo Jumbo

Mooie foto's. De kwaliteit van het filmpje is zo slecht nog niet. Alleen het weer is iets minder.

Groet Nicko
Re:zwolle 1:1
Lid sinds: 2008

offline
Re:zwolle 1:1
Nou nog maar eentje met mooier weer , en leuke opname van contact kwijtraken van pantograaf op bovenleidingloze stuk van de spoorbrug.

Re:zwolle 1:1
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re:zwolle 1:1
Hallo Ruud,

Ik heb enorm genoten van deze prachtige beelden.
Je hebt het prachtig gefilmd en de overgang van licht naar donker is ook prachtig.
Enorm bedankt voor het filmen, monteren, uploaden en het plaatsen.

Groetjes,

Antal
Re:zwolle 1:1
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re:zwolle 1:1
Leuke film Ruud, heb je die film in één dag opgenomen?
Grappig is dat je jouw schaduw en die van de camera een paar keer in beeld ziet.
Hopelijk zal de nieuwe brug een stuk stiller zijn dan de oude.
Re:zwolle 1:1
Lid sinds: 2008

offline
Re:zwolle 1:1
Ja is in gister avond opgenomen.
Ik zelf vind het wel mooi dat gedonder over een vakwerk brug.
Re:zwolle 1:1
Blausee-Mitholz
gast

Re:zwolle 1:1
Citaat van: jumbo op vrijdag 08 april 2011, 17:32:13
Ik zelf vind het wel mooi dat gedonder over een vakwerk brug.

Moest je vroeger in het hokje zitten  :D B)

Mvg, Johan die er verscheidende uurtjes gezeten heeft  :-)
Re:zwolle 1:1
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re:zwolle 1:1
Citaat van: Blausee-Mitholz op vrijdag 08 april 2011, 17:46:56
Moest je vroeger in het hokje zitten  :D B)

Mvg, Johan die er verscheidende uurtjes gezeten heeft  :-)
Daar werd jij vroeger zeker opgesloten als je weer stout was geweest Johan.  :P
Re: zwolle 1:1 hondje uitlaat foto's
Laatste tijd tijdens hondje uilaten fototoestel mee , ook om is wat te proberen met verschillende sluitertijden de meeste van deze serie met sluitertijd 800 gemaakt iso 200 en toestel zoekt zelf diafragma er bij .
















Re: zwolle 1:1
Lid sinds: 2006

offline
Re: zwolle 1:1
mooie foto's. en mooie plekken.
bedankt!

groet,
willem
Re: zwolle 1:1
Lid sinds: 2011

offline
Re: zwolle 1:1
Mooie foto's hoor.
Bedankt voor het delen. Er komt genoeg voorbij zie ik.

groeten Martin
Re: zwolle 1:1
oetbeem
gast

Re: zwolle 1:1
erg mooie foto s

mvg danny
Re: zwolle 1:1
Armsein
gast

Re: zwolle 1:1
Hoi Jumbo,

Leuk om eens te zien hoe het er op de IJssellijn aan toe gaat (andere zijde van Zwolle voor mij :D). Ik zie wat aan je foto's wat eigenlijk niet nodig is, er is een vorm van onscherpte in alle foto's zichtbaar. De gebruikte ISO en de sluitersnelheid zijn hier niet voor verantwoordelijk, dus blijven er twee mogelijkheden over. Mogelijkheid 1, het diafragma is inmiddels door de lichtomstandigheden zo klein geworden (b.v. 2,8) dat je alleen in het gefocuste punt scherpte hebt. Mogelijkheid 2: Je heb gebruik gemaakt van meerdere punten om op scherp te stellen in plaats van 1 scherpstelpunt. Daardoor zoekt de camera zelf zijn scherpstelpunt wat nog wel eens ergens anders kan liggen dan jij wil en dan komt het kleine diafragma (2,8 = groot gat) om de hoek kijken. Hierdoor worden bv de scherptediepte op de andere delen van de foto ook beïnvloed. Stel, de spoorlijn ligt in je zicht zoals op foto twee, en je gebruikt meerdere scherpstelpunten, dan ziet de camera de bomen links ook als een punt waar hij op scherp kan stellen. Dat zal hij doen als dat makkelijker is dan op de trein erachter. Resultaat, onscherpe foto. Ik kan de foto niet groter klikken dus het is niet te zien of dat inderdaad de oorzaak is.

Dan blijft er nog een vraag, waarmee en hoe bewerk je de foto voor je hem op internet plaatst? Ook dat kan invloed hebben op de scherpte van de gehele foto. Als je interess hebt dan wil ik het je wel eens aan d hand van wat voorbeelden irl uitleggen.

Grt, JW
Re: zwolle 1:1
Lid sinds: 2008

offline
Re: zwolle 1:1
dag dag .

Tips zijn altijd welkom , heb toestel nog niet zo heel lang canon powershot sx30is .
En kan maar zo dat ik iets in andere stand zou moeten zetten , zitten zoveel mogelijkheden op :-).
Ging mij om de zoom 35 keer analoog ,of toch weer spiegelreflex dit was finacieel stuk aantrekkelijker, mede daardoor vertekenen foto's soms beetje door de zoom .
Ik bewerk ze niet tinypic messagebord resise alleen , zal nu paar met 15'' screen doen kijken of die beter zijn .
Voor de rest mooi toestel




















Re: zwolle 1:1
Armsein
gast

Re: zwolle 1:1
Ik zie hier wat bijzonder op jouw foto's, het belgische meetrijtuig met twee motorposten!! Van wanneer zijn die foto's? Deze trein doet metingen op de Hanzelijn t.b.v. GSM-R. Was voor een poosje terug ook al bezig, toen met een Mp en de zwarte 189. Mooi dat je hem erop hebt staan.
Zie ook hier weer onscherpte in sommige foto's, om nu niet te blijven zeuren heb ik eens even gezocht naar een filmpje en ik vond dit: link Als je eens kijkt bij 3.00 minuten, daar heeft die meneer het over image stabilisation. Ik heb ook zoiets op mijn telelens zitten, dat heet daar VR vibration Reduction) Wat heel noodzakelijk is om te weten, zodra je met je camera een meetrekkende beweging maakt, MOET je deze functie uitzetten. Want wat gebeurt er als deze aanstaat? Het beeld wordt doordat je de ontspanknop half indrukt gestabiliseerd, wat eigenlijk niet meer is dan 'bevroren'. Je snapt misschien wel dat ook al duurt zoiets maar een 100e van een seconde of zelfs maar een 1000e dan rijdt de trein intussen wel gewoon in je beeld verder. Het resultaat laat zich raden, bewogen of onscherpe foto's. Als je dus met de trein meedraait zet deze functie dan op PANNING of gewoon uit. Als de sluitersnelheid boven de 500 ligt heb je het ding helemaal niet nodig. Daarnaast zou ik eens even de handleiding raadplegen en het scherpstelpunt op ENKEL zetten. (uitleg in andere bericht) Kijk maar eens naar je foto's, de stilstaande trein in het station is goed, maar de rijdende trein de IJsselbrug op niet. Ik snap dat je misschien deze zaken niet zo kunt doorgronden omdat de functies niet bekend zijn, maar zoek het eens uit. Je zult zien dat je ineens veel betere foto's maakt. snap je het niet dan kunnen we altijd nog een keer afspreken (wel je handleiding meenemen :D ).

grt, JW
Re: zwolle 1:1
Ronald69
gast

Re: zwolle 1:1
Hallo JW,

De twee Motorposten kwamen afgelopen avond binnenrijden omstreeks 21:00 uur. Ikzelf zat op het bankje ter hoogte van de oude tunnel op spoor 1 te wachten op mijn trein. Deze is te zien op de 5e foto van Ruud.
2 x ICM(4 en 3) vanuit Leeuwarden en 1 ICM (4) vanuit Groningen, Treinnr. (10776)776 richting Shl v 21:16.

Grt, Ronald.
Re: zwolle 1:1
Armsein
gast

Re: zwolle 1:1
Zie wel bankjes op foto vijf Ronald, maar geen Ronald erop :D
Re: zwolle 1:1
Lid sinds: 2008

offline
Re: zwolle 1:1
haij haij

Even is wat aan het neuzen in menu's geweest en in een apart opgeslagen stand op de stand draaiknop vast gelegt stabilisatie nu uit in die stand , alleen beetje laat op avond en mindere licht omstandigheden sluiter 500 iso200 diafragma zoekt die er zelf bij weer .

Ben wel redelijk op hoogte hoe en wat kwa techniese werking diafragma en sluitertijd en iso maar tips altijd leuk en analoog camera kende ik van binnen en buiten deze moet ik nog boel van ontdekken :-)

Niet echt denderende foto's maar misschien doe ik er iemand een plezier mee testtreinen op hanzelijn .







Re: zwolle 1:1
Armsein
gast

Re: zwolle 1:1
Hoelaat was dit Ruud? Heb m vanmiddag getracht te volgen maar hij was me te slim af, dus op het verkeerde punt staan wachten, terwijl hij al voorbij was schijnbaar. Met dit soort aparte treinen doe je mij altijd een plezier, dus kom maar op met die platen :D

grt, JW (heeft m vanavond toch gevonden)
Re: zwolle 1:1
Lid sinds: 2008

offline
Re: zwolle 1:1
haij haij

Vanavond overviel die me was aan het rondtoeren voor leuke film/foto plekken , rond 8 uur tufte die de a 28 over naar zwollywood, en rond half negen kwart voor negen tufde die weer richting kampen , iets in die richting heb niet op klokkie gekeken .
Re: zwolle 1:1
Armsein
gast

Re: zwolle 1:1
Klopt dan redelijk, kreeg een melding dat hij om 18.35 uit Zwolle was vertrokken en dat was net toen ik weer thuis kwam. Ben om iets over acht richting polder gesjeesd, maar toen was hij inmiddels alweer voorbij richting Zwolle. Heb hem wel op de terugweg rond negen uur. Dus dat klopt dan wel aardig. Soms heb je mazzel, soms pech en dit was zo'n dag dat het allemaal niet wou lukken. Heb hem vanavond nog opgewacht in Zwolle, maar de laatste rit reed hij niet. Kwam wel een losse G-2000 door Zwolle, maar er stond net een 12 bakken ICMm voor.....
Voor wat betreft je foto's, het lijkt zo wel beter, maar ik denk dat je toch nog eens moet zoeken naar een enkel scherpstelpunt op je camera. Dus niet de 32 punten of 52 in je zoeker, maar één enkel scherpstelpunt. Als je een foto maakt met een laag getal diafragma (dus 2,8 ofzo groot gat) dan geldt dat je minder scherptediepte hebt. Scherptediepte bevind zich gemiddeld van eenderde voor tot tweederde achter het punt wat je kiest om op scherp te stellen. Misschien ook wel handig om te weten.

grt, JW
Re: zwolle 1:1
Lid sinds: 2008

offline
Re: zwolle 1:1
vanmorgen maar weer is aan het neuzen geweest op zwolle hbf , hier resultaat .

















Re: zwolle 1:1
Lid sinds: 2009

Koploper en DDAR te Steenberg

offline
Re: zwolle 1:1
Ziet er weer leuk uit! :)

Kwa infrastructuur is Zwolle nu helemaal af! :D

Bij de laatste foto's, is dan het meest linkerspoor nu een goederenspoor?

Groetjes Daniël
Re: zwolle 1:1
Lid sinds: 2006

offline
Re: zwolle 1:1
leuke foto's. was er vandaag ook en alles reed weer als van  ouds. alleen ik kon niet zo goed de gewijzigde wisselstraten zien omdat het nog zo donker was en ik ook niet de gelegenheid had om naar de uiteinden te lopen. morgen avond kom ik er langs. vanuit Hvs (Hilversum).

groet,
willem
Re: zwolle 1:1
Armsein
gast

Re: zwolle 1:1
Citaat van: NS-Daniel op maandag 15 oktober 2012, 15:14:58
Ziet er weer leuk uit! :)

Kwa infrastructuur is Zwolle nu helemaal af! :D

Bij de laatste foto's, is dan het meest linkerspoor nu een goederenspoor?

Groetjes Daniël

Ik haal deze maar even aan, omdat wat je hier schrijft de verwachting is....helaas  :) Het was ook mijn verwachting, maar die werd zaterdagmiddag even hopeloos de grond in geramd. Het is nog NIET af. Er komen nog drie of vier buitendienststellingen fluisterde een passerende man met een geel vest in mijn oor (en reed vervolgens weer lachend door) Er zijn ook nog wat dingen waarvan ik zeg dat het niet af is en een goede kijkert ziet he meteen aan de foto's van Jumbo. Ik ga even mijn foto's bij elkaar schrapen van dit weekend (zijn er niet veel aangezien het interessantste donderdagnacht en vrijdagmorgen al gebeurde en ik donderdag mijn poot bverrekte en vrijdag moest werken)
Daar zal ik de verschillen even duidelijk uit de doeken doen....dus even geduld s.v.p.

Grt JW
Re: zwolle 1:1
Lid sinds: 2009

Koploper en DDAR te Steenberg

offline
Re: zwolle 1:1
Citaat van: Armsein op maandag 15 oktober 2012, 21:53:20
Citaat van: NS-Daniel op maandag 15 oktober 2012, 15:14:58
Ziet er weer leuk uit! :)

Kwa infrastructuur is Zwolle nu helemaal af! :D

Bij de laatste foto's, is dan het meest linkerspoor nu een goederenspoor?

Groetjes Daniël

Ik haal deze maar even aan, omdat wat je hier schrijft de verwachting is....helaas  :) Het was ook mijn verwachting, maar die werd zaterdagmiddag even hopeloos de grond in geramd. Het is nog NIET af. Er komen nog drie of vier buitendienststellingen fluisterde een passerende man met een geel vest in mijn oor (en reed vervolgens weer lachend door) Er zijn ook nog wat dingen waarvan ik zeg dat het niet af is en een goede kijkert ziet he meteen aan de foto's van Jumbo. Ik ga even mijn foto's bij elkaar schrapen van dit weekend (zijn er niet veel aangezien het interessantste donderdagnacht en vrijdagmorgen al gebeurde en ik donderdag mijn poot bverrekte en vrijdag moest werken)
Daar zal ik de verschillen even duidelijk uit de doeken doen....dus even geduld s.v.p.

Grt JW

Ohwjeej, ligt het dan vooral aan de rails of de kabels, leidingen en aansturingen?

Ik ben benieuwd! Ik hoop woensdag even naar Zwolle te kunnen gaan :)
Re: zwolle 1:1
Armsein
gast

Re: zwolle 1:1
Ne, niet aan aansturing of kabels, dingen die jullie niet gezien hebben schijnbaar. Geeft niet, komt eraan  :)

grt, JW
Re: zwolle 1:1
Günther
gast

Re: zwolle 1:1
Mooie foto's Ruud bedankt.
Re: zwolle 1:1
Lid sinds: 2008

offline
Re: zwolle 1:1
dag

Een foto van hoe het er vroeger uitzag , hier zit nu dat grote gat in de grond :-)
Ben me dia's aan het fotograferen en kom nogal wat leuks tegen :-)





Re: zwolle 1:1
Günther
gast

Re: zwolle 1:1
Bedankt Ruud voor de foto's.
Aan de eerste foto kun je zien wat er is verloren gegaan in Nederland de laatste jaren.

vr.gr. Günther.
Re: zwolle 1:1
Lid sinds: 2011

offline
Re: zwolle 1:1
Hallo Ruud,

prachtige foto's. Heerlijke nostalgie :thumbup: :thumbup:

groeten Martin
Re: zwolle 1:1
Lid sinds: 2008

offline
Re: zwolle 1:1
nog maar een paar dan

















Re: zwolle 1:1
Lid sinds: 2006

offline
Re: zwolle 1:1
geweldig
toen was t nog een bedrijf !

groet,
willem
Re: zwolle 1:1
Armsein
gast

Re: zwolle 1:1
Leuk Jumbo!! Ben benieuwd naar wat er nog meer bovenkomt.

grt, JW
Re: zwolle 1:1
Lid sinds: 2011

offline
Re: zwolle 1:1
Wederom prachtig. Die posttreinen kan ik me ook nog herinneren. Geweldig. Ze zeggen altijd dat je vooruit moet kijken, maar soms mag je best het verleden koesteren!!!

groeten Martin
Re: zwolle 1:1
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: zwolle 1:1
Mooie platen Ruud. :)
Toen reed er tenminste lekker veel verschillend materieel in bonte kleuren rond.