Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Ombouw ROCO Blokkendoos

Gestart door Spoorkees maandag 30 oktober 2006, 19:48:16

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Ombouw ROCO Blokkendoos
Lid sinds: 2006

offline
Ombouw ROCO Blokkendoos
Ik ben in het bezit van een ROCO Blokkendoos voor gelijkstroom.
Dit betreft nog het oude ROCO-model.
Is deze om te bouwen naar 3-rail of kan ik hem beter verkopen en een nieuw-model 3-rail exemplaar aanschaffen?
Re: Ombouw ROCO Blokkendoos
Ombouwen kan, had ik ook ooit gedaan, maar echt bevredigende rijeigenschappen had het ding niet.  Moet wel zeggen datik toen alleen analoog reed en dus geen lokdecoder gebruikt heb, maar de ouderwedse ombouw blokjes.

Lok is erg zwaar en rijdt wat stroef, met bijwagen reed het helemaal niet lekker.
Lok alleen ging nog wel, mischien een idee om hem te gebruiken als oude Julius ex motorpost / meetwagen van de NS.

Het lastigste ombouwen is het plaatsen van de sleper, daar is niet echt plek voor en zal je voor moeten knutselen. Als alternatief kan je hem alleen op bovenleiding laten werken, moet deze natuurlijk wel functioneel zijn op de baan. Dat alternatief hadden wij ook zo werkend, echter nu de baan digitaal is, is bij ons de boveleiding niet meer functioneel. Lok is inmiddels verkocht en we hebben de laatse versie blokkendoos uitgebracht voor wisselstroom van Roco gekocht.

Groet,

ArkadAS