Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Advies bij ombouwen van een 3315

Gestart door VincentKloeg maandag 30 oktober 2006, 08:53:14

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Advies bij ombouwen van een 3315
Binnenkort ga ik gedeeltelijk over naar digitaal. Deze beslissing heb ik genomen omdat ik 2 digitale locomotieven heb, en aangezien de markt met Mobile Stations overspoeld is kun je tegenwoordig voor een zacht prijsje de complete set in huis halen. Met een paar draadjes en schakelaartjes zal het over enkele dagen mogelijk zijn om mijn BR 01.10 luid te laten fluiten over eigen baan  :wink:.

Nu sloop bij mij ook het plan binnen om mijn Marklin 3315 (BR 50 met kuiptender) te digitaliseren. Eigenlijk gewoon voor de grap, maar ook om af te zijn van zijn vervelende bokkesprong op sommige delen van de baan.
Nu kan je dit doen met een dure Marklin decoder, maar ik weet dat er ook vele andere merken zijn die even goed zijn maar ook goedkoper. Mijn basis zal zijn een 5* motor. Ik wil de rookgenerator kunnen uitschakelen, netzoals de verlichting. Een voorwaarde moet wel zijn dat de lok mooi moet kunnen rijden op digitaal.

Wie geeft enkele combinaties die voor mij van toepassing zijn?

Alvast bedankt!
Re: Advies bij ombouwen van een 3315
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Trans Europ Express

offline
Re: Advies bij ombouwen van een 3315
Vincent,

Voordat de discussie weer begint van ESU moet je nemen of Uhlenbrock of Kuhn, enz enz enz. Zou ik gewoon kijken welke het makkelijkste in te stellen is met bijv een Mobile Station, let wel dat er hiermee restrcties zijn aan het instellen en het vermogen. Uitgaande van een 5 polig anker moet je zowiezo een aansturing hebben voor een gelijkstroommagneet.
Re: Advies bij ombouwen van een 3315
Ik zou het gewoon bij Märklin  met de 60760 houden. Dat setje is compleet, decoder plus 5-polig anker, magneet en schild. Op beurzen wel te koop rond de 35 euro wat ik niet extreem veel vind. Je bent meteen klaar.
Deze set is weer opnieuw uitgeleverd en ik verwacht dat de kinderziektes van Altsheimer (heeft een kind dan al Altsheimer  :D ) die bij de eerste uitgeleverde serie zaten er wel uitgehaald zijn.

Mvg, Johan.
Re: Advies bij ombouwen van een 3315
Hallo Vincent,

je kan ook contact opnemen met Kroko uit Papendrecht , voor ? 30.-- bouwt hij je loc om, heb je meteen optrek/afrem vertraging en rangeerstand.

Zijn e-mail is : tecflow@wanadoo.nl, hij adverteert ook zeer regelmatig op MP.

Is zeer betrouwbaar en zijn decoders zijn toppie  :D
Re: Advies bij ombouwen van een 3315
Hallo,

De decoders die Kroko gebruikt dat zijn wel tams decoders.(ldw-3), (LDW-1). Die niet altijd uitstekende rij eigenschappen hebben.
Re: Advies bij ombouwen van een 3315
Citaat van: Blausee-Mitholz op maandag 30 oktober 2006, 09:37:10
Ik zou het gewoon bij Märklin  met de 60760 houden. Dat setje is compleet, decoder plus 5-polig anker, magneet en schild. Op beurzen wel te koop rond de 35 euro wat ik niet extreem veel vind. Je bent meteen klaar.
Deze set is weer opnieuw uitgeleverd en ik verwacht dat de kinderziektes van Altsheimer (heeft een kind dan al Altsheimer  :D ) die bij de eerste uitgeleverde serie zaten er wel uitgehaald zijn.

Mvg, Johan.

Wat Johan zegt is een goede oplossing. Ik laat dit doen door mijn handelaar dit kost mij tussen de 20 en 25 euro per loc. Moet je natuurlijk wel het setje ook bij hem kopen. Bovendien heb je dan ook garantie.


Re: Advies bij ombouwen van een 3315
Citaat van: Mvd--marklin op dinsdag 31 oktober 2006, 08:04:57
Hallo,

De decoders die Kroko gebruikt dat zijn wel tams decoders.(ldw-3), (LDW-1). Die niet altijd uitstekende rij eigenschappen hebben.


De decoders van Kroko hebben helemaal niets met Tams te maken, deze decoders worden door elektronica studenten uit zijn klas (Kroko geeft les op de universiteit) in elkaar gezet 8)