Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Onderdelen Roco 1000

Gestart door Ruben donderdag 26 maart 2009, 20:22:15

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Onderdelen Roco 1000
L.S.


Kan iemand mij vertellen of er nog onderdelen verkrijgbaar zijn voor een Roco 1000. Zo heb ik een koppeling en een as nodig. Ik heb begrepen dat het erg moeilijk is om aan onderdelen te komen.


Alvast bedankt.


m.vr.gr.

Ruben
Re: Onderdelen Roco 1000
Gewoon bij je winkelier bestellen.

Ik heb Juni 2008 een kompleet nieuwe aandrijflijn voor de NS 1000 besteld, en die heb ik inmiddels al vanaf oktober 2008 binnen.

Normaal gesproken zou dat geen probleem moeten zijn.

Je kan me ook een PM sturen Ruben.
ik heb namelijk nog wat onderdelen liggen van een sloop 1000, het enige wat er aan mist is de motor en de schortplaten.
De rest is helemaal compleet, ook de kortkoppelmechanieken.



Jos.
Re: Onderdelen Roco 1000
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

online
Re: Onderdelen Roco 1000
Hallo Ruben,

de koppeling zit in een schacht en die is universeel uitwisselbaar.

De voorste as??? kan vervangen worden door een Marklin as met spaakwielen, slijp de uiteinden van de as af, en werk deze bij. Zo rijdt mijn Roco 1000 al jarem met Marklin voorloopassen die minder snel uit de rails lopen dan de orginele Roco exemplaren.

met vriendelijke groet,

Walter
Re: Onderdelen Roco 1000
Nee, het is niet de voorloopas. Op zich is je voorstel wel iets om te onthouden, met de standaardasjes blijft idd het voorloopwiel eruit lopen. Voorlopig heb ik eerst een aandrijfas nodig, er is er een kaduuk (Vraag niet hoe?).

Ik heb begrepen na faillissement van Roco dat deze onderdelen (bijna) niet meer te verkrijgen zijn.

Gr.

Ruben
Re: Onderdelen Roco 1000
Beste Ruben.

Ik heb nog wat aandrijfassen liggen van de 1000.
En die zijn wel gelijkstroom, maar dat maakt niks uit.
Deze kun je ook op een wisselstroomloc plaatsten.

En de onderdelenservice van Roco draait ook wel aardig nu op het moment, geen klachten over.


Jos.
Re: Onderdelen Roco 1000
Jos,

Ik zou graag 1, of misschien wel 2 voor de zekerheid, willen bemachtigen,  zeg maar hoe we iets kunnen regelen. Ik wil deze lok idd ombouwen naar M Digitaal. Ik heb al op het forum gelezen dat een aparte wagon met sleper en stroomdoorvoerende koppeling de beste oplossing is.  Van walter heb ik begrepen dat een Marklin voorloopas ook de problemen met het ontsporen oplost. (Het gaat om een standaard voorloopwiel zoals b.v. op een BR01 neem ik aan, moeten alleen wel even zwart gemaakt worden)


Gr.


Ruben