Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Roco ertswagons

Gestart door JeroeNL vrijdag 27 maart 2009, 11:00:48

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Roco ertswagons
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re: Roco ertswagons
De losse "oudere" wagons zijn nummer 46250 en 46251. de sets zijn 66003 en 66005.

Roy
Re: Roco ertswagons
Lid sinds: 2009

offline
Re: Roco ertswagons
Dennis,

Roco artikelnummer 46919. Weet alleen niet of ROCO meerdere nummers heeft uitgebracht.
Staat er nu 1 op E-Bay. Bruine variant 46250/46251 met en zonder opschrift en 66005, maar is eerdere EP IV.

Groet, Henk.
Re: Roco ertswagons
Lid sinds: 2007

mooie 44er bij de VSM

offline
Re: Roco ertswagons
Citaat van: Roy op zondag 07 januari 2018, 13:05:55
de sets zijn 66003 en 66005.

Roy
Dit zijn sets voor de periode 4

Hallo Dennis,

Bij de buren op het Beneluxspoor forum klik loopt ook een topic over deze wagons. Hier wordt ook melding gemaakt van de set 66172. Deze set is uitstekend geschikt om in een treinverband te zetten met 6 assige wagons.

Groet, Jasper
Re: Roco ertswagons
Lid sinds: 2008

offline
Re: Roco ertswagons
Heren,

Dank voor het meedenken. Ik ben een stukje op weggeholpen. Ik ga de komende periode eens goed kijken naar foto's van deze goederenslepen en in Houten op zoek naar de wagons. Ben benieuwd.
En die klauwkoppelingen: smullen!

Rest mij nog een opmerking:
Ik vind het toch apart dat er op dit moment geen enkele wagon in het standaard assortiment van Roco zit. Zou dat dan wachten op een heruitgave zijn?

Groet,

Dennis
Re: Roco ertswagons
Lid sinds: 2008

offline
Re: Roco ertswagons
Beste mensen,

Ik heb inmiddels een aantal wagons op het oog waardoor ik tot 18 verschillende bedrijfsnummers kom. Een van die sets is de 66172. En het toeval wil dat er nu op Marktplaats drie sets 66172 te koop staan. Hoewel ik geen nummerfetishist ben wil ik, als de wagons er toch zijn zo veel mogelijk verschillende bedrijfsnummers hebben. Helaas wil de verkoper deze 9 wagons niet opbreken in kleinere hoeveelheden. Zal dus verder moeten vissen.

Groet,

Dennis
Re: Roco ertswagons
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Roco ertswagons
Weer twee sets doorverkopen?
Re: Roco ertswagons
Lid sinds: 2008

offline
Re: Roco ertswagons
@citaat: dat is misschien een optie.
Maar ik kreeg afgelopen vrijdag van MTE een mailtje met daarin een heruitgave van de Peine Salzgitter wagons. Ik heb deze dus maar vast besteld. Het is een begin;)

Groet,

Dennis