Hallo iedereen,
Ik heb wat in mijn archief gerommeld en heb een aantal foto's verzameld van mijn baan. De situatie dateert van ong. einde 2007. Ik werk enkel aan mijn treinbaan vanaf october tot einde maart. Gezien de grootte van het project, zal dit dus zeker nog een aantal jaren uitlopen, alvorens er echte vorderingen zichtbaar zijn ( Citaat van mijn vrouw....). Ik heb echter zoveel andere interesses zoals de tuin, fietsen, muziek, tekenen en schilderen, dat er in de lente- en zomermaanden weinig aandacht wordt besteed aan de spoorbaan. Ik vind persoonlijk het bouwen ( mijn vroeger beroep!) echter even aangenaam, als het uiteindelijk rijden met de treinen;

Zicht op het middengedeelte van de baan-Achtergrond met toekomstige wijnbergen.

De geschilderde baandammen links van station Baden. De schildering dient als gronlaag voor de latere aanbreng van steenslag tussen en rond de K-sporen.

De sporen links van station Baden worden aangesloten

De sporen rechts van Baden worden voorlopig gelegd.

Mijn pronkstuk: station Baden gepatineerd en met een eigen tintje..

Detail voorgevel station Baden. Heerlijk die 19e eeuwse goudschilderingen.

Station Baden langs de perronzijde. Veel wachtenden....er komt echter nog geen trein langs.

Spiraal 1 links van station Baden

Detail opbouw spiraal 1

Spiraal 1 volledig klaar ( ong. 50mt dubbelspoor...)

Spiraal 2 onderbouw rechts van station Baden onder het middengedeelte.

Zes Märklinbruggen op zelfgemaakte pijlers en landhoofden op schaal!, rechts van het middengedeelte van de baan.

Het rechtergedeelte van de Grenzebahn is nog een echte bouwwerf.... en zal dit nog een paar jaar blijven.
Ziezo, in feit heb ik mijn project wat te groot gezien, doch het bouwen geeft mij veel genoegen. Om je een idee te geven: de beide grote dubbelspiralen hebben samen ong. 80mt spoor! Ingedeeld in bokken van ong.3mt wil dit zeggen 27blokken aan te sluiten aan bezetmelders en toevoerleidingen. Een hele klus!
Later volgen er nog meer foto's en vorderingen.
Groeten,
Luc