Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Modelbaan Peter; 20 mei: waarom geen activiteiten meer?

Gestart door PeterBrz donderdag 26 maart 2009, 09:30:43

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:Modelbaan Peter; Update 5 oktober - Viaduct
Hoi Peter,

Je bent lekker bezig en het wordt nog mooi en netjes ook ga zo door, kijk even op mijn topic dioramabouw daar laat ik zien dat ik de plakweg met behulp van een rubberrolletje de plakweg vast plakt.

Let wel op dat je het in 1 keer goed plaatst want plak gelijk goed vast succes ermee blijf je bouw volgen.

Groet Wim.
Re:Modelbaan Peter; Update 5 oktober - Viaduct
Grappig effect die luchtballon. In plaats van beinvloeding door een trein zou je ook een interval schakeling kunnen nemen, maar dat had je vast zelf al bedacht.
Tunnel gaat er ook fraai uitzien
Re:Modelbaan Peter; Update 6 oktober - Plaatsing viaduct + eerste indruk
Vandaag verder gebouwd aan m'n viaduct.. al liep het niet van een leien dakje  :?

Toen ik het geheeel op de baan plaatste waren de gaten die ik gemaakt had voor de trein iets te smal, ok geen probleem dan veranderen we dit even :D
Probleem opgelost... ik probeer eens met een wagon en een loc..  :? ik had er even niet aan gedacht dat de loc een iets ruimere bocht neemt dan het spoor zelf :D dusja.. zo goed als een hele plank aan digelen moeten zagen zodat de trein mooi erdoor kan

Dit was niet zo een probleem;



Hier zien jullie dat de loc niet genoeg ruimte heeft om te draaien en dus was het nodig om in de 2de plank van rechts idem dito een gat te voorzien, zodat de treinen kunnen draaien!



Hier zien jullie dat het maar juist past :D maar juist is genoeg, nietwaar!? De loc raakt de linkermuur net niet, ideaal dus



Oohjaa voor de zekerheid heb ik de gaten ook maar wat groter gemaakt voor als er langere rijtuigen komen, zodat ik niet nog eens alles 10x moet afbreken  :evil:  ochja, zo leer je ook wat!

Uiteindelijk is alles goed gekomen, hier enkele foto's met wat autotjes opgeplaatst.
Zodadelijk de straat eens aanleggen, de fietspaden zullen een van dezer dagen volgen!
Sorry voor de slechtere foto's, wanneer ik de instelling close-up neemt, trekt het toestel slechts 1 auto scherp.. vandaar dat de andere zo wazig zijn!








Groeten, Peter!
Re:Modelbaan Peter; Update 6 oktober - Plaatsing viaduct + eerste indruk
Heel mooi Peter, nu maar hopen dat de lok nooit ontstpoort daaronder ... of heb je daar aan gedacht?


Gr Michel
Re:Modelbaan Peter; Update 6 oktober - Plaatsing viaduct + eerste indruk
Dank je Michel, het geheel is niet zo zwaar en is makkelijk op te tillen wanneer ik het station er even af neem, fingers crossed dat het niet gebeurt :D
Re:Modelbaan Peter; Update 6 oktober - Plaatsing viaduct + eerste indruk
Ziet der proper uit , netjes gedaan. Maar als je van de wissels komt raak je dan niet je houten muur? lijk zeer nip
Mooi zo en benieuwd naar de rest!!
Gr kenny
Re:Modelbaan Peter; Update 6 oktober - Plaatsing viaduct + eerste indruk
Citaat van: kenny1647 op dinsdag 06 oktober 2009, 17:28:56
Maar als je van de wissels komt raak je dan niet je houten muur? lijk zeer nip

:? niet aan gedacht... waarschijnlijk heb je gelijk, dat wordt weer zagen!

Groeten, Peter
Re:Modelbaan Peter; Update 6 oktober - Plaatsing viaduct + eerste indruk
Wat kenny zonet vertelde klopt helaas  :? daar had ik jammer genoeg niet bij stilgestaan :D
zagen maar!!! zucht :D
Re:Modelbaan Peter; Update 6 oktober - Plaatsing viaduct + eerste indruk
ik vind het de goede kant op gaan!
Ben zeker benieuwd naar het verloop van dit project!
Re:Modelbaan Peter; Update 6 oktober - Plaatsing viaduct + eerste indruk
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re:Modelbaan Peter; Update 6 oktober - Plaatsing viaduct + eerste indruk
ziet er heel erg goed uit !!  :shock: :shock:
toppie
complimenten
groet robert
Re:Modelbaan Peter; Update 6 oktober - Plaatsing viaduct + eerste indruk
zonet het stukje hout afgezaagd zodat de treinen komende van de stationssporen eveneens de bocht kunnen nemen :D godzijdank het is gelukt :D !
Even kreeg ik het nog warm toen in m'n dubbeldeksetje zag staan  :shock: als die er maar onder door kan dacht ik!
...Gelukkig geen problemen! :D

Tot binnenkort voor het verdere verslag !

Groeten, Peter
Re:Modelbaan Peter; Update 6 oktober - Plaatsing viaduct + eerste indruk
Hallo Peter,

Ziet er weer geweldig uit.

Groeten,
Piwie.
Re:Modelbaan Peter; Update 6 oktober - Plaatsing viaduct + eerste indruk
Gelukkige heb ik het weer gezien =D ale doe zo verder
Gr kenny
Re:Modelbaan Peter; Update 6 oktober - Plaatsing viaduct + eerste indruk
Peter ik ben werkelijk onder de indruk hoe goed het gaat emt je baan. Die luchtballon(echt leuk met de brander), de verrijdbare hijskraan(ik weet eht lang geleden maar het is voor mij ook lang geleden dat ik hier keek :oops:) en de tunnel(zowel voor je trein als voor het gewone autoverkeer in de buurt van je station. Het gaat echt in een prachtig tempo voort.

Ik blijf je zeker volgen. Veel succes nog :wink: :cool:

Mathijs
Re:Modelbaan Peter; Update 6 oktober - Plaatsing viaduct + eerste indruk
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede GroupĀ®

offline
Re:Modelbaan Peter; Update 6 oktober - Plaatsing viaduct + eerste indruk
Peter,

Als je alles van te voren weet.... maar je kunt nu beter ontdekken dat het niet klopt dan later als er meer scenery bij staat.

De weg is een uitkomst zo te zien, er wordt al veel gebruik van gemaakt.

Complimenten.

Peter / degeluidsman.
Re:Modelbaan Peter; Update 6 oktober - Plaatsing viaduct + eerste indruk
Prachtig zeg die viaduct....ziet er al erg mooi uit zeg !!

Net echt  :)

Groet,

Hans.
Re:Modelbaan Peter; Update 6 oktober - Plaatsing viaduct + eerste indruk
Viaduct ziet er nu al heel mooi uit.
Voor een betere scherpstelling eens proberen om met een diafragma voorkeuze te werken (Av op Canons, bij andere camera's weer een A) en dan kiezen voor een hoog diafragma nummer. Krijg je waarschijnlijk wel een langere sluitingstijd, dus de camera vastzetten en de timer gebruiken.
Re:Modelbaan Peter; Update 6 oktober - Plaatsing viaduct + eerste indruk
Hallo Peter,

Ziet er mooi en strak uit maar even een korte reactie en een tip de rails ligt erg kort langs het stukje hout wat aan de rechterkant van de rails zit bijna tegen de muur vast is gemaakt.
Denk daar eens bij dat als er een trein van links over de wissel deze kant opkomt met lange rijtuigen die iets uitzwaaien erg rakelings of zelfs de zijkant van het viaduct kunnen raken.

Waarom haal je de steun niet weg en doe je een klein steuntje aan de bovenkant want dan blijft de zijkant vrij.

Veel succes, test anders met vrij lange rijtuigen )Torpedowagon)

Groet Wim.
Re:Modelbaan Peter; Update 6 oktober - Plaatsing viaduct + eerste indruk
Wim wat moet ik me bij jouw zin voorstellen" Jiet er mooi en strak ui maar even een korte reactie en tip de rails ligt erg kort langs de rails" jiet, ui, de rails ligt kort langs de rails.  :?
Re:Modelbaan Peter; Update 6 oktober - Plaatsing viaduct + eerste indruk
Laten we niet gaan muggenziften a.u.b.
Het is inderdaad wat krom geschreven, maar de bedoeling lijkt me duidelijk.

Re:Modelbaan Peter; Update 6 oktober - Plaatsing viaduct + eerste indruk
Citaat van: Gerard op woensdag 07 oktober 2009, 19:18:27

Het is inderdaad wat krom geschreven, maar de bedoeling lijkt me duidelijk.


Ja ja jullei hebben nu een keer helemaal gelijk. :) :), ik heb het inmiddels even aangepast.

Ik stond op het punt weg te gaan en zag het berichtje dus wilde Peter even waarschuwen voor hij het dicht ging maken en al het werk misschien wel voor niks was geweest.

Erg zonde want die jongen is toppie bezig.

Groet Wim.
Re:Modelbaan Peter; Update 6 oktober - Plaatsing viaduct + eerste indruk
hallo naamgenoot,

ziet er bijzonder mooi uit,knap gedaan en leuk gevonden. :P knap mijn pet af voor je hoor doe zo verder.


pol en greets peter
Re:Modelbaan Peter; Update 6 oktober - Plaatsing viaduct + eerste indruk
M'n nieuwe aanwinsten;

De 2005 wordt ingezet als belgisch-zwitserse trein (Roco met sound)





Deze Re 420 van de privƩ-maatschappij BLS wordt ingezet als reizigerstrein (rijtuigen zijn onderweg!) (Eveneens van Roco)



Groeten, Peter!
Re:Modelbaan Peter; Update 6 oktober - Plaatsing viaduct + eerste indruk
Citaat van: pab op woensdag 07 oktober 2009, 12:24:16
Voor een betere scherpstelling eens proberen om met een diafragma voorkeuze te werken (Av op Canons, bij andere camera's weer een A) en dan kiezen voor een hoog diafragma nummer. Krijg je waarschijnlijk wel een langere sluitingstijd, dus de camera vastzetten en de timer gebruiken.

Hoi,
Helaas heb ik nog geen reflexcamera :D nu gebruik ik een Nikon Coolpix  P3, best wel een goed toestelletje maar geen idee of je dat ermee kan doen wat jij zegt..

Groeten, Peter
Re:Modelbaan Peter; Update 6 oktober - Plaatsing viaduct + eerste indruk
Prachtige aanwinsten Peter....klasse !!!!

Veel plezier ermee  :)

Groet,

Hans.
Re:Modelbaan Peter; Update 6 oktober - Plaatsing viaduct + eerste indruk
Peter
2 zeer leuke aanwisten heb je der bij!
mooi zo
Gr kenny
Re:Modelbaan Peter; Update 6 oktober - Plaatsing viaduct + eerste indruk
Citaat van: PeterBrz op donderdag 08 oktober 2009, 15:31:25
Citaat van: pab op woensdag 07 oktober 2009, 12:24:16
Voor een betere scherpstelling eens proberen om met een diafragma voorkeuze te werken (Av op Canons, bij andere camera's weer een A) en dan kiezen voor een hoog diafragma nummer. Krijg je waarschijnlijk wel een langere sluitingstijd, dus de camera vastzetten en de timer gebruiken.

Hoi,
Helaas heb ik nog geen reflexcamera :D nu gebruik ik een Nikon Coolpix  P3, best wel een goed toestelletje maar geen idee of je dat ermee kan doen wat jij zegt..

Groeten, Peter

De meeste compactcamera's kunnen dat ook. De P3 heeft aperture-priority control (f/5.3 max), dus het zou moeten lukken. Even in de handleiding kijken om te weten hgoe dat gaat.
Re:Modelbaan Peter; Update 6 oktober - Plaatsing viaduct + eerste indruk
En bij welk onderdeel zou dit staan :D want het is allemaal chinees wat ik hoor :lol:

Groeten, Peter
Re:Modelbaan Peter; Update 6 oktober - Plaatsing viaduct + eerste indruk
hallo peter,

knappe loks heb je erbij gekocht,leuke aanwinsten op je baan weeral. :P

pol en groeten peter
Re:Modelbaan Peter; Update 6 oktober - Plaatsing viaduct + eerste indruk
Zonet zijn de Belgische rijtuigen binnengereden om m'n zwitserse trein te volmaken :D
Het is een set van 3 rijtuigen, alleen is m'n diorama wat te klein om te er allemaal op te krijgen :lol:



Niet zo simpel om een foto te maken van zo'n lange trein :D



de 2005 aangekomen in het station

Re:Modelbaan Peter; Update 6 oktober - Plaatsing viaduct + eerste indruk
VET GAAF !!

Om maar eens modern te reageren  :)

Veel rijplezier.

Groeten,

Hans.
Re:Modelbaan Peter; Update 6 oktober - Plaatsing viaduct + eerste indruk
Enkele filmpjes;







Groeten, Peter
Re:Modelbaan Peter; Update 6 oktober - Plaatsing viaduct + eerste indruk
Leuke filmpjes Peter...wanneer komt de bioscoop-versie  :lol:

Groeten,

Hans  :wink:
Re:Modelbaan Peter; Update 6 oktober - Plaatsing viaduct + eerste indruk
Pfff zou graag en complicatie maken maar de filmpjes zijn Quicktime bestanden  :? en daar kan je helaas geen bewerkingen mee doen (tenzij je een programma koopt)..
Zodus het zal nog even wachten worden vrees ik :D

Groeten, Peter
Re:Modelbaan Peter; Update 6 oktober - Plaatsing viaduct + eerste indruk
Ik heb de tijd hoor  :lol:

Het is al knap dat je dit kunt....ik kan er geen hout van, en heb de middelen ook niet.

Succes !!

Hans  :wink:
Re:Modelbaan Peter; Update 6 oktober - Plaatsing viaduct + eerste indruk
wat is eigenlijk hun extentie dan ? ALs ik ze dwld kan ik ze mss omzetten naar een ander formaat en kleven.Ik heb hier een aantal F ware programmatjes om formaten om te zetten.
Re:Modelbaan Peter; Update 6 oktober - Plaatsing viaduct + eerste indruk
Peter wat bedoel je met een complicatie ( verdorie dat hollands is een moeilijke taal) :?
Re:Modelbaan Peter; Update 6 oktober - Plaatsing viaduct + eerste indruk
HaHaa ik ben een Belg hoor :lol:
Ipv nu slechts 1 trein in beeld te laten komen en dan een halfuur wachten voor er een volgende doorkomt een film maken waarin de beelden kan knippen en plakken, noemen ze dat niet 'n complicatie van beelden ofzo :D even opzoeken!

Groeten, Peter
Re:Modelbaan Peter; Update 6 oktober - Plaatsing viaduct + eerste indruk
vind het wel raar van een Belgische loc verkeerd te zien rijden.Is zo"n waals gedoe ding van verkeerd te zijn.LOL
Re:Modelbaan Peter; Update 6 oktober - Plaatsing viaduct + eerste indruk
Citaat van: bellejt op vrijdag 09 oktober 2009, 16:56:08
vind het wel raar van een Belgische loc verkeerd te zien rijden.Is zo"n waals gedoe ding van verkeerd te zijn.LOL

Wat is er verkeerd aan? :D snap je zin trouwens ook niet

Groeten, Peter
Re:Modelbaan Peter; Update 6 oktober - Plaatsing viaduct + eerste indruk
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede GroupĀ®

offline
Re:Modelbaan Peter; Update 6 oktober - Plaatsing viaduct + eerste indruk
Mooie set zo bij elkaar Peter.

Leuk om steeds meer filmpjes te zien op het forum.

Veel plezier ermee.

peter / degeluidsman.
Re:Modelbaan Peter; Update 6 oktober - Plaatsing viaduct + eerste indruk
Belgische loc die Duits rijdt Peter. In ons landje rijden de treinen links en ben dat zodanig gewoon om een Belgische trein te zien klimmen op het buitenspiraal dat het wat raar aandoet.
Re:Modelbaan Peter; Update 6 oktober - Plaatsing viaduct + eerste indruk
Oohja klopt helemaal :D maar je kan ook weer niet alles alles alles echt gaan nabootsen eh :wink: het is en blijft ergens je eigen wereldje
Maar je hebt zeker en vast gelijk over het links rijden

Groeten, Peter
Re:Modelbaan Peter; Update 6 oktober - Plaatsing viaduct + eerste indruk
Allright :D ik heb wat gevonden om bestanden om te vormen, k zal het even uitproberen en wie weet staat er  straks een filmpje! :wink:

Groeten, Peter
Re:Modelbaan Peter; Update 6 oktober - Plaatsing viaduct + eerste indruk
Windows movies? Is ook gratis toch.
Kun je film mee bewerken en een compilatie maken.
Re:Modelbaan Peter; Update 6 oktober - Plaatsing viaduct + eerste indruk
Ja maar als je quicktime-files hebt moet je deze eerst omvormen, anders kan je deze niet bewerken in movie player. Ik ben iets aant uitproberen nu

Groeten, Peter
Re:Modelbaan Peter; Update 6 oktober - Plaatsing viaduct + eerste indruk
pff  :? het gaat dus niet.. ofwel is het geluid barslecht of er is iets anders mis..
ok dan converteren zonder geluid en het geluid afzonderlijk converteren.. dat lukt.. en dan weer niet.. ik vrees dat het niet/zeer moeilijk zal gaan voor .mov files..
Ergens eens een camera zien te bemachtigen!

Groeten, Peter
Re:Modelbaan Peter; Update 6 oktober - Plaatsing viaduct + eerste indruk
Hallo Peter,

Geweldige filmpjes 8).

Groeten,
Piwie.
Re:Modelbaan Peter; Update 6 oktober - Plaatsing viaduct + eerste indruk
hallo peter,

knap filmpjes heb je gemaakt van je loks,zeer mooi gedaan ik zelf heb ook die belgiche wagons op mijn baantje staan.zal morgen ook eens een filmpje maken van een van mijn loks. :P zeer fijn om hier inderdaad meer en meer filmpjes te zien van baanen en loks.

groeten peter
Re:Modelbaan Peter; Update 6 oktober - Plaatsing viaduct + eerste indruk
hallo peterbrz,
het was inderdaad heel fijn, om jou ook eens te ontmoeten in het echt.ik volg jou baan ook zeker op hoor,en wens je veel succes verder met je verdere afwerking van alles. :P


groeten en pol,peter